Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeilinpa sitten nettideittailua

Vierailija
03.07.2021 |

En ole tavannut (vielä) ketään, vain lukenut satoja naisten profiileja ja kirjoitellut muutaman kanssa. Jo nyt kuitenkin kokemus on ollut melkoinen.Hämmentävän paljon vastaan tulee toistuvia kliseitä.

1. "Mä en oo sitten mikään tyypillinen nainen."
Okei, mikä se on? Tähän usein liittyy "en käytä tekoripsiä, korkkareita ja pinkkejä mekkoja" tms. Aha, naiset sitten yleisesti ottaen käyttävät? Ja juuri sinä olet sitten erilainen? Aika vieraannuttava ego.

2. "Etsin kumppania mutta en hampaat irvessä."
"Hampaat irvessä" tuli vastaan kymmenissä profiileissa. Miksi pitää korostaa että ei ole jollain lailla pakkomielteisesti liikkeellä ja vielä noilla samoilla sanoilla? Tää nyt ei kerro mitään huolestuttavaa kirjoittajastaan eikä ole sinänsä paha, on vain hämmentävän toistuva sanavalinta ja koko lailla turha huomio. Ei oletusarvo ole se, että jos ihminen etsii seurustelukumppania netissä, hän on jotenkin epätoivoinen.

3. "En vastaa kuvattomille."
Jos on niin kyyninen ja vainoharhainen, että olettaa julkisen profiilikuvan puutteen tarkoittavan jotain salailua tai häpeilyä, niin onko maailmankuva muiltakin osin muiden ihmisten suhteen noin mustunut? Julkiset profiilikuvat ovat usein ihan mitä sattuu, 15 vuotta vanhoja sattumaonnistumisia 25 kiloa sitten tms. Kuvan saa todella helposti nähtäville kiinnostavalle henkilölle yksityisestikin, esim. linkkaamalla. Jokaisella on oikeus internet-anonyymiyteen julkisilla foorumeilla, nettideitissäkin. Ja se on jopa suositeltavaa, siskon työkaverikin joutui pahaan kuseen koska tietty henkilö tunnisti hänet kasvoista nettideitissä.

4. "Olen huumorintajuinen, toivottavasti saat mut nauramaan."
Älä selitä olevasi huumorintajuinen, osoita se jollain vekkulilla tavalla. Esim. itseironia toimii aina. "Naurata minua" on kohtuuton ennakkovaatimus ihmiselle, jonka kanssa et ole viettänyt vielä hetkeäkään aikaa.

5. "Toivottavasti edes joskus katsot mun kanssa romanttisen leffan sohvalla" tai joku muu monista variaatioista tuoda ilmi sukupuolisia stereotypioita. Älä oleta profiilitekstissäsi, että miehet ovat ominaisuuksiltaan samanlaisia; oluesta, toimintaelokuvista ja äijäsaunailloista tykkääviä mörryköitä, jotka inhoavat shoppailua eivätkä puhu tunteistaan. Puhu oikealle ihmiselle, älä Wagner-mieskuvalle.

6. Kaikenlaiset lapsettomuuteen liittyvät ennakkoluulot ovat erittäin julmia. Joo, on ihmisiä jotka eivät koskaan ole kasvaneet aikuiksi, miehissä ja naisissa, eivätkä ymmärrä lapsista mitään. Mutta jos aikuinen ihminen on lapseton, on todennäköisempää että asia on hänelle arka, jopa todella kipeä. Lapsettomuus ei useimmalle lapsettomalle ole ollut mikään valinta, eikä sen takana ole mikään halu elää huolettomasti vailla vastuita. Lapsettomuus ei kerro ihmisestä ja hänen kyvystään ymmärtää lapsiperheen vaatimuksia ja lasten kasvatuksen vastuullisuutta vielä yhtään mitään. Jotkut ovat täysin valmiita lapsiperhearkeen, vaikka eivät omia biologisia ole saaneetkaan. Jotkut saavat useita omia, mutta pakenevat kaikkia vastuita ja elävät vain itselleen, identifoitumatta vanhemmaksi koskaan. Joten vaikka tyypin profiilissa lukee "Ei lapsia", älä sorru oletuksiin.

Sävyni on aika saarnaava, joo, mutta en ole lainkaan pettynyt tai katkeroitunut nettideiteissä, päinvastoin. Upeita tapauksia löytynyt näiden kliseiden ja mustavalkoisuuksien ulkopuolelta.

Ja huom! En missään nimessä ajattele, että on olemassa jokin "massa" ja sitten siitä poikkeavia yksilöitä. Me kaikki, joka ikinen meistä, olemme poikkeavia yksilöitä. Jokainen on ainutlaatuinen, kukaan ei ole ansainnut stereotypiointia ja yleistyksiä, yksikään ei ole "tyypillinen sukupuolensa edustaja". Siksi olisi tärkeää, ettemme nettideittaillessakaan ehdoin tahdoin käyttäyisi viljellen yleistyksiä, kuluneita kliseitä, väsyneitä hokemia ja turhia myyttejä.

Kommentit (222)

Vierailija
181/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun läpi ja eniten pisti silmään hyvät pointit ja että osallahan ne menivät todella tunteisiin.

Itse olin kuvattomalla profiililla, koska en tahtonut ulkonäön määrittelevän liikaa tässä pinnallisessa maailmassa. Kumppani löytyi ja hän oli myös kuvaton, aidoin ihminen jonka kanssa keskustelin. Molemmat yllätyimme toistemme ulkonäöstä positiivisesti. Olihan sitä toivonut, että älykkäiden juttujen takana olisi myös ulkomuodoltaan viehättävä ihminen, mutta en olisi uskonut niin viehättäväksi. Molemmat ajattelimme tahoillamme, että kuva myös sumentaa luonteen arvioimista ja usein vastassa on jonkin sortin pettymys kun tapaa livenä. Tapoja on monia, mutta tuskin sitä yhtä oikeaa.

Kuvattomien profiilien välttäminen ei aina tarkoita pinnallisuutta. Itselleni kuvattomuudesta tulee mieleen, että siellä on joku huijari tai petturi, joka ei halua näyttää naamaansa. Tai ihan vain joku, joka on tullut kyttäämään eikä aiokaan tutustua kehenkään. 

Oma kokemukseni olikin juuri tämä. Kuvattomissa miehissä oli todella paljon varattuja miehiä, jotka eivät edes kertoneet että ovat varattuja. Se selvisi muuten. Lisäksi moni mies tuntui "häpeävän", etyä oli siellä;"Aika monta työkaveria näyttää olevan täällä," No entä sitten, paitsi jos on jotain salattavaa, kuten se , että on varattu.

Vierailija
182/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n32 kirjoitti:

No sama miehillä. Hieman eri variaatioin. Kuten;

"Haetaan hauskaa ja nättiä naista"

- no kuka sitä nyt ilkeää ja rumaa tahtoisi?

"Avoimin mielin täällä katselmassa mitä vastaan tulee, miks ei jotain enemmänkin jos oikeen kolahtaa"

- toisinsanoen todennäköisesti en ole valmis sitoutumaan ellet ole rikas ja älykäs missi-instagramfitnessmalli, mutta pano kelpaa aina. 

"ei kuvaa koska työni on arkaluontoinen"

- olen täällä ilman puolison lupaa

"ei tekstiä"

-mätsiä ja p*llua pukkaa muutenkin niin ei tarvi vaivautua kirjottamaan tähän mitään

"en nyt oikein osaa kertoa itsestäni mitään enkä ottaa kuvia" "kysymällä selviää lisää"

- en arvosta itseäni juurikaan ja minulla on maailman surkein itseluottamus. pelasta minut säälistä?

"harrastan juoksua,uintia, lumilautailua, riippuliitoa, golfia, jääkiekkoa, savenvalantaa, haikulaulua, piereskelyä ja kolmiloikkaa"

- jätkäkaverit ja omat harrastukset on minulle kaikki kaikessa, sua voin pukkasta sillon tällön ja kutsua tyttikseksi jos suostut jäämään näille aina ja ikuisesti kakkoseksi. Peter Pan rulezzz! 

Naulan kantaan😂

Osuvat kyllä. Nimittäin niihin komeisiin pelimehiin.

Tuo lista kertoo lähinnä siitä millaisia miehiä naiset laittavat oikealle.

Komeidiin pelimiehiin? No ei tod, vaan ihan tavallisiin

Joo, ja kyllä me naisia tiedetään, kun me niitä miesyrn profiileja selaamme. Tämä on taas tätä miesten valkopesua, naisten vähättelyä ja syyn vierittämistä- taas jälleen kerran- naisten niskoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei pituutta saa kysyä? Joku suuttuu? Suuttukoon, ei jatkoon. 

Niin, ehkä on parempi ettei ala seurustelemaan miehen kanssa joka hermostuu tai loukkaantuu pituuden kysymisestä, sellainen mies hermostuu ja loukkaantuu kaikesta muustakin.

Ja painon kysyminen on vähän eri asia, en minäkään miehen kaljusta mitään kysy ja kalju mies kelpaisi ihan hyvin.

Tässä on vaan sellainen perustavaa laatua oleva ero, että pituudelle ja kaljuudelle ei voi yhtään mitään. Okei kaljuuteen saattaa saada kalliilla leikkauksella jotain. Mutta nuo miehet eivät voi käytännössä mitään noille ominaisuuksilleen.

Painolle sen sijaan voi tehdä hyvinkin paljon. Monessa tapauksessa se liikapaino johtuu jopa selkeästi epäterveellisistä elämäntavoista. Ja monelle, sekä miehelle että naiselle, juuri se painon muutos on suurin yksittäinen asia, joilla he voivat parantaa omaa viehättävyyttään omalla toiminnallaan.

Silti jostain syystä muka noiden peruuttamattomien ominaisuuksien kysely on paljon enemmän ok kuin paino, joka on täysin tabu.

Nainen voi laihtua, mutta mitä mies voi tehdä pituuden suhteen, jos se ei kelpaa naiselle.

Miehille ei kelpaa ylipainoiset naiset joten on ihan ok, että myös hoikat naiset eivät hyväksy lyhyitä tai kaljuja miehiä.

Ja sekö tässä on peruste, miksi painoa ei voi kysyä? Että naisella on teoreettinen mahdollisuus laihtua. Valitettavasti varmaan 95% eivät laihduta, joten siinä toivossa ei kanna yhteen mennä. Se kuitenkin kertoo, että naisella olisi ollut ja tulisi olemaan se vaihtoehto, että voisi olla hoikempi, mutta syystä tai toisesta ei ole. Siksi siitä pitää saada kysyä ja toi tabu pitää saada pois.

No voiko kaljusta kysyä, kun ei ne hiukset taida miehelle kasvaa eli no no

Kuten sanoin, jos peruuttamattomista asioista, kuten pituudesta voi kysyä, niin sitä suuremmalla syyllä muistakin asioista saa kysyä. Eli saa kysyä kaljuudesta, painosta, tissien ja vehkeen koosta jne. Kysytään kaikesta, kun ihmiset on joka tapauksessa niin helvetin tarkkoja kaikesta, eikä voi olla mitään tabuaiheita suojana.

Itse olet tarkka naisen painosta. Olet varmaan pitkä mies.

Haluan tasapuolisuutta. Ärsyttää, että toisten ominaisuuksia, kuten pituutta saa vapaasti udella, mutta paino on tabu.

Mikä tabu? Kyllä sitä saa kysyä, ja todella moni sitä kysyykin ja vaatii kokovartalokuvia. Kaikki ne, jotka hsluaidi kysyä eivöt uskalla- ei siksi, että se olisi "tabu" tai epäsopivaa, vasn siitä syystä, että tietävät, että heidän saumansa naisiin ovat niin huonot, että kysymällä tuon asian, tietävät, että menettävät ne muutamatkin, jonka kanssa mahdollisesti ovat saaneet mätsin. Ei miehet nsidiasiinä ajattele, vasn itseään.

Vierailija
184/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvattomien profiilien välttäminen ei aina tarkoita pinnallisuutta. Itselleni kuvattomuudesta tulee mieleen, että siellä on joku huijari tai petturi, joka ei halua näyttää naamaansa. Tai ihan vain joku, joka on tullut kyttäämään eikä aiokaan tutustua kehenkään. 

Kuvattomuus voi johtua monestakin syystä. Itsellä syy oli sellainen, että vaimoni nukkui pois syövän uuvuttamana ja jäin kolmen teinin yksinhuoltajaksi. Digitaalinen maailma on melko pieni ja avoin, enkä halunnut lasteni löytävän isin kuvaa netin treffipalstalta. Ei siihen tarvita muuta kuin se, että joku noin 700-1000 potentiaalisesta näkijästä (lasten koulukaverit, harrastuskaverit plus vanhemmat ja muut potentiaaliset tutut) bongaa sen kuvan. Treffipalstallakin törmäsin useampaan, joiden kanssa oli jostakin kautta yhteisiä tuttuja. Maailma on joskus pieni. Olin mm treffeillä toisen lesken kanssa, jonka menehtynyt mies oli erään lukion luokkatoverini ystävä harrastuksen parista parinkymmenen vuoden ajalta.

Vierailija
185/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä on parempi ettei ala seurustelemaan miehen kanssa joka hermostuu tai loukkaantuu pituuden kysymisestä, sellainen mies hermostuu ja loukkaantuu kaikesta muustakin.

Ja painon kysyminen on vähän eri asia, en minäkään miehen kaljusta mitään kysy ja kalju mies kelpaisi ihan hyvin.

Tässä on vaan sellainen perustavaa laatua oleva ero, että pituudelle ja kaljuudelle ei voi yhtään mitään. Okei kaljuuteen saattaa saada kalliilla leikkauksella jotain. Mutta nuo miehet eivät voi käytännössä mitään noille ominaisuuksilleen.

Painolle sen sijaan voi tehdä hyvinkin paljon. Monessa tapauksessa se liikapaino johtuu jopa selkeästi epäterveellisistä elämäntavoista. Ja monelle, sekä miehelle että naiselle, juuri se painon muutos on suurin yksittäinen asia, joilla he voivat parantaa omaa viehättävyyttään omalla toiminnallaan.

Silti jostain syystä muka noiden peruuttamattomien ominaisuuksien kysely on paljon enemmän ok kuin paino, joka on täysin tabu.

Nainen voi laihtua, mutta mitä mies voi tehdä pituuden suhteen, jos se ei kelpaa naiselle.

Miehille ei kelpaa ylipainoiset naiset joten on ihan ok, että myös hoikat naiset eivät hyväksy lyhyitä tai kaljuja miehiä.

Ja sekö tässä on peruste, miksi painoa ei voi kysyä? Että naisella on teoreettinen mahdollisuus laihtua. Valitettavasti varmaan 95% eivät laihduta, joten siinä toivossa ei kanna yhteen mennä. Se kuitenkin kertoo, että naisella olisi ollut ja tulisi olemaan se vaihtoehto, että voisi olla hoikempi, mutta syystä tai toisesta ei ole. Siksi siitä pitää saada kysyä ja toi tabu pitää saada pois.

Kuten sanoin, jos peruuttamattomista asioista, kuten pituudesta voi kysyä, niin sitä suuremmalla syyllä muistakin asioista saa kysyä. Eli saa kysyä kaljuudesta, painosta, tissien ja vehkeen koosta jne. Kysytään kaikesta, kun ihmiset on joka tapauksessa niin helvetin tarkkoja kaikesta, eikä voi olla mitään tabuaiheita suojana.

Haluan tasapuolisuutta. Ärsyttää, että toisten ominaisuuksia, kuten pituutta saa vapaasti udella, mutta paino on tabu.

Mikä tabu? Kyllä sitä saa kysyä, ja todella moni sitä kysyykin ja vaatii kokovartalokuvia. Kaikki ne, jotka hsluaidi kysyä eivöt uskalla- ei siksi, että se olisi "tabu" tai epäsopivaa, vasn siitä syystä, että tietävät, että heidän saumansa naisiin ovat niin huonot, että kysymällä tuon asian, tietävät, että menettävät ne muutamatkin, jonka kanssa mahdollisesti ovat saaneet mätsin. Ei miehet nsidiasiinä ajattele, vasn itseään.

