Oikeaksi todistaminen?
Mulla on valtakirja, johon pitää saada 6 ihmisen nimet samaan paperiin, ja alle kaksi todistajaa. Nämä 6 ihmistä asuvat täysin eri puolilla Suomea, ja esim. yhdelle pitää kyseinen valtakirja postittaa ja hän lähettää sen sitten takaisin. Miten helkkarissa joku suostuu tuollaisen paperin todistamaan oikeaksi, kun eihän hän voi mitenkään varmistua siitä että esim. mut täti Utsjoelta oikeasti on sen paperin allekirjoittanut ja sitten palauttanut, jonka jälkeen muiden nimet on siihen päivien saatossa kerätty? Neuvoja?
Kommentit (3)
Se paperi ei ehdi, jos menee kaikille postissa. Siksi osa nimistä on pakko hakea henkilökohtaisesti. Laskin että kolmelle ehtii just ja just postissa, mutta kolme on pakko hakea paikan päältä ja niitä ei pysty saamaan samana päivänä ;(. Onkohan hirveä rikos heittää siihen vaan jotkut todistajien nimet itse...? Kaikki me toimimme luottamuksessa toisiamme kohtaan, ja kaikki olemme valtakirjalla tasapuolisia edunsaajia. Ketään ei siis tällä pysty vahingoittamaan.
No mutta lähetä se saantitodistuskirje niille, joille aiotkIn laittaa postitse.
Eikö sulla ole jotain kavereita tma, jotka luottais siihen, että homma on hoidettu oikein? Kuulostaa ainakin paperi siltä, että mä uskaltaisin sen kaverilleni todistaa, kun tämä kertoisimiten nimet on hankittu.
Lähetä se kirje kaikille saantitodistuskirjeenä, jonka vain vastaanottaja voi hakea postista.
Saat todisteen siitä, että oikea henkilö on ainakin hakenut ko. kirjeen postista.
Kirjoita vielä siihen osoitekorttiin kirjeen sisältö tyyliin "Matti Virtasen testamentti allekirjoitettavaksi".