Exä halusi nuoremman naisen, nyt 2 vuotiaiden kaksosten isänä haluaa muuttaa takaisin "kotiin"
Eli minun luokse. Kuulemma nyt arvostaa enemmän rauhallista lapsetonta arkea ja kypsää parisuhdetta. Älkää naiset retkahtako vanhempiin miehiin, vaikka lompakossa olisikin rahaa!
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt vaan sano että oot ottamassa sen takaisin 😬
No, tuskin mies on edes otettavissa🤣 Kuhan lämpimäkseen puhelee. Maailma on täynnä noita varattuja miehiä, jotka etenee epärehellisisesti ihan vaan saadakseen seksiä, jonka jälkeen on hyvä palata takaisin perheen pariin.
Jaa. Lämpimäkseenkö se mies silloinkin puheli, kun jätti ap:n ja perusti uuden perheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 jatkaa. Aviorikoksen synnistä tehdään parannus pyytämällä anteeksi Jeesukselta ja katumalla aidosti. Samalla voi muutenkin antaa elämänsä Jeesukselle. Jos mahdollista, tulee avioitua uudelleen sen kanssa, josta otti eron.
Voi luoja näitä lestoja. Lestanainen ei saa erota, vaikka mies raiskaisi ja pahoinpitelisi, ei vaikka kävisi ilmi, että mies on hyväksikäyttänyt mia lapsiaan. Ei, anteeksi pitää antaa, koska anteeksiantamattomuus on kuolemansynti, samoin kuin avioero.
En ole lestadiolainen. Luen vain Raamattua niin kuin se on kirjoitettu, Jumalan Sanana. Erilleen voi muuttaa, jos on aivan mahdotonta asua yhdessä.
Jokainen löytää Raamatusta sopivat kohdat omiin korvasyyhyihin, kun ei ymmärrä kokonaissanomaa. Sinä olet selvästi kova ja katkera ihminen, joka etsit Raamatusta lyömäasetta ja sen sait. Olet myös tyhmähkö, kun tässä kontekstissa paasaat.
Raamatun Jumala ei ole löperö rakkausautomaatti, joka siunaa synnin. En ole kova enkä katkerakaan, miksi olisin. Rakkaus on sitä, että haluaa tehdä Jumalan tahdon. Rakkaus ilman totuutta ei ole rakkautta lainkaan. Toivon vain, että jokainen löytää Jeesuksen. Jumala rakastaa kaikkia. Hän puhuu ihmisille elämän taitekohdissa usein. Siksi tämä konteksti. On ihmisen vapaa valinta, haluaako hän ottaa Jeesuksen vastaan. Sinullekin toivon pelkkää hyvää, kuten myös ap:lle. Eilen juuri pastorini saarnasi siitä, kuinka opetuslapsista osa sanoi Jeesukselle: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?" ja Jeesus sanoi:"Tahdotteko tekin mennä pois?" Silloin osa opetuslapsista jätti hänet.
Sulla on kova sydän ja siksi tuollaiset raamatunkohdat kovasta puheesta vetoaa sinuun kun luulet, että Jeesuksen ns kova puhe tarkoittaa sitä. Ja tuon hellaripastorinkin olet valinnut niin, ettei sinun itsesi tarvitse tehdä parannusta vaan jonkun tuhman avionrikkojan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, että miehellä on rahaa maksaa kunnon elatusmaksut kaksosistaan.
Sinä teet omat valintasi enkä ota niihin kantaa.
Aivan mahtavasti sanottu: Sinä teet oman valintasi,enkä ota niihin kantaa! Samoin ajatelen minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pieni otanta, mutta kaikki pitkistä parisuhteista lähteneet miehet ovat jossain vaiheessa vinkuneet kavereideni luo takaisin. Lähetelleen uuden kumppanin selän takana viestejä, tulleet muka lasten asioiden vuoksi kylään ym. ja ronkuneet takaisin. Yksikään ei ole päässyt.