Osa miehistä muuten yrittää jonkinlaista kiertoreittiä udella naisen painoa. Törmäsin tällaiseen, kun oltiin jo toisilla treffeillä. Mies aloitti keskustelun painosta ja kertoi oman painonsa, ja selvästi toivoi että olisin kertonut omani siinä samalla. En kertonut. Ekoilla treffeillä huomasin miehen silmäileväni vartaloani todella avoimesti ja tarkkaan, eli hän oli ilmeisesti katsonut että olen liian kookas. Mies siis oli itse mieheksi pienikokoinen ja varmaan pelkäsi, että painan enemmän kuin hän.

Vierailija
186/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Jos kumppania pitää jostain tinderistä etsiä, on peli jo menetetty.

Hyvän parisuhteen hakeminen tinderista on sama kuin lähtisi jumalanpalvelukseen yökerhoon.

Mutta yhä uudestaan ja uudestaan täälläkin jaksaa joku olla yllättynyt siitä että sieltä löytyikin vain seksiseuran etsijöitä/pettäjiä.

Jännä juttu, kuulostaa ihan samalta kuin live-elämässäkin. Silti ihmiset jaksavat sitä kumppania etsiä, koska niitäkin löytyy.

Vierailija
187/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nyt noissa nettijutuissa, mutta vaikeeta on sopivan tekstimuodon aikaansaaminen sopivaan muotoon.

Tuo on juuri vaikeutena kun pitäisi kertoa jotain kiinnostavaa ja persoonallista itsestään tuiki tuntemattomana tuiki tuntemattomalle, vain kirjoittamalla.

Saada sillä ensimmäisellä viestillä kohtuullisen mittainen yhteenveto, mikä ei olisi liian kliseinen tai liian erikoinen tms. Ettei ärsyttäisi, mutta kiinnostaisi.

Lisäksi jokainen lukee ne viestit oman näkökulmansa ja kokemuspohjansa kautta. Joku pieni sana tai asia saattaa kääntyä kirjoittajaa vastaan.

Siksi edelleen olen pysynyt sillä kannalla, että paras tapa tutustua on elävässä elämässä ja juttelemalla heti kasvotusten. Siinä ensinnäkin näkee ihmisen ulkomuodon

heti, miellyytääkö yhtään, kuulee puheäänen ja puhetavan, voi tarkistaa heti asioita tai korjata väärinkäsityksiä jne.

Myös ei tarvitse heti kaikkea yhtenä pötkönä itsestään kertoa vaan lause ja asia kerrallaan.

Ei tule liikaa asiaa monologisesti, vaan kumpikin saa sanoa jotain kommenttia.

Se on vaan minulle luontevampi tapa ja voi heti päätellä onko tykötarpeita seuraavaan tapaamiseen. Ei ihastu turhaan ja anna turhaan toiveita toiselle.

Ärsyttävää kirjoitella ja ehkä alkaa toivoa jotain ja ensimmäiset treffit kumoavat jatkomahdollisuuden.

Kyllä, siksi pitäisi mahdollisimman nopeasti järjestää se ensitapaaminen.

Vierailija
188/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvattomuudesta. Minä olen sen verran introvertti ja epäilevä koko internetin suhteen että laitan omaa kuvaani sinne mahdollisimman vähän. Jos tekstin perusteella syntyy molemminpuolista kiinnostusta niin kyllä sitten olen kuvani laittanut aika pian toiselle.

Mutta jos tämän toiminnan takia joku ohittaa koska automaattisesti raakkaa kuvattomat niin ... ohittakoon.

t. introverttipertti

Kun yli 90% kuvattomista on varattuja tai esim väärän sukupuolen ihmisiä vain vakoilemassa kilpailua, miksi ottaa riskiä kuvattoman kanssa kun vielä päälle osa tietysti on ulkoisesti sellaisia joista ei viehäty yhtään? Mieluummin sorttaa heti pois ne jotka 99% todennäköisyydellä on ajanhukkaa.

