Lirahtaako teillä housuun trampalla hyppiessä?
Kommentit (59)
Mitäh? No ei lirahtele :D Pompin aina ihan hulluna. Olen synnyttänyt yhden lapsen alateitse neljä vuotta sitten.
kaksi lasta värkistäni on ulos ponnistettu, eikä lirahtele :)
Ei, juuri eilen puuhamaassa pompin. 2 lasta alakautta ja molemmat tässä 3 vuoden sisällä..
Eka syntyi sektiolla, enkä tajunnut näitä juttuja lainkaan. Toka syntyi reilu vuosi sitten ja O M G. Vaadin jälkitarjastuksessa lähetteen fyssarille kun päätin etten voi elää tenat housuissa loppuelämää. (Siis juoksen paljon, teen pompputreeniä ja pompin trampalla).
Vuosi on nyt jumpattu, harrastettu seksiä paljon jne., mutta etenkin menkkojen aikaan pitää olla tenat. Ärsyttävää. Mutta on niin pientä ettei sille aleta tekemään mitään.
39 jatkaa...
Silti valitsisin alatiesynnytyksen jos vielä lisääntyisin.
39 siis myös mun ikä. Ehkä olisin päässyt vähemmällä 25-vuotiaana. Tosin ponnistusvaihe venyt synnytyksessä.
Kyllä lirahtaa eli en pompi. Kaksi lasta alateitse, 4 ja 8 v. On käyty fyssarin jumpassa Nkl:lla varmaan vuosi jumppaamassa ja vaikka muuten auttoi, trampalla (samoin kuin joskus yskiessä) lirahtaa yhä. Gynen (yksityinenkään) mielestä ongelma ei ole niin paha, että saisin lähetettä leikkaukseen.
Terveisiä vaan niille kaikille "jumpatkaa tai menkää leikkaukseen niin ei lirahtele" -kommentoijille, teillä on käynyt tuuri, jos ne toimet auttaa tai on saatavillanne. Kaikilla ei ole niin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:04"]
Eka syntyi sektiolla, enkä tajunnut näitä juttuja lainkaan. Toka syntyi reilu vuosi sitten ja O M G. Vaadin jälkitarjastuksessa lähetteen fyssarille kun päätin etten voi elää tenat housuissa loppuelämää. (Siis juoksen paljon, teen pompputreeniä ja pompin trampalla).
Vuosi on nyt jumpattu, harrastettu seksiä paljon jne., mutta etenkin menkkojen aikaan pitää olla tenat. Ärsyttävää. Mutta on niin pientä ettei sille aleta tekemään mitään.
[/quote]
Tämä kertoo paljon siitä, kuinka paljon naisten intiimiterveyttä arvostetaan. Tenat nuorella naisella on siis "pientä" ja sektiotoiveet "epärealistista pelkoa".
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:13"]
Ei lirahtele millonkaan tahtomattani.. viisi lasta synnyttäny alateitse kuuden vuoden sisällä, kaikki yli nelikiloisia olleet (viimeisin 5200g). Lantionpohjalihakset kun muistaa reenata kuntoon niin saa kikatella ja pomppia ihan miten lystää ilman vahinkoja. :)
[/quote]
Huh, taitaa olla sokerilapsia?
Minulla lirahtaa ja kohtu roikkuu, vaikka sektiolla synnyttänyt. Raskaus tuon tekee, ei pelkkä synnytys.
Lirahtaa.. koska lirahtaa oksentaessa/yskiessäkin.
Lantiopohjalihakset ovat napakassa kunnossa. Vika muualla
Ei lirahtele. Ei-vapaaehtoisesti synnyttämätön nainen. Tjaa. En mää lirinää kaipaa, mutta silti tuntuu siltä, että aika pieni hinta se olis lapsesta maksaa... :/
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:29"]
En mää lirinää kaipaa, mutta silti tuntuu siltä, että aika pieni hinta se olis lapsesta maksaa... :/
[/quote]
Ei minusta.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:29"]Ei lirahtele. Ei-vapaaehtoisesti synnyttämätön nainen. Tjaa. En mää lirinää kaipaa, mutta silti tuntuu siltä, että aika pieni hinta se olis lapsesta maksaa... :/
[/quote]
Otan osaa ja pidän peukkuja, että tilanteesi vielä muuttuu.