Minullakin on pieni otanta (2 kaveria ja sisko), jossa miehet ovat lähteneet pitkistä parisuhteista ja naiset ovat puhuneet, että miehet ovat halunneet takaisin. Tunnen nämä miehet ja tiedän, etteivät ole halunneet. Siskoni mies sanoi, että heillä oli hyvä avioliitto ja siskoni tulkitsi tämän niin, että haluaa takaisin. Suuttui minulle, kun sanoin että se oli vain toteamus. Kavereideni miehet puolestaan halusivat säilyttää ex:iin hyvät jutteluvälit lasten vuoksi ja molemmat tulkitsivat jokaisen(!) juttelukerran flirttailu/iskuyritykseksi. "Näitkö, miten katsoi minua. Selvästi haluaa takaisin". Epätoivoa ja -varmuutta se vaan oli naisten puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka yleensä ajatellaan, että mies on voittaja, kun saa nuoren naisen. Tilanne on oikeasti päinvastoin. Jokin aika sitten joku kirjailija sanoi Hesarissa, että näitä miehiä hyväksikäytetään toteuttamaan nuoremman naisen lisääntymistoiveita. Loppupeleissä se on näin. Aluksinuoren naisen kanssa on ihanaa, mutta kun jaloissa pyöriikin äkkiä pari pientä muksua ja ikä alkaa vähitellen painaa, niin moni mies varmasti katuu. Samaan aikaan mies näkee, että ex-vaimo harrastaa, matkustelee ja toteuttaa ehkä muita aikaisempia yhteisiä unelmia. Usein ex-naisella on vielä miesystävä, jonka kanssa hän ei asu yhdessä, vaan viettää laatuaikaa. Sitä samanlaista laatuaikaa, jota mies vietti tavatessaan uuden ja pettäessään exää. Laatuaikaa miehellä on muuttunut lapsiperhearjeksi. Yleensä nuori nainen myös rakastuu noin nelikymppisenä ikäisensä mieheen ja liitto hajoaa.
Miten ihmeessä tämäkin pystytään käyttämään niin että MIESTÄ hyväksikäytetään? Ajatteleeko se "nuoren lihan" perässä oleva mies oikeasti, että nainen jättää vanhan miehen takia lisääntymishaaveensa ja jää lapsettomaksi? Että tämä olisi niin kuin asioiden pitäisi mennä?
Kyllä aika moni mies toivoo, että uusia lapsia ei tulisi, mutta nainen saa pään käännettyä. Itse aikuisten lasten äitini, en missään nimessä enää haluaisi aloittaa alusta.
Tietenkään minäkään en halua aloittaa alusta teinien äitinä, missään tapauksessa. Mutta miten itsekäs on mies joka kuvittelee että nuori nainen jättää lapset tekemättä koska hän on niin vanha ja omat lapset on jo tehtynä? Miksi ylipäänsä on tarpeen päätä kääntää kun miehelle pitäisi olla itsestään selvää että jos otat kolmekymppisen lapsettoman naisen, pulla on uunissa puolen vuoden sisään. Miten on mahdollista että tämä tulee miehelle yllätyksenä?
Varmasti tulee monelle miehelle yllätyksenä. Seurustelin kolmekymppisenä itseäni 17-vuotta vanhemman miehen kanssa, jolla oli 2 lasta. Hänen mielestään elämä oli mukavaa, kun matkustettiin ja harrastettiin. Oli aivan tosissaan sitä mieltä, että hänen lapsensa riittäisivät minullekin. Loukkaantui jopa siitä, että mikä vika hänen lapsissa, kun ei kelpaa. Jätin hänet ja tapasin ikäiseni miehen, jonka kanssa sain 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 jatkaa. Aviorikoksen synnistä tehdään parannus pyytämällä anteeksi Jeesukselta ja katumalla aidosti. Samalla voi muutenkin antaa elämänsä Jeesukselle. Jos mahdollista, tulee avioitua uudelleen sen kanssa, josta otti eron.
Voi luoja näitä lestoja. Lestanainen ei saa erota, vaikka mies raiskaisi ja pahoinpitelisi, ei vaikka kävisi ilmi, että mies on hyväksikäyttänyt mia lapsiaan. Ei, anteeksi pitää antaa, koska anteeksiantamattomuus on kuolemansynti, samoin kuin avioero.
En ole lestadiolainen. Luen vain Raamattua niin kuin se on kirjoitettu, Jumalan Sanana. Erilleen voi muuttaa, jos on aivan mahdotonta asua yhdessä.
Jokainen löytää Raamatusta sopivat kohdat omiin korvasyyhyihin, kun ei ymmärrä kokonaissanomaa. Sinä olet selvästi kova ja katkera ihminen, joka etsit Raamatusta lyömäasetta ja sen sait. Olet myös tyhmähkö, kun tässä kontekstissa paasaat.
Raamatun Jumala ei ole löperö rakkausautomaatti, joka siunaa synnin. En ole kova enkä katkerakaan, miksi olisin. Rakkaus on sitä, että haluaa tehdä Jumalan tahdon. Rakkaus ilman totuutta ei ole rakkautta lainkaan. Toivon vain, että jokainen löytää Jeesuksen. Jumala rakastaa kaikkia. Hän puhuu ihmisille elämän taitekohdissa usein. Siksi tämä konteksti. On ihmisen vapaa valinta, haluaako hän ottaa Jeesuksen vastaan. Sinullekin toivon pelkkää hyvää, kuten myös ap:lle. Eilen juuri pastorini saarnasi siitä, kuinka opetuslapsista osa sanoi Jeesukselle: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?" ja Jeesus sanoi:"Tahdotteko tekin mennä pois?" Silloin osa opetuslapsista jätti hänet.