Juuri näin. Ja onhan siinä sekin, että jos olen itseni laittanut likoon omalla kuvallani niin odotan samaa panostusta myös vastapuolelta.

Vierailija
189/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun yli 90% kuvattomista on varattuja tai esim väärän sukupuolen ihmisiä vain vakoilemassa kilpailua, miksi ottaa riskiä kuvattoman kanssa kun vielä päälle osa tietysti on ulkoisesti sellaisia joista ei viehäty yhtään? Mieluummin sorttaa heti pois ne jotka 99% todennäköisyydellä on ajanhukkaa.

Arvaan: tämän tueksi ei ole mitään näyttöä, ei sitten mitään.

Ja lisäksi: kuvattoman kanssa ei tarvitse ottaa riskiä, jos se olennainen eli monipuolinen, informatiivinen ja persoonallinen profiiliteksti on kunnossa. Kuvallaan ihminen voi huijata ja harhauttaa kuinka paljon tykkää, mutta profiilitekstistä, arvoista, harrastuksista yms. näkee heti jo hyvin paljon enemmän, millainen ihminen on tarjolla. Apinasuomi, asenneongelmat, sivistymättömyys yms. näkyvät hyvin. 

Ai että tekstikö ei valehtele ja satusepot eivät osaa kertoa satuja tai kopioda hienoja ajatuksia vaikuttaakseen fiksuilta? Älä viitsi.

Vierailija
190/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvelinkin, kuvattomien suhteen vainoharhaisten "näyttö" on: mä ja mun kaverit. Voi hupsuja nassukoita pelottavassa maailmassa. 

Mikä olisi mielestäsi parempi lähde oman toiminnan ohjaamiseen kuin omakohtainen kokemus tässä yhteydessä? Kuinka monta kertaa pitää mennä pieleen kuvattomien kanssa, että saa luvan kanssa jättää heidät omaan arvoonsa? 

Vierailija
191/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kai "mulla ei oo profiilikuvaa" tarkota samaa kuin "sun täytyy tulla treffeille täysin sokkona tietämättä lainkaan minkä näkönen tai ikänen oon". Vai mistä tässä keskustelussa on kyse? Mä käsitin että siis julkinen kuva, vai puhutaanko ihmisistä jotka ei suostu näyttämään kuvaa viestissäkään vaan pyytävät treffeille heti. 

Kuvattomuuden juurisyyt voidaan tiivistää kahteen pääsyyhyn. Niihin, joilla on jotain salattavaa ja niihin, jotka voisivat joutua hankaluuksiin esimerkiksi ammattinsa vuoksi.

Väitän että aika paljon enemmän on salaajia kuin hankalan ammatin omaavia, joten johtopäätös näiden kanssa on melko selkeä.

Vierailija
192/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netin polttaja kirjoitti:

No ihmiset nyt ovat laumasieluisia paskohousuja noin 99 prosenttisesti. Osa noin ilmeisesti kuten ap on havainnoinut ja loput kevyempänä versiona. Jokunen taiteellinen boheemi ja kaikelle haistattavat erakot suksivat omia latujaan, eivätkä hae hampaat irvessä ketään kehen tukeutua. Ehkä muutaman rumpin voi vielä lisätä joukkioon. Toisekseen harvoilta löytyy kadehdittavaa älyä, tyylitajua tai omaperäisyyttä, joten profiilitkin ovat sitten sellaisia kuin ovat. Vajaaälyisten siloteatteria.

Lähinnä erikoista ihmetellä tällaisia jostain nettideittailusta, kun pelko yksinäisyydestä ja epätoivo sinne etupäässä ajavat. Jos olisi aidosti sujut sattumanvaraisen ja rennohkon pariutumisen kanssa niin luottaisi maailmaan ja kohtaloon sekä sen lopputulemaan. Tosielämässä laahustavat sosiaaliset sakat sinne sitten suodattuvatkin.

Oho! Tällä palstalla harvoin saa lukea jotain älykästä ja tarkkaa kuten tämä. Kiitos!

Itsensä kehuminen on aika noloa.

