Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette nimenneet lapsenne? Onko jokin tietty kaava (luontonimet, sama kirjain) vai valitsitteko vain jonkun kivan nimen?

Vierailija
03.07.2021 |

Meillä on esikoisella lyhyt luontonimi tyyliä Helmi ja nuorimmaisella pidempi kansainvälinen nimi tyyliä Patricia, siskoni möläytti ristiäisissä että "eihän noi sovi yhtään yhteen!" . Ei niiden tarvitsekaan sopia, siskokulta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan halua, että mun lapset on jotain sarjaa.

Vierailija
2/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ainakin minä olen kokenut, että vanhempani eivät erityisesti rakasta minua, koska oma nimeni on tyyliä Aune ja siskoni nimi tyyliä Charlotta. Miksi siskolla on aidosti kauniimpi nimi kuin minulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuorimmainen Jannica

Vierailija
4/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ainakin minä olen kokenut, että vanhempani eivät erityisesti rakasta minua, koska oma nimeni on tyyliä Aune ja siskoni nimi tyyliä Charlotta. Miksi siskolla on aidosti kauniimpi nimi kuin minulla?

No ehkä ne sun vanhempien mielestä on molemmilla kauniit nimet vaikka on erilaisia.

Vierailija
5/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimeä lapsia kuin jotain koira pentueita. Jokaisella on ihan oma kiva nimi ja toisena nimenä joku vanha suvussa kulkeva nimi. Kaikilla eri kirjain etunimessä. Ei luontonimiä. Ei tarvitse sopia yhteen.

Vierailija
6/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastemme nimissä on samanlainen kaksoiskeskikonsonantti, tyyliin Mikko ja Pekka, tai Lalli ja Milla.

Vierailija
7/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi lapsi, jolla on lyhyt pehmeä kansainvälinen nimi. Jos olisimme saaneet toisen, olisimme varmaan jatkaneet kaavaa, mutta kuitenkin niin, että nimet ovat selkeästi erilaiset.

Itselläni on siskojeni kanssa niin samanlainen nimi, että kaikki sekoittavat meidät edelleen näin aikuisenakin. Se on ärsyttävää.

Vierailija
8/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman neutraalit etunimet ja sellaiset, joita on ollut isovanhemmilla. Etunimi ei saa mjn mielestä määrittää lasta mihinkään suuntaan. Meillä on Aino, Heikki ja Eero.

Vierailija
9/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin suvusta yksi nimi, yksi syntymäaikaan liittyvä ja yksi nimi jolla on tarina. Eli samalla teemalla mennään, vaikka ulkopuoliset sitä eivät voikaan arvata nimistä.

Vierailija
10/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohiksena, mutta miksi tuoreille vanhemmille pitää mölöytellä kaikkea lapsen nimestä? Todella rasittava tapa joillain. Ihan kuin kenelläkään olisi oikeutta arvostella, vaikka vanhemmat antaisi minkä nimen. Sitä on kuitenkin todennäköisesti mietitty kuukausia ja päädytty sitten vanhempien mielestä parhaimpaan nimeen.

Vierailija
11/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset ovat saaneet isiensä toiset nimet kutsumanimekseen

Vierailija
12/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten nimet ovat kompromissi ja pitkän väännön tulos. Isällä oli eri mielipiteet kuin minulla. Esikoisen toiseksi nimeksi sain antaa oman lemppari nimeni, joten isä päätti kuopuksen toisen nimen.

Meillä molemmilla on tuiki tavalliset ja tylsät nimet, joten lapsille haluttiin hieman harvinaisemmat.

Vierailija
13/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman neutraalit etunimet ja sellaiset, joita on ollut isovanhemmilla. Etunimi ei saa mjn mielestä määrittää lasta mihinkään suuntaan. Meillä on Aino, Heikki ja Eero.

Kaikki nimet määrittävät johonkin suuntaan. Nuo mainitsemasi esim. sellaiseen "me emme halua lapsiemme olevan yhtään erikoisia, vaan täysin tusinatavaraa" -kategoriaan. 

Vierailija
14/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ne sun vanhempien mielestä on molemmilla kauniit nimet vaikka on erilaisia.

No ei ole, minä olin vahinko, sisko ei.

Vierailija
15/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohiksena, mutta miksi tuoreille vanhemmille pitää mölöytellä kaikkea lapsen nimestä? Todella rasittava tapa joillain. Ihan kuin kenelläkään olisi oikeutta arvostella, vaikka vanhemmat antaisi minkä nimen. Sitä on kuitenkin todennäköisesti mietitty kuukausia ja päädytty sitten vanhempien mielestä parhaimpaan nimeen.

En koskaan kommentoi lapsen nimeä enkä sitä käytä. Käytän termiä lapsi ja erottelen lapset tyyliin vanhin lapsi, nuorin lapsi jne. Jostain syystä vanhemmat ei tästä pidä, vaan inttävät, että lapsen nimi on Eliel. Minulle se ja sama, lapsi on lapsi eikä mitään muuta.

Vierailija
16/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin lapsille nimet, jotka ovat selvästi suomalaisia, sopivat suomalaiseen sukunimeemme, ei muotinimiä vaan joka ikäluokassa esiintyvät ja sellaiset, mitä ei tarvitse selittää tai tavata. Teidän nimet menisivät näihin kriteereihin.  Meillä on Antti, Ilkka, Kaisa ja Elina

Vierailija
17/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä kai ole väliä, sopiiko sisarusten nimet yhteen, mutta sillä on väliä, tuleeko etu- ja sukunimestä järkevä yhdistelmä. Miettikää vanhemmat tarkkaan.

Meillä on erikoinen ulkolainen sukunimi, mutta etunimeksi sain ruman, suomenkielisen, vanhahtavan nimen. Nimeni oli siis tyyliin Ritva Reichardt. Vaihdoin sitten etunimen aikuisena sellaiseksi, että se on samaa maata sukunimen kanssa. Nimeni oli vähän kuin käänteisversio siitä, että lapselle annettaisiin nimeksi jotakin tyyliin Christine Lötjönen...

Vierailija
18/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni on Senja ja sain kuulla eräältä kaverilta,kun julistin nimen facebookissa "ai tommoinen mummonimi", hyvä etten hormonihuuruissa pahoittanut mieltäni.

Nuorempi lapseni taas on Nooa, ihme  ettei kukaan kuittallut ukko Nooasta! Mutta joo, aika erilaisethan nuo ovat vaan eipä se maailmaa kaada.

Vierailija
19/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sain esikoiseni just 18 täyttäneenä  ja nimimaku oli vähän erillainen silloin XD  Kolme muuta lastani sain vasta lähempänä kolmeakymmentä  mun nykyisen miehen kanssa. Ja nimet  on siis:

Joanna

Aino

Hilma

Väinö

Vierailija
20/30 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapset ovat saaneet isiensä toiset nimet kutsumanimekseen

Että sellaista siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän