Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka on ammatiltaan siivooja?

Vierailija
03.07.2021 |

Vai tuntisitko liian suurta häpeää hänen ammatistaan?

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei ?

Vierailija
22/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Isäni on toimitusjohtaja ja äitini lääkäri - hävettäisi hemmetisti tuoda joku moppaaja näytille. Itsekin korkeakoulutettu ja aloitin asiantuntijatason tehtävissä viime vuonna. Sori, ei varmaan se paras vastaus, mutta rehellinen. Toki jos lukioikäisenä on tehnyt jonkun kesän siivoushommia niin ok

TV. 24w, KTM

Minua jotenkin ihan säälittää. Nuoruus ja elämänkokemattomuus huutaa oikein. Olen itsekin yliopiston käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vain voisin. En ole muuten koskaan ollut siivooja tai edes samankaltaisessa duunissa, eli ei ole oma lehmä ojassa, mutta ihmettelen näitä siivoojien halveksujia. Onko koskaan tullut mietittyä miltä tää meidän yhteiskunta näyttäis ilman siivoojia? Roskia ja eritteitä joka paikassa, hitosti enemmän tartuntatautiepidemioita. Siivoojat on aina tehneet tärkeää duunia, mutta etenkin nyt pandemian aikaan, vaikkei sitä panosta olekaan yhtä trendikästä alleviivata kuin terveydenhuollon työntekijöiden panosta.

Siivoojien väheksyminen on poikkeuksetta sellaisten urheiluautoja elimenjatkeeksi hankkivien Pinokkioiden kykenemättömyyttä myöntää itselleen ettei ihmisarvo määrity siitä paljonko tilille kuukausittain kilahtaa. Sori, teejiit, mutta ette te vaan ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin siivoojatkaan.

Vierailija
24/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Isäni on toimitusjohtaja ja äitini lääkäri - hävettäisi hemmetisti tuoda joku moppaaja näytille. Itsekin korkeakoulutettu ja aloitin asiantuntijatason tehtävissä viime vuonna. Sori, ei varmaan se paras vastaus, mutta rehellinen. Toki jos lukioikäisenä on tehnyt jonkun kesän siivoushommia niin ok

TV. 24w, KTM

Meissä siivoojissa on eri alojen ihmisiä, myös korkeakoulutettuja. Siivoojana työskentely ei tarkoita että olisi matala koulutus.

Vierailija
25/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TV. 24w, KTM

KTM, lol. Olen kerran eräässä projektissa työskennellyt muutaman KTM:n kanssa ja voi jestas mitä empatiakyvyttömiä pintaliitäjätolvanoita. Vaikea uskoa, että he ovat muka saaneet yliopistokoulutuksen. Joko koulutusohjelmaan ei kuulu mitään kehittävää tai se ei mene perille.

T. Humanisti

Vierailija
26/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivoojan ammatti mikään este olisi. Olen aiemmin ollut työelämässä virastossa ja siivoojat olivat niitä järkevimpiä siellä. Tuo nimitys ei tainnut kylläkään olla siivooja mutta en nyt muista oikeatakaan nimitystä.

Vierailija
27/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työ on niin aliarvostettua että olisi virkistävää nähdä että joku sanoisi siitä jotain positiivista. Ette edes tiedä kuinka tiukille mitoitettua koko ammatti on. Tietyssä (lyhyessä) ajassa täytyy tehdä fyysisesti raskasta työtä. Jos pääsisitte tekemään edes yhden viikon sitä työtä niin teidän silmissä nousisi laitoshuoltajan arvo kummasti. 

Vierailija
28/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työn sellaisenaan pitäisi ketään määritellä, mutta huomasin kyllä ihmisten suhtautumisen muuttuneen kun vaihdoin alaa, ihan kuin siivoustyö ei olisi "oikeaa" työtä.

Aikanaan kun asuin ulkomailla silloinen pomoni tapasi jututtaa siivoojaa ja vei hänelle kahvia. Suomalaisista maalataan maanläheistä ja vaatimatonta kansaa mutta tosiasiassa omahyväisyys ja vähempiarvoisena pitävien ylimielinen kohtelu on yksi hyvin yleinen luonteenpiirre.