Vierailija
193/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä ei saa kysyä pituutta, ainakaan lyhyiltä miehiltä, siksi tinderiin ei voi mennä. Pitää tavata mies livenä niin näkee pituuden eikä tarvitse kysellä.

Minä ilmoitan pituuteni profiilissa, koska fiksuna miehenä en itsekään halua joutua kiusallisiin tilanteisiin ihan turhaan, jos ne ovat vältettävissä.

Vierailija
194/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painon kysyminen on harmittomampaa, koska painoon voi itse vaikuttaa, toisin kuin pituuteen tai kaljuuteen.

Vierailija
195/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän parisuhteen hakeminen tinderista on sama kuin lähtisi jumalanpalvelukseen yökerhoon.

Mutta yhä uudestaan ja uudestaan täälläkin jaksaa joku olla yllättynyt siitä että sieltä löytyikin vain seksiseuran etsijöitä/pettäjiä.

Mutta kun niitä yllättyneitä kerta aina on, niin sehän vain kertoo siitä, että jotkut ovat todellakin tosissaan. Kuten minä.

M41

Taitaa yleisimmin mennä niin, että naiset ovat niitä jotka yllättyvät. Niin olin minäkin kun Tinderissä erehdyin käväisemään. Olin kuvitellut että se olisi ihan potentiaalinen paikka löytää kumppani, mutta hyvin pian huomasin ettei todellakaan.

Mutta kuinka moni mies yllättyy, kun vastaan tulee jatkuvasti naisia jotka eivät ole tosissaan? Veikkaan ettei kovin moni. Mutulla heittäisin että huomattavasti useammin miehet ovat siellä joko läpällä tai pelkkää seksiviritystä hakemassa, naiset vakavissaan.

Yhden parissuhteen olen Tinderistä saanut, muuten on mennyt pelkän seksin puolelle jos ekoilta treffeiltä on selvitty jatkoon. Miehenä en nyt hirveän pahoillani siitä seksistäkään ole ollut. Etsintä jatkuu.

Vierailija
196/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä muuten yrittää jonkinlaista kiertoreittiä udella naisen painoa. Törmäsin tällaiseen, kun oltiin jo toisilla treffeillä. Mies aloitti keskustelun painosta ja kertoi oman painonsa, ja selvästi toivoi että olisin kertonut omani siinä samalla. En kertonut. Ekoilla treffeillä huomasin miehen silmäileväni vartaloani todella avoimesti ja tarkkaan, eli hän oli ilmeisesti katsonut että olen liian kookas. Mies siis oli itse mieheksi pienikokoinen ja varmaan pelkäsi, että painan enemmän kuin hän.

Sama juttu. Sovin treffit erään miehen kanssa, joka asui toisella paikkakunnalla. Ennen tapaamista soittelimme, ja mies kysyi, että voisiko tuoda minulle jotain, minä sanoin, että ei tarvitse. Mies jatkoi, että vaikka jotain vaatteita, että minkä kokoisia vaatteita. No , olisi pitänyt hälytyskellot soida jo tässä kohtaa, mutta tavattiin kuitenkin. Mies oli täysi ääliö.

Vierailija
197/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmennan 4-5 päivänä viikossa 16-18 vuotiaita ja se maailma on sellainen että en todellakaan laittanut kuvaa esille kun nettideittisivulla olin. Näin asian pohdin ja sellaisen ratkaisun auktoriteettini ja kasvattajaroolini puitteissa tein. 

Ei haitannut yhtään. Juttelin varmaan kymmenien naisten kanssa, suurimmalla osalla oli kuva esillä ja kaikille joiden kanssa hiukan enemmän alettiin jutella lähetin oman kuvani että kävi selväksi mimmonen lapionaama täällä irvistelee. Ne harvat jotka kysyivät miksi minulla ei ole ottivat asian esille tosi ystävällisesti ja ymmärsivät hyvin, kun selitin. Treffejä tuli ja naisystäväkin löytyi, tosin se päättyi jo, mutta voisin ihan hyvin alottaa deittailun samalla lailla uudestaankin. Niin mukavia keskusteluja tuli käytyä. Mun lempimusiikkikin on nykyään semmosta mitä yks juttukaveri suositteli. 

