En oikeasti enää jaksaisi tätä päivästä toiseen jatkuvaa kuumuutta :(
Vai pitäisikö sanoa viikosta toiseen.
Ihan helvetin paha olla 😢🤯🥵
Kommentit (517)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ennusteen mukaan vielä 4 vuorokautta. Torstaille on luvattu sadetta meidän suunnalle.
Ota kaikki viilennyskeinot käyttöön. Nyt ei ole rehkimisen aika.
Helsingissä mahdollisesti viikon päästä alle 25
Täällä päin vielä ensi viikkokin tätä ainakin ennusteen mukaan.
Nyt on ilmastointilaite ollut pari päivää. Tänään ei ole tarvinnut suihkussa käydä kuin yhdesti, illalla vielä kyllä uudestaan. Ei tuo kovasti asteita huoneenlämmöstä tiputa, 28sta 25 tämän yhden huoneen, mutta tekee olon siedettäväksi. Alusvaatteisillani olen silti. Hurisee melko kovaa mutta se oli odotettua. Yöksi laitan kiinni ja käytän pöytätuuletinta.
Ikkunat on kiinni(paitsi yksi korvausilman vuoksi varjon puolelta) samoin verhot, ulos ei ole asiaa. Pystyykö kukaan tällaisella säällä mitään tekemään? On vähän niin kuin vankina omassa kodissa. Onneksi on ollut hommia kesken tietokoneella, olen asennellut niitä.
Kannattaa käydä lääkärissä. Ei nämä lämpötilat vielä pitäisi olla terveelle ihmiselle ongelma.
Nari-nari-nari. Muuta Kanadaan niin tiedät mitä on todellinen kuumuus.
En minäkään jaksaisi tätä kuumuutta ja pitkälle iltapäivään jatkuvaa kirkkautta. Jos olisi varaa omakotitaloon maaseudulla niin olisi ihanaa oleskella omassa rauhassa puiden varjossa. Onneksi elokuussa on jo pimeämmät yöt. Sitten on ihanaa, kun lokakuu viimein koittaa <3
Verhot kiinni, tornituuletin hurisemaan, juo kylmää. Nyt syön jätskiä. Itse pärjään hyvin näin.
Islannissa ei lämpötila nouse käytännössä koskaan yli +20. Ihan vain vinkkinä normaalista kesäsäästä itkijöille.
En mäkään. Mitään ei jaksa tässä paahteessa tehdä. Ja ennen kuin joku ehtii valistamaan niin olen hoikka, en matkustele enkä syö lihaa. Odotan vaan että tämä helvetti loppuu 🥵
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö kuitenkin k
la ja matkustella?
Noh, ajokorttia minulla ei ole ja kyydissä olen n.30min ajan/vkossa. Matkustellut viimeksi v.2015.
Ap
Sama. Kotona on ollut noin 30 astetta sisällä jo pian 3 viikkoa eikä öisinkään oikein saa tuuletettua kun ilma seisoo ja siihen päälle vielä naapurit vetää röökiä alvariinsa partsillaan.
Ja tosiaan ainakin vielä ensi viikko on tätä samaa, loppuviikosta ei niinkään asteet vähene mutta mahdollisesti tulee vettä eli tulee sitten vielä astetta pottumaisempaa kun ilma on kunnolla kosteaakin.
Ja sitten kun nämä helteet joskus helpottaa niin nämä saakelin tiiliseinät hohkaa lämpöä vielä ainakin viikon :-(
Minulla on fyysisesti paha olo, koko ajan kuvottaa ja/tai oksettaa.
Tätä paskaa on jatkunut jo 4 viikkoa ja ennusteiden mukaan jatkuu 2-3 viikos ainakin. Olen nukkunut maksimissaan 4 h yössä, ja olen aika loppu. Liikkumaan ei pysty ku on kuumaa, nukkumaan ei pysty ku on kuumaa.. olen töissäkin jo vaaraksi kun ajan suuria koneita aivan sekaisin unen puutteessa. Siirrettävä jäähdytin on, mutta sen metelissä ei pysty nukkuun. Kämppä viilenee 01.00 siten että voi nukkua ja pysyy viileänä 13.00 - ainoa vaan et töihib herättänä 05.00
Kävin tänään katselemassa osviittaa siitä minkälainen mustikkasato on tulossa.
Kovin oli pieniä, toivottavasti saadaan sadetta ettei helle vie koko satoa 😔
Minäkin NAUTIN!!! Koko talven on tätä odotettu!
Valitettavasti ensi tiistaille luvataan ukkossadetta ja sen jälkeen vain jotain 25 astetta korkeintaan. Toivotaan, että lämpö siitä taas lisääntyy!
No vajaan parin kuukauden päästä on jo syksy ja sitten pääsette itkemään kun on märkää ja kylmää ja pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö kuitenkin kulkea autolla ja matkustella?
No en varsinaisesti. En omista autoa (ei ole ollut minkäänlaista tarvetta reiluun vuosikymmeneen) eikä matkustelu ole minusta sen kaiken vaivan arvoista.
ei ap
On ennustettu, että lämpöä (joskaan ei helteitä?) riittää aina syyskuulle asti. Ihanaa! Täytyy vain töihin viedä viilennyslaite sitten loman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No vajaan parin kuukauden päästä on jo syksy ja sitten pääsette itkemään kun on märkää ja kylmää ja pimeää.
Ei tuossa ole mitään itkemistä. Ihan paras vuodenaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään itkemistä. Ihan paras vuodenaika.
Kyllä siitä jotain itkettävää kuitenkin löydät. Valittajalta ei valituksenaiheet lopu ikinä.
No voi kehveli sentään. Kuitenkin Suomi on asuinpaikkana suhteellisen kylmä. Jossain Alaskassa tai Grönlannissa voisi olla kylmempää. Muualla sitten onkin lämpöisempää.