Vierailija
29/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on rakkaus niin luja. Että miestäni ei haittaa vaikka olen laitoshuoltaja. Mieheni on parempi palkkaisessa työssä kuin minä. Hyvin tullaan rahallisesti toimeen.

Vierailija
30/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ on arvokasta, mutta ei yhtä arvokasta. Siinä on vinha ero.

Vierailija
31/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ on arvokasta, mutta ei yhtä arvokasta. Siinä on vinha ero.

Vierailija
32/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on aina tätä naurettavaa siivoojien dissausta? Minäkin olen ollut siivooja, nykyään laiskassa toimistotyössä hienolla tittelillä. Ihan sama ihminen olen yhä, siivoojana käytin jopa enemmän aivojani, nyt kivempi palkka.

Vierailija
33/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi mennä naispulisen siivoojan kanssa yksiin. Naiselle miespuolisen siivoojan kanssa styylaamiselle on iso kynnys, ja 95% naisista ylittämätön. Toki tännehän voi tarinoida mitä vaan, mutta jos rehellisiä vastauksia tulisi niin 95%. Voi olla enemmänkin.

Vierailija
34/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työ on niin aliarvostettua että olisi virkistävää nähdä että joku sanoisi siitä jotain positiivista. Ette edes tiedä kuinka tiukille mitoitettua koko ammatti on. Tietyssä (lyhyessä) ajassa täytyy tehdä fyysisesti raskasta työtä. Jos pääsisitte tekemään edes yhden viikon sitä työtä niin teidän silmissä nousisi laitoshuoltajan arvo kummasti. 

Ei työn arvostus yleensä synny työn raskaudesta, vaan sen vaativuudesta. Siivoushommiin saa koulutettua lähes kenet tahansa, mutta esim. huippukoodareita tai suunnittelijoita voi olla yksi tuhannesta, jos sitäkään. 

Vierailija
35/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV. 24w, KTM

Meissä siivoojissa on eri alojen ihmisiä, myös korkeakoulutettuja. Siivoojana työskentely ei tarkoita että olisi matala koulutus.

Sivusta ihmettelen miksi korkeakoulutettu ihminen haluaa tehdä siivoustyötä. Tai siis mitä sellainen työ hänelle antaa mitä akateeminen työ ei anna?

Vierailija
36/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen duunariperheestä ja osaan arvostaa kaikkea työtä vaikka itse olenkin insinööri.

Vierailija
37/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV. 24w, KTM

KTM, lol. Olen kerran eräässä projektissa työskennellyt muutaman KTM:n kanssa ja voi jestas mitä empatiakyvyttömiä pintaliitäjätolvanoita. Vaikea uskoa, että he ovat muka saaneet yliopistokoulutuksen. Joko koulutusohjelmaan ei kuulu mitään kehittävää tai se ei mene perille.

T. Humanisti

Kerro nyt ihmeessä mitä poikkeuksellisen kehittävää humanistin tutkintoon kuuluu

eri

Vierailija
38/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV. 24w, KTM

Sivusta ihmettelen miksi korkeakoulutettu ihminen haluaa tehdä siivoustyötä. Tai siis mitä sellainen työ hänelle antaa mitä akateeminen työ ei anna?

Rahaa? Akateeminen työttömyys johtuu pitkälti siitä, että siivousta katsotaan nenän vartta pitkin.

Vierailija
39/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja ja olen parisuhteessa, kuten suurin osa työkavereistakin, miessiivoojat mukaanlukien. Yleensäkin aikuisväestöstä suurin osa on parisuhteessa eivätkä siivoojat tästä poikkea.

Joten ap:lle sanon, että meidän kanssa seurustellaan ja jopa avioidutaan. Itselläni ei ole ollut pulaa miesseurasta ja suurin osa on ollut fiksuja miehiä, ei mitään elämämkoululaisia tms.

Vierailija
40/161 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työn arvostus yleensä synny työn raskaudesta, vaan sen vaativuudesta. Siivoushommiin saa koulutettua lähes kenet tahansa, mutta esim. huippukoodareita tai suunnittelijoita voi olla yksi tuhannesta, jos sitäkään. 

Aika harva telrr työtä etuliitteellä "huippu". Suuri osa toimistotyöstä on helppoa tai helpohkoa ja melkein kenen tahansa opeteltavissa.