¤¤¤¤HELMET LOPPUVIIKKOON¤¤¤¤
Kommentit (68)
Täälläpä on viime aikoina ollut iloisia uutisia :). Austen, jos teillä nyt on rahan kanssa tiukkaa niin pitäkää juhlat joskus myöhemmin. Ja kysypä jos jommankumman suvussa olisi sormus jonka saisi vähän niin kuin perinnöksi hoitelemaan vihkisormuksen hommia. Minä kysyin heti ensimmäiseksi, vaikkei sellaista kummankaan suvusta lopulta löytynytkään. Mä kun en juuri koruista perusta enkä ole timangien perään, mulle ois käyny vaikka täysin sileä vanha sormus, oishan siinä ollu tunnearvoa.
Me oltiin eilen sukujuhlissa ja kaikki meni oikein hyvin. Pukelo on niin seurallinen tapaus näemmä että jokaikisissä hipoissa missä ollaan oltu typsy vaan hymyilee kaikille. Niin sitä vauvakuumetta luodaan! Näissäkin juhlissa oli parivuotias pikkuserkku, jota Puklu seurasi tarkkaan ja kiljui innosta aina kun serkkupoika sattui katsomaan päinkään. Olin ihan varma, että jossain vaiheessa Silppu kitisee väsymystään (aamulla kun oli vauvauintikin), mutta ei. Valvoi viisi tuntia putkeen, josta noin tunnin ajeli serkkupojan sinistä leikki-Porschea katon kautta ympäri ja sitten yht' äkkiä nukahti kummisetänsä syliin.
Voi jessus, tyttö heräsi, johan nukkuikin 15 min... Eli päikkärit on edelleen mitä sattuu. Nyt se siirtyi tavallisiin töihinsä raapimaan tapettia ja imemään verkkopiuhaa.
Ai niin adalmiina33, mekin ollaan tiistaina Tukholmassa :).
KL.
Ihan ekaksi ennen kuin unohdan. Onnittelut Austenille kun kosinta tuotti tulosta =) Onnittelut myös Elmiinalle ihanasta plussasta =)
Olin eilen " maustekutsuilla" . Kaverin luona oli kutsut naisille eli Elämänsuolasta oli esittelijä, kyse siis aikuisten leluista :) Oli todella kiva ja tilattua tuli yhtä sun toista. Suosittelen kyseisiä maustekutsuja. Käytiin sitten vielä parin kaverin kanssa istumassa Sohossa, juotiin olutta ja paranneltiin maailmaa. Oikein rentouttavaa. Tänään on olo hieman nuutuntu ja väsynyt, mutta muutoin ei mitään valittamista. Parin tunnin päästä pääsen vielä syömään anopin tekemää ruokaa (njam) joten ei tarvitse vaivautua itse keittiöön tänään lainkaan.
Kovasti tuntuu teidän vaaveilla olevan uusia hienoja taitoja ja aika moni jo ryömiikin. Meidän pullukka ei vielä eteenpäin pääse vaikka yritys on kieltämättä kova. Näppärästi touhuilee käsillään kaikenlaista, syö sukkiaan (jotka on ensin repinyt jalasta), liikkuu kävelytuolilla, istuu keinussa....ehdoton suosikki homma on kuitenkin paperin repiminen. Inkeri repisi päivät pitkät jos vain siihen annettaisiin mahdollisuus, hän myös söisi kaiken repimänsä jos ei joku ehtisi väliin. Kova poru nousee joka kerta kun paperin riekaleet otetaan kädestä ja suusta pois. Ihmekkös tuo, että paperi kiinnostaa kun isi on paperi-insinööri :)
Inkeri näytti eilen ekan kerran mustasukkasuutta. Miehelläni oli toinen vauva sylissä ja inkeri oli siinä vieressä sitterissä. Tämähän ei neidille sopinut lainkaan vaan suu meni mutruun ja itku tuli pienen kätinän jälkeen. Ojenteli kovasti käsiään miestäni kohti ja kun sitten pääsi syliin niin leveä hymy tuli naamalle välittömästi. Eli kyllä nämä pikkuisetkin osaa :)
Nyt otan pinet torkut ja sitten syömään anopille...
Birdy
Vauvan taidoista, meillä näin; pärisee, kääntyy vatsalle, pujottelee käsiä ristiin, ja komentaa meitä nousemaan ylös sängystä kun tahtoo nukkua rauhassa.. juu, kyllä nuo pienet osaa!!
On hieman väsy olo.. vietettiin tyttöjen ilta eilen, ja hauskaa oli!
