Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤HELMET LOPPUVIIKKOON¤¤¤¤

24.08.2006 |

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen pikaisesti ja sitten puuron keittoon...

Nonnu ja Niisku: Mäkin yritän saapua siihen Lindexin eteen klo 10.30. Toivottavasti keretään...

Mann@ pistä vaan päiväehdotuksia!!! Tullaan kyllä Eetun kanssa paikalle!

Viime yöstä sen verran, ajattelin illalla että nyt jää sitten unikoulut väliin, mä en jaksa sitä huudattamista. No, Eetu heräs jo 22.30 ekan kerran tissille, hörppi muutaman kerran ja simahti, ja heräs vasta klo 5, kun mies tuli hakeen koiria pissalenkille, jotenka nyt uskon mä että Eetu oppii kyllä aikanaan nukkumaan yöunensa, toivottavasti. Taikka yritän vaikka kuukauden päästä uudestaan tuota unikoulua.

Nyt pitää mennä syömään ja ruveta kattomaan tavaroita mukaan, kaikki kun pitää aina viime tippaan jättää!!!

napero ja Eetu 6,5kk

Vierailija
2/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilis ilta veny taas vähän pitkäksi ja konsta herätti seitsemältä. No onneks se taas nukkuu :)

Mä kämmäsin äsken tosi pahasti! Laitoin viestin henkilölle jolle se ei kuulunut ja viesti koski juuri tätä samaista ihmistä... ei siis ollu mikään " haukkumis" viesti mutta noloa kuitenki!!!! ARGH:) Ja mitään ei oo vastannu...

Konsta on ollu tosi kipeenä nyt paripäivää... Tuossa se taas tuhisee vieressä ku nenä on niin tukossa. eilen illalla puuron syöttö meni taas liian myöhäseksi eikä siitä tullu yhtikäs mittään. joten pullo suuhun ja pappa nukutti..:)

eilen kyselin niitä maito määriä että kuin paljon annatte maitoa päivässä mut kukaan ei tainnu enää vastata siihen?

Ei, kyllä mua nyt hävettää niin paljon että en voi keskittyä kirjottaan..:D

Joten päivemmällä sitte lisäää---

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi että on kauhee fiilis. Jätin esikoisen ekaa kertaa päiväkerhoon. Oona oli ihan innoissaan aamulla kun pääsee kerhoon, muistutti ottamaan tossut ja antoi kerrankin laittaa letit että on sitten niin nätti kerhossa. Oli iloinen vielä matkallakin mutta kun sanoin: heippa äiti tulee kohta hakemaan, alkoi ihan kauhee huuto. Siis että voikin olla paha mieli kun jätin itkevän lapsen sinne. Kerhoon menon pitäisi olla kivaa ja hauskaa eikä itkun kanssa pitäisi mennä. Kerhotäti kantoi huutavan Oonan sisälle ja laittoi oven lukkoon. Pois kävellessäni kuulin kun Oona yritti hakata ovea sisältä päin että saisi sen auki.. Ehkä tää onkin sitten liian aikaista tää kerhoilu ura. Ajattelin että olisi kolmivuotiaalle tärkeetä saada jo ikäistään seuraa mutta näköjään äiti on vielä aika tiukassa.. Mitähän mun pitäisi tehdä? Kokemuksia??

Eemi nukkui viime yön hyvin, heräsi klo 12 ja 05 ja ylös 7. Olen onnellinen siitä mutta nyt kyllä ahdistaa toi Oona.. Onneksi saan hakea sen jo klo 11 on vaan kahden tunnin kerho...

Kävin vaihtamassa kakkavaipan välissä ja nyt herra tahtoo ruokaa myöhemmin lisää..

ai niin napero06:lle vielä myötätuntoa.. joskus oon tehnyt vastaavan mokan, se on kauheeta!=)

Omeli ja ryömivä, nälkäinen ja vihainen Eemi

Vierailija
4/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun en pääse sinne elokuviin, mies ei suostunu ottamaan tota esikoista mukaansa työmatkalle...

Meidän 3veelle on tulossa paljon ohjelmaa syksylle, en tiedä onko jo liikaakin... Maanantaisin aloitetaan muskari (minä ja molemmat tytöt), tiistaisin alkaa joku temppukoulu, keskiviikkoisin käydään yhdessä kerhossa, ja viikonloppuisin käy isänsä kanssa uimassa ja mun kans ratsastamassa aina silloin tällöin. No muun ajanhan se on kotona.

Siirin hoitojärjestelyitä joudun miettiin uudestaan, pph jolle sen ehdottomasti haluan pystyykin ottamaan vasta maaliskuussa, eikä vuoden alusta jolloin olisi tarve. Rupes oikein ahdistamaan, kun ajattelin että pitääkö mun olla vielä kotona... :D. Yritetään etsiä meille kotiin joku hoitaja pariksi kuukaudeksi, en tiedä suostuuko kukaan niin lyhyeksi aikaa tulemaan!

FannyK

Vierailija
5/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen yhteinen loppuviikon reissu peruuntui mun ja Pukelon osalta, mies kyllä lähti työmatkalleen. Tulee jo huomenillalla takaisin.

Puklu innostui alkuviikosta heräilemään pahimmillaan tunnin välein aamuyöstä. Eikä kyllä känissyt nälkäänsä. Kävin vain tuuppimassa unirättiä naamalle ja nukahti siihen. Nyt on ainakin toistaiseksi palattu normaalirytmiin eli nukkumaan klo 21 tai viimeistään 21.30, aamusyöttö klo 7-8, siitä jatkaa vielä uniaan tunnin-pari. Päiväunet onkin taas mitä sattuu. Nukkuu kolmet unet, joiden pituus vaihtelee puolesta tunnista kolmeen ja puoleen, siten että yhdet unet on muita pidemmät.

Napero06, Silppu syö tällä hetkellä maitoa näppituntumalla noin 700 ml/vrk. Määrä saattaa vaihdella kuudestasadasta noin yhdeksäänsataan -joskus menee vähemmän soseita ja enemmän maitoa, tai päinvastoin.

Soseidensyönti sujuu meillä muutoin erittäin hyvin, harjoitus tekee mestarin! Olen jopa saanut Pukernaattorin syömään kaurapuuroa, tosin sitä sikakalliista jauhosta valmistettua. Mun tehosekoittimella töräyttämät jauhot eivät olleet riittävän hienoja :P.

Mut nyt meen antamaan tolle yhdelle maitotainnutuksen.

KL.

Vierailija
6/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin laitella linkkiä

http://miinasakke.ikuisesti.fi/

Voi siis käydä kurkkaa hääkuvia :)

Minkki ja osku 6kk

Vierailija
7/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia!!! Tosi kaunis puku! On kyllä sen näköstäki että hauskaa oli!

Onko siinä yhdessä kakkukuvassa teidän esikoinen?

Vierailija
8/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkki75, puku on tosi kaunis ja sun kampauskin viimesen päälle nätti! Ihania kuvia :).

KL.

Vierailija
9/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että Minkki, ihania kuvia! Näytätte kyllä tosi onnelliselta. Mulla alkaa tosiaankin olla kohta hääkuumetta...

Kyllä on ollut lohdullista lukea että muillakin on repaleisia öitä. Eihän se tietysti mukavaa ole, mutta kun oma olo on välillä ollut epätoivoinen, niin tuntuu ainakin vähän helpommalta kun tietää että ehkä vika ei olekaan itsessä vaan ehkä tämä kuuluu lapsen kehityskauteen. Siis tuo heräily, huutaminen yöllä, loputon tissittely jne. Meillä Reetta käyttää mun aivan julkeasti huvituttina, herään yöllä siihen että joku roikkuu mun rinnassa. Painajainen, edes unissaan ei saa olla yksin!! Noh, huomenna alkaa uudet tuulet puhaltamaan, lähdemme mummilasta kotiin ja Reetta muuttaa omaan sänkyynsä nukkumaan. Meillä jonkinmoinen unikoulu on pakko toteuttaa kun meillä on 120cm leveä sänky, joten perhepeti ei tule kysymykseenkään. Ja olen muutenkin aivan kurkkua myöten täynnä sitä että tuo puolen metrin patukka on ottanut sellaisen vallan, että en uskalla sängyssä kääntyä ettei tyttö vain heräisi ja huuto alkaisi. Toisaalta, nämä mun uhot tunnetaan, saa nähdä saanko mitään aikaan todellisuudessa. Oikein paljon voimia teille kaikille muillekin väsymyksen kanssa kamppaileville, todellakin tiedän tunteen!!

Nonnu, meille tulee tänään Ergo!!! JEEE!!! Käyn ostamassa sen täältä Jyväskylästä, kun siltä Tampereen myyjältä oli kaikki loppu kun yritin mennä ostamaan. Tuon sen seuraavaan tapaamiseen mukaan että voit kokeilla, toivottavasti se on hyvä! Meillä se trikooliina alkaa olla vähän liian heppoinen, Reetta painaa siihen liikaa. Tekisi mieli jotain uutta liinaakin, mutta pirut maksavat niin paljon :-(

Mutta nyt hommiin. Iloista torstaita teille kaikille!

Austen ja Reetu

Vierailija
10/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin itsekkin kirjoitella tänne kuulumisiamme...

tossa neidin kanssa käytiin aamulenkki tekemässä ku herättiin...ja kauppa reissu myös.

tuo lenkkeily kuuluu meidän " rutiineihin" lähes päivittäin ku täs kotosalla on " joutunu" olemaan...:(

mutta onneksi päästää sukuloimaan tässä parin päivän päästä,isukki jää kotiin...:)

neiti mulla täytyy olla lähes " koko ajan" mukana ku imetän vielä...

en tiedä miten tuota yöunille laittoa saisi venytettyä vähän pitempään,rupeaa väsymään niin että täytyy laittaa nukkumaan jo 19-20 välillä...mutta nukahtaakin jo lähes saman tien...onneksi yöt nukkuu jo aika hyvin,kerran tai korkeintaa kaks kertaa yössä vaan herää syömään...:)

ja nukkuu sinne kahdeksaan tai yhdeksään!

päiväunet onki sit toista luokkaa,parit kolmet puolentunnin tirsat vaan ottaa...

mutta täytyypä mennä sitä syöttämään ku tos hermostuu...:)

sande&neiti6kk

Vierailija
11/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollut paljon puhetta ergo kantorepusta! Mites, joilla reppu on, oletteko olleet tyytyväisiä ja viihtyykö vauvat repussa?

Ja erityisesti AUSTEN: Mistä Jyväskylästä löysit repun? Olen menossa reilun viikon päästä käymään siellä ja mikäli reppua havittelin, niin täältä Kuopiosta en ole moista onnistunut löytämään, joten Jyväskylästä sen voisi sitten ostaa, mikäli siihen päädytään.

Mutta nyt ei anna aika periksi enempää olla koneella, johan tässä on vierähtänytkin, kun luin ton alkuviikon pinon. Meillä alkoi tänään muskari, olipa siellä mukavaa;) Aleksi oli ryhmän kuopus.

Minkille hurjasti onnea sivilisäädyn vaihdosta, ihanalta kuulosti teidän päivänne ja kuvat olivat tosi kauniita!

Niin ja pidempiä päivä- ja yöunia meille kaikille, niitä tarvitseville!

Mukavaa loppuviikkoa helmet

Ringae ja Aleksi, joka kerrankin päiväunilla.

Vierailija
12/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolien määrä taitaa olla vakio. <huokaus> Pojilla menee nyt kivasti, mutta koiraparka on ihan reppana. Laitoin tuonne lemmikkieläinpuolelle kattavan selostuksen, voitte käydä sieltä kattoon, en jaksa alkaa koko juttua selostaan, mutta sillä on vaan se tassu tosi kipee eikä parane ollenkaan. On varmaan niin ku Kuumetta kerran sanoi, että sitä se äidin elämä on: huolehtimista jokaikinen päivä.

Tosi makeet Minkki ne teidän hääsivut, miten ootte ne tehny? Innostuin aivan että pitää tehdä jotku vastaavat sivut meillekin kun sukulaiset asuu niin kaukana, näkisivät aina uusia kuvia pojista netistä.

Pojat nukkuu ehkä hetken vielä yhtäaikaa, ehdin pari riviä raapustamaan. Veikolla on menny aivan mahtavan hyvin siellä pph:lla. Se kysyy jo heti kun herää että millon saa lähtä sinne. Mun ja esikoisen suhde on parantunu 200% sen jälkeen kun se alotti siellä. Mä oon aivan mahdottoman onnellinen ja tyytyväinen tähän ratkasuun. Aaro tuntuu kaipaavan isoveljeä päivällä kun sen leikkejä on niin mukava seurata, mutta sekään ei paljon haittaa kun se nukkuu vielä niin paljon. Isoveljen lelut kiinnostaa ihan mahdottomasti ja sitten menee hermot kun ne ei pysy kädessä vaan ajautuvat ulottumattomiin ja kun eteenpäin ei vielä pääse niin siitähän tulee ihan hirvee poru. Sitterissä istutaan ihan niinku täällä on kuvailtu, linkussa eteenpäin leluja tavoitellen. Jumppamatolla meno on aika hurjaa, entisen hiplailun tilalle on tullu mieletön mäiskiminen :) Kaikki pitää saada käsiin ja siitä sitten suuhun. Tänään näytti olevan imurin johto suussa, onneksi ei ole hampaita vielä... Soseet ei maistu, maitoa juodaan hirvittävästi (arvelisin 8-10dl päivässä). Sillä näämmä pärjää yön ylikin, joten en oo kauheesti ressannu asiasta. Puklailu on onneksi vähän vähentyny. Aamuyöstä itkeskelee (ei siis mun mielestä ole nälkää, oisko vilu? läheisyyden tarve? en tiedä), viime yönä 3 kertaa, tutilla rauhottuu heti. Vähän mua rasittaa kun ei pääse ulos päivällä kun se ei nuku vaunuissa, mutta ajattelin, että sitten kun esikoinen on koko päivän pph:lla ens kuussa, voitas käydä Aaron kanssa vaunulenkillä päikkäreiden välissä (jolloin Veikko puolestaan nukkuu) niin että saisi katsella sitten maisemia. Oli ollu kuulemma ihan touhussaan eilen illalla kun kävivät isin kanssa kattoon heppoja ja lampaita kun olin punttisalilla. Nyt on tullu vähän semmonen fiilis että se kaipaa uusia maisemia ja uusia ruokia. Pitää äipän nyt yrittää vähän uusiutua ;)

Jees, huomenna pääsen naapurin kanssa vähän iltatuulettumaan. Sitten onkin ihana viikonloppu. Löydettiin vihdoin hyvät tuplamatkarattaat (Carena Twinshopperit), ne saadaan sunnuntaina.

Nyt näyttäs että kohta sataa, kiva!

Joko se Lost alkaa ens viikolla?

Vilja, Veikko 2v ja Aaro 6kk huomenna

Vierailija
13/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana puku!!!!! Toivottovasti mulle ei tartu tuo hääkuume, kerta riittää mulle kiitos, mutta niinhän mä sanoin lapsistakin et yks riittää ja nyt haluun lisää ;((

Jännä miten sitä kuvittelee ihmiset ihan erinäköisiksi. Pitänee mun raahautua seuraaville pk-seudun rehveille ni nään muitakin naamoja. Millos semmoset järkättäis??

Meillä on nukuttu vaihtelevalla menestyksellä, mä oo jotenkin ihan kaput. Eilen lenkillä piti oikoa kotiin ku väsytti niin paljon et oikeen huimasi. Ihanaa kun kohta pääsee töihin.

Mulla on myös hirvee stressi rahasta, pitäs säästää matkaa varten, mut miten näistä pennosista säästää mitään.Onneks meitä on tosiaankin kohta kaks tienaavaa.

Kylläpä mä kirjoitan lauseopillisesti oikein ;)))

toi viestien meneminen väärään osoitteeseen on mulle niin tuttua, pistin kerran sika härskin viestin miehelle;vaalea nainen odottaa sauna- ja seksiseuraa(sit alko ne härskiydet) ja perkele näppäilin numeron ja laitoin väärin!!!!!!eipä kyllä tullut vastausta kenelle meni...on ehkä hetken mietitty viestin sisältöö!!!

Kakka haisee rankasti täällä, pelastautukoon ken voi

kuumetta ja kakkakone

Vierailija
14/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopiasti tulin tuomaan tänne tällaisen, tarkastakaapas ettei teidän mukelot kulje vaarallisilla vaatteilla:

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=18819&site=34&tmf…

Austen

Vierailija
15/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaveri oli kerran ottanu kännykkäkameralla kuvan lapsensa ekasta pottakakasta ja lähettäny sen miehensä kännykkään kun mies oli töissä. Ei ollut kuulemma koskaan saanut viestiä ja sitä ne miettivät että minneköhän se oli sitten mennyt? :)

PIti muuten vielä kysyä että mitä teidän vauvat osaa tehdä jo käsillään? Meillä kun Aaro ottaa muovimukista helistimen ja helistää sitä ja heittää sitten lattialle (luulen, että tuo loppuosa on vahinko). Minusta se on aika taitavaa...

Vilja Vaan Vieläki

Vierailija
16/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku ja Napero79, anteeksi, etten ilmaantunut vauvakinoon. Miehellä oli lääkäri aamulla, ja siellä oli ajat myöhässä ja vielä vastaanotollakin kesti normaalia kauemmin. Ja koska en esikoista voinut kotiin jättää, enkä oikein ottaa mukaankaan, niin oli pakko tehdä teille oharit!

Austen: Olen kade siitä Ergosta. Ota ihmeessä mukaan se seuraaville vauvatreffeille niin pääsen testaamaan sitä!

Viljaa: Meilläkin Joona noukkii leluja maasta ja koreista ja ihan mistä vaan ja maistamisen jälkeen heittelee niitä-ja aivan tarkoituksella. Muistaakseni meidän esikoinen ei ollut aivan yhtä näppärä tässä iässä.

Joonalla on ilmeisesti maitoallergia. Olen nyt syöttänyt soseita sekä tuttelilla laimennettuna, että ilman ja aina tutteliannoksen(tai nan) jälkeen leuka lehahtaa ihan punaisille laikuille. Siitä ne korvatulehduksetkin sitten mahdollisesti johtuvat. Harmittaa niin...Pitänee sitten lopettaa itsekin kaikki maitotuotteiden käyttö tai imetys. Pidän imetystä kuitenkin tärkeämpänä, joten kai sitä pitää kitkutella ilman maitoa ja SUKLAATA ja...Olikos se Adalmiina, jonka lapsella oli maitoallergian seurauksena korvakierre? Paraniko korvat kokonaan maidon lopettamisen jälkeen ja onko allergia hävinnyt iän myötä? Pitää varata aika nyt sitten korvalääkärin lisäksi allergialääkärille. Onneksi meillä on vakuutus!!!

Nyt katsomaan Minkin hääkuvia=)

nonnu78 ja Joona 6kk ja Veeti 2v5kk

Vierailija
17/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mä ihmettelen miten teillä riittää aika tähän koneiluun ja nyt mä sitten itse roikun täällä koko ajan pitkin päivää....

No niin. Oona tuli kerhosta iloisena ja onnellisena tyttönä, oli kuulemma ollut kivaa ja menee ensi kerrallakin. Saas nähdä tuleeko taas eroitku..

Mitä vauvat osaa tehdä käsillään? Eemi osaa laittaa tutin itse suuhun ja pitää vellipullosta kiinni. Välillä jopa kannatteleekin pulloa itse, mutta yleensä kuitenkin pidän pullosta kiinni. Tarttuu kaikkiin leluihin ja kaikkeen mahdolliseen ja vie suuhun. Ja nyt siis tosiaan myös ryömii. Tänään avasi laatikoita matkalla keittiössä. =) Eli siis tuholaiskausi on alkanut.

Minkin kuvat ihania, tuli taas haikea fiilis kun omat häät on takanapäin.. Häät on niin ihania. Onneksi on kaveripariskunnan häät ensiviikonloppuna johon pääsee vieraaksi.

Kuumetta ja muut, pk-seudun treffit kiinnostaa ainakin meitä. Jos tuon Oona-neidin mukana olo ei ketään haittaa. Missä ja koska?

Ai niin, uusin vielä kysymykseni johon kukaan ei viimeksi vastannut, meni varmaan ohi muun höpötyksen lomassa; Eli kuinka nopeasti totutatte vauvaa uusiin makuihin ja kuinka pian lihat, hedelmät ja sitten viljat mukaan? Eemi siis soseillut vasta viikon ja nyt ollaan maisteltu peruna-porkkana, kasvis- ja persikka sosetta. Ja iltaisin maissi tai riisivelliä.

Ainakin tähän mennessä masu kestänyt tosi hyvin ja ollut tyytyväinen poika.

Mies tuli. Ruokaa tekemään.....

Omeli + Eme

Vierailija
18/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna vien pirpanan puolivuotis-kuvaan, tyttö sai kummitädiltään lahjakortin puolivuotislahjaksi, kun kummitus halusi siitä kuvaamossa otetun kuvan. Itseasiassa olin jo ehtiny kyselee hintoja lähikunnista ja täältä, et missä halvin, onneks ei anopin kans ehditty mitää radikaalia.. anoppi olis maksanu jos ei lahjakorttia olis tullu.

Vierailija
19/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon antanut soseita useita eri makuja, en oo tehnyt suositusten mukaan, eli lusikallista ja odotellut reaktioita. ei niitä kyllä oo tullutkaan ku kalasta ekan kerran mut tokalla ei mitään.Ja pelkkä maissisose lensi kaaressa ulos,yäk yäk. Dunsku on muutenkin huono syömään, päryyttää kaiken ulos.Ruuan jälkeen pitäs painepesurilla pestä koko keittiö ihmisineen.

Puurona olen antanut niitä muksutetroja, muksu ensi puuroja ja tavan kaurapuuroo. Vellejä kaikkia ihan miten vaan, ne on nyt vähemmällä kun iltapuuro maistuu. Raakan maistuu kurkku, melonit, omena jne.porkkana on ainut joka ei mee, ehkä kovuutensa takia. Kuiva ruisleipä ja patonki on herkkua!! Huuto tulee ku muut syö leipää ja Dunsku ei saa.

Käsien taidot:itse pitää pulloa,laittaa tutin suuhun, veivaa tuttia ees taas käsistä toiseen. Noukkii leluja, repii kaiken revittävän, hattua ja hiuksia myöten.Sukat on opittu repimään ja muiden lasten hiukset kans.Tänään hieronnassa koulutti yhtä poikaa ;)))Niin ja osaa nipistää älyttömällä voimalla!!!

Ja on oppinut jo mitä tarkoittaa EI, uunin alaluukku,koiran kupit,peti ja lelut, pistorasiat ja antti tuiskun juliste ovat ehdottomia nou nou -juttuja. En kyllä aio nostella tavaroita mihinkään, pitää vaan uskoa kun kielletään ja kehotetaan tekemään muuta.

Nyt pitää mennä leipomaan pullaa...kohta vielä pitää lähteä hakemaan eksynyt bussikortti

Kuumetta taas

Vierailija
20/68 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut koko kesän niin laiska tekemään ruokaa, että oikein hävettää. Tykkään oikeasti olla sellainen perinteinen kotiäiti, joka tekee ruoat itse edes suht puhtaista raaka-aineista ja leipoo sämpylöitä, mutta ei ole kerta kaikkiaan ollut aikaa ja energiaa siihen. Kun oli vain yksi lapsi, joka nukkui 2 h päiväunet, niin siinä ehti helposti käyttää vaikka tunninkin ruoan esivalmisteluihin ja sen lisäksi vielä viettää omaa pitkää " kahvi- & lepotaukoa" . Nyt sitten olin reipas ja tein/teen makkarakeittoa (niistä tosi puhtaista raaka-aineista, heh...) ja sellaisia pikasämpylöitä. Mies on esikoisen kanssa parturissa ja Helmi nukkuu (toivottavasti vielä hetken).

PK-SEUDUN TREFFIT: Mä ehdotan nyt vaihteeksi Helsingin keskustaa (vaikka Sanomatalon Wayne' s Coffee, kun sinne mahtuu paljon rattaita), kun kaikki treffit on tähän asti ollut Espoossa, enkä mä pääse/ehdi/jaksa tulla noiden kahden kanssa sinne. Käviskö?

OMELI: Meidän esikoinen aloitti viime syksynä 2-v ikäisenä kerhossa, joka oli 2 x 2,5 h/vko. Oiskohan ensimmäiset 2 kertaa itkenyt suunnilleen koko kerhossa olo ajan. Sen jälkeen itki varmaan vielä kuukauden aina kun vein kerhoon, vaikka lopetti itkut sitten aika pian ja tykkäsi kerhossa olla. 2 viikon päästä kerho taas alkaisi melkein 4 kk kesäloman jälkeen ja poika kyllä odottaa sitä kovasti, mutta luulen, että ekana kerhopäivänä jää itkemään. Se on kyllä niin sydäntä raastavaa, vaikka olen itse ollut päiväkodissa töissä, missä tämä oli syksyllä ihan arkipäivää. On se niin kurjaa, kun lapsi jää perään itkemään, mutta teillä varmaan menee ohi aika nopeasti, jos Oona oli kerran tykännyt kerhossa olla. Meidän esikoinen itki silloin viime syksynä jo iltaisinkin ennen seuraavaa kerhopäivää, ettei halua mennä. Oltais kyllä lopetettu kerho, jos ei ois sitten alkanut sujua. Toivottavasti teillä lähtee paremmin käyntiin!

VILJAA: Helmi myös toisinaan tekee sitä (varsinkin syöttötuolissa, kun on korkealla), että ottaa lelun käteensä ja viskaisee sen lattialle. Tätä sitten toistetaan vaikka kuinka monta kertaa. En kyllä tiedä, tippuuko lelu vahingossa vai heittääkö Helmi sen ihan tarkoituksella. Tosi hieno juttu, että teidän arki on nyt helpottanut, kun Veikko on siellä pph:lla! Mä mietin edelleen sitä, että oisko pitänyt hakea esikoista johonkin päiväkotiin osapäiväiseksi, mutta täällä taitaa olla vain yksi päiväkoti, johon pojan voisin laittaa (muut ovat joko liian kaukana tai sitten olen kuullut niistä jotain huonoa ja mulla on aika korkealla rima päiväkotien laadun suhteen), eikä sinne varmaankaan mahdu. Menee sitten siihen kerhoon, vaikka en ole sen toimintaan/hoitajiin yms. kovinkaan tyytyväinen.

SOSEISTA vielä Omelille: Me aloitettiin Helmillä kiinteät ruoat noin 5,5 kk iässä ja nyt on ruokalistalla bataatti, kesäkurpitsa ja riisi(puuro). Maissia kokeiltiin myös, mutta siitä tuli EHKÄ ihottumaa, joten se jätettiin pois. Olen antanut uutta ruoka-ainetta 3-5 päivän välein riippuen vähän ruoasta. Esim. toi kesäkurpitsa tuntuu niin miedolta ja ei-allergisoivalta, että sitä annettiin vaan 3 päivää ennen kuin otettiin uusi maku kuvioihin. Neuvolatäti sanoi, että seuraavaksi voisi ottaa jonkun hedelmän (joka ois hyvä siinäkin tapauksessa, jos toi riisipuuro maistuis Helmille sitten paremmin), sen jälkeen lihan (nauta tai broileri, mä valitsen noista broilerin) ja sitten kauran. Perunaa aion antaa Helmille vasta joskus myöhemmin. Se on yllättävän allergisoiva ruoka-aine! Helmillä kun on tota ihottumaa, niin yritän nyt aluksi antaa niitä " varmempia" ruokia. Helmi syö nyt 3 kiinteää ruokaa päivässä, mutta kunhan ruokalista laajenee, niin siirrytään 4 kiinteää/pvä. Mä en tiedä, miten edes saisin 5 kiinteää/pvä menemään, kun tulis tosi lyhyet välit ruokailuihin.

Nyt pitää mennä pilkkomaan sitä makkaraa. Mun oli tarkoitus mennä tänään kaupungille etsimään vihdoinkin itselleni uusia vaatteita ja sen jälkeen punttikselle, mutta voi olla, että menenkin shoppailemaan vasta huomenna.

T:Fassiloora ja Helmi (6 kk)