Sulla on kova sydän ja siksi tuollaiset raamatunkohdat kovasta puheesta vetoaa sinuun kun luulet, että Jeesuksen ns kova puhe tarkoittaa sitä. Ja tuon hellaripastorinkin olet valinnut niin, ettei sinun itsesi tarvitse tehdä parannusta vaan jonkun tuhman avionrikkojan.
Itselläsi on kova sydän, kun et halua, että kukaan pelastuu. Kova puhe ei liittynyt avioliittoon, mutta sopii hyvin tilanteeseen. Ne jotka eivät oikeasti rakasta Jeesusta, eivät halua pitää hänen käskyjään. Itse teen aina parannusta ensin ja vasta sitten neuvon muita. Miksi väität asioita, jotka eivät ole tosia. Ymmärrän, että mies teki kurjan tempun ap:lle, mutta avioliitto on liitto, jonka vasta kuolema purkaa. Avioliitto ei ole sopimus. Jumala asetti avioliiton. Ei mulla muuta.
Minun exäni on vinkunut takaisin jo kolme kertaa, vaan eipä ole enää tulemista. Väleissä ollaan lasten kanssa ja se riittää.
Ei sinun ja lastesi koti ole enää hänen kotinsa.
Ei pettämisessä ole optiota, että voi lähdettyään palata ja peruuttaa kaiken.
Ukko kuvittelee liikoja itsestään. Ei teidän elämänne kuulu hänelle. Voimia, saatan kuvitella että horjut kahden vaiheilla. Ei sinun tarvitse enää hänelle olla lojaali, eivätkä lapset kaipaa mulkkunsa perässä koheltavaa isää.
Vierailija kirjoitti:
Minun exäni on vinkunut takaisin jo kolme kertaa, vaan eipä ole enää tulemista. Väleissä ollaan lasten kanssa ja se riittää.
Mulla lähipiirissä myös näitä miehiä. Kaipaavat nykyisensä selän takana kuulema sitä "alkuperäistä perhettä", "oikeita lapsia" jne... Kuinka julmaa ihan kaikkia kohtaan, sitä nykyistä että entistä, erityisesti lapsia kohtaan.
Mies eläisi mielellään niin että "alkuperäinen perhe" pysyisi kasassa ja saisi vain suhteen nuoremman kanssa. Kun sitten päädytään tähän uuteen ja vanhaan perheeseen, miehestä tulee nostalgikko.
Olkaa naiset varovaisia miesten kanssa, jotka lähtevät herkästi mukaan vanhasta parisuhteesta. Kaikki pasha jää käsittelemättä ja se valuu pitkin matkaa uuden aikana. 🙄
Mieheni halusi erota viidenkympin villityksissään. Nyt 5 vuotta myöhemmin on eronnut jo seuraavastakin liitosta, asuu kerrostalossa uuden naisen kanssa ja ihmettelee, mikseivät aikuiset lapset vastaa hänen viesteihinsä.
Kaiken muun hedonisminsa lisäksi hän opetteli alkoholistiksi. Niinhän ei onnellinen ja tasapainoinen kaiketi tee?
Käsitykseni miessukupuolen kyvystä rakastaa, kunnioittaa ja sitoutua on hyvin pitkälle romahtanut. Varmaan on sellaisiakin miehiä, jotka sitoutuvat läheisiinsä, mutta minä en valitettavasti sellaisia tunne enkä halua kehenkään enää tutustuakaan.
Yksi lyhyt suhde minulla oli ja huomasin siinä, ettei silläkään miehellä muu ollut mielessä kuin omat tarpeet. Joten pitäkää tunkkinne.
Voi minkälainen "mies"! Uskoo ilmeisesti voivansa shoppailla loputtomiin parisuhdemarkkinoilla ja valita aina mieluisimman vaihtoehdon. Ota mies takaisin ja saat kaksoset kaupan päälle teille asumaan joka toinen viikonloppu vähintään. Mies ei ilmeisesti hoksannut, ettei teidän lapseton elämä enää toteudukaan, kun hänhän on isä... vai ajatteliko hän pakoilla siitäkin vastuusta?
Tästä on jo aikaa, kauankin, mutta kerron kuitenkin.
Mieheni ei halunnut lapsia ja itse halusin, erottiin yli 10 vuoden jälkeen. Löysin uuden kumppanin, jonka kanssa meille siunaantui kolme ihanaa lasta. Olen nyt hieman vajaa 50 vuotias ja kuopuksemme on jo 10 vuotias, esikoinen 16 vuotias.
Ex-mieheni lyösi myös uusia kumppaneita, mutta ilmeiseti aina tuli ero tai jostain muusta syystä oli uusia naisia kuvioissa. Nyt hän on hieman yli 50 vuotias ja alle vuoden vanhan lapsen isä :D Eihän hän koskaan isäksi edes halunnut! Toki mieli on voinut muuttua, mutta jotenkin sääli, että lapsen isä on jo 50 vuotias. Itse olin juuri 34 kun sain esikoisen. Enää en tässä iässä vauva-arkea jaksaisi, en mitenkään. Ehkä hän sitten jaksaa, toki ihmiset on erilaisia.
... mutta aikoinaan kanta oli niin selkeä, että jopa erosimme. Tosin, tällä hetkellä olen onnellisempi kuin koskaan, joten varmasti teimme oikein aikoinaan.
On surullista, ettei haluta lapsiperhe elämää, mutta lopulta päätyy siihen... 50 vuotiaana.
Saa sitten 80vuotiaana olla viettämässä lapsen 30v synttäreitä. Mikäli on vielä elossa...
Mun mielestä aapeen teksti oli sen luonteinen että lähinnä ihmetteli miehen käytöstä eikä lainkaan sellainen että ottaisi takaisin.
Mä olen itse omasta mielestäni elänyt ihan tarpeeksi parisuhteissa, kahdessa pitkässä sellaisessa. Olen vielä alle viiskymppinen. Jos mies tosta nyt lähtis niin baibai!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on sinun aviomiehesi, otat hänet takaisin, koska avioliitto on Jumalan edessä solmittu liitto, joka kestää toisen kuolemaan asti. Vaikka olisi eronnut yhteiskunnan silmissä, ei ole eronnut Jumalan silmissä. Jumala vihaa avioeroa. Se on aviorikoksen synti, joka johtaa kolkkoon paikkaan, jos siitä ei tee parannusta. "Minkä jumala on yhdistänyt, sitä ihminen älköön erottako." Miehen pitää toki huolehtia lapsista.
Mies on itse hylännyt vaimonsa ja tehnyt aviorikoksen, eroaminen on tuossa tapauksessa ihan sallittua.
Raamattu ei anna lupaa erota uskottomuuden takia. Erasmus Rotterdamilainen 1500-luvulla keksi, että "huoruuden tähden" tarkoittaa aviouskottomuutta, mutta se tarkoitti alunperin ennen avioliittoa tehtyä huoruutta. Jos avioliiton solmimisen jälkeen havaittiin, että tyttö ei ollutkaan neitsyt avioliittoa solmittaessa, hänet kivitettiin. Kaikki raamatunkohdat puhuvat yksimielisesti siitä, että ihminen ei saa erottaa avioparia, joka on yksi liha.
Ei saa myöskään valehdella, olla kateellinen, pahansuopa tai ylentää itseään ja kuvitella että on muita parempi. Jumala armahtaa kaikkia, myös sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähipiirissä myös näitä miehiä. Kaipaavat nykyisensä selän takana kuulema sitä "alkuperäistä perhettä", "oikeita lapsia" jne... Kuinka julmaa ihan kaikkia kohtaan, sitä nykyistä että entistä, erityisesti lapsia kohtaan.
Mies eläisi mielellään niin että "alkuperäinen perhe" pysyisi kasassa ja saisi vain suhteen nuoremman kanssa. Kun sitten päädytään tähän uuteen ja vanhaan perheeseen, miehestä tulee nostalgikko.
Olkaa naiset varovaisia miesten kanssa, jotka lähtevät herkästi mukaan vanhasta parisuhteesta. Kaikki pasha jää käsittelemättä ja se valuu pitkin matkaa uuden aikana. 🙄
Luulen, että miehille iskee jokin kuolemanpelko ja hinku kylvää viimeiset siemenet. Eräs urologi (oli mies) sanoi kerran, että miehistä tulee noin 55 -vuotiaina tarpeettomia, kun eivät voi enää metsästää ja siittää ja moni kuoleekin pois. Minäkin tiedän monia, jotka katuvat hullaantumistaan ja kaipaavat sitä oikeaa perhettä. Mutta minkäs teet, kun jaloissa pyörii päiväkoti-ikäisiä.
Tuota on turha edes ottaa keskusteluun kun kyse on tytön puolelta rahasta ja uran edistämisestä.