Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhepeti ja ikävä miestä

Vierailija
06.07.2014 |

Onko muita perhepedissä nukkujia, jotka kaipaavat puolisoaan lähemmäs yöllä?

Meillä oli ennen vauvaa tapana nukkua hyvinkin lähekkäin ja usein lusikassa, jossa saattoi helposti myös himot herätä. Nyt lapsi nukkuu välissämme, ja vaikka minusta lapselle paras paikka nukkua on vanhempiensa vieressä ja olen valmis uhraamaan sen eteen mitä tarvitsee, niin silti minulla on suoranainen ikävä mieheni kainaloon. Ei tunnu samalta nyhjätä esim sohvalla lähekkäin vaan kaipaan niin kovin tuntea mieheni kiinni minussa. Sekään ei toimi, että nukkuisin itse lapsen ja miehen välissä, sillä runkopatjojen kanssa keskellä on kova kohta, enkä saa siinä nukuttua.

Mitähän tässä pitäisi tehdä? En ole valmis nukkumaan ilman lasta plus yöimettämiset ovat näin todella helppoja. Lisäksi koen, että vieressä lapseni kuuluukin vielä olla. Seksielämäkin on kuitenkin kärsinyt ja uskon, että osaltaan tämä, ettemme miehen kanssa enää ole öisin toisissamme kiinni, vaikuttaa tähän.

Onko jollain perhepeteilijöillä ratkaisua ongelmaan (muuta kuin laittaa lapsi omaan sänkyyn nukkumaan)?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan voi käsittää, että ette voi hankkia kunnon pinnasänkyä oman sänkynne viereen, koska olette saaneet lahjaksi stokken ovaalisängyn. Varsinkin kun stokken pinnasänky ei ole edes käytössä, koska vauva kerran nukkuu välissänne. Pinnasänky ei todellakaan edes maksa paljon ja sillä saadaan lisää tilaa perhepetiin ottamalla toinen laita pois. 

Meillä toimi tämä ratkaisu erittäin hyvin koko vauvavuoden. Itse nukuin huomattavasti paremmin kun sain lisää tilaa. Kokeiltiin siis aluksi sitä, että vauva oli välissämme ja totesin että ei toimi yhtään. Nyt kun lapsi on 1,5-vuotias ja edelleen heräileväinen vatsavaivojen takia niin pinnasänky on edelleen meidän sänkymme vieressä mutta laita on paikoillaan. Yöksi vedän pinniksen meidän sänkyyn kiinni ja siitä on lasta helppo rauhoitella pinnojen välistä. 

Jos itsepintaisesti et halua tehdä asialle mitään (esim. hankkia kunnollista pinnasänkyä oman sänkynne viereen) niin miksi ihmeessä kyselet täältä ratkaisuja tilanteeseen? Ja on kyllä ihan pullshittiä ne vastaukset, että vauvavuosi on lyhyt ja kyllä siksi aikaa voi läheisyyden ja parisuhteen unohtaa ja keskittyä vaan vauvaan. Moni toki tekee näin ja sitten ihmetellään kun ero tuli. Nimenomaan vauvavuotena täytyy panostaa todella paljon parisuhteeseen, koska aivan liian helposti se unohtuu ja ollaan väsyneitä ja pinna kireänä ym. On paljon helpompi jaksaa raskaita päiviä ja öitä lapsen/lasten kanssa, jos puolisolta saa tukea, rakkautta ja läheisyyttä. Ja sitä ei kyllä saa, jos ei itsekään mitään anna.

Vierailija
122/133 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:05"]En todellakaan voi käsittää, että ette voi hankkia kunnon pinnasänkyä oman sänkynne viereen, koska olette saaneet lahjaksi stokken ovaalisängyn. Varsinkin kun stokken pinnasänky ei ole edes käytössä, koska vauva kerran nukkuu välissänne. Pinnasänky ei todellakaan edes maksa paljon ja sillä saadaan lisää tilaa perhepetiin ottamalla toinen laita pois. 

Meillä toimi tämä ratkaisu erittäin hyvin koko vauvavuoden. Itse nukuin huomattavasti paremmin kun sain lisää tilaa. Kokeiltiin siis aluksi sitä, että vauva oli välissämme ja totesin että ei toimi yhtään. Nyt kun lapsi on 1,5-vuotias ja edelleen heräileväinen vatsavaivojen takia niin pinnasänky on edelleen meidän sänkymme vieressä mutta laita on paikoillaan. Yöksi vedän pinniksen meidän sänkyyn kiinni ja siitä on lasta helppo rauhoitella pinnojen välistä. 

