Mies kertoi pettäneensä
Olin viime viikon matkoilla, ja kotiin palattuani mies tunnusti pettäneensä minua humalassa baari-illan päätteeksi jonkun tuntemattoman kanssa. Sanoi että oli tullut katumapäälle kesken kaiken ja lähtenyt kotia, mutta tosiaan pettämistä oli ehtinyt jo tapahtua. Ei osaa sanoa syytä pettämiselleen, pönkittänyt ilmeisesti huonoa itsetuntoaan. halusi tunnustaa kun olen kotona, kasvotuksen, tuntui olevan todella pahoillaan, mutta sietääkin olla! Takana 6 yhteistä vuotta, olemme kolmenkymmenen kippeillä, avoliitossa asutaan. Viime vuosi ollut parisuhteelle rankempi, miehellä ollut hankaluuksia töiden/opiskelujen kanssa, ja se on vaikuttanut parisuhteeseen. Lisäksi meillä on ollut puolin ja toisin sanomista tulevaisuuden suunnitelmista ( mies on sanonut ettei ole vielä valmis isäksi, ja olen yrittänyt ymmärtää ja antaa aikaa, mutta myös miettinyt että ellei miehen mieli ala muuttua, voi ero olla edessä) ja nyt kuulemma tämän hairahduksen jälkeen on sitten valmis menemään naimisiin, ja hankkimaan lapsia, antamaan kaikkensa parisuhteelle, oli kuulemma tajunnut asioita, ja haluaa tehdä muutoksen elämässään. Mutta eikö kaikki pettäjät sano noin? Eikö voinut muuten näitä asioita ymmärtää? Olen niin pettynyt, vihainen ja loukattu.
En ikinä voinut kuvitella että olen ja olemme tässä tilanteessa. Miten tästä ikinä selvitään? Pääsisinkö helpommalla vaan eroamalla? Muita joille käynyt samoin ja miten siitä selvisitte? En halua katkeroitua miestä kohtaan, mutta en tiedä onnistuuko se.
Ahdistaa!
Kommentit (28)
Pariterapiaan. Ihan oikeasti. Siellä saatte käytyä kaikki kaikki asiat läpi ja ammattilaisen auttamana. auttaa sinua selvittämään päätäsi ja varmasti helpottaa päätöksen tekoa. Kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:40"]
Hei oikeesti nää kommentit.. Petti pitkässä suhteessa kerran ja heti tunnusti ja pyysi anteeksi. Ei kuitenkaan mikään hirviö oo. Teet mitä teet, älä ainakaan täältä ohjeita ota.
[/quote] Ohjeita on tullut laidasta laitaan...
Itse en pystyisi jatkamaan vaikka olisi kuinka pitkä parisuhde kyseessä.
En pystyisi unohtamaan sitä
miten hivellyt toisen naisen rintoja ja kosketellut ja painanut munansa nautinnolla toisen pilluun.
Kyllä mulle mies ois kertaheitolla ex, tuollaisesta ei vaan pääse yli. Kaikki miehet ei petä ja niitä hyviäkin miehiä on jossain, sinuna etsisin omasi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 08:55"]Joo ei kyllä, nyt lähinnä mielessä, että hankin lapset jonkun "kunnollisen" miehen kanssa, ja pistän tämän nykyisen mäkeen tämän jälkeen. Mies sanoi että päätös on minun, ymmärtää jos haluan että erotaan, mutta ei toivo tietenkään sitä. Sanoi että todella pahoillaan siitä, että pilasi oman elämänsä mutta enemmän siitä että myös samalla minun. Kauhea tilanne :( Ap
[/quote]
siis..PAHOILLAAN! On siinä mies jos ei voi edes pyytää ANTEEKSI! Mua niin ärsyttää noi pahoittelijat.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:40"]Hei kiitos kaikille asiallisista vastauksesta. Pitää nyt tosiaan pohtia tätä miten tästä etenis, miettiä vaihtoehtoja. Varmasti tätä ei päivässä, eikä viikossakaan ratkaista. Jos suhde tästä jatkuu, helppoa ei varmasti tule olemaan tämän jälkeen, tuntuu ihan painajaismaiselta koko homma. Ap
[/quote]
Hei, tutustu väestöliiton sivuihin. Siellä paljon tietoa ja itse ainakin sain sieltä avun kun olin samassa tilanteessa kuin sinä nyt.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:28"]Itse en pystyisi jatkamaan vaikka olisi kuinka pitkä parisuhde kyseessä. En pystyisi unohtamaan sitä miten hivellyt toisen naisen rintoja ja kosketellut ja painanut munansa nautinnolla toisen pilluun. Kyllä mulle mies ois kertaheitolla ex, tuollaisesta ei vaan pääse yli. Kaikki miehet ei petä ja niitä hyviäkin miehiä on jossain, sinuna etsisin omasi.[/quote]
Mä olen ihan samaa mieltä. En pystyisi katsomaan miestä enää hetkeäkään, jos pettäisi. Ihan sama mitä selittää syyksi. Ja ap:lle neuvoksi....kukaan ei voi tietää elämää eteenpäin, että pettääkö kumppani tulevaisuudessa vai ei. Sitä ei kukaan tiedä. Ainoa asia mikä sinun tulee ratkaista on, että pystytkö antamaan anteeksi jo tapahtuneen pettämisen ja jatkamaan miehen kanssa. Toki voidaan ajatella, että jos kerran pettää, niin kynnys siihen jatkossa voisi olla matalampi....
Avoin suhde, pariterapia, unohtaminen -- nama on hyvia vinkkeja. Tauon kokeileminen on huono vinkki.
Ei kondomiasa mitään vikaa ole