Valokuvauksessa meni hyvin, 45min. jaksoi hymyillä,sitte tuli uni. Viikolla mennään katsomaan 1kk. ikäistä vauvaa, ihanaa nähdä niin pieni kun tuo tyty on jo " noin vanha ja iso" . Tuosta innostuneena katselin koneelle tallennettuja kuvia vastasyntyneestämme.. hui, vauvakuume nousussa.. Mut meille ei oo tulossa pariin vuoteen pientä! Nii juu, Elmiinalle onnea plussasta täältäkin!!! Joo ja kävin mäki katsomas niitä Minkin hääkuvia! tosi kivoja! Austen oli kosinut miestään ja saanu myöntävän vastauksen, onnee sinnekin =)Äh, miks kaikille muille tapahtuu jotai jännää ja uutta?
Nyt pitää laittaa vauvan kasvikset soseeks ja pakkaseen, sitte lähdetään ulos, jos tää olo hiuka paranis tämän päivän aikana!!
-hiuka huonovointinen ktiin@ ja Lara (tänään 6kk)
Pakko on päästä tänne tuulettamaan, ja kun sattuu vielä olemaan kyselyitäkin tadoista! Niin meidän Eetu alkoi sitten konttaamaan tänään!!! On todella hurjan näköistä, kun vaappuu sinne tänne, mutta varmasti mennään eteenpäin! Ja hitaasti! Muita taitoja on meidän jätkällä istuminen ilman tukea, takana täytyy olla kun on vielä vähän hakusessa, mutta jos pitää kiinni, tulee kova huuto, itepäinen, äitiinsä tullut =).
LELUISTA meillä taitaa kanssa Eetu leikkiä " vauvaleluilla" mutta on kyllä vielä ollut iha kiinnostunut niistä, eikä poiskaan ole heittänyt, paitti leikissä " mä heitän, äiti/joku muu nostaa" . Ja nyt on alkaneet kiinnostamaan koirien puruluut!!! niitä kun on niiiin kiva jäytää, no meneepähän samoilla leluilla koirien kanssa, no ei vaiskaan!!! Ollaan kovasti kielletty, mutta nuo neidit (koirat) kantaa niitä jokpaikasta kun vaan löytää!!! Kiva kiva!
Eilen oltiin " taas" Tampereella, ja sainkuin sainkin ostettuu itelleni pari paitaa, täytyy vaan miettii kumpi on " juhlavampi" /ilmoihin sopivampi ensi lauantaina kun on appiukon kuuskymppiset! Mua ei vaan yhtään hotsita mennä sinne, kun kaikki " lääppii" Eetuu ja lässyttää sille " voi eetuu, mitä tulle kuuluu, ootpa tä katvanu" yms lässynlässyä... Ja sitten kun " saadaan" olla taksikuskeja miehen veljelle (mikä on ihan ok, kun ei sillä ole autoo, eikä muutenkaan varmaan pääsis sinne) mutta sen lisäksi vielä miehen mummo pitää roudata sinne... Ja se mua v*tuttaa!!! Kun sillä on itellään kolme lasta, appeni yksi niistä, ja meidän porukka on AINOA joka sitä minnekään vie!!! MURRR!!!
Mutta nyt painun saunaan, onkohan tää jopa neljäs kerta Eetun syntymän jälkeen kun käyn, mutta pakko! Pestiin (konttaamalla!) tänään kaikki lattiat, ja muutenkin järkättiin taloa... Plääh!!!
Napero ja Eetu 6,5kk
Onni nukkuu iltapäikkäreitään ja mies on harrastuksissaan. Saan olla hetken rauhassa!! Ihanaa! :) Huomenna jätän ukot keskenään kotiin ja lähden ystäväni ja hänen 5kk vauvan kanssa shoppailemaan. Onnia ei huolita matkaan, koska kuitenkin kiukuttelis koko automatkan ja muuallakin se sen viihtyminen on kyseenalaista. Paitsi jos sais sylissä olla...
Kävin katselemassa niitä ergoja nettisivuilta ja semmoista tekis kyllä mieli... Ovat vaan niin kalliita. Voi, kun mekin jostain saatais lainaan tai käytettynä... Miehelle en oo kyllä puhunut mitään koko Ergosta, kun se kuitenkin tyrmää mun ostosaikeet niin kuin aina!
Mulla on taas joku " ahdistus/kateuspäivä" ... Tuntuu, että kaikki mun tuttavapiiristä on joko saaneet vakituisen työpaikan tai sitten opiskelee yliopistossa tms. " hienoo" ... Ja minä keskiasteisesti koulutettu oon VAAN kotona. Ja työpaikasta ei oo tietookaan.
Miten se onkin mun aina niin hankala nauttia siitä mitä on!?! Aina vaan pitäis saada lisää ja lisää... Vuosikaudet olen haaveillut, että miten ihanaa on sitten vauvan kanssa olla VAAN kotona. Ja nyt sitten muka haikailen töihin! Mulla on varmaan jotenkin jakautunut mieli tai jotain...
No luulen, että tämä alkoi siitä, kun eilen yksi tuttavamies sanoi jotenkin ikävään/kotiäitejä halventavaan sävyyn, että sähän oot aina kotona niin hyvähän sun on sitä ja tätä... Niimpä niin.
-Kumppari&Onni-
nautin tässä punaviiniä kirjoituksen lomassa, nam! Meillä on illat rauhoittuneet tosi paljon tassuttelu unikoulun myötä, suosittelen sitä kyllä kovasti! Vilma saattaa vielä herätä (kuten viime yönä about 5 kertaa kun on vissiin hampaita tulossa) mutta useimmiten auttaa tutti. Ja omassa sängyssään tyttö on nukkunut jo miltei kuukauden.
Oltiin viime viikonloppuna äitin 60-v synttäreillä, mutta neiti ei kyllä viihtynyt siellä yhtään. Mutta ihmekös tuo kun kaikki vieraat kävivät vuoron perään hipelöimässä ja lirkuttelemassa. Ärsytti vaan mielettömästi, kun serkkuni ilmoitti että niin, sitä pitää vaan totuttaa vieraisiin, meidän tyttöhän ei ole koskaan vierastanut ketään ja blaa blaa...Kyllähän me liikuttu ollaan, eikä vastaavaa vierastamista ole aiemmin tullut mutta minkäs sille sitten tekee. Niin, ja toinen asia mikä pänni juhlissa oli monien kommentit siitä, että onpa tyttö ainakin hyvin syönyt, ohhoh kuinka lihava vauva etc. Ehkä oon itse liian herkkä...
Oodin kirjoituksesta tajusin, että myös meillä taitaa olla liian paljon vauvaleluja, täytynee käydä shoppailemassa jotain " isommille" sopivaa. Vilma ei vielä ryömi, mutta liikkuu peruuttamalla. On se kyllä jännä kuinka nämä saman ikäiset babyt oppivat niin samoihin aikoihin samoja taitoja esim. tutin laitto suuhun ja lelujen heitto lattialle :)
Mites ne pk-seudun treffit, koska ja missä pidetään? Meille sopii sekä Espoo että Sanomatalo, tai vaikka molemmat.
Onnea paljon plussasta ja kosinnan onnistumisesta, sekä Minkille häistä!
baby ja neiti 6,5 kk
Helmillä on tänään ollut joku itku-päivä. Viime yönä heräsi huutamaan normaaleiden 2 syötön lisäksi muutaman kerran ja tänään on päivälläkin ollut jotenkin itkuinen. Nukkui tokia päiväunia vain 45 min, vaikka ne on ne pitkät unet, eikä sen jälkeen enää illemmallakaan nukkunut päiväunia. Laitettiin yöunille sitten jo ennen klo 21, mutta tuolla se vielä raivoaa. Mies on siellä nyt, mutta täytyy mennä päästämään se välillä tuulettamaan päätään. On aika raskasta kuunnella tota karjuntaa. Helmi on nyt ainakin jo ihan yliväsynyt, mutta en tiedä, itkeekö myös jotain muuta. Ikenissä ei edelleenkään pilkota mitään valkoista. Ärsyttävää, kun kerrankin ois päässyt aikaisin nukkumaan, niin nyt pitää sitten tunti kaupalla nukuttaa Helmiä.
Mä varasin Helmille huomiseksi allergialääkärille ajan. Täytyy käydä edes juttelemassa tosta ihottumasta jonkun asiantuntijan kanssa, kun en tiedä, miten edetä noiden kiinteiden kanssa.
PK-seudun treffeistä: Oisko nyt sitten tällä kertaa nähty siellä Sanomatalossa, niin myös Kuumetta ja minä päästäis mukaan? Jos toi kävis, niin aletaan sitten sopimaan päivää ja aikaa...(ma&ti meille käy joko klo 10 tai sitten klo 12 jälkeen, muina päivinä ei meille ole väliä...).
Nyt huutavan Helmin luo...
T:Fassiloora ja Helmi
mutta se on sitten viimeinen vaihtoehto, eilen kirjoitin sen toisen aineen ihan persiilleen, se on serene um, löysin senkin googlettamalla;sitä käytetään rauhoittamiseen, esim uutenavuotena, eikä oo niin kova aine ku toi toinen.
Mä tiedän et koiran räksytys johtuu ihan siitä kun olen ollut nyt lähes vuoden kotona, silloin kun kävin töissä koira ei huutanut. Eli on tottunut et äiti on kotona, huono homma. Eilen veivattiin koiran kans niin, et muka lähdettiin ulos ja sit tultiinki taksas pian ja moikattiin sit omiin hommiin. Mut raukka on aina ihan sekaisin ku mä tuun kotiin...katotaan mitä tästä tulee.
Kohta mennäänkin mun siskon luo, hänellä on rv 30 tai sinne päin;((((
ukko tuli kotiin klo 5.30 tänä aamuna, kunnon voitte vaan kuvitella!!!!!
Kuumetta ja poppoo