Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä jos vihaan tulevaa vauvaa ja arkea lapsen kanssa?

Vierailija
05.07.2014 |

Nyt siis raskaana ollaan ja pitkään toivottu ja yritetty vauva toivon mukaan syntyy marraskuussa. Nyt alkoi kuitenkin ahdistamaan! kavereiden muksut on jotenkin tosi vaikeita ja elämä vaikuttaa raskaalta. Kakka haisee, ne hajottaa kaiken, vahingoittaa kaikkea elävää (kasvit, eläimet, muut pikkuihmiset) ja vaativat jatkuvaa viihdyttämistä. Mitä jos en kestä kaikkea heräämistä ja MÖLYÄ? Mä en halua laulaa ja tanssia jollekin ipanalle jatkuvasti. Mitä jos se lapsi on luonteeltaan oikeasti ihan kusipää? Yhtä jalkapallopeliä en varmaan voi enää katsoa kunnolla kun äidithän lapsia viihdyttää kun isät katsoo urheilua.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi paljon vaikuttaa millainen lapsesta tulee. Valitettavasti liian monet lapset ovat huonosti kasvatettuja ja piloille lellittyjä. Ilmeisesti myös kaveriesi lapset. Meillä ei ole mitään tuollaisia ongelmia ollut ja lapsia on kuitenkin jo neljä. 

Vauva-aika taas on pitkälti tuurista kiinni. Tai toki vauvankin voi totuttaa joko hyviin tai huonoihin tapoihin esim. nukuttamisessa. Meillä on ollut kolme erittäin helppohoitoista vauvaa ja sitten syntyikin kuopus, jonka vauva-aika oli todella raskasta. Oli maito-allergiaa, ruoka-aineallergioita, paljon sairastelua ja paljon valvomista. Monta kertaa kadutti, että tuli lapsi vielä hankittua ja kesti pitkään ennenkuin tunsin rakkautta vauvaa kohtaan. Mutta kyllä sekin siitä helpotti ja todella vahva rakkauskin lapseen syntyi. 

Mutta on hyvä miettiä noita asioita etukäteen ja keskustella puolisonkin kanssa. Vauva-aika voi olla tosi rankkaa tai sitten ihmeellisen helppoa. Kaikkeen pitää varautua. Ja yhteneväiset linjat kasvatuksessa on aika oleelliset, jotta homma toimii lapsen kasvaessa.

Vierailija
42/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani on nyt 5 kk, enkä edelleen rakasta häntä. Kaikki toitottivat, että kyllä se rakkaus syttyy kun lapsi syntyy, mutta ei kaikille syty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä maailman lapsirakkain ja ehtinyt haaveilla omasta varmaan jo parikymmentä vuotta. Nyt "vanhoilla päivillä" olen vihdoinkin raskaana ja pystyn kyllä samaistumaan ajatuksiisi. Olen yleensäkin sellainen ihminen, jota uusi hieman pelottaa. Sekin mietityttää, millaiseksi arki muodostuu, kun mies ei ole nytkään kovin aktiivinen kotitöissä. Toisaalta luotain äidin rakkauteen ja siihen, että lapsen tultua maailmaan, se tuntuu maailman luonnollisimmalta, tärkeimmältä ja rakkaimmalta asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän