Perhepeti ja ikävä miestä
Onko muita perhepedissä nukkujia, jotka kaipaavat puolisoaan lähemmäs yöllä?
Meillä oli ennen vauvaa tapana nukkua hyvinkin lähekkäin ja usein lusikassa, jossa saattoi helposti myös himot herätä. Nyt lapsi nukkuu välissämme, ja vaikka minusta lapselle paras paikka nukkua on vanhempiensa vieressä ja olen valmis uhraamaan sen eteen mitä tarvitsee, niin silti minulla on suoranainen ikävä mieheni kainaloon. Ei tunnu samalta nyhjätä esim sohvalla lähekkäin vaan kaipaan niin kovin tuntea mieheni kiinni minussa. Sekään ei toimi, että nukkuisin itse lapsen ja miehen välissä, sillä runkopatjojen kanssa keskellä on kova kohta, enkä saa siinä nukuttua.
Mitähän tässä pitäisi tehdä? En ole valmis nukkumaan ilman lasta plus yöimettämiset ovat näin todella helppoja. Lisäksi koen, että vieressä lapseni kuuluukin vielä olla. Seksielämäkin on kuitenkin kärsinyt ja uskon, että osaltaan tämä, ettemme miehen kanssa enää ole öisin toisissamme kiinni, vaikuttaa tähän.
Onko jollain perhepeteilijöillä ratkaisua ongelmaan (muuta kuin laittaa lapsi omaan sänkyyn nukkumaan)?
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:36"]Miksi lapsi täytyy opettaa nukkumaan välissä? Miksei pinnasänkyä sänkynne viereen? Mä en ainakaan opettais lasta nukkumaan välissä. Kyllä sä läheisyys on tärkeää parisuhteessa ja helpoitenhan sen hoitaa sängyssä, kun voi nukahtaa toisen viereen ym.
Oletteko meinanneet kauankin nukkua perhepedissä?
[/quote]
Meille tämä on lapsen kannalta ollut paras ratkaisu. Ja kyllä lapsi yksinkin osaa nukkua; nukkuu joka ilta useamman tunnin yksin ennen kuin me käymme miehen kanssa nukkumaan. Päiväunia myös itsekseen. Tuntuisi kuitenkin todella kylmältä laittaa lapsi jo omaan sänkyynsä, vaikka se sitten olisikin pinnasänky meidän sängyn vieressä.
En tiedä kuinka kauan jatkamme perhepedissä. Kuulostelemme lasta, milloin hänellä olisi valmiudet nukkua yksin.
Ongelmani oli kuitenkin tämä läheisyydenkaipuu, en kaivannut kyselyjä siitä, miksi nukumme kaikki samassa sängyssä. Sinulla mitä ilmeisimmin ei tähän ole ainakaan kokemuksen tuomaa vastausta.
[/quote]
Saisiko lapsenne pinnasängyn ns. sivuvaunuksi? Laita alas ja sänky samalle tasolle teidän sänkynne kanssa.
Jos perhepeti ei toimi niin se ei toimi. Meillä toimii oikein loistavasti. Saan itse paremmin unta, samoin taapero. Mieheni kanssa meillä on enemmän läheisyyttä kuin ennen, koska sänky on jäänyt nukkumista varten. Kannatan perhepetiä! :)
Miten olisi jos lapsi laitettaisiin illalla omaan sänkyyn nukahdettuaab (jos kerta nukahtaa tunteja ennen kuin menette itse nukkumaan) ja ottaisit ensimmäisen yöheräämisen jälkeen viereen ? näin meillä, saatu alkuyö likistellä miehen kanssa mutta vauva on kuitenkin saanut ison osan yöstä läheisyyttä. Joskus kompromissi voi olla hyvä vaihtoehto. Tsemppiä teille !
