Käytätkö lapsesi aamulla pesulla ja pisulla ennen päiväkotiin viemistä?
Vai vietkö suoraan yövaatteissaan ja yövaipassaan sinne?
Tuli vaan mieleen tuosta toisessa ketjussa olevasta päiväkodin tädin vastauksesta, että monet tekevät juuri jälkimmäisellä mainitulla tavalla.
Jos teet niin, niin mistä syystä?
Kommentit (58)
Hyvänen aika, ei kai nyt kukaan niin tee? Eihän lasta nyt yökkäreissä ja pissisessä vaipassa mihinkään lähdetä kuskaamaan. Kasvot, kädet ja pylly pestään ja puetaan päivävaatteet. Eihän kukaan aikuinenkaan lähde yökkäreissä duuniin?
Joskus on pakko viedä kiukutteleva lapsi yövaatteissa hoitoon, ettei myöhästy töistä. Mielummin tietenkin hoidetaan aamutoimet rauhassa ja puetaan päivävaatteet.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:42"]
Kyllä hoitajat hoitaa sen puolen, siitähän niille maksetaan.
[/quote]
Ai mistä maksetaan? Ajatteletko, että päiväkodissa niillä on enemmän aikaa, aloittamalla päivä lasten peppujen pesulla? Ei tulisi mieleenkään viedä lasta yövaipassa päiväkotiin.
Uhmaikäistä on vaikea pukea väkisin ja pakkohan sinne töihin on ajoissa mennä. Ei auta pomolle selitellä, kun ei muksu suostunut pukemaan.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:40"]
Hyvänen aika, ei kai nyt kukaan niin tee? Eihän lasta nyt yökkäreissä ja pissisessä vaipassa mihinkään lähdetä kuskaamaan. Kasvot, kädet ja pylly pestään ja puetaan päivävaatteet. Eihän kukaan aikuinenkaan lähde yökkäreissä duuniin?
[/quote]
Tämä oli myös minun reaktioni aloitukseen... Ikinä ei mennyt meidän lapsi yöpuvussa päiväkotiin (olisin tosin ollut valmis viemään yöpuvussa, jos joskus ei vaatteiden vaihdosta olisi tullut mitään, mutta tämä ei nyt tullut ikinä eteen). Aina käytiin aamupesulla ja aina vaihdettiin vaatteet ennen päiväkotiin menoa.
Aamupisut pissataan kotona, vaihdetaan päivävaatteet, suihkussa ei käydä kuin iltaisin. Naamat putsataan ja pitkät hiukset letitetään. Ei ole tullut vielä sellaista pommiinnnukkumisaamua, ettei oltaisi ehditty näitä tehdä. Osaksi siitä syystä, että miehellä on liukuva työaika.
Joka aamu käydään pisulla ja pestään pylly/pippeli, hampaat, kädet ja kasvot sekä varpaat. sama juttu illalla.
Lapset 2v ja 5v.
Minä en jaksa aamuisin vaihtaa vaippaa, mutta edellisen päivän vaatteet vedetään päälle kyllä. Vaihtavat ne vaipat siellä sitten.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:51"]
Minä en jaksa aamuisin vaihtaa vaippaa, mutta edellisen päivän vaatteet vedetään päälle kyllä. Vaihtavat ne vaipat siellä sitten.
[/quote]
Voi jeesus!
Kyllä on joillain ihmisillä pahasti hämärtynyt kodin ja päiväkodin vastuunjako!
Onneksi mun ryhmässä ei ole tällaisia asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:51"]
[/quote]
Eikö se yönyli vaippa ole ääriään myöten täynnä ja johan se haiskahtaakin? Eihän päiväkodissa päivää aloiteta vaippoja vaihtamalla, kai?
Jos ollaan oltu myöhässä (meillä tosi voimakastahtoinen nuorimmainen) olen napannut lapsen niine hyvineen kainaloon ja pessyt ja pukenut vasta päiväkodin eteisessä. Se on siellä noin sata kertaa helpompaa, koska siinä on jo siirtymä takana, ja kädet pitää pestä joka tapauksessa.
4-vuotias aamulla pestään kädet, kasvot yms, ja hampaat tietysti. Hiukset letitän ja AINA puhtaat vaatteet. Silloin kun oli vaippa-iässä, niin todellakin laitoin kuivan vaipan päälle..
En tunne ketään joka veisi yöpuvussa tms tarhaan
On suorastaan kornia, että päivähoidossa korostetaan koko ajan enenevässä määrin "laadukasta varhaisKASVATUSTA" ja kehitellään kaikenlaisia "kasvatuksellisia hienouksia", kun vanhemmat samaan aikaan näyttävät kaipaavan lapsilleen laadukasta perushoitoa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:47"]
Uhmaikäistä on vaikea pukea väkisin ja pakkohan sinne töihin on ajoissa mennä. Ei auta pomolle selitellä, kun ei muksu suostunut pukemaan.
[/quote]
Mä olen yksinhuoltaja ja olen aina saanut uhmaikäiseni puettua. Hän on muuten vielä diagnosoitu erityislapseksi, jos epäilet, että olisi tavallista lievempi uhma. Lapsi puetaan eikä siitä neuvotella lapsen kanssa! Ja ihan sama, millainen mekkala siitä tulee, onpahan lapsella vaatteet päällä. Ja jos lapsi riisuu ne, niin ne puetaan uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:47"]
[/quote]
Mä olen yksinhuoltaja ja olen aina saanut uhmaikäiseni puettua. Hän on muuten vielä diagnosoitu erityislapseksi, jos epäilet, että olisi tavallista lievempi uhma. Lapsi puetaan eikä siitä neuvotella lapsen kanssa! Ja ihan sama, millainen mekkala siitä tulee, onpahan lapsella vaatteet päällä. Ja jos lapsi riisuu ne, niin ne puetaan uudestaan.
[/quote]
Aplodit?
Yleensä vaihdetaan vaippa ja laitetaan päivävaatteet päälle ja hampaat toki pestään.
Mutta pari kertaa on ollut pakko viedä taapero yövaipassa ja yökkäri päällä päikkäriin :/ Syy: nukuttiin pommiin ja aikaa ei ollut yhtään, itse ehdin vetää vaan vaatteet päälle ja käydä pissalla.