En oikeasti enää jaksaisi tätä päivästä toiseen jatkuvaa kuumuutta :(
Kommentit (517)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helle on varmaan kivaa niille, joilla on oma talo ja jäähdytyslaitteet ym. pelit.
Jos asuu betonikuutiossa lähiössä, ja ainoa viilennyskeino suihkun lisäksi on tuuletin, ei kamalasti naurata.
Ps. Näkee että helle ottaa voimille monella, ihmisiä ei ole näkynyt viime päivinä juurikaan ulkona, ihan sama mihin vuorokaudenaikaan itse ulkoilee.
Ei ole omaa taloa eikä edes omaa asuntoa. Oikein hyvin kuitenkin pärjää täällä vuokra-asunnossa, kun pitää päivällä verhot kiinni ja illalla läpivedolla tuulettaa asunnon. Ei ole vaikeaa. Lisäksi auttaa ajatus siitä, että tällaisia säitä on todella lyhyen aikaa (kyllä kuukausikin on lyhyt aika).
Kuukausi on aika pitkä aika parin tunnin yöunilla…
Lääkäristä saa apua unettomuuteen.
Ei kuumuudesta johtuvaan
Siihenkin. Aineenvaihdunnassa ongelmia, jos Suomen kesässä ei nukuttua saa. Yksi vaihtoehto on tietysti hankkia ilmastointilaite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tällä kertaa vähän ennakoisi?
Vuoden päästä on myös kesä ja mahdollisesti jopa helteitä. Voisi alkaa pistämään rahaa sivuun jotta ostaisi ensi kesäksi vaikkapa sen siirrettävän viilennyslaitteen sinne betonikuutioon?
Vinkkinä: hanki se laite jo ennen helteitä, vaikkapa jo toukokuussa.Tehokkaimmalla siirrettävällä saa juuri ja juuri yhden makkarin jäähdytettyä, mutta sen metelissä ei pysty nukkumaan, eli on hyödytön. Minulla on semmoinen
Höpsistä! Sulla on huono laite. Veljelläni on kolmiossa vastaava laite ja hyvin viilentää asunnon siedettäväksi. En nyt muista merkkiä ja mallia. Pitävät olohuoneessa ja kaikki asunnon väliovet auki.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kestä niin aina voi lopettaa päivänsä.
Mulla kävi tämä jo mielessä jos tulevaisuudessa suurin osa kesäajasta on tällaista. Helvetin kiva vanhuus köyhänä ja rampana.
Tämä ei silti ole vielä yhtä paha kuin vuonna 2018. Mutta ihan riittävä, kiitos vaan. Loppuisi jo. Ja nyt on vasta heinäkuun alku. Ihminen kestää kuitenkin yllättävän paljon. Kyllä tämä joskus loppuu. Näyttäisi, että reilun viikon päästä viilenee ainakin hieman. Kyllä on kesistä tullut kärsimystä Suomessa. Aiemmin odotin kesää, nyt odotan vain, että se menisi ohi.
Eihän tämä ole vielä mitään verrattuna niihin 40-50 asteen lämpötiloihin, saa vain toivoa että kehitys ei johda tuohon
Aatelkaapas sitä että jossain maissa on nämä lämmöt ja lisäksi joudutaan säännöstelemään vettä.. juuri luin jutun missä perheellä on 1000 litraa vettä kuukaudeksi, suomalainen keskivertoperhe käyttää sen parissa päivässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on fyysisesti paha olo, koko ajan kuvottaa ja/tai oksettaa.
Jep. Sellainen heikottava olo koko ajan.
Nestehukka oireilee noin.
Tässä kuumuudessa kun pieni hiki on pinnassa 24/7 niin vissiin mikään määrä vettä ja vissyä ei riitä.
Sisällä on päälle +30 astetta ja öisin sen saa niukin naukin putoamaan noin 25 asteeseen. Tuossa partsilla on tälläkin hetkellä niin kuuma, että lämpömittarin asteikko loppuu +50 asteeseen ja se osoitin on mennyt siitä jo yli.
Ei siis ihan hetkeen ole tarvetta tuulettaa. Ikkunan ja oven edessä on sälekaihdin, bambuinen rullaverho sekä pimentävät pitkät verhot mutta kyllä tuo lämpö niistä läpi tulee. Läpivetoa ei edes saa koska ei ole läpitalon asunto ja tuo tuuletin vaan pyörittää samaa lehmän henkäystä vaikka toki ilman sitä ei kestä olla ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä lääkärissä. Ei nämä lämpötilat vielä pitäisi olla terveelle ihmiselle ongelma.