Ei varmaan lohduta yhtään, mutta mikään ainoa hinta lapsista tuo lirahtelu ei ole ollut, esim. ihan euroina olemme käyttäneet ~ 20 keur lapsettomuushoitoihin (2 lasta, molemmat hoidoilla). Ja olen sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen, jota keskivaikeaa masennusta on nyt hoidettu jo vuosia ja hoidetaan yhä. Mutta joo, ymmärrän silti, lapsettomuus sattuu ihan älyttömästi, eikä ehkä lohduta ettei lapset välttämättä tuo "auvoa", vaikeutensa meillä kaikilla, lapseutuneillakin on.
No ei lirahda. Ei sitten tippakaan!
4 lasta, alateitse kaikki. Ikää minulla 35v.
En ymmärrä oikeasti tätä tämän palstan alatie synnytyksen pelottelua. En tiedä ketään alateitse synnyttänyttä jolla olisi tullut mitään ongelmia synnytyksistä, esim tällaista pidättämis ongelmaa. Ja hyvin avoimesti ystävien ja sisarusten kanssa näistä puhutaan. Joten on hyvin vaikea uskoa ongelman olevan yleinen nimenomaan ALATIESYNNYTTÄNEIDEN keskuudessa.
Ainoa joka on lirauttanut trampoliinilla housuunsa (aikuinen siis) oli lapseton ystäväni joka oli mennyt kauheassa pissahädässä hyppimään ja nauroi aivan hulluna :D että se siitä teoriasta sitten!!!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:42"]
Ei varmaan lohduta yhtään, mutta mikään ainoa hinta lapsista tuo lirahtelu ei ole ollut, esim. ihan euroina olemme käyttäneet ~ 20 keur lapsettomuushoitoihin (2 lasta, molemmat hoidoilla). Ja olen sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen, jota keskivaikeaa masennusta on nyt hoidettu jo vuosia ja hoidetaan yhä.
[/quote]
Jo on pakkomielteelle tullut hintaa. Aika hurjilta uhrauksilta kuulostaa etenkin näin onnellisesti lapsettomasta.
Lirahtaa, mutta harvoin. Tämä siis muisto ajalta, kun meillä oli tramppa ja olin 13-15-vuotias, synnyttämätön tietenkin ja mitään muuta ongelmaa ei sillä saralla ollut. Jumankekka!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:43"]
En ymmärrä oikeasti tätä tämän palstan alatie synnytyksen pelottelua. En tiedä ketään alateitse synnyttänyttä jolla olisi tullut mitään ongelmia synnytyksistä, esim tällaista pidättämis ongelmaa. Ja hyvin avoimesti ystävien ja sisarusten kanssa näistä puhutaan. Joten on hyvin vaikea uskoa ongelman olevan yleinen nimenomaan ALATIESYNNYTTÄNEIDEN keskuudessa.
Ainoa joka on lirauttanut trampoliinilla housuunsa (aikuinen siis) oli lapseton ystäväni joka oli mennyt kauheassa pissahädässä hyppimään ja nauroi aivan hulluna :D että se siitä teoriasta sitten!!!
[/quote]
Ajattelet siis, että kaikki on tämän viestin jälkeen vakuuttuneita siitä, että alatiesynnytys ei voi aiheuttaa mitään alapääongelmia.... :)
[/quote]
Melko naiivia ajatella, että tietäisi kaikkien ystävien ja sisarusten alapään tilanteen. Jos asiasta ei puhuta, ei se tarkoita, että ongelmaa ei ole, oli henkilö sitten kuinka läheinen tahansa.
[/quote]
Tätä viestiä jo odottelinkin. Ei koskaan, ei ikinä alatiesynnytys jätä mitään jälkiä... Siis me jutellaan kaikkien mun tuttujen ja kumminkaimojen kanssa nämä virtsa-, uloste-, seksiasiat ja KELLÄÄN ei ole mitään ongelmaa... buahahaha...
Mun nuorin lapsi kolmesta on nyt 4 ja vasta nyt tänä vuonna pitkittyneen yskän (2 kk) jälkeen jäi lirahteluvaiva. Yskin kai vatsanpohjalihakseni ihan rapakuntoon?! Ikä 37. Pikkuhoususuojilla nyt mennään kodin ulkopuolella ja alkoholia jos nauttii niin tarpeen on :/