8v lapseni oli vienyt naapurin 3-vuotiaan luvatta syöttämään sorsia läheiselle lammelle, 3v oli kaatunut lampeen ja lapseni sai huudot + otettiin olkapäistä kiinni
Olivat leikkineet keskenään naapurin pihalla ja kun silmä vältti, lähtivät lammelle. 8v palautti märän itkevän lapsen isälleen, jolloin isä oli ottanut lastani olkapäistä kiinni, ravistellut ja huutanut "etkö sinä tajua että *Eeva olisi voinut kuolla"
Nyt lapsi ei edes uskalla mennä pihalle kun tämä naapurin mies on ulkona. Oliko mielestänne oikein vai väärin tältä naapurin lapsen isältä?
Kommentit (683)
Millaisen rangaistuksen ajattelit antaa lapsellesi? Tosin mikään rangaistus ei paranna tyhmyydestä.
No kyllä minä olisin jo mennyt sinne naapuriin ja antanut tulla tuutin täydeltä mitä olen mieltä siitä että jättävät kakaransa heitteille ja ilman valvontaa. Tekisin äijästä rikosilmoituksen koska on käynyt lapseeni käsiksi, ja sanoisin että teen myös lastensuojeluilmoituksen, kerta niiden liki taaperoikäinen ulkoilee ilman valvontaa.
Kenenkään 8-vuotias ei ole vastuussa 3-vuotiaasta, etenkään naapurin. Ja minun lapsi ei ole vastuussa kenenkään lapsista, niin kauan kuin minussa henki pihisee.
Todellakin oikein. Liian vähällä pääsi. Minkälaisen rangaistuksen itse annoit?
Kyllä lapsesi oli todella vastuuton
Sellaisia ne jotka hullut vanhemmat ovat.
Todellakin oikein. Liian vähällä pääsi. Minkälaisen rangaistuksen itse annoit?
Soittaisin miehelle, että lapsen pelästyttäminen tuolla tavalla ei ole hyväksyttävää yhtään mistään syystä. Huomauttaisin, että vanhempien tehtävä on huolehtia ettei lapsensa päädy ojaan, ei lapsen. Eli aivan itseään saa syyttää. 8v ei ole vastuussa 3v lapsesta.
Itse muistan lapsena kun naapurini huusi minulle siksi, että olin piirtänyt taloyhtiön parkkipaikan hiekkakentälle pelin. Olisiko ollut polttopallon ympyrä tmv. En myöskään uskaltanut enää mennä ulos. Kyllä vieläkin jotenkin karmii se toivoton olo siitä, että kotoaan ei uskalla lähteä kun vieraat aikuiset suuttuvat. Äitini hoiti kyllä asian hienosti. Soitti heti tälle naapurille ja ongelmia ei enää tämän jälkeen ollut. Toki siitä jäi jälki, eikä kaveriporukalla taidettu sen jälkeen enää koskaan leikkiä meidän pihalla.
Kuinka itse reagoisit jos joku toinen lapsi olisi yrittänyt tappaa sinun lapsesi, vaikka vahingossa?
Kyllä kersat on rasittavia, onneksi ymmärsin jättää ne hankkimatta. Kaikenlaista ylimääräistä draamaa koko ajan elämää pilaamassa.
Mä ainakin luottaisin siihen ettei 8v vie 3v luvattomasti yhtään mihinkään. Ihan luonnollinen reaktio naapurilta, joka on tietysti itse säikähtänyt ihan hirveästi.
Puhu sille lapsellesi.
Olisi pitänyt sanoittaa ja positiivisesti vahvistaa.
Jos 8v vie SALAA 3v niin täysin sen 8v vika ja syy, se joka tollasta kakaraa puolustaa on todella tyhmä. Toisen lapsia ei viedä salaa. Jos tämä 3v olisi hukkunut niin mitä AP siihen sanoisi?? Turpaan olisi silloin saanut kakarasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin luottaisin siihen ettei 8v vie 3v luvattomasti yhtään mihinkään. Ihan luonnollinen reaktio naapurilta, joka on tietysti itse säikähtänyt ihan hirveästi.
Puhu sille lapsellesi.
No sitten olet ihan helvetin tyhmä jos tuollaiseen luotat. Toivottavasti sun vastuulla ei ole yhtään lasta. 8-vuotias on itse vielä hyvinkin pieni lapsi, ulkona osaa huolehtia lähinnä itsestään ja sekin on osalla vielä hyvinkin hataraa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka itse reagoisit jos joku toinen lapsi olisi yrittänyt tappaa sinun lapsesi, vaikka vahingossa?
Missäs kohtaa ap:n lapsi oli yrittänyt tappaa naapurin 3-vuotiasta? Naapurin 3-vuotiaan vanhemmilla on muuten aika heikosti lapsensa vahtiminen hallussa jos lapsi pääsee hortoilemaan lammelle ja se huomataan vasta kun toinen lapsi tuo hänet kotiin.
Eli se 3v oli valvomatta ulkona? Nyt kun se tietää miten sinne lammikolle mennään niin voi mennä sinne ihan itse. Vikaa on molemmissa.
Lapsi teki virheen, mutta siitä keskustelu kuuluu kotiin. Varmasti lapsi oli jo valmiiksi pahoillaan koko tapahtumasta. Tuollainen syyllistäminen ja uhkailu lasta kohtaan on väärin. Kotona toki täytyy varmistaa, että hän ymmärsi, että miksi oli toiminut väärin ja että olisi voinut käydä pahastikkin.
Mutta ei se vieraan aikuisen yritys tuhota toisen psyyke paranna tilannetta millään tavalla! Ääliö aikuinen yrittää kostaa 8v lapselle tuota.
Kyllä tässä nyt taitaa olla molemmissa perheissä jotakin vialla. AP ei ilmeisesti koskaan komenna lastaan, koska lapsi on shokkitilassa kun joku hänelle huusi. Ja naapurit ansaitsisivat lasun, koska eivät vahdi 3-vuotiastaan.
Onko AP opettanut lapselleen, mitä saa tehdä, ja mitä ei? On kuitenkin jo koululainen, ja pitäisi ymmärtää ettei taaperoita viedä veden äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi teki virheen, mutta siitä keskustelu kuuluu kotiin. Varmasti lapsi oli jo valmiiksi pahoillaan koko tapahtumasta. Tuollainen syyllistäminen ja uhkailu lasta kohtaan on väärin. Kotona toki täytyy varmistaa, että hän ymmärsi, että miksi oli toiminut väärin ja että olisi voinut käydä pahastikkin.
Mutta ei se vieraan aikuisen yritys tuhota toisen psyyke paranna tilannetta millään tavalla! Ääliö aikuinen yrittää kostaa 8v lapselle tuota.
Niin ääliö aikuinen kostaa naapurin 8-vuotiaalle lapselle sitä että itse ei vahtinut omaa 3-vuotiastaan. Ei tässä mistään muusta ole kyse. Toki 8-vuotiaskin oli tyhmä, mutta sen ikäinen voi olla, toisin kuin aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos 8v vie SALAA 3v niin täysin sen 8v vika ja syy, se joka tollasta kakaraa puolustaa on todella tyhmä. Toisen lapsia ei viedä salaa. Jos tämä 3v olisi hukkunut niin mitä AP siihen sanoisi?? Turpaan olisi silloin saanut kakarasi.
3-vuotias yksin pihalla. Huostaanotto. Ei 8-vuotias ole vastuussa. Jos olisin ap niin soittaisin lastensuojeluun. Järkyttävää. Ja vielä kävivät toisen lapseen kiinni!
Naapuri teki oikein, 8-vuotiaan pitää tajuta tällaiset asiat ja niiden seuraamukset, siis jos on saanut oikean kasvatuksen.