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:21"]Jos perhepeti ei toimi niin se ei toimi. Meillä toimii oikein loistavasti. Saan itse paremmin unta, samoin taapero. Mieheni kanssa meillä on enemmän läheisyyttä kuin ennen, koska sänky on jäänyt nukkumista varten. Kannatan perhepetiä! :)
[/quote]
Kyllä se meilläkin toimii tarkoituksensa mukaisesti. En oikein osaa nukkuakaan ilman lasta vieressäni. Enkä voisi kuvitellakaan, että ramppaisin pitkin yötä ylhäällä tuudittelemassa ja imettämässä. Vieressä nämä hoituu niin vaivattomasti. Tosin lapsi ei kauheasti muuten heräile kuin syömään, jonka lasken perhepedin ansioksi.
Tähän asti siis ollaan molemmat oltu tyytyväisiä järjestelyyn. Mies on sitä edelleen, mutta itselläni on ikävä miehen kainaloon.
Täytyy nyt katsella toista petaria, josko se toisi ratkaisun. Tai sitten opettelemme vain miehen kanssa köllimään vieretysten muulloin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:33"]Miten olisi jos lapsi laitettaisiin illalla omaan sänkyyn nukahdettuaab (jos kerta nukahtaa tunteja ennen kuin menette itse nukkumaan) ja ottaisit ensimmäisen yöheräämisen jälkeen viereen ? näin meillä, saatu alkuyö likistellä miehen kanssa mutta vauva on kuitenkin saanut ison osan yöstä läheisyyttä. Joskus kompromissi voi olla hyvä vaihtoehto. Tsemppiä teille !
[/quote]
Kiitos tsempeistä! :)
Tämä keino tulee tod näk kokeiluun!
Miten te sekstailette? Kuinka usein ja missä?
En mä oikein ymmärrä miksei sitä lasta voi laittaa pinnikseen joka on kiinni vanhempien sängyssä. Melkein mahtuisi tissikin pinnojenvälistä jos imettää tarvii :)
Jos äiti kaipaa isän läheisyyttä ja sitä saadessaan voi itse paremmin niin eiköhän tämäkin pidä ottaa huomioon? Yliuhrautuvuus ei ole hyväksi kellekkään vaan perheessä jokaisen on myös saatava jotai mitä itse haluaa, ei voi olla niin että yksi tai useampi perheenjäsen elävät vain kolmannen ehdoilla ja sitä kolmatta varten.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:45"]Miten te sekstailette? Kuinka usein ja missä?
[/quote]
En nyt ole varma, miksi tämä olisi relevantti kysymys. Vastaan nyt vain, että liian vähän ja muualla kuin makkarissa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:45"]Miten te sekstailette? Kuinka usein ja missä?
[/quote]
En nyt ole varma, miksi tämä olisi relevantti kysymys. Vastaan nyt vain, että liian vähän ja muualla kuin makkarissa.
[/quote]
Kysyn siksi että parivuode on ollut minulle aina ainoastaan vanhemmille tarkoitettu.
Viimeistään kahden vuoden kuluttua teet avauksen kuinka suhteenne on kriisissä ja kaikki läheisyys väliltänne on kaikonnut, epäilet miestäsi vieraissa käymisestä jne.. Tää on niin nähty monessa tapauksessa.
Miks te naiset uhraatte parisuhteenne vauvan takia, vaikka niin ei tarvitsisi olla??
T. 2 lasta ja 16v avioliitto (onnellinen sellainen)
Meilläkin vauva 6kk nukkuu alkuyön omassa sängyssä ja kun herää syömään tai muuten itkemään eikä tutilla rauhoitu otan hänet meidän keskelle. Näin ei kärsi seksielämä ja läheisyyttäkin saa. Suosittelen tosiaan kokeilemaan :)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:47"]En mä oikein ymmärrä miksei sitä lasta voi laittaa pinnikseen joka on kiinni vanhempien sängyssä. Melkein mahtuisi tissikin pinnojenvälistä jos imettää tarvii :)
Jos äiti kaipaa isän läheisyyttä ja sitä saadessaan voi itse paremmin niin eiköhän tämäkin pidä ottaa huomioon? Yliuhrautuvuus ei ole hyväksi kellekkään vaan perheessä jokaisen on myös saatava jotai mitä itse haluaa, ei voi olla niin että yksi tai useampi perheenjäsen elävät vain kolmannen ehdoilla ja sitä kolmatta varten.