Jos itsepintaisesti et halua tehdä asialle mitään (esim. hankkia kunnollista pinnasänkyä oman sänkynne viereen) niin miksi ihmeessä kyselet täältä ratkaisuja tilanteeseen? Ja on kyllä ihan pullshittiä ne vastaukset, että vauvavuosi on lyhyt ja kyllä siksi aikaa voi läheisyyden ja parisuhteen unohtaa ja keskittyä vaan vauvaan. Moni toki tekee näin ja sitten ihmetellään kun ero tuli. Nimenomaan vauvavuotena täytyy panostaa todella paljon parisuhteeseen, koska aivan liian helposti se unohtuu ja ollaan väsyneitä ja pinna kireänä ym. On paljon helpompi jaksaa raskaita päiviä ja öitä lapsen/lasten kanssa, jos puolisolta saa tukea, rakkautta ja läheisyyttä. Ja sitä ei kyllä saa, jos ei itsekään mitään anna.

[/quote]

Enkös täällä ole jo sanonut, että täytyy sitä petaria etsiä ja voihan tuon nykyisenkin sängyn kanssa sivuvaunua kokeilla. Myös tämä sänkykiila, vai mikä se nyt olikaan nimeltään, täytyy tutkia.

Umpimielisesti olen kyllä suhtautunut heihin, jotka inttävät, että lapsi pitäisi laittaa vaan omaan sänkyynsä ja piste. Tämä ei ole meille vaihtoehto, sillä perhepeti on meille molemmille tärkeä asia. Onneksi olen saanut myös ihan oikeita ratkaisuehdotuksia ja nämä kyllä laitan korvan taakse :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 92. Ap, olet saanut monia vastauksia, mutta et olekaan valmis muuttamaan oikeastaan mitään.

Vierailija
124/133 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nukkuuko vauva siis ensin yksin parisängyssänne vai nostatteko nukkuvana viereenne heti kun menette sänkyyn? Jos yksin, muuttakaa käytäntö heti! Vauva voi helposti kieriä sängystä pois! Jos taas nukkuu pinniksessä ensin, niin anna nukkua siellä kunnes herää ja ota vasta sitten viereen.

Ja kannattaisi ehkä harkita pinniksen vaihtoa jos kerran nykyinen on muodoltaan hankala sivuvaunuksi! Sivuvaunu on helppo ja turvallinen liikkuvankin vauvan kanssa ja sen kanssa on todella yksinkertaista opetella nukkumaan omassa sängyssä. Paitsi tietenkin jos aiotte nukkua perhepedissä vuosia, missä ei ole mitään vikaa siinäkään. :)

Vierailija
125/133 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:31"]Samaa mieltä kuin 92. Ap, olet saanut monia vastauksia, mutta et olekaan valmis muuttamaan oikeastaan mitään.

[/quote]

Haluaisitko perustella väitteesi?

Vierailija
126/133 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut miehesi kanssa läheisyyden kaipuustasi

Vierailija
127/133 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun etsit sitä ratkaisua, älä juutu tuohon ovaalinmuotoiseen designsänkyyn. Laita se myyntiin ja osta tilalle perinteinen sivuvaunuksi sopiva malli. Pientä vauvaa on mukava nukuttaa välissä, mutta isommat pyörivät ja potkivat unissaan siihen malliin, ettei nukkumisesta tule yhtään mitään. Tuolla pinnasänkyversiolla on sekin etuus, että seuraavan vauvan syntyessä vanhempi lapsi on tottunut sänkyynsä.

Meillä on kolme lasta, joista kaksi ensimmäistä nukkui vieressämme. Ensimmäinen kaksi vuotta ja seuraava puolitoista vuotta. Kolmannen syntyessä päätin, että jokainen nukkuu omassa sängyssään. Kolmonen nukkui syntymästään saakka omassa sängyssä ja koko perheen yöelämä oli paljon helpompaa.

Vierailija
128/133 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli alkuun välissämme, mikä sopi meille hyvin. Kumpikin sai vauvalta niin paljon läheisyyttä että vasta noin 10 kk kohdalla alkoi kaivata muutakin läheisyyttä puolison kanssa kuin seksiä. Samoihin aikoihin vauva alkoi herätä jos jompikumpi meistä heräsi yöllä. 11 kk kohdalla vauva muuttui levottomammaksi vieressä ja tuli tunne että nyt hän haluaa omaa rauhaa. Ei esim. nukahtanut enää kylkeen kiinni vaan nukkui välillä niinkin ettei lainkaan koskenut kumpaankaan vanhempaan. Tässä vaiheessa otin sivuvaunun käyttöön ja nukutan siihen. Loppuyön nukkuu joko omassaan tai vieressä. 

Seuraavaksi vaiheeksi ajattelin hankkia lastensängyn josta pääsee kapuamaan meidän sänkyymme. Pääsisi siis lattialta omaan sänkyyn ja omasta taas meidän sänkyyn halutessaan. Sivuvaunuun on raskasta nostella isompaa vauvaa erityisesti yöllä. 

