¤¤¤¤HELMET LOPPUVIIKKOON¤¤¤¤
Kommentit (68)
Ok, kiitos MINKKI, siellä firmassa ei vaan ole sellaista vetimetöntä ovimallia, mitä suunnittelin. Mäkin tykkään kyllä suunnitella itse kaikkea, mut pelkään noita keittiön ja komeroiden mittailuja, kun on niin tarkkaa, et jos meneekin väärin... Mistä löysitte talon? Meillä kans just oma myynnissä.
NAPERO, minä kun entises elämäs olin lätkävaimoke viisi vuotta, niin onhan siellä pelaajienkin vauvat alusta asti, muutenhan ne ei näkis isiänsä koskaan;), Rinkelinmäellä tosin aikamoinen meteli ja tiivis tunnelma...
Tämä viikko on taas vierähtäny niin nopeesti että en edes huomannu!
Olin eilen konstan kanssa hoitamass semmosta kk ikäistä tyttö jolla on koliikki. aattelin tehä vähän diakoniaa ja päästää äiti tuulettuun! Oli ihan tarpeeseen ja kaveri tuliki kolmen tunnin päästä paljon pirteämpänä takasin!Ja se pikkunen nukkui melkein kokoajan joten ei siinä ollut edes mitään hoidettavaa.
Nuuhkutin ja pidin sylissä ja kohta huomasin että MÄKI HALUUN TÄMMÖSEN!:D
Heti alkoi hormoonit hyrräämään-> plussaa odotellessa :D
Kävin eilen illalla vielä saunaillassa tyttöjen kanssa ja konsta oli isän hoidossa. Ja tietenkään mies ei ollut malttanut laittaa sitä " normaaliin aikaan" nukkumaan ja täällä me kukuttiin koko perhe sit vielä puolenyön aikoihin...ja aamulla nukuttiin pitkään!
KIINTEISTÄ: Konsta syö tosi hyvin kaikkia kiinteitä mitä oon antanu. ja oon antanu melkeen kaikkia mitä tämän ikäselle on tarjolla kaupassa, merkkiä ja makua sen suuremmin kattomatta.Lihaa, kasvista, hedelmää, jogurttia, puuroa.... MUTTA
Nyt ku konsta on ollu kipeenä siis nuhassa ja yskässä niin iltapuuro on tullut samantien " ylös" kun lautanen on tyhjä.. kauheen yskänpuuskan säestämänä!!En tiedä johtuuko se siitä että kyseessä on puolukkapuuro vai siitä että se on niin paksua ja karkeeta että se ärsttää kurkkua..
Ajattelin tämä iltana olla antamatta.
Ihme kyllä yöt on kuitenkin nukuttu ihan hyvin vaikka puuroa ei ookkaan masu täynnä!
TAITOJA: sylkee, pärrää, KILJUU, laittaa itse tutin suuhun, pitää itse pulloa, hypistelee pinsetti otteella lelujen pesumerkkejä :), ryömii/konttaa eteenpäin ja taakse päin, istuu ilman tukea.. ja riisuu sukat :) toi viimenen ei ookkaa kiva juttu mun mielestä!
Nyt alkaa jo palaan pinna tuon parveke remontin kanssa. KOKO KESÄN ollu parvekkeen ovi lukossa ja rakennustelineet ja muovit näkyy ikkunasta. Ei oo voinu kunnolla tuulettaa ja makkarin verhot aina päivisin kiinni.. No ehkä nyt kannattaa kärsiä ja sitte pakkasaamuna juoda kahvit lasitetulla parvekkeella :P
have to perjantai siivousta alottelemaan
napero06 ja nuhanenä
No niin, tattadaa, tässä se tulee... minä, joka olen KOKO AJAN valittanut sitä, että kun Simppu ei nuku, ei sitten millään päikkäreitä. No, nyt nukkuu: aamulla 3-3,5h unet, siitä parin tunnin päästä 1-2h ja illalla ehkä vielä puoli tuntia! Ja silti on koko ajan väsyneen oloinen eli hieroo silmiään ja haukottelee -onko tämä normaalia?
Esim. eilen menivät miehen kanssa iltapäikkäreille klo 19, josta Simppu jatkoikin yhtä soittoa unia (söi vellipullon välissä 21.30) aamu seitsemään! Ja ysiltä oli taas unilla. Olen ihan pihalla, että mikä sille on iskenyt. En osaa oikein mitään tehdäkään kun koko ajan vaan odottelen, että " kohta se herää" -ja sitten olen odottanut tuota " kohta" hetkeä yhtäkkiä pari tuntia.
Niin ja sitten kun se nukkuu koko ajan, niin eihän se syö kovin paljoa. Esim eilen söi 2prk sosetta ja ehkä 500ml maitoa (sisältää vellin). Muutenkin kun nyt pitäis niitä soseita syöttää koko ajan, niin missä hiton välissä poikaan sais tungettua muka 700ml maitoa??? Kysyy epätietoinen.
No, ehkäpä pitää ottaa lungisti ja nauttia hiljaisuudesta. Olen oikeasti laittanut kaikki äänet pois (telkku tai radio) ja istunut vaan keittiön pöydän ääressä ja selannut Hesaria. Tai tehnyt vauvakansiota... ihania pikku-Simppukuvia... voih, se on niiiin iso poika jo! Ja tietenkin odottanut, että herää. Onko kellään muulla unisia puolivuotiaita?
Huomenna karkaamme viihteelle. Simppu menee pitkästä aikaa yökylään, heh heh... pitkästä aikaa kun 1kk mennyt edellisestä mummolakeikasta, no enivei se tuntuu pitkältä ajalta. Suuntaamme veljeni vaimon 25-vuotissynttäreille (lue: 40v juhliin). Mä en ole tässä dieettini hurmoksessa juonut siiderin siideriä kuukauteen, joten ihan oudolta tuntuu lähteä kännäämään. Kostea reissuhan siitä eittämättä tulee.
Millaisia leluja teillä muilla on? Alman leluja Adalmiinan luona katsellessani tajusin, että vitsi meidän Simpulla on ihan pikkuvauvaleluja vaan. Nyt pitääkin heti aloittaa kilpavarustelu ja suunnata jonnekin kirppikselle etsimään tasokkaampia leluja. Eihän se ihme ole, että jätkä on välillä aivan raivona kun käteen tarjotaan vaan jotain 0-3kk ikäisen helistintä. Haloo! Jotain tasoa! No, nyt ostettiin alkuviikosta sellanen Fisher Price lentsikka Stockalta, jota työnnetään ja ohjaamossa istuva porsas (kuka sanoikaan, että lasten lelut antavat " snadisti" epärealistisen kuvan maailmasta??!!) pyörii pallonsa sisällä. Simppu ei kuitenkaan ehkä tajunnut tätä hienomotorista lelua vaan kaatoi lentokoneen (ohjaajaporsas pallonsa sisällä lensi jonnekin huitsiin sohvan alle) ja alkoi jyystää koneen propellia... huokaus, ehkä me pysytään helistimissä?
Soseista vastailen sen verran, että meillä on syöty nyt ehkä 2,5kk soseita. Lisäilen ehkä 1-2 makua per viikko. Aika monia on jo ehditty antaa. Viljoja ei olla vielä annettu kun joku solu minussa epäilee vilja-allergiaa iho-oireiden aiheuttajaksi. Meillähän iho-oireet (jotka muuten Fassiloora kuulostaa hyvin samoilta, kuin Helmin eli Sibicortilla hoitui, mutta palasi ennalleen muutamassa päivässä) tuli siis kuntoon reilu viikon sisällä imetyksen lopettamisesta eli mahdollisesti joku ruoka-aine aiheutti? Viljatuotteita Simppu ei vielä syö eikä kalaa. Muut ollaan jo kokeiltu ja kaikki kelpaa. Paitsi ei peruna-parsakaalisose.
PK-seudun treffeistä. Me asutaan Vantaalla, Ylästössä. Eli maantieteellisesti on ihan sama tullaanko Espooseen vai Stadiin. Mutta jos Stadiin tulijoita ei edelleenkään olis kuin minä ja Fassiloora ja Espoossa on ollut parhaimmillaan se 8 Helmistä, niin kai se Espoo sitten on The Paikka? Mutta jos H:gin keskustaan saadaan treffit aikaiseksi, niin mekin kyllä tullaan.
Perheelisäyksestä: Onnea Elmiiralle plussasta ja tässä meidän uutiset: me vähä-älyiset ja masokismiin ilmeisen taipuvaiset teimme alkuuviikosta kaupat koiranpennusta. Tiistaina meille saapuu Danny, newfoundlandinkoira. Sellainen karvapallo. Iiks.
Nyt mä lopetan. Oikeesti. Hauskaa viikonloppua -mä olen viihteellä *hik hik*
Ensiksi Elmiinalle paljon onnea plussasta. Teillä onkin sit ens keväänä vilinää, mutta ihanaa vilinää:o)
Sitten Viljaalle kymysys: Kun teillä nyt kokemusta sekä ergosta että rinkasta, niin kumpi sinusta parempi esim retkeilyyn ja ylipäätään lapsen kantamiseen missä tahansa? Me siis mietitään jomman kumman hankkimista, mutta olen hieman epävarma, kumpi olisi meidän käyttöön järkevämpi. Esim. joskus retkillä metsässä tai vaikka ens talvena, jos olisi reipas ja lähdettäis vaikka hiihtämään ja makkaranpaistoon tai esim ulkomailla reissussa. Tänään käytiin molempia testaamassa ja kyllähän rinkka on tottakai painavampi, mutta sitten taas tuntui, että lapselle jotenkin jämäkämpi. Ergo sitten taas varmaan ergonomisempi. Mites ergossa, retkahtaako pää helposti jos joutuu esim. tekemään äkkinäisen liikkeen tai jos vauva nukkuu niin suojaako se tuki päätä retkahtamasta?
Toki muutkin, joilla kokemuksia näistä vekottimista niin vinkkejä mielellään otetaan vastaan.
Millaisissa olosuhteissa ylipäätään esim. ergoa käytätte? Kun mietin innoissani, että sitähän voisi käyttää vaikka kotona ruokaa tehdessä, jos lapsi ei viihdy lattialla, mutta tulisiko sitä todellisuudessa käytettyä. Olen ollut jotenkin aika huono kantoliinankin käyttäjä ja alusta saakka on tuntunut, että Aleksi ei siinä ole kauhean hyvin viihtynyt. Lienee kuitenkin ollut enemmän käytön puutetta.
Täällä sitten myös liityttään siihen huono äiti (suorastaan idioottiäiti) kerhoon. Annoin tänään Aleksille vesimelonia, kun ajattelin, että se varmasti tuntuisi hyvältä ikeniä vasten, kun on kylmää. Eli siis leikkasin palan ja pidin siitä kiinni, kun Aleksi sitä ikenillään maiskutti. Kun otin vesimelonin pois huomasin, että siitähän puuttuu pala. Äkkiä sormet Aleksin suuhun ja kaksi palaahan sieltä suusta sain kiinni, ONNEKSI ei vetänyt niitä henkeen. Punaiseksi Aleksi kyllä meni, en tiedä johtuiko mun sormista vai siitä vesimelonista. Ihan hirveelle tuntuu nyt, miten sitä voikin olla näin ajattelematon???
Viimeksi, kun Aleksi oli saanut vesimelonia (sai silloin ekan kerran, nyt siis tokan kerran) niin ei se siitä paloja saanut irti. Nyt sai, vaikka ei ole vielä hampaitakaan. HUI!!!!!!!!!
Taidan nyt lähteä Aleksia herättelemään iltaunilta, rytmi tänään ollut vähän sekaisin, kun ollaan hulmuttu kaupungilla ja vieraita on käynyt, eikä Aleksi malttanut nukkua. Eilen kävi nukkumaan yöunille jo 20.45, tänään tuskin.
Leppoisaa viikonloppua kaikille!
Ringae ja Altsku
Nuo kantovälineet on semmosia, että minusta niissä ei ole yhtä ylitse muiden, vaan eri välineet käy eri tilanteisiin. Ergossa on varmasti huono nukkua ja mua pelotti että Aaron pää retkahtaa kun mentiin metsässä kun joskus ei jaksa kauheen hyvin sitä päätään pitää. Minä ostaisin ehkä Antin (siis kudotun Amazonas Antiquan) jos pitäs yhdellä pärjätä. Se meillä oli esikoisella pelkästään. Se menee pieneen tilaan jos pakkaa matkalle, sitä voi käyttää myös peittona tai makuualustana tai verhona. Sitä käytän myös kotona kokatessa kun solmii vaan missivyöksi ja vetää pään yli ja vauvan peppu siihen vyöhön ja vauva kylkeen roikkumaan (ei ehkä vielä näin nuorena, mutta kk:n parin kuluttua), ei tartte alkaa hikoileen mitään sidontoja siinä kesken kokkausten. Metsässä se on tosi tukeva kun tekee kietaisuristikakkosen ja siinä on vauvan hyvä nukkuakin. Me ollaan jopa käyty suppismetsällä niin että esikoinen oli miehen selässä siinä liinassa. Se ergo tuntuu jotenki liian hienolta sotkettavaksi kokkauspuuhissa, no meillähän se on lainassakin vielä, mutta on varmasti hankalampi puhtaanapidettävä kuin liina, jonka voi heittää vaan koneeseen. Itse en ole käyttänyt rinkkaa kertaakaan, vaan meillä on vaan sattunu joka kerta niin että mies on kantanu esikoisen ja minä Aaron. Ainut negatiivinen asia siinä Antissa on se, että se pitää sitten jaksaa sitoa. Jos oot varma ettet jaksa, niin osta Ergo. Sä et tee mitään liinalla jota et jaksa sitoa. Ergo on tosi helppo ja nopea laittaa päälle. Meillä Aaro tykkää olla molemmissa, esikoinen on tykänny kovasti Antista ja rinkasta. Mä en tiennykkään muuten että rinkkaa voi käyttää näin nuorilla, vai onko niitäki erilaisia?
Leluista: meillä Aaro on selvästi kyllästyny omiin lapsellisiin helistimiinsä. Esikoisen autot, legot ja junaradat on paaaaaaljo mielenkiintosempia. Kiva kun esikoiselle alkaa selkeesti tulla vähän semmosta että tympääntynyt ilme kasvoilla pyyhkii hitaasti sitä kuolaa raiteilta, ajattelee selkeesti että ' onko tuon AIVAN PAKKO kuolata mun junaradan päälle?!?!?' . Aarokin muuten hiplaa niitä pesumerkkejä. Se on tosi huvittavan näkönen ku se kuola suusta roikkuen keskittyy siihen sormikontrolliin, ilme on semmonen niinku se ois jossain aineissa ;)
Meidän esikoinen kävi nelikuisena (muistaakseni) Jokeripelissä ja sitä kiinnosti koko reissulla eniten omat sukkansa. Ei ois pitäny pistää semmosia sukkia pojalle jalkaa missä on silmät ja hymyilevä suu. Niin, että älkää sitten tehkö sitä virhettä jos meette! :)
Mun iltareissut muuten peruuntu kun tuli ihan järjetön hedari! Ekat menkat alko ja mulla menkat on aina ollu sellaset että mitkään suojat ei riitä. Oon käyny leikkauksessaki sen takia, vaan eipä auttanut. Päässä vaan suhisee kun vuotaa päiväkaupalla ku seula. argh. Pitää mennä joskus toiste sitten. Harmitti kyllä ihan hirveesti. Toivottavasti Oodi pitää munki puolesta hauskaa :)
Nyt otan oluen ja istun sohvalle.
Mukavat viikonloput!
Vilja Hedaripotilas
Meillä on tommonen vauvatarvike osto-opas ja siinä rinkkojen esittelytekstissä lukee, että 6 kk eteenpäin tai istumaikäisestä eteenpäin. Tänään testailtiin rinkkoja ja hyvinhän Aleksi siellä nökötti. Ihan innoissaan repi mua tukasta ja katseli ympärilleen.
Mutta ergon omistajat kertokaa lisää. Missä tilanteissa ja olosuteissa olette ergoa käyttäneet?
Ringae ja A
se oli muuten Riku Siivonen Nytissä joka kirjotti niistä epärealistisista leluista, vai oisko se ollu Vauvassa kun sehän kirjottaa molemmissa. Niilläkin on Veikko, Veikko Apollo, kun meillä on Veikko Armas :). Vauvassa se muuten tais ollakki. Mut siinä Nytissäki se kirjottaa tosi hauskoja juttuja. Tänäänki oli aivan kertakaikkiaan mainio kolumni. Kaikki vaimot heti lukemaan toiseksi viimeistä sivua Hesarin Nyt-liitteestä!
Ihan ensiksi onnea Minkille, aivan ihania hääkuvia teillä. Ja onnea myös Elmiinalle.
Mä oon taas miehen armoilla, että pääseen koneelle. Mun oma koneeni on mennyt jotenkin jumiin, etten pääse internettiin tai maileihin käsiksi. Pitäisköhän mun hankkia kone joka ei ole kytköksissä työpaikkaan, mrr. Puhelimitse yritin meidän mikrotuelta selvitellä mutta olivat ihan ymmällään. Pitäisi mennä käymään töissä koneen kanssa tarkistuttamassa ajurit, yäk. On jotenkin niin työlästä kun eihän mulla ole sinne kulukulupia/avainta. No josko sit ens viikolla.
Mitäs muuta mulla oli mielessä, Juliannalle on nyt sitten löytynyt lempisose: aprikoosi=syö kerralla puoli purkkia. Vähän mua huvittaa neidin syöminen, hän kun ei suutaan aukaise vaan ikään kuin imeä lutkuttaa lusikasta. Juliannalle puhkesi kyllä tänään toinen hammaskin, joten ruokailukalusto alkaa olla kasassa. Mä alan kohta kyllästyä tähän meidän pullokouluun. Ei menen tuttipullosta mitään vaikka kuinka yrittäisi. Aina välillä tulee mieleen, että ei tipu tissiä juo pullosta. Mut sit mä aina hellyn, eihän mun pikkuvaavin kuulu nälkää nähdä.
Väsymystä tuntui olevan monilla liikkeellä, liityn itsekin siihen kerhoon. Tulkaa joku haukkumaan mut lyttyyn kun mä olen niin tyhmä, että totutin Jultsun nukkumaan mun vieressä. Meillähän molemmat tytöt on olleet hyviä yönukkujia, nyt Julianna kuitenkin alkoi heräämään aamuyöstä. No mä tietty hullu otin viereen ja työnsin tissiä suuhun kun itseäkin väsytti. Lopun kait arvaattekin, loppuyö nukutaan vierekkäin. No nyt tästä on tullut jokaöinen rituaali, neiti herää mä otan viekkuun, neiti lutkuttaa noin 5 sekunttia ja nukahtaa. Siirto omaan sänkyyn ei tule kuuloonkaan vaan neiti huutaa kuin palosireeni ja rauhoittuu vasta kun pääsee takaisin viereen. Että ihmisen pitää olla tymä!
Nyt pitäisi lähteä saunomaan...
Marcel
Ollaan kateellisia! :)
Minkille myöskin onnittelut! Oli ihania kuvia! :)
Miten te joilla on isompia lapsukaisia ja esim. tuo Ergo niin tuleeko sitä Ergoa tms. käytettyä? Mietin vaan, kun meillä on tuo liikkuminen tosi vähissä ja jotain apuvälinettä siihen täytyis kehitellä... Niin mietin, että tuleeko tuota Ergoa sitten käytettyä, kun lapsi oppii kävelemään? Se on niiiiin kallis hankinta, että en oikein tiedä... Ne matkarattaat on toiset mitä mietin... Olishan toi Ergo tietysti kätevä esim. luonnossa mutta aika vähän me missään metsässä käydään. Tjaah, ompas taas hankala päätös. Varmaan jää molemmat ostamatta loppujen lopuksi.
Viljaahan se kyseli, että mitä muiden lapset osaa tehdä käsillään. No meillä ainakin osataan " puhkoa" äitin silmät!! Onni osui eilen aivan suoraan sormella mun silmään, kun yritin herraa nukuttaa. Nyt on sitten koko päivän toinen silmä verestänyt!
No osaa se Onni myöskin ne kaikki lelujen heittelyt ym.
Miten teille muille on sanottu vauvojen istuttamisesta? Meille ei neuvolassa sanottu muuta kuin, että kohtahan sitä saa alkaa istuttamaan. Eli milloin kohta?!? Olen siinä luulossa, että sitten, kun itse alkaa istumaan? Eilen Onni veti itsensä istumaan lelukaaren leluista kiinni pitäen. Mutta eihän se itse vielä pystyssä pysy vaan muksahtaa heti selälleen, kun ote heltiää.
Kyllä on mullakin niin väsy olo. On varmaan jo kroonista. En ymmärrä miksi en saa nukuttua ja miksi Onni ei nuku öisin kunnolla. Toissailtanakin O nukahti klo 23, heräsi/kitisi klo 2,3,5,6 söi ja nukkui klo 9. Viime yönä oli meno melkein samanlaista.
Meillä myös on O oppinut nukkumaan vieressä. En tiedä mitä ja milloin sillekin asialle jotain jaksais tehdä. Mä olen vaan niin herkkäuninen ja jotenkin vielä odotan, että milloin se Onni herää... :/
Jossain vaiheessa Onni nukkui ihan hyvin mutta en tajua mikä sille/mulle on nyt tullut. En tiedä kummassa meistä se vika on...
No jospa se tästä taas.
-Kumppari-
No jopas viuhahti yli kuukausi, ettei koneelle päässyt.
Olimme kiertämässä ympäri Suomea autolomalla, ja pisimmillään käytiin Norjan Tromssassa. Oli kyllä upea reissu. Noin 4000 kilometriä tuli istuttua autossa sekä kymmenkunnassa kaupungissa tuli yövyttyä tuttavien tai sukulaisten luona. Miro oli aivan loistava matkakaveri ja pärjäsi matkan loppuun asti täysimetyksellä. Eli meille kuuluu nyt sitä että kiinteitä aloitellaan. Tuntuu hurjan hankalalta... Mutta Miro kyllä ihan ahnaasti jo vetelee ja olen sortunut siihen, että olen antanut useampia makuja kuin yhden viikossa, tosiaankin.. Ensin maistoi mustikkaa, sitten vadelmaa, banaania, kurkkua, parsakaalia, bataattia, maissia, perunaa... Eli jotakuinkin on tullut tarjottua yksi maku per päivä. Eipä ollut oppaita reissussa mukana, niin kysyn teiltä, että mikä on pahin mitä voi käydä jos aloittaa tällä tavalla tämän ikäisen kanssa? Kun kuitenkin kasviksia vasta maistellaan ja elimistö varmasti on valmiimpi kuin olisi ollut pari kuukautta sitten vastaanottamaan vauhdikkaasti eri makuja. Mitään allergioita tuskin hänelle kuitenkaan tulee.
Onnittelut plussasta Elmiinalle!! =)
ERGOsta sen verran, että minä ylistän sen taivaisiin! Meillä ei mahtunut autoon rattaita joten oli pelkkä ergo mukana ja matka sujui hienosti. Milloin samoiltiin metsissä ja kavuttiin rinteitä, milloin sitten oltiinkin kaupungissa. Mustikoita poimiessani laitoin Miron istumaan naureskelemaan varvikkoon, kun on ergosta niin helppo ottaa pois ja laittaa takaisin. Ehdottomasti suosittelen lämpimästi jo siitä syystä, että kantoliinaillessa hikoilen niin vietävästi ettei se ole enää järkevää. Ergossa tietysti jonkin verran myös, mutta kyllä se kuitenkin viileämpi on. Sitten kun alkaa oppimaan selän puolella kantamista niin helpottuu tuo kotiaskareidenkin tekeminen. Kun Miro on etupuolella, en yllä tiskaamaan, kun altaat on niin matalalla pituuteeni nähden, mutta imurointi sujuu toki helposti. Ja pyykkien ripustaminen narulle tai kyykkiminen pesukoneeseen ja pois.
ESPOONhelmien tapaamiseen tullaan taas mukaan kun sellainen järjestetään, voidaan tulla sanomataloonkin toki, jos sinne pääsee muitakin!
nemma+muksis 6,5 kk
Laitanpas äkkiä ennen unta viestiä :)
Musta tuntuu että sara ja eetu on tosi kilttejä vauppeleita ne on nukkuneet heräämättä yön läpi eka kerran n 2kk iästä elikkäs tunnen olevani todella energinen toisaalta olen aika peruspositiivinen ihminen elikkäs hyvin harvoin minua näkee suu alaspäin :) olen sellainen naurava lupsakka lapin tyttö :) jos tällaista määritelmää voitaisiin käyttää.. mun sisko sanoi että kyllä tiesi luoja kenelle kaksoset antoi kun me ollaan hänen kanssa ihan eri maata hän sanoi ettei voisi ikinä kuvitella miten jaksais.. toisaalta arki opettaa ja siitä onnistumisen ilosta ja onnesta se alkaa kuten varmaan yhden lapsen kanssa myös eli siitä että tuntee että voi tyydyttää lapsen tarpeen olipa se sitten ruokaa syliä läheisyyttä hellyyttä rakkautta :)
No sepä minusta..
Onnea Elmiinalle plussasta täytyy tunnustaa että on meilläkin mielessä vilahtanut huom siis VILAHTANUT mutta todettiin miehen kanssa että ihan oman jaksamisen kannalta voitaisiin nyt odotella että miehen kaksoisveli ja hänen vaimo ilmoittaisivat ilouutisia ja saatais elää heidän odotuksessa mukana niin kuin he elivät meidän odotuksessa ja elävät meidän kanssa nyt kaksosarkea :)
Ollaan tosiaan saran ja eetu kanssa alettu sellaiseen perhekahvila/pubi juttuun kun mies on päiviä ja öitä poissa kotoa niin onpa sitten tuota aikuista seuraakin.. siellä on myös toinen perhe jossa kaksoset ovat 1,5kk vanhempia.. kovaa vauhtia konttaavat ja pyrkivät kävelemään..
Jännä seurata kun kaksosilla on sitä että toinen kun oppii jotain niin toinen kattoo että mie kans :)
No huomenna on vuori silitettäviä pyykkejä eli täytyy yrittää kerätä siihen hommaan voimia inhoan sitä hommaa :)
tikunen ja sara sekä eetu tasan 6,5kk
Niin sitten mä täällä roikun ;)
Ergosta ollut paljon puhetta joten odotan jotain hyvää vastausta : meillähän siis hillitön venekuume kun vanha puuvene myytiin pois. Mies on tänään menossa ostaa teräsvenettä -lue iso ;) jotta päästäisiin vielä tänä kesänä retkeilee. Kysymys kuuluu mikä olisi fiksuin kantovehje veneelle ? Mulla on baby bjorn jossa jo aika raskas oskua kantaa, liinaa ei ehdi sitoa ja se liian vaikea käyttää kun siis kysehän on siitä että sais oskun kulkemaan nätisti veneestä pois ja ehkä saaressa retkeillen.
Miten Ergo toimii ? Mistä niitä saa jne ? Ja olisko joku muu hyvä vaihtis ? ja onko ergo kallis ?
Adalmiina : me löydettiin talo Anttolasta -mies menee töihin Pitkälahteen joten maalle muutto kuulostaa hyvältä. Ja me kuitenkin kaikki kesät yleensä veneillään -anttola hyvä paikka pitää venettä.
Keittiöistä vielä sen verran että tuleeko teille iso keittiö ? ja millaisia tasoja ajattelit ? puuta vai ? laitatko välitilan laattaa -pientä vai isoa ? vai laitako ns. sitä uutta " pleksilevyä" ja mitä meinasit lattia materialliksi ? Värit ?
Mua kun niin kiinnostaa tuo sisustaminen :)
Mitä vauvat osaa : on ollu näköjään siitä puhetta -Osku syö hienosti sormin , pyörii lattialla akselin ympäri , päristää ja tekee kuplia, juttelee lähinnä ä-tä, ä-bä, hä-tä, ja sitä tarinaa tulee jatkuvasti. Ei istu eikä ryömi. Yritys on kova -tunkee pyllyä kohti kattoa ja yrittää suulla päästä eteenpäin ;)
Ne pesulaput on myös meilläkin aina hiplauksessa. Sekä varpaat on aina suussa -jopa tissiä syödessä .
Unikoulu alkoi -mies heräs huutoon 01, 02.30 ja 04.30 -hyssytteli uneen ( eka huutolaulu kesti ainakin tunnin ) sitten aamulla ennen kuutta mie annoin tissiä ja siitä jatkoi unia aina tuonne 08.30 asti !!! Mies sanoi ettei Oskulla ollu nälkä yöllä oli vaan vailla tissiä -no katsellaan mitä ens yö tuo tullessaan !
Mullahan oli korvatulpat että sain aikas hyvin nukuttua ;)
Nyt aamukahveelle :) Jotain piti sanoma ai juu mie täällä ihan tippa linssissä kun te kaikki kehuitte meidän hääkuvia ja pukua yms.. yhyy oli kyllä todella romanttista !
Minkki
Meidän neuvola täti sanoi ( käytiin tiistaina ) ettei saa vielä ihan istuttaa ilman tukea. Syöttötuolissa voi istua kuulemma sen ajan kun vauva haluaa itse . Mä en oikein tiedä miten siis se noin sanoi kun esikko istu jo 5 kk vanhana ja Osku ei taas ole ollenkaan mitenkään motorisesti sinnepäinkään halukas istuu. kaikki lapsethan on yksilöitä ja mie tässä odottelen et osku oppii istuu tuossa tuolissa niin ehkä sitten jonain päivän oppii istuu esim laittialla.
Rattaissa oon myös istuttanu ja siinä pysyykin oikein hyvin kun on vöissä.
En tiedä oliko selventävä vastaus mutta näin meillä. Enkä mä pidä ollenkaan kiirettä istumisen kanssa -kohta se kuitenkin jo jokatapauksessa istua nakottaa !
Ja mie taas ( palstahäirikkö ;)
Päivää kaikille,
Ekaksi Elmiinalle oikein suuret onnittelut! Mun kaverille syntyi eilen poika, ja mun on myönnettävä että kuumettahan sitä itsellekin heti pukkaa. Ei olisi uskonut. Imetätkö vielä Elmiina? Kerrohan meille sitten kaikkia raskausjuttuja, että päästään fiiliksiin ja kuumeilemaan koko porukka.
Huh, kyllä on ihana olla kotona! Olin siis kaksi viikkoa äitin luona, ja eilen kun oltiin peheen voimin S-marketissa, multa tuli itku kun olin niin onnellinen että mulla on näin ihana perhe ja koti ja kaikki. Nyyhkin siellä hyllyjen välissä vähän kun katselin miestä ja lasta kauempaa niin ettei ne huomanneet ja sitten jatkoin taas ostoksia, heh. Eli jokainen joka on mieheensä ja elämäänsä kyllästynyt, suosittelen lämpimästi muutaman viikon matkaa (mielellään äidin tai anopin luo, niin muistuu että mistä ollaan lähdetty) ja oma mies on niin IHANA ja hyvän näköinen ettei mitään rajaa! Sitä rakastuu ikävissään ihan uudelleen, ja vaikka munkaan mies ei ole mikään romantikko, niin kyllä näki että oli tosi onnellinen että tultiin takas kotiin. Reetta vain vierasti aluksi hirveästi ja mä näin miten miehelle tuli paha mieli, mutta onneksi vierastaminen meni ohi ihan puolessa tunnissa.
Reetta aloitti tänään lihan syönnin. Ei oikein maistunut, mutta eihän sitä voi olettaakaan. Ensimmäinen hammas pilkottaa alaleuassa ja ummetuskin on vihdoinkin ohi. Johtuisikohan noista vai siitä että palattiin kotiin, mutta Reetta nukkui viime yönä 20.30-02.00 heräämättä! Juhlaa tosiaan, viime aikoina kun yöt ovat olleet aivan kauheita. Otettiin heti se Vauva-lehden lempeä unikoulu käyttöön ja pientä huutoa lukuunottamatta Reetta nukkui suhteellisen hyvin omassa sängyssään ja syöden vain kerran. Päiväunille on käynyt nyt kahdesti sänkyyn yksinään ja nukahtanut sinne ilman viihdykettä ja rintaa. Mahtavaa, kohta mä en ole enää huvitutti!
Ergosta, meille tosiaan tuli sellainen silloin torstaina. Ja on hyvä!! Ringae, ostettiin tuo Ergo Vaajakoskella olevalta jälleenmyyjältä (Anna Sillanpää, Sillanpää Creative), oli tosi mukava tyyppi, kannattaa mennä itse kokeilemaan vaikka ei olisikaan ostoaikeissa ihan heti. Nuo jälleenmyyjäthän löytyvät: www.babyidea.fi/jalleenmyyjat Näppärästi se myyjä nosti sinne 3 vuotiaan poikansakin ja Reetta viihtyi repussa loistavasti. Joku kyseli siitä pään nytkähtämisestä, niin siinä on sellainen pieni huppu jonka voi laittaa lapsen päähän ja neppareilla kiinni olkahihnoihin kun lapsi nukahtaa. Ergon voi pestä, niin kuin liinankin, mutta eihän sitä tietysti viitsi ihan joka välissä olla pesemässä. Meillä tuo hankittiin lähinnä miestä varten, minä tykkään liinasta, olisin vaihtanut kudottuun liinaan, mutta miehen mielestä hänen imagonsa kärsii jos kantaa lasta liinassa :-P No nyt ei kärsi imagot eikä kukaan muukaan, lapsi reppuun ja menoksi.Tyyris tuo reppu kyllä on, mutta kyllä sillä on aika hyvä jälleenmyyntiarvokin. Minä kun itse tykkään kovasti kantamisesta, mielummin ottaisin kantoliinan ja tuon Ergon kuin rattaat. Me kokeiltiin Patapumiakin Pikku-Eerossa (Jyväskylässä), mutta Reetta ei osaa vielä istua ilman tukea ja ei sen vuoksi pysynyt Patapumissa oikeassa asennossa.
Ja sitten siitä kosinnasta, kosin siis eilen ja mies oli aika hämillään, ei uskonut että olen tosissani. Mutta tänään sitten jo printtailin täällä esteidentutkintalomaketta, eli taidettiin mulle sanoa kyllä! Joskin muste loppui kesken lomakkeen tulostuksen, onkohan tuo joku enne ettei meidän pitäisi mennä naimisiin?! Nyt eniten pohdin sitä, että mistä revitään rahat sormuksiin ja että vaihtaisinko nimeni. Siis oikeasti, nuo sormuksetkin jo maksaa niin tuhosti, meillä ei ikinä olisi varaa järjestää oikein kunnon häitä! Ollaan vähän tällaisia tuulen huuhtomia takapuolia molemmat :-D
Ai niin, ja Adalmiinakos se niistä keittiönkalusteista puhui? Täällä Ylöjärvellä on keittiötarviketukku (tai jotain sinne päin), josta saa keittiön kaappeja tosi halvalla, tosi monet tutut ovat hakeneet sieltä. Olisikohan niillä tehdas täällä ja sitten myyvät tukkuhintaan tehtaalta. Tuskin tämä nyt auttoi sua yhtään, mutta ajattelin kuitenkin kertoa...
Nyt surffaamaan sormussivuille..
Austen
Vai pääsee austen naimisiin ;))))
Varmaan tekis mullekkin hyvää päästä vähän eroon ukosta, mutta mummolaan on pitkä matka ja sielläkin leviää pää. Eikä oikeestaan voi lähteä kun on koululainen. Ehkä mä vaan olen kotona..no ukko on melkein joka päivä duunissa 12 h, ei siinä kerkee paljon pärstää kattella.
Me oltiin eilen kaverin lapsen 1-vuotisilla, Dunsku teki tuhmia. Konttas sankarin luo ja pukkas päällä suoraan naamaan..teki ihan tarkoituksella(olen aika varma siitä) nimittäin toisti sen tosi monta kertaa. Ja pukkas kovaa, toinen istui ihan pihalla et mitä nyt tapahtui. Sit annoin maistaa kakunpohjaa, olipa hyvää..mut sit tuli karmee ripuli ;((
Istumisesta meille sanottiin 5 kk neuvolassa, et voi jo istuttaa syöntihetket syöttötuolissa ja rattaassa jo puoli-istuvassa asennossa. Ja sylissä nojais vähän taaksepäin. Eipä enää tarvii miettiä istuttamisia kun Dunsku itse nostaa ittensä istumaan tai sitten peruuttaa istumaan ja istuu selkä suorana. Sit tää sankari näytti kuinka kiljutaan korkeelta ja kovaa, toinen apina heti perässä toisteli, onneks tais unohtua tuo uusi jalo taito. Ja vaipan teipit on kiva repiä auki, välillä saa koko vaipan veke, sit kannikat paljaana konttailee ja pissi valuu lattialle.
Koiraimmeiset vielä: oletteko koettaneet niitä serotone um- tabuja??? niitten pitäs kans tehota räksyttämiseen. Mä ajattelin koettaa niitä, sit sitä DAP:ia ja sit eläinlääkäriin jos ei mikään muu tehoo. Mulla on hirvee stressi siitä räksyttämisestä.
Treffeistä vielä, mä en myöskään raahaudu Espooseen saakka rehveille, mulla ei oo autoa käytössä päivisin enkä julkisilla lähde kun menee matkaan tunti sivuunsa. Sitten on kotona tuo räksyttävä rakki ja koululainen+aikaa vievä harrastus. Eli jos sanomatalolle on tulijoita ni mekin tullaan.
Nyt mä vaihdan lenkkivermeet ja oottelen tytön heräämistä.
ai niin viime yönä tyttö heräs kerran ja mä en kuullut sitä!!!!!!!!!!!!!!!
kuumetta ja typsy
Onnea Austen! Kiva kuulla, että kosinta tuotti myönteisen tuloksen!
Joku taisi kysellä leluista. Meilläkin Emmalla aika vauvaleluja vielä...Eli helistimia, vauvapehmoja, kirjoja. Viime viikolla hankin pallon, joka on nyt suuressa suosiossa. Sen perässä on kiva ryömiä... Ostin myös sellaisen Emman mielestä kivan (mun mielestä ärsyttävän) puhelimen, josta tulee kaikkia ääniä, kun nappuloita painelee...
Ääk! Nyt mun syliin lirahti jotain märkää. Oli taas Emmalla vaippa vinossa. Eihän sitä saa millään suoraan, kun neiti ei pysy sekuntiakaan paikallaan. >Tää meidän tapaus on tällainen " ylivilkas" vauveli... Nyt siis pesulle...
onnittelut elmiinalle! Ja onnellista raskausaikaa. Ihana saada pieniä vauvoja tähän pinoon!
Huomenna Tukholmaan pariksi päiväksi, onko kellään lapsivinkkejä, toinen päivä vietetään Junibackenilla mutta entäs toinen? Mua himottais tietty keskustashoppailut ja ihanat sisustuskaupat ym. mutta yritän hillitä itseni ja keskittyä lapsiin...
MINKILLE sisustuksista... Mäkin tykkään hulluna sisustaa:) Joo on meille kohtalaisen iso keittiö tulossa ja varsinkin paljon kaappitilaa. Oviksi olen tosiaan ajatellut niitä vetimettömiä valkoisia ja se pleksi välitilaan ois ihana mut pelkään vähän likaantumista? Todennäkösesti otetaan jotain värikästä laattaa, esim.2x5cm vois olla jännä. Keittiön lattia on tosi isoa harmaata laattaa, muuten meillä sellasta lähes valkoista lankkulaminaattia. Meidän linja siis aika moderni ja pelkistetty, valkoista, harmaata ja isoja ikkunoita. Me tykätään aikalailla sisustustyylistä, jota tän ja viime vuoden asuntomessuilla on kovasti krititsoitu.
Makkareissa sitten revitellään enempi, meidän omasta tulossa ihan tummansininen, tytöille vaaleanpunainen, pinkki ja lila ja niistä kolmesta ainakin yksi väliseinä jätetään auki liukuovella. Meillä on nytkin niin ja se on ollut tosi hyvä idea, kun kumminkin leikkivät yhdessä, jää enemmän tilaa, mutta silti saa vedettyä myös kiinni. Jotenkin sitä on nyt toka kierroksella rohkeampi, mä ainakin arkailin enemmän kolme vuotta sitten, kun tätä nykyistä sisustelin. Jos muuten joku tätä lukeva etsiskelee asuntoa Espoosta, niin tässähän tuli hyvin mainostettua meidän tyyliä eli 120 neliötä olis kaupan ja pk-seutulaisittain ihan kohtuuhinnalla, kun vähän sivummalla asustetaan;) Nojoo, ehkä täällä ei sentään kämppiä saa ruveta kauppaamaan...
Ja MINKILLE vielä... Millainen talo löytyi? Teettekö remppaa vai onko valmiiksi omannäköinen? Teittekö jo kaupat? Tullaan muuten siihen Orijärven rannalle kavereille 22.-24.9., jos satutte Oskarin kanssa oleen kaupungissa, vois vaikka sopia pikaiset treffit samana päivänä syntyneelle pikkupariskunnalle keskustaan?
Nyt menen pakkaileen, ärsyttävää pakata noita Almiron-jauheita, kertispullokamoja ja termareita, huoh.
Adalmiina
Siiri nukkuu ja esikoinen on naapurissa kavereillaan.
austenille etukäteen onnitteluja! Eihän naimisiinmeno mitään maksa, juhlat voi järjestää sitten jos/kun huvittaa ja sellaiset kun itse haluaa. Mulla on vihkisormuksena ' vaan' tämmöinen Kalevala-sormus, kun en mitään timantteja halunnut. Niin ja tänkin kävin ite ostamassa joskus maistraattireissun jälkeen.
Kukas niistä keittiökalusteista puhui, meillä on Domus-keittiö, hinta oli vuos sitten 5000e. Kuvia näkyi varmaan silloin kun laitoin linkin mun photobuckettiin.
Mä kans tykkään sisustamisesta kun on uus talo ja vielä vähän kesken, eilen just sain työhuoneeseen verhot. Mulle vaan kasaantuu kaikkia tauluja yms, joita sitten vasta alan miettiä mihin niitä vois laittaa...
kuumetta, se lääke mistä mä puhuin oli Clomicalm. Sun tilalla kuitenkin ensin miettisin vaikka jonkun ongelmakoirakouluttajan kans mistä se räksyttäminen johtuu.
Siinä tais olla tältä erää!
FannyK
napero79:
Mies otti jo kertaalleen Silpun mukaansa peliin ja hyvin oli kuulemma mennyt. Muutaman kerran oli Silva säpsähtänyt kun katsomo hurrasi maalille, muttei ollut herennyt itkemään -loppupelin ajaksi oli nukahtanut :P.
Kuulemma hauskinta Pukelon mielestä koko pelireissulla oli punainen limsamuki ja pilli.
KL.