Ei mulla tässä muuta pointtia kuin että ihmiset tai ainakin naiset ovat pääsääntöisesti fiksuja ja keskustelemalla asiat selviää, ainakin tässä omassa ikäluokassa (35+) eikä ongelma ole oman kokemuksen mukaan laisinkaan niin iso kuin  mitä tästä keskustelusta voisi päätellä. 

Vierailija
198/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun niitä yllättyneitä kerta aina on, niin sehän vain kertoo siitä, että jotkut ovat todellakin tosissaan. Kuten minä.

M41

Taitaa yleisimmin mennä niin, että naiset ovat niitä jotka yllättyvät. Niin olin minäkin kun Tinderissä erehdyin käväisemään. Olin kuvitellut että se olisi ihan potentiaalinen paikka löytää kumppani, mutta hyvin pian huomasin ettei todellakaan.

Mutta kuinka moni mies yllättyy, kun vastaan tulee jatkuvasti naisia jotka eivät ole tosissaan? Veikkaan ettei kovin moni. Mutulla heittäisin että huomattavasti useammin miehet ovat siellä joko läpällä tai pelkkää seksiviritystä hakemassa, naiset vakavissaan.

Yhden parissuhteen olen Tinderistä saanut, muuten on mennyt pelkän seksin puolelle jos ekoilta treffeiltä on selvitty jatkoon. Miehenä en nyt hirveän pahoillani siitä seksistäkään ole ollut. Etsintä jatkuu.

Jännä juttu. Miehet täällä valittaa, miten paska Tinderi on, että ei edes tule mätsejä, ja naiset on kranttuja mutta kuitenkin sitten muka pllua tarjotaan joka treffeillä. Päättäkää jo.

Vierailija
199/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideittiviidakossa on monemoista kulkijaa

1. "Mä en oo sitten mikään tyypillinen nainen."

Mulle kaikki on sallittua, sulle ei!

2. "Etsin kumppania mutta en hampaat irvessä."

Vaan kaksin käsin kuristaen

3. "En vastaa kuvattomille."

Enkä vastaa kuvistani

4. "Olen huumorintajuinen, toivottavasti saat mut nauramaan."

Kukaan ei ole vielä onnistunut!

5. "Toivottavasti edes joskus katsot mun kanssa romanttisen leffan sohvalla"

Siis alibiksi, yksin en sellaisia edes vilkaise 

Vierailija
200/222 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

Minut miehenä yllätti se ettei Tinderissä ollutkaan kovinkaan montaa sellaista sen näköistä naista että heitä kannattaisi edes yrittää lähestyä, olipa kyseessä tositarkoituksella tai vähemmän vakavaa. Olin siinä uskossa että tinderi on paikka, jossa tavalliset naiset etsivät kumppaneita ja seuraa, mutta toisin kävi. Ulkonäkö laittoi vetämään vasemmalle yllättävän paljon.

Olivatko siis sinun näkökulmastasi liian hyvännäköisiä? Kannattaa muistaa että kuva voi valehdella aika helkkaristi. Tämä sama molemmilla sukupuolilla.

Harmi kyllä enemmistö Tinder-naisista asettaa miehille riman heidän Tinder-ulkonäkönsä ja Tinder-matchiensa perusteella.

Sitten volotetaan palstalla kun saatiin komistus treffeille mutta sitä kiinnosti vain hätäpano kuin ykköspanolla oli menkat.

Tietysti ihmiset tykkäävät niistä jotka näyttävät omaan silmään hyvältä, ei siinä ole mitään väärää. Kuva on kuitenkin jossain määrin suuntaa-antava ja on tosi harvinaista että ihminen näyttää livenä paremmalta kuin kuvassa. Vai onko jollekin tullut useita tällaisia vastaan? Huonommalta näyttäminen on sen sijaan tosi yleistäkin. Just tätä hain tuolla äskeisellä kommentillani. Siksi ei kuvan perusteella kannata ajatella, että joku olisi ns. liian hyvännäköinen, sillä irl ei välttämättä ole.

Juu, ei todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän