Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8v lapseni oli vienyt naapurin 3-vuotiaan luvatta syöttämään sorsia läheiselle lammelle, 3v oli kaatunut lampeen ja lapseni sai huudot + otettiin olkapäistä kiinni

Vierailija
03.07.2021 |

Olivat leikkineet keskenään naapurin pihalla ja kun silmä vältti, lähtivät lammelle. 8v palautti märän itkevän lapsen isälleen, jolloin isä oli ottanut lastani olkapäistä kiinni, ravistellut ja huutanut "etkö sinä tajua että *Eeva olisi voinut kuolla"

Nyt lapsi ei edes uskalla mennä pihalle kun tämä naapurin mies on ulkona. Oliko mielestänne oikein vai väärin tältä naapurin lapsen isältä?

Kommentit (683)

Vierailija
81/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIKUISET VALVOVAT JA OVAT VASTUUSSA NIIN 8vuotiaasta kuin 3 vuotiaastakin.

Aikuiset sietävät saada ravistelut ja haukut, AIKUISET EI LAPSET.!

Vierailija
82/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ymmärrystä isälle. On varmaan pelästynyt puolikuoliaaksi kun on tajunnut lapsensa melkein kuolleen. Reaktio oli ihan ymmärrettävä eikä tuossa mitään erikoista väkivaltaa ole tapahtunut. Lapsi ei mene huudosta rikki.

Toki 3-vuotiaan vanhemmat mokasivat kun eivät vahtineet riittävästi. Mutta ei todellakaan isompi lapsi saa viedä SALAA toista lasta vaaranpaikkoihin. Ainakin minulle opetettiin jo pienenä lapsena, ettei veden lähelle ole asiaa ilman aikuista. Onko tämä jäänyt 8-vuotiaalle opettamatta?

Jos oma tuon ikäinen lapseni tekisi saman niin kotona käytäisiin vakava keskustelu asiasta. Myös kertoisin, että naapurin isä on pelästyessään reagoinut noin eikä häntä tarvitse pelätä.

Mielestäni paras ratkaisu olisi, että te kävisitkö naapurissa ja sekä 8-vuotias että isä pyytäisivät anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka itse reagoisit jos joku toinen lapsi olisi yrittänyt tappaa sinun lapsesi, vaikka vahingossa?

En ikinä jättäisi omaa 3-vuotiasta lastani toisen lapsen vahdittavaksi! Miten vastuuton vanhemman täytyy olla, että näin tekee! Tuossa ei voi muuta kuin peilistä hakea sitä syyllistä!

Vierailija
84/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrottakaa vanhemmat otteenne ja katseenne niistä ihanista älykoneistanne.

Monenko lapsen pitää vielä kuolla näiden puhelinriippuvaisten vanhempien vuoksi.

Lasta ei koskaan jätetä toisen lapsen vastuulle!

Haloo uusavuttomat tollot!

Vierailija
85/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin ihmetys on se, että 3v leikkii ilman aikuista pihalla. Mutta kyllä 8v olisi sen verran pitänyt ymmärtää, ettei pihasta viedä SALAA niitä pikku mukuloita mihinkään: ei puistoon, ei lammelle, ei omaan kotiin.

Ei 7 -vuotias sellaista tajua eikä paljon isompikaan lapsi. Ei lapsilla ole ymmärrystä siitä mitä minkäkin ikäinen pystyy tekemään. 

Ihan tasan tarkkaan tajusin jo tuossa iässä, ettei kenenkään pikkulasta saa kidnapata ja viedä mennessään ilman aikuisten lupaa yhtään mihinkään.

Etkö sinä tajunnut?

Tuon ikäisenäkö sinä tajuaisit, että tuo on kidnappaus? Tuon ikäinen todennäköisemmin ajattelee, että kaverin kanssa lähdettiin leikkimään lammen luo. Eikä lapsi itsestään opi, että vesi on vaarallinen elementti.

Eri

Minä ainakin olisin ymmärtänyt, että noin ei missään nimessä saa toimia. Mutta minulla olikin normaali kasvatus.

Ei ole kavatuksesta kiinni, vaan lapsen kehitystasosta. Missään tilanteessa lapsi ei voi olla vastuussa toisesta lapsesta, ja 8-vuotias vain rajallisesti ja tarkkaan sovitusti itsestäänkin.