Olen terve nelikymppinen, hoikka enkä käytä alkoholia, syön terveellisesti, olen lomalla, kotoilen rauhallisesti. Ja voin h...n ällösti tämän helteen takia. Päätä särkee, väsyttää, en jaksa muuta kuin makoilla. Mitä lääkäri mahtaisi mulle sanoa? Että kyllä terveellekin suomalaiselle tässä liikutaan liian kuumissa lukemissa. Ei tällainen helle sovi pohjoisen valkoihoiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islannissa ei lämpötila nouse käytännössä koskaan yli +20. Ihan vain vinkkinä normaalista kesäsäästä itkijöille.
Tämä ei ole normaalia kesäsäätä nähnytkään. Normaalisti Suomessa ei ole tällaista.
Lähes joka vuosi ollut. Voit koska tahansa tarkistaa säätilastoista.
Vierailija kirjoitti:
Nari-nari-nari. Muuta Kanadaan niin tiedät mitä on todellinen kuumuus.
Mitä mä Kanadassa teen? Olen syntynyt, kasvanut, teen työtä Suomessa. Enhän ole Espanjaankaan muuttamassa. Että siis viestisi on " neuvoltaan" älytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islannissa ei lämpötila nouse käytännössä koskaan yli +20. Ihan vain vinkkinä normaalista kesäsäästä itkijöille.
Tämä ei ole normaalia kesäsäätä nähnytkään. Normaalisti Suomessa ei ole tällaista.
Kyllä vaan on. Sinä vain et muista. Tässä muistutusta:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nari-nari-nari. Muuta Kanadaan niin tiedät mitä on todellinen kuumuus.
Mitä mä Kanadassa teen? Olen syntynyt, kasvanut, teen työtä Suomessa. Enhän ole Espanjaankaan muuttamassa. Että siis viestisi on " neuvoltaan" älytön.
Menet kokemaan mitä on todellinen kuumuus. Ei sitten tarvitse narista täällä 20 astetta viileämmässä säässä, kun on niin helvetin kuuma.
Vierailija kirjoitti:
No vajaan parin kuukauden päästä on jo syksy ja sitten pääsette itkemään kun on märkää ja kylmää ja pimeää.
Ei kukaan kesää ja valoa sinänsä ole valittanut. Sitä vaan, että 30 asteen Helle on ihan liikaa. En usko, että kukaan tällä säällä vaan nauttii ja nauttii, käy lenkillä, saati lojuu paahtamassa itseään rannalla.
Mä kyllä symppaan kaikkia kuumissa kerrostaloasunnoissa asuvia ihmisiä. Tiedän kokemuksesta tasan tarkkaan kuinka kaameeta se on. Sisällä tuskaisen kuuma ja ulos lähteminen on aina operaatio ja kuluttavaa, kun pitää aina lähteä johonkin.
Vaikka meidän nykyisessä omakotitalossa ei ole edes ilmalämpöpumppua, on ihan erilaista, kun pääsee omalle pihalle varjoon istuskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vajaan parin kuukauden päästä on jo syksy ja sitten pääsette itkemään kun on märkää ja kylmää ja pimeää.
Ei kukaan kesää ja valoa sinänsä ole valittanut. Sitä vaan, että 30 asteen Helle on ihan liikaa. En usko, että kukaan tällä säällä vaan nauttii ja nauttii, käy lenkillä, saati lojuu paahtamassa itseään rannalla.
No kun tuota läheistä uimarantaa katselee niin todellakin näyttää lojuvan hyvinkin moni :D Siksihän ihmiset eteläänkin matkaavat, että saavat paahtua näissä lämmöissä. Nyt ei sitten kelpaa, kun omasta takaa on pari päivää tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihan hirveää kun 11 kk ollaan kylmässä ja YHDEN kuukauden verran on lämmintä. Kyllä on elämä julmaa...
Sanoitko, että on lämmintä? Mielestäni ei ole lämmintä, vaan pirullisen kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko vakavissasi, että nuo kymmenet (koko Suomen mittakaavalla varmaan tuhannet) rannoilla makaajat ovat masokisteja ja makaavat rannalla vaikka eivät yhtään nauti?
https://public.keskofiles.com/f/k-rauta/products/5902658102837/addition…
Minä oon käyttänyt näitä 3M korvatulppia jo kohta 5 vuotta putkeen joka yö ilman mitään korvasairauksia tai ongelmia. Käytän yhtä paria ainakin kuukauden vaikka ovatkin kertakäyttöisiä. Ei ole kipuja, ei tulehduksia. Lääkärikin on korvaan kurkannut, ei mitään.