Lusikassa ei olla ikinä nukuttu vaan aina yksin joten vauva ei sinänsä muuttanut mitään. Mutta luulen että teillä saattaa tuo itsenäistyminen olla jo aika lähellä. 

Vierailija
129/133 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 02:08"]Mä luulen että tää on miehellesi suurempi ongelma kuin sulle. Miten mittaat sen että tuo on vauvalle paras ratkaisu että nukkuu teidän välissänne? Miksei se vauva voi nukkua omassa sängyssään teidän vieressä ja sitten kun se lapsi alkaa yöllä vaikkapa itkemään niin sitten otat sen väliinne? Täten lapsi oppisi sen ettei yksin olemisessa ole mitään pelättävää kun turva on aina lähellä. Kun ikää tulee lisää niin itsenäistymisen kannaltakin tämä on jo melko tärkeää että uskaltaa lähteä pois kotota välillä.

Kannattaa myös miettiä sitä että nainen haaveilee lomamatkat aina koko perheelle, mutta mies haaveilee lomamatkasta pelkästään naisensa kanssa. tämä on melko helppo huomata mainoksista kun selailee naistenlehtiä ja sitten vertailee niitä mainoksia esim. autolehtien mainoksiin. Naistenlehdissä mainokset liittyvät pääasiassa aina perheenä yhdessä tekemiseen, mutta miestenlehdissä yleensä on vain nainen ja mies. Jos se mies voi hyvin niin on varmasti myös parempi isä lapsellenne.

Sääli että naiset antavat AP :n tavoin parisuhteen kuolla.
[/quote]

Ahhhhahahahahahhaaaahhaaa! Hitsi mä kuolen nauruun. "Naistenlehtien ja autolehtien mainokset" :DDDD Taas on tutkimuslähteet kohdillaan :'''DDD niihin kannattaakin ihmistuntemus perustaa. Ei sillä, oli tässä muutakin sontaa kuten avlla aina. Siksi tätä luetaankin.

Vierailija
130/133 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:38"]Olen naisena myös ihmetellyt tätä perhepeti villitystä. Miten ihmeessä hoidatte seksin? Eikö lapselle ole traumaatisempaa herätä yöllä aikuisten seksiin kuin siihen, että nukkuu omassa sängyssä? Toki seksiä voi harrastaa muissakin huoneissa kuin makuuhuoneessa, mutta jos perheessä hyvin eri-ikäiset lapset esim.teini-ikäinen ja leikki-ikäinen, niin vaihtoehtoja aikuisten väliseen hellyyteen ei oikein ole kuin makuuhuone. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kun aikuisilla keskinäinen yhteys toimii ja siihen kuuluu ehdottamasti seksi, niin aikuiset ovat onnellisia ja näin myös lapset. 
[/quote[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:38"]Olen naisena myös ihmetellyt tätä perhepeti villitystä. Miten ihmeessä hoidatte seksin? Eikö lapselle ole traumaatisempaa herätä yöllä aikuisten seksiin kuin siihen, että nukkuu omassa sängyssä? Toki seksiä voi harrastaa muissakin huoneissa kuin makuuhuoneessa, mutta jos perheessä hyvin eri-ikäiset lapset esim.teini-ikäinen ja leikki-ikäinen, niin vaihtoehtoja aikuisten väliseen hellyyteen ei oikein ole kuin makuuhuone. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kun aikuisilla keskinäinen yhteys toimii ja siihen kuuluu ehdottamasti seksi, niin aikuiset ovat onnellisia ja näin myös lapset. 
[/quote]

Sä olet sairas!! Kuka hemmetti harrastaa muka seksiä samassa sängyssä missä on lapsi!!!
Meillä ainakin riittää huoneita ja neliöitä missä rakastella. Henkilökohtaisesti en edes pidä sängystä, on liian pehmeä rakastelupaikaksi.

Vierailija
131/133 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea tätä vänkäystä, joten kerron vain miten meillä toimittiin.

Meidän mielestä on vauvalle tärkeää nukkua vieressä, joten se oli itsestäänselvyys. Ja yöimetykset olivat helppoja kun kenenkään ei tarvinnut herätä. Nukuttiin järjestyksessä vauva, minä ja mies, koska halusin edelleen nukkua mieheni kainalossa. Sängyssä oli yhtenäinen petari ja vauvan puolelle ruuvattu laita.

Ja seksistä huolissaan oleville, voi sitä muuallakin harrastaa kuin sängyssä.

Vierailija
132/133 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti, vinkuti vänkyti. Huh sentään.

Vierailija
133/133 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:55"]

Ja mies nukkui vauvavuoden sohvalla!!

[/quote]

Huh huh.