Miksi teurastajan ammatti on naisille turn-off?
Olen poistanut sen profiilistani kun ei tullut mätchin mätchiä.
Luonnollisesti kuitenkin jossain kohtaa ammatti tulee esille kun tutustutaan, ja tuntuu että aina kun kerron olevani teurastaja naisten kiinnostus lopahtaa ja viestit tyrehtyvät. 😑
Nämä ovat siis ihan lihansyöjä naisia, ei mitään itu hippejä. :/
M29
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset ovat tekopyhiä ja kannattavat vain asioita jotka tuntuvat hyvältä ja ovat mediaseksikkäitä vaikka syövät lihatuotteita jotka jonkun on teurastettava..
Vähän sama kuin nämä elokapinan tyypit jotka syö banaaneita.
Väittäisin, että hyvin suuri osa niin miehistä kuin naisistakaan ei halua todistaa tai osallistua sen syömänsä eläimen tappamiseen. Eli lähes kaikki ovat tekopyhiä, jos niin ajattelee.
Inhottaa kaupasta ostettu liha, muttei riista. Kun on itse suolistanut jäniksen, kyllä sen lihaa mielellään syökin. Ja saanut elää eettisen elämän vapaana.
T. Kaupunkilaisnainen
Vierailija kirjoitti:
Onko teurastaja muka oikea ammattinimike? Eikö se ole joku lihanleikkaaja tms?
No kyllä se mielellään pitää ensin tappaa. Sen tekee teurastaja. Ja kyllä, henki ei lähde noin vain vaan käytetään termiä tappaa. Kohta kait tuokin tappaminen sana korvataan jollain "hengittämästä lakkauttaja"?
Annakun minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se mielellään pitää ensin tappaa. Sen tekee teurastaja. Ja kyllä, henki ei lähde noin vain vaan käytetään termiä tappaa. Kohta kait tuokin tappaminen sana korvataan jollain "hengittämästä lakkauttaja"?
Muistelen että Ameriikassa mies täytteli veroilmoitusta, laittoi ammatin kohdalle palkkamurhaaja. Verottaja ei sanaleikistä tykännyt ja mies joutui oikeuteen. Tuomari hyväksyi miehen näkemyksen työstään ja ammattinimikkeestä. Hän oli tuholaisten myrkyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on saanut sinut kiinnostumaan alasta? Olisi kiva kuulla se tarina miten sinusta tuli teurastaja?
Mua kiinnostaisi myös, miksi AP valitsi ko. ammatin. Vai ajautuiko AP sattumalta alalle?
Annakun minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jostain syystä jäänyt ihan asiallisissakin viesteissä moden hampaisiin.
Termi on t e u r a s t a a, t e u r a s t u s, t e u r a s.
Ei minun mielestäni ihmisestä tee mitenkään julmaa tai väki valta hakuista, jos teu ras taa työkseen eläimiä. Ei se ole sen kummempaa kuin eläinlääkärin lopettamat elikot, poliisin am pu mat loukkaantuneet hirvet tai tavallinen metsästys. Lakisääteisellä teu ras ta mi sel la tuotetaan eläimelle hyvin vähän tuskaa. Eläin tainnutetaan ja vasta tajuttomana viedään henki. Ei ole sen hirveämpää kuin sirkkojen tai jauhomatojen lo pet ta mi nen, ensin kylmään, jotta vaipuvat horrokseen, sitten pakkaseen, lopuksi pannulle.
Teu ras ta jan työ on yksi linkki pitkässä elintarviketuotannon ketjussa. Kyllä minä itsekin voisin sitä työkseni tehdä. Olen eläinrakas ihminen, ja varsinkin lehmistä pidän tosi paljon. Siis sekä laitumella että lautasella.
Sen sijaan minusta olisi karmivaa olla työkseni kuol lei den ihmisten parissa, siis semmoinen ruu mii den hakija ja pesijä ja laittaja. Kaikenlaisia onnettomuuksissa ruhjoutuneita lapsia ym., ei onnistuisi minulta.
Vaikea sanoa johtuuko ammatistasi. Meillä tuskin maailmankatsomukset kohtaisi koska olen ollut kasvissyöjä jo yli 20v. En tiedä pystyisinkö suhteeseen teurastajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset ovat tekopyhiä ja kannattavat vain asioita jotka tuntuvat hyvältä ja ovat mediaseksikkäitä vaikka syövät lihatuotteita jotka jonkun on teurastettava..
Vähän sama kuin nämä elokapinan tyypit jotka syö banaaneita.
Väittäisin, että hyvin suuri osa niin miehistä kuin naisistakaan ei halua todistaa tai osallistua sen syömänsä eläimen tappamiseen. Eli lähes kaikki ovat tekopyhiä, jos niin ajattelee.
Inhottaa kaupasta ostettu liha, muttei riista. Kun on itse suolistanut jäniksen, kyllä sen lihaa mielellään syökin. Ja saanut elää eettisen elämän vapaana.
T. Kaupunkilaisnainen
Riistaeläimistä on todettu paljon suurempi määrä adrenaliinia, koska ne pakenevat henkensä hädässä ja taistelevat elämästään viimeiseen asti. Pienriista odottaa ansassa tap*ajaa ties kuinka kauan. Teur*stamolla lopetetut eläimet kuolevat paljon stressittömämmin. Ylipäänsä kasvatetut eläimet saavat elää stressittömämmän elämän suojassa ja ruokinassa ja tarkassa terveydenseurannassa. Se on minusta paljon eettisempää.
Mutta toki riistan kuuluu elää vapaana. Siat ja lehmät ja kanat ja lampaat eivät kauan eläisi vapaana terveinä ja pulskina. Niiden kuuluu elää ihmisen huostassa. Jotkut ihmiset eivät kykene pitämään huolta eläimistä, valitettavasti, mutta suurin osa on täysin vastuullisia karjankasvattajia. Samalla tavalla jotkut riistaemot eivät osaa suojella tai opettaa turvallista elämää ja poikaset kuolevat nälkään, hukkuvat jäihin, jäävät petojen saaliiksi, rampautuvat autojen alle.
No minä olen vegaaninen, että siksi ei.
Miten tähän ketjuun on onnistunut päätymään niin paljon vegaaneja, kun koko hommassa on kyse vain sekasyöjänaisista (sekasyöjättäristä?).
Vierailija kirjoitti:
Ei minun mielestäni ihmisestä tee mitenkään julmaa tai väki valta hakuista, jos teu ras taa työkseen eläimiä. Ei se ole sen kummempaa kuin eläinlääkärin lopettamat elikot, poliisin am pu mat loukkaantuneet hirvet tai tavallinen metsästys. Lakisääteisellä teu ras ta mi sel la tuotetaan eläimelle hyvin vähän tuskaa. Eläin tainnutetaan ja vasta tajuttomana viedään henki. Ei ole sen hirveämpää kuin sirkkojen tai jauhomatojen lo pet ta mi nen, ensin kylmään, jotta vaipuvat horrokseen, sitten pakkaseen, lopuksi pannulle.
Teu ras ta jan työ on yksi linkki pitkässä elintarviketuotannon ketjussa. Kyllä minä itsekin voisin sitä työkseni tehdä. Olen eläinrakas ihminen, ja varsinkin lehmistä pidän tosi paljon. Siis sekä laitumella että lautasella.
Sen sijaan minusta olisi karmivaa olla työkseni kuol lei den ihmisten parissa, siis semmoinen ruu mii den hakija ja pesijä ja laittaja. Kaikenlaisia onnettomuuksissa ruhjoutuneita lapsia ym., ei onnistuisi minulta.
Nyt en ymmärtänyt. Jos kerran sirkka on sama kuin lehmä, niin sitten lehmä on sama kuin ihminen. Eli sinulle ei pitäisi olla mitään ongelmaa lopettaa ihmisiä. Tykkääthän eläimistä sekä kaupungissa, että pannulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt. Jos kerran sirkka on sama kuin lehmä, niin sitten lehmä on sama kuin ihminen. Eli sinulle ei pitäisi olla mitään ongelmaa lopettaa ihmisiä. Tykkääthän eläimistä sekä kaupungissa, että pannulla.
Kuka tässä on puhunut ihmisten lopettamisesta, siis muu kuin sinä? Minä en syö ihmisiä.
Jotkut vegaanit syövät jauhomatoja ja sirkkoja, koska ne pystytään lopettamaan niin tuskattomasti vaivuttamalla ensin horrokseen. Se ei ole sen kummempaa kuin lehmän tai sian lopettaminen teurastamolla. Mutta ei siirretä tätä keskustelua nyt miksikään vegaani - sekasyöjä -tappeluksi.
Jokainen eläin ansaitsee parhaan mahdollisen elämän ja kuoleman.
Hyvään elämään ei kuulu mm. kanojen eläminen ahtaissa häkeissä, sikojen eläminen kovalla ja kylmällä betonilattialla, joka aiheuttaa mm. kipeitä haavaumia. Eikä lypsylehmän eläminen parressa kiinni.
En hyväksy tuotantoeläimien pitämistä hyödykkeinä etenkään silloin, kun niitä kohdellaan huonosti.
Ja jos minulla olisi valta päättää, mitään tuotantoeläintä ei lopetettaisi vain lihan vuoksi. Toivoisin että kaikki eläimet saisivat elää niin kauan kunnes vanhuus tulee.
Voin pahoin, kun ajattelenkaan miten todella moni tuotantoeläin kärsii, koska niitä ei kohdella hyvin.
Jos teurastaja on paha, niin yhtä lailla voisi sanoa, että moni maajussi on paha koska pitää lehmiä parressa tai sikoja ahtaissa karsinoissaan betonilattialla.
Ottamatta kantaa johtuuko Ap:n tilanne ammatista vai jostain muusta…
Tutkimusten mukaan teurastajien työ on hyvin stressaavaa ja ammattitauteihin lukeutuu mm. erilaiset mielenterveysongelmat. Nämä voivat johtaa jopa laiminlyönteihin, esim. raivon purkamiseen eläimeen. (kts. Yle Areena MOT: Kidu ensin, kuole sitten) Myös heidän parisuhteet päätyy herkemmin eroon.
Siihen päälle vielä ne mielikuvat: Että jotain täytyy viirata päässä että haluaa viettää päivänsä veren, tuskan huutojen ja kuoleman ympäröimänä. Ei varmaan mitenkään empaattinen ja eläinrakastyyppi, potentiaalinen psykopaatti murhaaja. Mietitään että ei kai se kalman haju tartu.
Vastaavia mielikuvia on muistakin ammateista, esim. jos työkseen hoitaa kuolemanrangaistuksia, tai on töissä vaikka vain ruumishuoneella.
Itse en voisi olla parisuhteessa kenenkään kanssa joka työkseen tappaa, vahingoittaa tai hyväksikäyttää eläimiä. Alkaen ihan eläintilan pitäjistä teurastajiin ja siitä eteenpäin. Mielestäni tuollaisille aloille ei päädytä vahingossa vaan siinä täytyy olla tietynlaista ”vakaumusta”, elämän asennetta pelissä. Ja se on luotaanpoistyöntävää. Mutta minä olenkin vegaani. 🤷♀️
Minä luulen, että kyse on jostain muusta kuin tuosta ammatista. On vain tekosyy, jolla voi siirtää jälleen kerran naisten syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tähän ketjuun on onnistunut päätymään niin paljon vegaaneja, kun koko hommassa on kyse vain sekasyöjänaisista (sekasyöjättäristä?).
25- 34 vuotiasta noin 10% on kasvissyöjiä, vegaaneja toki vähemmän, mutta ei tuo nyt niin tavatonta ole.
Paras mies jonka olen elämässäni tavannut on ollut teurastaja. Hän oli eronnut kahden pojan yksinhuoltaja. Komea, hottis. Miehinen ammatti. Entisessä maailmassa ei ilman teurastajia olisi pärjätty.
Tämä oli Ruotsissa. Kun siellä oli joku paloittelumurha ja muovipusseissa löydettiin ruumiinosia niin hän sanoi minulle, että sen on täytynyt tehdä joko joku kirurgi tai teurastaja.
Ajatelkaas mitä teurastajan tarttee osata eläinten kehoista... kait niitä kutsutaan ruhoiksi... varmaan samanverran kuin joku ihmiskehosta... on tainnut olla eläinlääkärin kaveri maaseudulla kun isoja eläimiä.
Harvemmin on kuullut - en koskaan - että joku teurastaja olisi 'teurastanut' ihmisen... vaikka taitoa niillä siihen varmaan olisi... turvallista seuraa teurastajan rinnalla!
Minuakin kiinnostaa, miten AP olet päätynyt ammattiisi? Jonkunhan sekin työ on pakko tehdä, mutta miksi juuri sinä halusit/ryhdyit/päädyit teurastajaksi? Millaisilla meriiteillä sellaiseksi ylipäätään pääsee (koulutus, harrastuneisuus)?
Itsellä enemmän painaisivat syyt, miksi sinä olet teurastaja kuin ammattisi itsessään. Jos sanoisit, että olet aktiivisesti halunnut teurastajaksi, ei tulisi toisia treffejä. Jos taas teurastajan työn vastaanottaminen oli ainoa, mikä säästi sinut kodittomuudelta ja nälkäk*olemalta, voisi tullakin. (Karrikoitu esimerkki!)