Mies haukkuu matalalla kynnyksellä eikä välitä minun hyvinvoinnistani. Perunko avun antoni?
Tässä mietin, että tekisi mieli perua koko järjestely, jossa lupasin häntä auttaa. Toisaalta siihen liittyy myös muita osapuolia mutta vastuu on pääosin miehen puolella saako asian hoidetuksi. Vaatii vaan vaivannäköä ja työtä, jonka on nyt minun järjestettäväksi laittanut. Hän rahoittaisi tarvittavat välineet ja minä tekisin monen päivän työn ilmaiseksi ja siivouksen.
Vielä ehtisi itsekin tekemään tai järjestelemään kaikki itse vaikka tiedän, että harmittaa. Olisin hyvä hommassani ja joutuisi nyt hieman alentamaan ehkä rimaa.
Nyt olen vain sairastunut ja mies lomailee. Ei välitä piirun vertaa miten voin vaan voivottelee tuota järjestelyä ja syyllistää sairastumistani. Haukkui myös kpääksi kun soitin hänelle ja kyselin miten on mennyt. Herätin kuulemma ja hermostui jos en mahdollisesti voi auttaa. Olisi ehkä voinut asian ilmaista ystävällisemminkin.
Aika nöyryyttävää kun paikalla seurassaan oli muitakin.
Tuli vaan paska mieli taas. Olisin ehkä kaivannut enemmänkin ymmärrystä ja kyselyä voinnistani. Mutta ei kiinnostanut yhtään vaan olen lähinnä vaivaksi jos en kykenekään hoitamaan tätä hommaa. Hävettää.
Tietenkin haluaisin auttaa kun olen luvannut mutta toisaalta en tiedä alistunko taas huonoon kohteluun sekä mahdollisesti tilanne voi oikeasti olla sellainen, etten sairastumisen vuoksi voi auttaa. Se selviää myöhemmin sitten.
Kommentit (47)
Siis mikä tämä mies on sinulle? Joku hyvän päivän tuttu jota olet luvannut auttaa?
Ei tullut aloituksesta ilmi teidän suhteenne. Kyllä ystävätkin on pahoillaan toisen sairastumisesta että hyvin itsekkäältä kuulostaa. Tietenkään et mene sairaana, toivon sinulle pikaista paranemista ja hyvää jatkoa : D
Mies ei välitä sinusta pätkääkään.
Asumme erillään mutta olemme suhteessa.
Tuntuu lähinnä hyväksikäyttäjältä ja tekisi mieli perua siksi mutta ahdistaa vain toisten osapuolien suhteen jos en teekään sitä mitä lupasin. Muuten en miettisi hetkeäkään jos kyse olisi vain miehestä mutta tosiaan saa itsekin järjesteltyä vielä juhlat jotenkin jos en kykene.
Olen ainakin hyvissä ajoin nyt sen ilmoittanutkin.
Ap
Miksi antaisit apua tuollaiselle k*sipäälle? Eikös sitä sanota että: Tyhjän saa pyytämättäkin.
Ethän sinä koskaan tee mitään kenenkään vuoksi. Tietty on kyseessä lapsesi juhla, jotka mies saa taas yksin hoitaa ja maksaa.
Ei itsekkyydellä rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu lähinnä hyväksikäyttäjältä ja tekisi mieli perua siksi mutta ahdistaa vain toisten osapuolien suhteen jos en teekään sitä mitä lupasin. Muuten en miettisi hetkeäkään jos kyse olisi vain miehestä mutta tosiaan saa itsekin järjesteltyä vielä juhlat jotenkin jos en kykene.
Ap
Oletteko yhdessä määritellyt olevanne suhteessa vai oletatko vain?
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, jos olet jotain luvannut niin tietysti teet sitten sen. Se on eri asia olisiko kannattanut luvata alkuunkaan auttaa ja kannattaako noin epäempaattisen ihmisen kanssa olla suhteessa. Mutta lupaukseet kuuluu pitää.
Sanoin puhelussa, että en voi kyllä tulla sairastuttamaan muita jos olen vielä kipeä ja että hän joutuu ehkä itse järjestelemään jotain pienimuotoista. Sanoi vain, ettei osaa ja huokasi, että kiitti vaan...
Lopuksi vielä kpääksi nimittely niin joo..
Ei tunnu kovin kivalta nyt auttaa jos taso on tätä luokkaa suhteessa. Itse vielä nauttii lomailuistaan minkä ehtii ja minä suunnittelen omien töideni ohella ja meinasin työt tehdä puolestaan.
Jokin tässä ei nyt vain nappaa oikein..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo, jos olet jotain luvannut niin tietysti teet sitten sen. Se on eri asia olisiko kannattanut luvata alkuunkaan auttaa ja kannattaako noin epäempaattisen ihmisen kanssa olla suhteessa. Mutta lupaukseet kuuluu pitää.
Niinpä. Tätä juuri mietin.
Jospa en olisi lupautunut. Mietin, että teen kyllä jos olen terve ja sen jälkeen suksin sitten niin ei tarvitse jatkossa sitten syyllistyä tällaisen ihmisen kohdalla ja aiheuttaa kohtuutonta päänvaivaa itselleenkään.
Ap
En koskaan, milloinkaan auttaisi ihmistä joka haukkuu minua k-pääksi. Omanarvontunto estäisi. Olet luvannut mitä olet luvannut, mutta tuollaisen jälkeen sanoisin hyvästi. Heti, enkä miettisi tekosyitä miksi en muka voi.
Naiset! Miksi te suostutte tuollaiseen kohteluun??? On parempi elää yksin kuin noin haukuttuna.
Kun nainen on valmis ryömimään maassa ja syömään sontaa että olisi mies, edes huono sellainen. Kylläpä on pelottavaa olla yksin.
Julkisuudessa ollaan niin itsenäisiä ja vahvoja, totuus on toisenlainen, keskiaikainen. Säälin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hän on hyväksikäyttäjä ja sinä olet kynnysmatto.
Hän on rikkonut teidän diilin ihan omalla käytöksellään. Lyö liinat kiinni ja ukko pois elämästä.
En minä miehestä tässä nyt välitäkään tämän jälkeen vaan ihan kokonaisuudesta. Minulle olisi se ja sama jos en enää näkisi koko ukkoa. Tuntuu niin typerältä mutta tunnollisena ihmisenä se vähän kirpaisee jos perun jotain sellaista jonka olen luvannut. Toisaalta tässä tapauksessa se ei olisi mikään maailmanloppu ja mies voisi hyvin tehdä itsekin jos käyttää mielikuvitustaan asioiden järjestämiseksi.
Ap
Kaksi kysymystä: Miksi sinä TIETENKIN haluat auttaa?
Miksi sinä siedät miehen huonoa käytöstä etkä edes odota asiallista saati sitten huolehtivaa käytöstä?
Edellisiin liittyen: miksi se on sinulle niin itsestään selvää, että ei miehellä ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan eikä tarvitse edes käyttäytyä hyvin, mutta sinä koet syyllisyyttä jopa sairastumisesta?
Vielä yksi kysymys tuli mieleen: Miksi mies saa vain lomailla, kun sinä raadat hänen puolestaan ilmaiseksi ja saat haukut palkaksi?
Aloittaja ei taida viitsiä miettiä vastausta yhteenkään noista kysymyksistä, sillä "mies on muuten niin ihana". Jaa miten muuten?
Vierailija kirjoitti:
En minä miehestä tässä nyt välitäkään tämän jälkeen vaan ihan kokonaisuudesta. Minulle olisi se ja sama jos en enää näkisi koko ukkoa. Tuntuu niin typerältä mutta tunnollisena ihmisenä se vähän kirpaisee jos perun jotain sellaista jonka olen luvannut. Toisaalta tässä tapauksessa se ei olisi mikään maailmanloppu ja mies voisi hyvin tehdä itsekin jos käyttää mielikuvitustaan asioiden järjestämiseksi.
Ap
Tai hankkisi alta aikayksikön uuden naisen tekemään sen homman sinun sijastasi. Ehkä tämä onkin se, jota sinä eniten pelkäät.
Taitaa olla mulqqu ukko. En tiedä, että auttaisinko itse.