Historioitsija Teemu Keskisarja - mitä mieltä?
Hauska tyyli kirjoittaa ja aiheetkin pääosin mielenkiintoisia.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Historioitsijana vähän nyppii, miten hän teettää suurimman työn avustajilla ja itse vetelee sen pohjalta lennokkaita ja yleisöön meneviä linjauksia ja kerää maineen. Myönnän olevani vähän kateellinen toki.
Tämä totta. Ei tee itse varsinaista tutkijan työtä. Ei kuitenkaan yhtä paha tapaus kuin nyt esille tullut Pettersson plagiointikäsineen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, miksi te pidätte tutkimuskohteita halveksivaa ja pilkkaavaa kieltä ”hauskana”.
Tutkimusmaailmassa sitä pidetään epäeettisenä.
Koko keskisarjaa pidetään tutkimusmaailmassa epäeettisenä.
Vierailija kirjoitti:
Keskisarja Stillerin vieraana:
Vähän on pessimistiset näkemykset.
"Suomen ykköshistorioitsijoita. Vähän populisti, mutta ei äärivasemmistolainen kuten Oula Silver"
Se on Oula Silvennoinen. Tuossa pari vuotta sitten twiittasi toivovansa että valkoihoiset saa jenkeissä oikeen kunnolla turpaansa, ja sitä ennen oli jäänyt Suomessa kiinni valehtelusta Törniä käsittelevässä kirjassa, vaikka oli kertonut kirjoittavansa kirjan sen vuoksi että muut historioitsijat kirjoittavat Törnistä klorifioituja satuja.. noh,itse sitten kirjoitteli mitä sattuun. Kerran kysyin sähköpostilla asiasta, niin käski lopettaa typerän kyselyn ja ajan tuhlaamisen.
Oula myös komppaa kaikkia Israelin suorittamia ohjusiskuja. Kaikin puolin hieno "mies" 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, miksi te pidätte tutkimuskohteita halveksivaa ja pilkkaavaa kieltä ”hauskana”.
Voi olla, mutta ei sitä onneksi niin surkeana pidetä kuin Oula Silvennoista. Ymmärrän jos joku mainosmies tai poliitikko ajaa huutaen omaa agendaa, mutta tutkijan pitäisi olla puolueeton. Oula vihaa ja pitää vääränä kaikkea mikä ei hänen ajatusmaailmaan istahda, ja sen myötä myös valehtelaa todella paljon kirjoituksissaan.
Eduskuntavaaleihin ehdokkaaksi menossa.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä tyyppi joka puhuu Suomen historiasta niin kuin kuuluukin; punikit paljastaen ja tuomiten.
Kusipää tuo on, ja niin näytät sinäkin olevan senkin sinimusta korppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ykköshistorioitsijoita. Vähän populisti, mutta ei äärivasemmistolainen kuten Oula Silver
Se on Silvennoinen, eikä hän ole äärivasemmistolainen vaikka tutkiikin aiheita, joista kaikki eivät pidä.
Ainakin Lauri Törnin mustamaalausyritys edusti äärivasemmistolaisuutta.
Jei kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta ei sitä onneksi niin surkeana pidetä kuin Oula Silvennoista. Ymmärrän jos joku mainosmies tai poliitikko ajaa huutaen omaa agendaa, mutta tutkijan pitäisi olla puolueeton. Oula vihaa ja pitää vääränä kaikkea mikä ei hänen ajatusmaailmaan istahda, ja sen myötä myös valehtelaa todella paljon kirjoituksissaan.
Jos joku henkilö on Oulan kanssa eri mieltä, hän leimaa tämän automaattisesti natsiksi.
Äänestin just temeä. En muuta persua Uudeltamaalta keksinyt, ja pääasia oli äänestää puoluetta enempi kuin henkilöä. Hyviä ohjelmia sillä myös ollut.
Keskisarja lyö suorastaan ällikällä. Tutkija ja vieläpä historioitsija alkaa poliitikoksi. Jonka pitäisi koulutuksensa ja työhistoriansa puolesta tietää erittäin hyvin, että asiat eivät ole yksinkertaisia eivätkä edes poliittiseen pelkistyviä.
Jos historia muuttuu politiikaksi, ollaan vaarallisilla vesillä. Silloin tutkimus ei enää ole vapaata, eikä mitenkään puolueetonta, vaan vain pamfletteja.
Mun isä pelottelu joskus meitä lapsia, että olkaa hiljaa tai kerpeikkar tulee...
Äiti kielteli että ei semmoista saa lapsille sanoa.
Ei kerrottu, mikä se kerpeikkari oli, joku kamala kumminkin.
Sitten luin Keskisarjan kirjan
Suomen ensimmäisestä sarjamurhaajasta. Se oli hyvin kirjoitettu muutenkin, mutta kerpeikkarin arvoitus selvisi.
Isä oli syntynyt v. -20. Sitä oli varmaan itseään peloteltu kerpeikkarilla. Siihen aikaan vielä sen verran "tuoreempi" tapaus, että ihmiset siitä vielä puhui.
Olisin muuten voinut äänestää, mutta väärä puolue.
Olen tykännyt Teemun tyylistä, mutta seura tekee kaltaisekseen ja luulisin että teemun seuraava kirja on täynnä rasistista mölinää, ja historian vääristelyä nassejen suuntaan. Surullista.
Ennenolikaikkiparemmin- jupisija jonka uskottavuus meni pöntöstä alas perussuomalaisten riveissä.
Mahtaa kuumottaa kun alkaa ymmärtämään että persut tulevat leikkaamaan nimenomaan koulutuksesta ja tutkimuksesta.
Tai sitten ei.
Teemu "minähän en imuriin tai tiskikoneeseen tai pyykinpesukoneeseen koske" Keskisarja.
www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75d3db91-edbf-4620-b9cf-a693af5627df
Kaiken maaliman sähkövehkeitä.
Emmä imuria, autoa kyllä....
Jotenkin näen Teemussa Asperger piirteitä (intensiivinen kiinnostus esim historiaan ja shakkiin.. myös habitus, introverttius yms täsmäisivät). Monet Asperger henkilöt ovat omalaatuisia ja kiehtovia ihmisiä. Hienoa, jos kansanedustajistakin osa olisi ASseja.
Pelkästään 30-luvulla oli hyvin voimakas vaikuttaminen Neuvostoliiton taholta ja siksi esim Lapuan liike nousi.Pelkästään punaisten voittaessa tänäpäivänä jo puhuttaisiin voimakkaasti edelleen Venäjää kun aivan ilmeisesti olisi ajauduttu Neuvostoliiton syliin.