[/quote]
Siksipä lähdinkin kyselemään, josko jollain olisi ratkaisua. Tilanne ei ole ainakaan vielä varsinainen ongelma, enkä koe olevani varsinaisesti tyytmätön, mutta tiedostan, että ajan kanssa tästä voi tulla isompi juttu ja siksi koitan reagoida nyt heti.
Ja pinnasänky ei tosiaan sovellu sängyn viereen muotonsa vuoksi, enkä laidan kanssa koe sen enää olevan edes sivuvaunullista perhepeteilyä, jolloin koko juttu menettää merkityksensä. Etkä ehkä ihan tosissaan tuota sanonut, mutta ei pinnojen välistä voi imettää, ei siinä saa lasta tarpeeksi lähelle, jotta imuote olisi hyvä, eikä lasta voi pinnoja vasten muutenkaan likistää.
Tietenkin vauva nukkuu omassa sängyssä jo turvallisuussyistä. Ei mitään ongelmaa, imettää ja sitten omaan sänkyyn.
Varmaan joku kirjoittikin jo tämän itsestäänselvyyden, en jaksanut kahlata riitaa läpi:
sänky seinän viereen, vauva seinän puolelle, äiti keskelle ja mies reunalle.
Saatte läheisyyttä, vauva nukkuu vieressä turvallisesti.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:00"]
Tietenkin vauva nukkuu omassa sängyssä jo turvallisuussyistä. Ei mitään ongelmaa, imettää ja sitten omaan sänkyyn.
[/quote]sitten kun herää niin sylitellään ja meidän tapauksessa annettiin korviketta ja sitten taas sänkyyn. Ei ollut mitään ongelmaa.
Meillä ainakin kaikki nukkuu paremmin kun nukumme perhepedissä. Vauva nukkunut yöt heräämättä 2kk iästä ja nyt siis 8kk. Mies nimenomaan sanoo että hänestä on mukavaa nukkua meidän molempien kanssa! Ja niin on minustakin. Seksiä harrastamme vaikka joka ilta muissa talon huoneissa vauvan jo nukkuessa joten sekään ei ole ongelma.
Ap n ongelmaa en osaa auttaa sillä itse saan tarpeeksi läheisyyttä päivisin ja perhepedissä nukkuminen tuo minullekin turvaa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:53"]Viimeistään kahden vuoden kuluttua teet avauksen kuinka suhteenne on kriisissä ja kaikki läheisyys väliltänne on kaikonnut, epäilet miestäsi vieraissa käymisestä jne.. Tää on niin nähty monessa tapauksessa.
Miks te naiset uhraatte parisuhteenne vauvan takia, vaikka niin ei tarvitsisi olla??
T. 2 lasta ja 16v avioliitto (onnellinen sellainen)
[/quote]
Mahdat olla meedio, kun näillä tiedoilla tuomitset koko suhteemme epäonnistumaan.
Meillä ei tosiaan ole mitään ongelmia mieheni kanssa ja suhde voi kaikkinaisesti varsin hyvin. Ehkä jopa odotinkin, että olisi tullut vauva-arjen alettua kasa ongelmia, mutta sellaisia ei ole päässyt syntymään, koska keskustelemme mieheni kanssa kaikki asiat halki ja tarvittaessa teemme muutoksia asioihin. Sitäpä tässä nytkin haen :)
Älkää tehtö ongelmaa kun ongelmaa ei ole.
Enhän ole tyrmännyt niitä, jotka ovat aiheeseen vastanneet.
Itse en ymmärrä kommentoimista, jos ei ole lukenut ketjua ajatuksella. Kerroin jo tuolla aiemmin, etten saa kovan keskikohdan päällä nukuttua. Lapsi nukkuu meidän välissä, tuskin kovin monella tapaa siis voimme sängyssä olla. Eikä tuota meidän pinnasänkyä oikein saa sivuvaunuksi kun se on ovaalin muotoinen.