Miksi nuoret naiset pukeutuvat paljastavasti ja haluavat esitellä itseänsä?
Esimerkiksi käyttävät tiukkoja ihonmyötäisiä shortseja ja juoksutrikoita ja pukevat niin lyhyen paidan että varmasti perse ja cameltoe on esillä? Uimarannoille pukevat stringimallisia bikinien alaosia, miksi niitä perseposkia pitää esitellä?
Katsokaappa miehiä, he eivät esittele persettänsä tiukoissa trikoissa ja uimarannoillakin pitävät löysiä pitkiä shortseja.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Osittain se liittyy muotiin. Itselläni myös liittyi aikuiseksi kasvamiseen. Antakaa nuorten iloita kehoistaan silloin kun ne on parhaimmillaan. Tuollainen taivastelu nyt on ihan turhaa..
Antaa sitten a h m e d i n k i n iloita nuoren tytön kehosta se niukka pukeutuminen on heille kuin a l l a h i n kutsu
Vaatteen paljastavuus ei tee vaatteesta seksikästä, vaan symboliikka, joka vaatteeseen liittyy. Paljastavuus ja seksikkyys ei mene lineaarisesti vaikka usein korrelaatiota on. Esimerkiksi täyspitkät, tiukat latexhousut ja korkosaappaat ovat vähemmän paljastavat kuin normaalit uima-asut (ei edes pylly-sellaiset) sandaalien kera, mutta silti seksikkäämmät, ja pyllybikinit ovat suuren osan mielestä seksikkäämmät kuin täysi alastomuus, vaikka pyllybikinit peittävätkin jotain. Ehkä osittain off-topic.
Vierailija kirjoitti:
asde kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kuitenkin niin, että aikuinen ihminen saa esitellä itseään jos tahtoo tai sitten olla esittelemättä, kunhan ei laittoman paljastelun puolelle mene. Ei pitäisi aikuista ihmistä häiritä muiden pukeutuminen. Taitavat nuoret miehetkin yhtälailla esitellä itseään paidattomina siellä uimarannoilla, ap paheksunee tätä myös? Ei ole kenenkään takapuolta pakko tuijottaa, mikäli se vähäpukeisuus häiritsee.
Ei kai tässä ole siitä kysymys että saako vai eikö. Kiinnostavaa olisi ymmärtää miksi joku (mies tai nainen) pukeutuu paljastavasti.
No kuumalla säällä/urheillessa mukavuussyistä. En erityisemmin näyttele itseäni, mutta en halua peitelläkään, koska omista urheilusaavutuksistaan haluaa olla myös ylpeä. Miksi kaikki pitää seksualisoida? Se ei liity seksuaalisuuteen itselläni vaan ahkeruuteen ja ylpeyteen siitä, että osaan pitää omista elintavoistani huolta. En nyt puolialastomana kyllä missään kulje, mutta välillä trikoot, joissa lihaserottuvuuden ja normaalin rasvaprosentin huomaa, urheiluhenkiset voivat ehkä samaistua. En koe, että pitäisi erityisemmin peitelläkään itseäni. Ei minusta millään sukupuolella tai tietyn ikäisellä ihmisellä ole velvollisuutta erityisemmin peitellä kehoaan, ellei nyt sukupuolielimiään ole esittelemässä. Ja jos haluaa kulkea peittävästi sekin on fine. Ihan miten kukin olonsa mukavaksi tuntee. Ei se ole muiden asia, kunhan ei alasti kulje.
Juuri näin! Itsekin pidän urheilutrikoita missä nyt ikinä haluankaan ja näin kesällä kuljen useasti vatsan paljastavissa lyhyemmissä topeissa. Salilla saatan olla pelkissä urheilurintsikoissa/topeissa ihan kuumuuden ja hikoilun vuoksi, talvella yleensä t-paidassa tai pitkähihaisessa crop-tyylisessä paidassa.
Itse olen ajatellut, että vartaloni saa näkyä muillekin. Mitä pahaa siinä on, jos kesähelteellä pukeutuu niin, että vartaloa näkyy tavallista enemmän? En oleta kenenkään katsovan minua, mutta jos joku katsoo, minusta huomaa, että tykkään urheilla. 99% ihmisistä tuskin edes kiinnittää minuun mitään huomiota.
En itsekään tajua, että kaikki pitää seksualisoida. Jos on kuuma, on luonnollista olla vaatetta vähemmän. Jos on hyvä vartalo, oli mies tai nainen, miksi sitä ei voisi "näyttää" muille? Ei se ole sen kummallisempaa kuin pukeutua Guessin paitaan (joita en käytä) tai Filippa K:n silkkipaitaan (joita en myöskään käytä). Kunhan intiimit kohdat on piilossa, minulle on ihan sama, miten ihmiset pukeutuvat.
Joltain osin ajattelen, että Suomen sääolot ovat sellaiset, että kunnon hellepukeutuminen puuttuu. Jos täällä olisi vuoden ympäri yli +20 lämpötilat, ihmiset tottuisivat nopeammin vapaampaan pukeutumistyyliin.
Nainen pukeutuu tiukkoihin shortseihin tai trikoisiin, mies pukeutuu löysiin housuihin.
Uimarannalla nainen pukeutuu persebikineihin, miehet pukeutuu löysiin shortseihin.
Miksi ne ovat vain naiset jotka pukeutuu paljastavasti ja pieniin vaatteisiin?
Nuoret naiset ovat aina halunneet esitellä kauneuttaan. Niin se on nyt, ja niin se oli 2000 vuotta sitten antiikin Kreikassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asde kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kuitenkin niin, että aikuinen ihminen saa esitellä itseään jos tahtoo tai sitten olla esittelemättä, kunhan ei laittoman paljastelun puolelle mene. Ei pitäisi aikuista ihmistä häiritä muiden pukeutuminen. Taitavat nuoret miehetkin yhtälailla esitellä itseään paidattomina siellä uimarannoilla, ap paheksunee tätä myös? Ei ole kenenkään takapuolta pakko tuijottaa, mikäli se vähäpukeisuus häiritsee.
Ei kai tässä ole siitä kysymys että saako vai eikö. Kiinnostavaa olisi ymmärtää miksi joku (mies tai nainen) pukeutuu paljastavasti.
No kuumalla säällä/urheillessa mukavuussyistä. En erityisemmin näyttele itseäni, mutta en halua peitelläkään, koska omista urheilusaavutuksistaan haluaa olla myös ylpeä. Miksi kaikki pitää seksualisoida? Se ei liity seksuaalisuuteen itselläni vaan ahkeruuteen ja ylpeyteen siitä, että osaan pitää omista elintavoistani huolta. En nyt puolialastomana kyllä missään kulje, mutta välillä trikoot, joissa lihaserottuvuuden ja normaalin rasvaprosentin huomaa, urheiluhenkiset voivat ehkä samaistua. En koe, että pitäisi erityisemmin peitelläkään itseäni. Ei minusta millään sukupuolella tai tietyn ikäisellä ihmisellä ole velvollisuutta erityisemmin peitellä kehoaan, ellei nyt sukupuolielimiään ole esittelemässä. Ja jos haluaa kulkea peittävästi sekin on fine. Ihan miten kukin olonsa mukavaksi tuntee. Ei se ole muiden asia, kunhan ei alasti kulje.
Juuri näin! Itsekin pidän urheilutrikoita missä nyt ikinä haluankaan ja näin kesällä kuljen useasti vatsan paljastavissa lyhyemmissä topeissa. Salilla saatan olla pelkissä urheilurintsikoissa/topeissa ihan kuumuuden ja hikoilun vuoksi, talvella yleensä t-paidassa tai pitkähihaisessa crop-tyylisessä paidassa.
Itse olen ajatellut, että vartaloni saa näkyä muillekin. Mitä pahaa siinä on, jos kesähelteellä pukeutuu niin, että vartaloa näkyy tavallista enemmän? En oleta kenenkään katsovan minua, mutta jos joku katsoo, minusta huomaa, että tykkään urheilla. 99% ihmisistä tuskin edes kiinnittää minuun mitään huomiota.
En itsekään tajua, että kaikki pitää seksualisoida. Jos on kuuma, on luonnollista olla vaatetta vähemmän. Jos on hyvä vartalo, oli mies tai nainen, miksi sitä ei voisi "näyttää" muille? Ei se ole sen kummallisempaa kuin pukeutua Guessin paitaan (joita en käytä) tai Filippa K:n silkkipaitaan (joita en myöskään käytä). Kunhan intiimit kohdat on piilossa, minulle on ihan sama, miten ihmiset pukeutuvat.
Joltain osin ajattelen, että Suomen sääolot ovat sellaiset, että kunnon hellepukeutuminen puuttuu. Jos täällä olisi vuoden ympäri yli +20 lämpötilat, ihmiset tottuisivat nopeammin vapaampaan pukeutumistyyliin.
Nainen pukeutuu tiukkoihin shortseihin tai trikoisiin, mies pukeutuu löysiin housuihin.
Uimarannalla nainen pukeutuu persebikineihin, miehet pukeutuu löysiin shortseihin.
Ja tähän kymmenen vastausta: jokainen saa pukeutua miten haluaa!!! Kyllä se Joni-Petterikin voisi laittaa stringit rannalle, ja on vain sattumaa, että yleensä ne Joni-Petterit eivät laita!!! Mikään ei kerro mistään yleisemmästä, koska vapaus ja helle!!
Koska pitävät estetiikasta ja ovat päässeet irti patriarkaatin tuomasta häpeästä naisten kehoja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
asde kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpa nyt rehellisiä. Sä käytät noita vaatteita sen takia että nautit niistä miesten katseista.
Kesällä pukeudun sellaisiin vaatteisiin, joista jää mahdollisimman huomaamattomat rusketusrajat. Harva asia on niin törkeän näköinen kuin T-paidan tai caprien jättämät rajat kesämekossa. Joten sori siitä, tulen jatkossakin käyttämään minishortseja ja narutoppeja. Vaikka BMI:kin on yli 30. 😱
Vierailija kirjoitti:
Haluavat esitellä itseään afrikkalaisille ja arabeille.
Olen vähän huolestunut sillä tavalla pukeutuvien naisten puolesta. Olin aikoinaan tekemisissä kyseisestä kulttuurista tulevan henkilön kanssa. Tiedän mitä nämä miehet ajattelevat länsimaisista naisista. Myös niistä naisista, joilla on tavallinen peittävä kesäpusero ja polviin ulottuva hame kesällä. Heidän ajattelutapansa ei noin vain muutu. On lapsellista kuvitella, että tuhansien vuosien takainen asenne haihtuisi ihmisestä hetkessä.
Miksi heidän pukeutumisensa kuuluisi minulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asde kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeudun siihen, mitä kaupat myy helposti. En rupea metsästämään tai kikkailemaan miesten osaston kanssa. Mulle ei ole väliä jos kesällä näkyy ihoa, mutta voisin mielelläni ostaa vähän löysempiä vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavat esitellä itseään afrikkalaisille ja arabeille.
Olen vähän huolestunut sillä tavalla pukeutuvien naisten puolesta. Olin aikoinaan tekemisissä kyseisestä kulttuurista tulevan henkilön kanssa. Tiedän mitä nämä miehet ajattelevat länsimaisista naisista. Myös niistä naisista, joilla on tavallinen peittävä kesäpusero ja polviin ulottuva hame kesällä. Heidän ajattelutapansa ei noin vain muutu. On lapsellista kuvitella, että tuhansien vuosien takainen asenne haihtuisi ihmisestä hetkessä.
Ja mistä me tiedetään, että haluavatko he edes muuttua? Miksi vuosituhansia vanhasta kulttuurista tulevat, jotka yleensä vieläpä vihaavat kristinuskoa, haluaisivat muuttua meidän kaltaisiksemme? Tuskinpa haluavat.
Itse naisena pukeudun pitkiin hameisiin jne. ei ole mitä esitellä, mutta jos jollain on mitä esitellä niin hyvä juttu.
No kun kotona ei huomiota saa, niin pysyy itsetunto edes jotenkuten kasassa kun muualta sitä saa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohitin eilen lenkillä teinitytön, ei todellakaan lähelläkään täysi-ikäistä, jolla oli päällään käytännössä alusvaatteet. Kai se joku urheilusetti oli mutta käytännössä rintsikat ja alushousut. Joka ikisen auton kohdalla hän käänsi päätään ja katsoi, katsooko kukaan. Mietin siinä, että oma tyttäreni ei sen näköisenä tule ulos lähtemään niin kauan kun minun kattoni alla asuu.
Toistuu se ikiaikainen yhtälö, että nuori nainen tyrkyttää itseään, flirttailee ja keimailee, kunnes sattuu tarpeeksi pervon tyypin ulottuville ja tulee kähmityksi tai ahdistelluksi tai vielä pahempaa. Sitten oppii kokemuksesta missä raja menee ja miten paljon kannattaa revaa ja ryntäitä hetkutella kylän raitilla. Kiusoitella ei voi loputtomiin. Joku käy ennen pitkää syöttiin ja sitten se on menoa - sitä saa mitä tilaa.
Ja tässä ei miituu lässytykset auta.
Vaikka nainen olisi alasti, ei se oikeuta miestä rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Yritin etsiä peittäviä bikineitä ja ei löytynyt joten piti sitten käyttää paljastavia pylly bikineitä. Ei voi mitään että tämmöset nämä trendit nyt on.
Paskapuhetta että ei löydy. Olen juuri kiertänyt kaupungin kaikki vaateputiikit ja kyllä oli useammassa paikkaa tarjolla ihan perinteikkään näköisiä bikinialaosia ja jopa kivoja urheilushortsien mallisia uima-alaosia naisille. Ei tarvitse naru kakkaröörissä pyllistellä, jos ei sitä erityisesti itse halua.
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena pukeudun pitkiin hameisiin jne. ei ole mitä esitellä, mutta jos jollain on mitä esitellä niin hyvä juttu.
Minulla ei ole nättejä sääriä niin pidän peittävämpiä vaatteita. Mutta tottakai kannattaa laittaa lyhyt hame, jos on hyvät sääret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole nättejä sääriä niin pidän peittävämpiä vaatteita. Mutta tottakai kannattaa laittaa lyhyt hame, jos on hyvät sääret.
Anteeksi, mutta musta tää ajattelutapa on nimenomaan vahingollinen. Että ollaan vain näyttelyesineitä ja pitää olla tietynlainen, että "saa näytellä"? Koko näyttelystä pitäisi päästä eroon, emme ole mitään objekteja. Tämän myötä loppuisi liian paljastavien vaatteidenkin käyttö ja sivistyneisyys sekä hyvät käytöstavat saisivat taas enemmän jalansijaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tienitytön äiti. Mikroshortsit ja pieni, niukka toppi. Minkäs tekee. En ala määräillä pukeutumista. Ostin taannoin valkoisen farkkuhameen, olisi puoleen reiteen edes. Kovin vähän käyttää, vaikka tykkää siitä. Mielummin ne melkein pakaran paljastavat, kireät shortsit.
Hyvältä kuulostaa
M41
Salilla on kuvottavaa, kun ihmiset on liian pienissä vaatteissa, juuri vaikka pelkissä urheilurintsikoissa (on muuten alusvaate, jos sitä tiennyt), koska jättävät hikensä ja kuolleet ihohuokosensa laitteisiin. Et sitten muita ole oppinut huomioimaan?