Vierailija
86/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä menisin heti lapseni kanssa puhumaan tämän toisen perheen kanssa.

Teiltä vanhemmilta petti molempien lasten vahtiminen jos kerran vielä lähellä on lampi johon voidaan hukkua.

Turha tänne tulla puhumaan.

Molemmat lapset säikähtäneitä ja teidän velvollisuus käydä tapantunut fiksusti läpi.

Sovitte pelisäännöt lasten kanssa ja käytte riidattomasti asian läpi lasten kuullen.

Ja ette riitele vaan sovitte asian niin lapsetkin näkevät ettei loppujen lopuksi sattunut mitään peruuttamatonta, onneksi.

Toimikaa lasten parhaaksi ja sovussa, olette aikuisia.

Vierailija
87/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin oikein. Liian vähällä pääsi. Minkälaisen rangaistuksen itse annoit?

Meillä naapurin 5-vuotias houkutteli kun hetkeksi selkäni käänsin, 2-vuotiaamme pallon perässä tielle. Potkaisi pallon ajotielle ja huusi lapsellemme että hae se.

Perään en ehtinyt, näin vaan kun 2v juoksi ajotielle palloa hakemaan.

Autoa ei onneksi siinä kohtaa tullut. Siinä olisi naapurin ilkiö saanut tuntea ikuisen vihani.

Ei ollut ensimmäinen kerta kun yritti vahingoittaa häntä. Sittemmin kielsin meidän pihaan tulemisen.

Vierailija
88/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvonta on toki 3-vuoytiaan vanhemmilla pettänyt, mutta niinpä on 8-vuotiaankin vanhemmilla. Jos 8-vuotias ottaa lammelle mukaansa vieraita 3-vuotiaita ilman lupaa, hänen ei kuulu myöskään kuljeskella ilman valvontaa missään.

Onko tällä 8-vuotiaalla älyssä vikaa vai miten hän ajatteli olevan okei ottaa vieras pikkulapsi mukaansa?

Ei ole tuollaonen mitenkään 8-vuotiaan vika. Hänellä varmaan on jo lupa liikkua laajemmalla alueella. Miksi ihmeessä hänelle tulisi mieleen ettei kaverilla ole, jos tällä kuitenkin on lupa olla ilman aikuista ulkona? Jos vanhempi arvioi että oma lapsi pysyy sovitulla alueella ulkoillessaan itsenäisesti, se on ihan ok. Tällöin vanhempi itse on ottanut vastuun siitä että lapsi osaa toimia sovitusti. Jos arvioi että 3-vuotiaan kanssa voi tällaisen sopimuksen tehdä, on ihan luvattoman tyhmä vanhempi.

Vierailija
89/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin 5-vuotias houkutteli kun hetkeksi selkäni käänsin, 2-vuotiaamme pallon perässä tielle. Potkaisi pallon ajotielle ja huusi lapsellemme että hae se.

Autoa ei onneksi siinä kohtaa tullut. Siinä olisi naapurin ilkiö saanut tuntea ikuisen vihani.

Ei ollut ensimmäinen kerta kun yritti vahingoittaa häntä. Sittemmin kielsin meidän pihaan tulemisen.

Tämän teki siis tahallaan, koska nauraa virnuili minulle ilkikurisesti kun juoksin perään. Miksi lapsi haluaa tap paa toisen lapsen?

Vierailija
90/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle opetus oli: ÄLÄ VI**U KÄÄNNÄ SELKÄÄSI KUN ULKOILET TUON IKÄISEN KANSSA! Älkää olettako että muiden lapset vahtivat teidän lapsianne missään tilanteessa! IKinä! Vahtikaa itse!

Vierailija
91/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotias on ihan täysi lapsi. Miksi naapurisi ovat jättäneet 3 vuotiaan 8 vuotiaan lapsen vahdittavaksi?

Ja pitäisin puhuttelun naapurin miehelle, lapsiin ei käydä käsiksi!

Vierailija
92/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap vaan lastensuojeluilmoitus naapurin lapsesta, niin varmasti kiinnostuu lastensuojelu myös teidän perheestä. Nimittäin ei ole ollenkaan normaalia, että kahdeksanvuotias ottaa luvatta vieraita naperoita mukaansa.

Lapsesi olisi toki hyväkin päästä psykologiseen seurantaan.

Vierailija
93/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin todennäköisesti saanut tuollaisesta remmiä, joten vähällä pääsi siihen verrattuna.

Siis en naapurin isältä, vaan kotona sitten, kun naapurin isä olisi kannellut asiasta.

Mielestäni tämä asenne on selvästi muuttunut siitä, kun itse olin lapsi. Jos joltain toiselta aikuiselta "tuli sanomista", niin kyllä omat vanhemmat silloin oli sen aikuisen puolella ja toruivat minua. Mutta nykyään jos joku toinen aikuinen valittaa lapsesta, niin vanhemmat hyökkää tätä aikuista kohtaan!

Vierailija
94/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-vuotiaalle ei käännetä selkää autotien läheisyydessä. Miksi ihmiset koittaa vastuuttaa muiden PIKKULAPSIA omien lastensa valvonnasta- kun eivät siihen aikuisina edes itse näemmä kykene. Huolestuttava ilmiö.

Vierailija
95/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän teki siis tahallaan, koska nauraa virnuili minulle ilkikurisesti kun juoksin perään. Miksi lapsi haluaa tap paa toisen lapsen?

KOSKA KYSE OLI 5-VUOTIAASTA LAPSESTA! Ei 5v ole ollenkaan kypsä arvioimaan syy/seuraus suhteita. Siinä ja siinä onko edes itse vielä sen ikäinen että voi ulkoilla edes omassa pihassa ilman jatkuvaa valvontaa. Voi olla ettei kyseinen lapsi ollut, mutta se taas ei ole hänen vikansa, vaan hänen vanhempiensa vika jos ulos päästävät ilman valvontaa. Sinä kuitenkin vastaat omasta lapsestai joka ikinen sekunti!

Vierailija
96/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle opetus oli: ÄLÄ VI**U KÄÄNNÄ SELKÄÄSI KUN ULKOILET TUON IKÄISEN KANSSA! Älkää olettako että muiden lapset vahtivat teidän lapsianne missään tilanteessa! IKinä! Vahtikaa itse!

Katsos kun joillain on useampi kuin yksi lapsi.

Vierailija
97/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 8v vie SALAA 3v niin täysin sen 8v vika ja syy, se joka tollasta kakaraa puolustaa on todella tyhmä. Toisen lapsia ei viedä salaa. Jos tämä 3v olisi hukkunut niin mitä AP siihen sanoisi?? Turpaan olisi silloin saanut kakarasi.

Eihän 8v olisi voinut viedä salaa jos vanhemmat olisivat vahtineet lastaan kuten kuuluu.

Vierailija
98/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vanhempi antaa 3-vuotiaan lapsensa vieraan 8-vuotiaan hoitoon. Mitä heidän päässä liikkuu?!?

8-vuotias teki väärin mutta on lapsi ja lapset voivat tehdä virheitä. Sen sijaan tuon 3-vuotiaan vanhempia en ymmärrä, kun eivät pidä huolta omasta lapsestaan.

Vierailija
99/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun joillain on useampi kuin yksi lapsi.

Sit sä ulkoilet niiden kanssa aidatulla alueella tai palkkaat hoitoapua. Naapurin 5v ei ole sun lapsenvahti. Päinvastoin, ilmeisesti joidenkin pitää tälläinen kantapään kautta oppia.

Vierailija
100/683 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin todennäköisesti saanut tuollaisesta remmiä, joten vähällä pääsi siihen verrattuna.

Siis en naapurin isältä, vaan kotona sitten, kun naapurin isä olisi kannellut asiasta.

Mielestäni tämä asenne on selvästi muuttunut siitä, kun itse olin lapsi. Jos joltain toiselta aikuiselta "tuli sanomista", niin kyllä omat vanhemmat silloin oli sen aikuisen puolella ja toruivat minua. Mutta nykyään jos joku toinen aikuinen valittaa lapsesta, niin vanhemmat hyökkää tätä aikuista kohtaan!

Eikä ole. Järjenkäyttö on ollut ennenkin sallittua eikä kaikkea paskaa ole nielty. Omassa lapsuudessani oli paljon naapureita, jotka yrittivät päteä, mutta ei kaikkien sanomista otettu tosissaan. Onneksi.