Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestetään tapaaminen. Yksi sanoo, ettei tule, koska ei ole rahaa. Mitä mieltä?

Vierailija
28.11.2022 |

Mielestäni pitää olla varalla sen verran, että pystyy edes tapaamiseen osallistumaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei vaan asiat ole niin hyvin, että olisi sitä

ylimääräistä. Ja et sinäkään niin tärkeä ole, että joku sinun tapaamiseesi pistäisi viimeiset pennosensa

Vierailija
2/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylimääräistä. Ja et sinäkään niin tärkeä ole, että joku sinun tapaamiseesi pistäisi viimeiset pennosensa

Oli kyse ison ryhmän tapaamisesta. Ei tavattu moneen vuoteen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko se on järjestää niin kalliita tapaamisia ettei kaikilla ole mahdollisuutta osallistua. Voisihan sitä lähteä vaikka porukalla kävelylenkille jos tosiaan haluaa nähdä niitä muita ihmisiä, ja ihan ilmaiseksi.

Vierailija
4/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos rahaa ei ole niin sitä ei ole. Mikä siinä on vaikea ymmärtää?

Vierailija
5/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos se teidän tapaaminen maksaa?

Vierailija
6/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on malliesimerkki siitä, kuinka joillain ihmisillä ei ole minkäänlaista käsitystä vähävaraisten ihmisen elämästä. 

Vierailija
7/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin ongelmasi oli se että joutuisit tarjoamaan jotain rahattomalle ystävällesi, ja nyt ystävä on mulkku kun kieltäytyy osallistumasta. Mitä hänen pitäisi tehdä jotta olisit tyytyväinen, kun kumpikaan vaihtoehto ei käy (se että ei osallistu tai että osallistuu)?

Vierailija
8/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, luultavasti tapaaminen ei kiinnosta niin paljon että olisi valmis tinkimään jostain muusta sen takia. Se on hänen valintansa. Tai sitten ei vaan ole rahaa, on sekin mahdollista. Järjestäkää halvempia tapaamisia jos haluatte tuon tyypin mukaan.

Vierailija
9/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän- vuosia jouduin sanomaan kaikkkeen ei. Koska ei ollut yksinkertaisesti rahaa.

Kävin kyllä töissä, mutta maksoin kaiken itse ja kaksi teini-ikäistä lasta kotona harrastuksineen, ja kuluineen.

Olin tyytyväinen kun sain hommattua heille kaiken tarpeellisen, ja ylpeä siitä että he eivät jääneet paitsi mistään.

Nyt asiat ovat muuttuneet, ja tilanne parempi. Mutta en silti juuri tuhlaile.

Vierailija
10/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksa sinä pösilö sen varattoman tapaaminen jos sulle on niin tärkeää että hän osallistuu.

Tai koita ymmärtää että tuo voi olla tekosyy sille ettei häntä huvita tavata teitä muita.

Vierailija
11/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kuullut sellaisesta asiasta kuin tärkeysjärjestys? Minä esimerkiksi olin viikonloppuna tapahtumassa B. Mutta koska se oli aika kallis, jätin tapahtuman A kokonaan väliin, sama aihepiiri. Tapahtumaan C osallistuin vain osittain. Jos näitä kaikkia ei olisi lyhyen ajan sisään, olisin osallistunut enemmän. Minulla itse asiassa olisi varaa näihin kaikkiin, mutta en halua käyttää niin paljon rahaa. Jos vaatijoita on paljon, ei kohta jää pakollisiin asioihin rahaa. Onko se sun juttu tärkeämpi kuin se, että saa ostettua ruokaa tai käytyä katsoa muualla asuvaa mummoa, noin esimerkiksi? 

Ei sitä tarvitse olla vähävarainenkaan, ihan keskituloinenkin joutuu tekemään valintoja. Paljonko siihen rahaa pitäisi sitten olla ja pitäisikö mielestäsi jättää jotain muuta väliin sen takia? 

Rahattomuutta käytetään usein tekosyynä siihen ettei kiinnosta. Ap:n asenne on sellainen, että voi olla että itse sanoisin juuri noin, ellen keksisi mitään muuta tekosyytä jäädä pois. Ei ole rahaa voi todellisuudessa tarkoittaa "en halua käyttää rahaa tähän". 

12/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sen tapaamisen järjestää halvemmassa ravintolassa? Esim. Jossain pancho villasaa burger ja limu maksaa alle 20€

Vierailija
13/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, että paljonko se tapaaminen sitten oikein kustantaisi?

Jos kyse jostain esim. Konsertti illasta ja ruokailusta, niin en yhtään ihmettele ettei joku pääse. Tai jokin risteily tai yöpyminen jossai hotellissa/huvilassa/vuokra mökillä.

Vierailija
14/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse ison ryhmän tapaamisesta. Ei tavattu moneen vuoteen. Ap

Kuinka paljon kyseinen tapaaminen maksaa ja vaatiiko se myös matkustamista?

Valitettavasti kaikilla ei vain ole ylimääräistä rahaa, joulunaikaan lisäksi moni säästää joululahjoja varten ja nousevat sähkö- ja ruokakulut vievät osansa kanssa.

Vierailija
15/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän silloin tällöin tuota ihan verukkeena. Viimeksi keväällä kun olisi ollut luokkakokous.

Mulla on ihan hyvin varaa, mutta vähempi aikaa, enkä todellakaan kaivannut vanhojen luokkakavereiden seuraa. Olin porukassa koko lailla statisti, en usko että tapaamisessa minua kukaan erityisemmin kaipasi, eikä minulla olisi ollut mitään "annettavaa" muille.

Vierailija
16/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään maksaisi, että saisin tavata tuollaisen dorkan. 

Vierailija
17/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 10-15-vuotiaat kyselee koko ajan muilta "siis hei mikä on sun mp tästä". Älä ole lapsellinen.

Vierailija
18/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmeellistä. Enhän voi joka vuosi sanoa että tuli migreeni kohtaus. En nyt muuta äkkiä keksinyt kun vaan en yksinkertaisesti kestä tuollaista pösilöä.

Vierailija
19/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä jonkun pitäisi ottaa pikavippi sen takia, että voi osallistua hänen järjestämäänsä tapaamiseen?

Vierailija
20/27 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on malliesimerkki siitä, kuinka joillain ihmisillä ei ole minkäänlaista käsitystä vähävaraisten ihmisen elämästä. 

Kyllä aikaihminen jos ei sairas ole,saa syyttää itseään jos ei ole pystynyt säästämään mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan