Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastuuttomat pissisäidit

Vierailija
06.07.2014 |

En voi kuin ihmetellä näitä parikymppisiä likkoja..Ollaan muka niin aikuista ja tehdään vauva, mutta tärkeempää on päästä joka vkl bilettämään, viikolla juosta parturissa, ripsihuolloissa, salilla ja shoppailemassa. Vauvan kanssa ollaan vaan se aika kun on pakko. Heti kun mies tulee töistä lähdetään ja vkl isä tai isovanhemmat hoitaa vauvaa niin "äiti" pääsee ryyppäämään toisten pissis "äitien" kanssa. Ihmetyttää myös miten on varaa rampata äitiysrahalla kaikissa mainitsemissani aktiviteeteissä ja vielä pukea lapsi/lapset merkkikuteisiin ja kenkiin. Isovanhemmatko ne maksaa? Soska? Kertokaa miten rahat riittää? Ollaanko sielä ihan veloissa vai?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ne pirut on viel niin rumia tekotukkineen ja jne.Ja mä oon sitä mieltä et muovipussi perseeseen kaikille alle 30 v tytöille.

Vierailija
2/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jos jotain tilastoa tahi muuta faktaa vouhottamisen tueksi, kiitos.

Ja nyt käpälä sydämelle; mikä sua ihan oikeasti kaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä yleistä. Minulla on tekotukka ja olen alle 30v. Eka tulossa ja vastuuntuntoinen olen. Ihan kohta valmistuva mies vieressä (naimisissa ollaan). Alkoa en käytä mutten ole mikään uskiskaan.

Vierailija
4/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin juuri ruisrockista. Olipas hauskaa! Join jopa 2 siideriä. En jaksa meikata, mutta pari kertaa kuukaudessa vietän aikaa ystävieni kanssa iltaisin ulkona, kun vauva nukkuu. Joskus käyn myös ystävieni kanssa shoppailemassa tai elokuvissa. Vauvan psyyke kyllä nyt varmaan on ihan murusina, kun joutuu viettämään aikaa isänsä kanssa jopa useamman tunnin. Kamalaa kun äidillä on omaa elämää, ystäviä ja kiinnostusta omaan aikaan ja hyvinvointiin. Syksyllä jopa palaan töihin ja mies jää vanhempainvapaalle. Ai kauhia, kyllä ne perinteiset sukupuoliroolit ovat ainoa oikea tapa kasvattaa,lapsia.

Vierailija
5/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä yleistäkkään. Puhuin vain näistä parikymppisistä jotka näin tekee. Olen nähnyt tätä läheltä..On sukulaisia plus muita tuttuja.

Mikä mua vaivaa?? Suututtaa lasten puolesta. Äitin paikka on kotona vauvan ollessa pieni. Oma aika myös tärkeää, muttei tälläinen jatkuva poissaolo. Miksi piti lisääntyä jos ei selvästikkään halu ottaa vastuuta.

Vierailija
6/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:27"]Enhän mä yleistäkkään. Puhuin vain näistä parikymppisistä jotka näin tekee. Olen nähnyt tätä läheltä..On sukulaisia plus muita tuttuja.

Mikä mua vaivaa?? Suututtaa lasten puolesta. Äitin paikka on kotona vauvan ollessa pieni. Oma aika myös tärkeää, muttei tälläinen jatkuva poissaolo. Miksi piti lisääntyä jos ei selvästikkään halu ottaa vastuuta.

[/quote]

Olen luullut, että yli parikymppisetkin saavat ottaa tekoripsiä. Eivät ilmeisesti, kun tiedät että kaikki äidit tekoripsineen ovat juuri niitä parikymppisiä.

Terveisin äiti 23 ilman tekoripsiä ja hiustenpidennyksiä.

Vierailija
7/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen, oletko tyhmä? Kyse ei ole kerran kuussa biletyksestä, ruisrockista ym sun elämään liittyvästä! Vaan jatkuvasta poissaolosta ja itsensä ajattelemisesta. Kuten jo kirjoitin, oma aika on tärkeää..Oli se sitten räkäkännissä kantabaarissa tai festarilla, kyse ei ole siitä. Vaan siitä että nämä äidit laittavat OMAN hyvinvointinsa vauvan edelle ja hoitavat vauvojaan vaan silloin kun on pakko. Eli silloin kun ei saa mistään hoitajaa. Kulissit on pystyssä kyllä, kun lasta esitellään facessa kuin esinettä.

Vierailija
8/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden. Ei halua sitoutua vauvaan, ei imettää ja pyrkii siihen ettei hoida itse vauvaa.

Vierailija
9/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ehkä hankkia lapsia jos oma aika tuntuu tärkeämmältä ja ei ehdi hoitaa ja imettää sitä lasta.

Vierailija
10/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä se imettäminen tähän asiaan liittyy? Kaikilla sitä maitoa vaan ei tule niin kauan että mussukka osaa ite jo tissiä pyytää.

Vierailija
11/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas asiallinen vastaus sinulta. Ei, en ole tyhmä. Olen nuori ja vastuuntuntoinen äiti, joka viettää paljon aikaa poissa kotoa. Näen paljon ystäviäni ja urheilen. Niin vauvan kanssa kuin ilmankin. Olen kuitenkin lukenut täällä avlla paljon kommentteja meistä "hirviöäideistä", jotka jättävät lapsen isälleen ja "lähtevät ryyppäämään". Mielestäni se ei ole vauvalta mitään pois, että saa viettää aikaa isänsä kanssa tai isovanhemmillaan. 

Haluaisin kysyä vielä sellaista, että näetkö läheltä näiden äitien arkea? Kyllä omakin elämäni saattaisi vaikuttaa juuri tuolta esimerkiksi facebook-päivitysten perusteella, sillä päivitän ainoastaan kun olen käynyt jossain festareilla tai ulkona kavereitten kanssa. Todellisuudessa vietän kuitenkin suurimman osan päivästä vauvani kanssa. 

Sanoit myös tuosta "Heti kun mies tulee töistä lähdetään", niin kyllä. Usein minä lähden kahville tai lenkille, kun mies tulee töistä. Saan hetken hengähtää omassa rauhassa ja mies saa viettää aikaa lapsensa kanssa. Kun tulen kotiin, niin annan vastavuoroisesti miehelle mahdollisuuden viettää omaa aikaa. En näe tässäkään mitään pahaa. 

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:53"]

Vitonen, oletko tyhmä? Kyse ei ole kerran kuussa biletyksestä, ruisrockista ym sun elämään liittyvästä! Vaan jatkuvasta poissaolosta ja itsensä ajattelemisesta. Kuten jo kirjoitin, oma aika on tärkeää..Oli se sitten räkäkännissä kantabaarissa tai festarilla, kyse ei ole siitä. Vaan siitä että nämä äidit laittavat OMAN hyvinvointinsa vauvan edelle ja hoitavat vauvojaan vaan silloin kun on pakko. Eli silloin kun ei saa mistään hoitajaa. Kulissit on pystyssä kyllä, kun lasta esitellään facessa kuin esinettä.

[/quote]

Vierailija
12/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v ja toinen lapsi syntyy kahen viikon sisällä. Esikoinen 2 vuotias ja ollut yökylässä neljä kertaa elämänsä aikana. Olen käynyt kavereiden kanssa ulkona, hyvin harvoin kylläkin, koska haluan olla paikalla kun lapsi nukahtaa ja olla virkeänä kun hän herää. Yökylässä lapsi on sen takia ollut niin harvoin koska haluan itse kasvattaa lapseni, asettaa heille rajat ja säännöt itse. Haluan myös mieheni kanssa olla se joka antaa rakkautta ja tukea heille. Minulla on kylläkin pitkä tukka mutta ei hiustenpidennyksiä eikä myöskään tekoripsiä. Itsekään en ymmärrä miksi tietyt nuoret hankkivat lapsia ja ovat joka viikonloppu viihteellä, lapset mummoloissa, en arvosta tälläistä toimintaa yhtään. Lapsi kärsii tälläisesta. Meillä ainakin on varaa harrastuksiin sekä ostaa näitä niin sanottuja muotikuteita lapselle jos haluamme. Niitä kylläkään ei ole paljoa, pari paitaa, takki, kengät. Eli emme ole mitään sossun asiakkaita tms. (en kyllä paheksu heitäkään koska miksi kuluttaisin energiaani sellaiseen? lisäksi kaikilla perheillä ei välttämättä ole työpaikkaa, esim isä voinut menettää työpaikkansa ja on sen takia työtön ja pakko käydä sossussa)  Suurin osa lapsen vaatteista on kylläkin ostettu ihan perus prismasta, halpa-hallista, tilattu netistä, seppälästä, h&m jne. Velkaakaan meillä ei ole yhtään. Mieheni on yöt töissä, itse olen opiskellut yhden ammatin ja toista ammattia lukemassa, valmistumiseen 1 vuosi jälellä. ELI lyhyesti sanottuna voin sanoa että AP kannattaisi miettiä ennen kuin yleisesti menet arvostelemaan kaikkia parikymppisiä äitejä. Itse tiedän, että olen hoitanut hommani hyvin vaikka olenkin parikymppinen, kohta kahden lapsen äiti. 

Vierailija
13/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen parikymppisenä ja minun omaa aikaani oli työssäkäynti. Palasin töihin heti kun se oli mahdollista, lapsen isä jäi kotiin omasta halustaan. Olimpas ja olempas huono äiti, kun lapsi vietti oman vastuuntuntoisen isänsä kanssa kotona aikaa.

Kyllä, mulla oli tekotukka ja tekoripset ja kyllä, kävin myös salilla. Saa kivittää, lapsi on nykyisin reipas ja pärjäävä 7-vuotias.

Vierailija
14/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa. En huomannut ap että olit nimenomaan kirjoitttanut että joka viikonloppu on rälläämässä ja tukka soikeena menossa. luin jotenkin väärin ja ymmärsin että tarkoitit että KAIKKI parikymppiset äidit ovat mielestäsi tuollaisia. 

meitä on moneen lähtöön, jotkut eivät vain kanna vastuutaan lapsesta jonka ovat synnyttäneet. kaikista ei ole siihen. itselläkin oli yksi tuttu juurikin parikymppinen äiti joka viikonloppu menossa baarissa ja ties missä ja lapsi oli joka ikinen vklp mummoloissa hoidossa, syletti niin paljo kattoa sitä touhua että emme ole enää oikein missään tekemisissä. en arvosta tuollaista lainkaan että tehdään lapsi ja mummo sit hoitaa ja kasvattaa. ajetaan omaa etua eikä lapsen. lisäksi vielä se ettei hankita itselle ammattia ja työpaikkaa, eletään toisten (mummon ja papan) kustannuksilla. en voi ymmärtää.

Vierailija
15/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä olen viikot vauvan kanssa kahdestaan kun mies reissutöissä. Hoidan myöskin viikonloppuisin vauvan melkeen itse, et mies saa levätä, kun on väsynyt viikonloppuna töiden jälkeen. Mutta kyllä, toisinaan saatan jättää vauvan isälle ja lähteä vaikkapa sinne kampaajalle.

Viime lauantaina olin kaverini kanssa tuurissa minireissussa ja siellä melkein meni koko päivä, koska pitkä ajomatka. Paskamutsi tässä hei!

-17

Vierailija
16/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niillä vauvoilla isäkin.

Vierailija
17/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha haukkua rumiksi, selkeästi ainakin joku mies kelpuuttanut kun on vauvakin.

Vierailija
18/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:44"]

13 jatkaa. En huomannut ap että olit nimenomaan kirjoitttanut että joka viikonloppu on rälläämässä ja tukka soikeena menossa. luin jotenkin väärin ja ymmärsin että tarkoitit että KAIKKI parikymppiset äidit ovat mielestäsi tuollaisia. 

meitä on moneen lähtöön, jotkut eivät vain kanna vastuutaan lapsesta jonka ovat synnyttäneet. kaikista ei ole siihen. itselläkin oli yksi tuttu juurikin parikymppinen äiti joka viikonloppu menossa baarissa ja ties missä ja lapsi oli joka ikinen vklp mummoloissa hoidossa, syletti niin paljo kattoa sitä touhua että emme ole enää oikein missään tekemisissä. en arvosta tuollaista lainkaan että tehdään lapsi ja mummo sit hoitaa ja kasvattaa. ajetaan omaa etua eikä lapsen. lisäksi vielä se ettei hankita itselle ammattia ja työpaikkaa, eletään toisten (mummon ja papan) kustannuksilla. en voi ymmärtää.

[/quote]

Onhan näitä aina ollut. Minulla oli alle parikymppisenä kaveri myös, joka halusi intohimoisesti vauvan. Ei sitä silloin nuorena ajatellut sen kummemmin. Kaveri löysi poikakaverin ja heti vauvaa pysäämään. Kaveri jatkoi meidän kanssa menemisiään vauvan jälkeen ihan samalla tavalla. Vauva oli aika paljon lapsen isän hoivissa, kun isäkin oli aika kova menemään. Välillä oli lapsenvahtina ketä sattuu ja jatkoilla porukkaa ja lapsi siellä nukkumassa seassa.

Kaveri sitten ajan myötä kolmikymppisenä parin traagisen jutun jälkeen aikuistui ja luki ammatin ja löysi uuden miehenkin. Teki hänen kanssaan lapsia ja hoisivat nämä lapset hyvin. Mutta esikoisella on ollut aina suuria ongelmia ja on tällä hetkellä sellainen alle kolmikymppinen, alkoholisoitunut yksinasukki. 

Joten ei se ole mikään uusi ilmiö, että nuoret tytöt haluaa vauvan lemmikikseen ja sitten se on vain riesa.

Vierailija
19/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhu :D meillä ainaki isä yhtä pätevä hoitaja kun äiti, koska maidontulo loppui kk sit x) niin saa sit niit omii menojakin:D

Vierailija
20/23 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, että joka viikonloppu täytyy päästä radalle ja olla kokoajan miettimässä kelle lapsensa antaisi hoitoon. Enkä ymmärrä myöskään pointtiasi, että äidin pitäisi homehtua kotona siihen asti kun lapsi täyttää 18. Ei mihinkään koskaan ilman lasta, ei saisi laittaa niitä ripsiä ja hiustenpidennystä. Vaikka minusta äiti tulikin niin tasan tarkkaan huollatan ripseni 3 viikon välein ja käyn kampaajalla kerran kuukaudessa. Se, että sinusta tulee äiti ei tarkoita sitä että oma elämä pitäisi loppua ja omasta ulkonäöstä ei saisi pitää huolta ollenkaan!?

Meillä isä on lapsen kanssa siis nuo ajat, molemmat mummot valitettavasti kuolleet ja papat ei hoida, ei kyllä ole koskaan kysyttykään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi