"SAAKO SUN KOIRAA SILITTÄÄ?"
Terve!
Mietin vain, että kun olette lenkillä koiranne kanssa, ja joku kysyy että saako koiraa silittää, mitä vastaatte?
Ja voitteko ilmoittaa rodun, ja sen jos ette anna silittää , miksi?
Kommentit (195)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:36"]Ei saa silittää, eikä siihen ole mitään sen kummempaa syytä.
Coton de tulear
[/quote]
Miksi alapeukutetaan, jos en anna ventovieraiden ihmisten silittää koiraani. Ihan kuin koirien silittäminen olisi kaikkien ihmisten oikeus, ja koiran kanssa ulkoillessasi olet velvollinen antamaan koirasi jokaisen tahmatassun kourittavaksi tai vähintään perustelemaan miksi ei saa silittää. Ainoa hyväksyttävä syy kieltäytymiselle on koiran vihaisuus.
Minä olen hankkinut koiran omaksi ilokseni. Jos sinä, lapsesi tai naapurin mummo tahtoo silittää koiraa, sellaisen voi hankkia ihan omaksi. En minäkään tule kysymään saanko silittää lastasi tai lääppiä autoasi.
[/quote] KERRANKIN FIKSU IHMINEN!!!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:36"]Ei saa silittää, eikä siihen ole mitään sen kummempaa syytä.
Coton de tulear
[/quote]
Miksi alapeukutetaan, jos en anna ventovieraiden ihmisten silittää koiraani. Ihan kuin koirien silittäminen olisi kaikkien ihmisten oikeus, ja koiran kanssa ulkoillessasi olet velvollinen antamaan koirasi jokaisen tahmatassun kourittavaksi tai vähintään perustelemaan miksi ei saa silittää. Ainoa hyväksyttävä syy kieltäytymiselle on koiran vihaisuus.
Minä olen hankkinut koiran omaksi ilokseni. Jos sinä, lapsesi tai naapurin mummo tahtoo silittää koiraa, sellaisen voi hankkia ihan omaksi. En minäkään tule kysymään saanko silittää lastasi tai lääppiä autoasi.
[/quote] KERRANKIN FIKSU IHMINEN!!!
Ei saa, pelkäävät lapsia kun eivät ole tottuneet. Perheessä, suvussa eikä lähipiirissä ole lapsia, ja tuskin tulee koirien elämässä koskaan olemaankaan, joten en ole lähtenyt puistoihin toteuttamaan ventovieraisiin lapsiin. Saavat mun puolesta olla pitämättä lapsista. Eivät hauku eivätkä pure, mutta selvästi pelkäävät jos lapsi tulee koskemaan, joten ihan koiria ajatellen ei ole mukavaa.
Kiinanharjakoiria on ja 5kpl
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:03"]
Saa silittää, mutta siitä en pidä että jotkut aikuiset naiset nostavat koirani syliin ja koiralle lässyttäen antavat sen nuolla kasvonsa, menee liian pitkälle.
Koira on kääpiövillakoira.
[/quote]
Mullakin on pieni ihmisystävällinen koira ja tuota tapahtuu usein! Aikuiset naiset nostavat lupaa kysymättä koirani syliin ja lässyttävät "voi sinä rakas!" "voi sinä kullanmuru!" argh!
Niin tuli mieleen,, että koirani vihaa miehiä, koska entisessä kodissaan perheen isä löi koiraa.
Kerran olin lenkillä, hieman humalassa ollut mies tuli lääppimään koiraa. Kuului vain hiljainen murina, koiralla karvat pystyssä. Sanoin ja karjuin monta kertaa että lopeta ja mene kauemmas. Lopulta koira ärähti ja mies juoksi pois.
Venäjänmustaterrieri
Itse kovasti haluaisin tutustua isoihin koiriin, koska pelkään niitä todella paljon. En vain kehtaa mennä aikuisena kyselemään ventovireaalta, et saisko karvaturtia silittää.
Tykkään kyllä koirista ja oon lapsuuteni viettäny koirien kanssa aina. Mutta nykyisin pelkään isoja koiria. Tuttavallani on kaksi isoa paimenkoiraa joista toinen on hyvin arka, se haukkuu kokoajan ja käyttäytyy hyvin arvaamattomasti. Tuttuni mielestä se on vain hauskaa kun koira räkyttää mulle kokoajan ja osittain myös jahtaa minua. En todellakaan uskalla olla normaalisti, koska minua on arka ja haukkuva koira purrut kertaalleen ja se oli iso. Tuttavani mielestä myös provosoin koiraa kokoajan, miten sen muka teen kun pyrin olemaan mahdollisimman normaalisti, mutta koirahan aistii pelkoni. Tuttavallani ei ole pienintäkään mielenkiintoa alkaa koiraansa komentamaan vaan antaa sen räkyttää.
Ei oikein enää tee mieli käydä hänen luonaan, kun saan kokoajan pelätä milloin tulee hammaskalusto meikäläiseen kiinni.
Olisi ihana päästä tutustumaan isohkoihin ja kiltteihin koiriin. Naapurissani asustelee nöffi perhe ja kyllä nekin haukullaan on mut pelon valtaan saaneet ja vielä kun koirat karhuilta näyttää niin HUI! Mutta voi miten SULOISIA ne otukset osaavatkaan olla!! :) Etenkin pentuina! ♡♡
Meillä sakemanni ja rottweiler. Ei saa selittää, nämä eivät ole tottuneet lapsiin, luulen että voisivat ärähtää, jos vieras lapsi tulisi kovin lähelle. Aikuisille eivät ole ärhennelleet.
Toisesta koirastani saatan lisätä, että se on tosi nuori vielä ja villikin eilä oikein pysy paikallaan.
Oma koira on ns. rescuekoira, vaikka onkin ollut Suomen sisällä koko ajan. Saako sitten käyttää sitä nimitystä? Aikuisen annan silittää jos hän on rauhallinen eikä häsellä tai lässytä, lapsen en anna ollenkaan (saattaa näykätä).
Ja en anna silittää jos ei vaan huvita sillä hetkellä. Ei ole mikään kansalaisvelvollisuus antaa kenenkään koskea koiraa vaan siksi kun joku haluaa silittää sitä.
Tosin hyvin harva tulee edes kysymään. Ollaan ulkoisesti aikamoinen parivaljakko. :)
Coton de tulear
[/quote]
[/quote]
Oletpa varsinainen ilopilleri :D
Suomen pystykorva ja saa silittää. Ihana, lapsirakas ja lempeä koira.
Mä annan silittää tietenkin, kun ei ole mitään syytä miksei. Mieluusti ilahdutan lapsia sillä. Ja vaikka aikuisiakin. Kaikki eivät voi omaa koiraa ottaa, niin nauttikoon minun koirasta ja koirani heistä :)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:06"]
Terve!
Mietin vain, että kun olette lenkillä koiranne kanssa, ja joku kysyy että saako koiraa silittää, mitä vastaatte?
Ja voitteko ilmoittaa rodun, ja sen jos ette anna silittää , miksi?
[/quote]
Saa silittää. Mutta hauveli on aika arka eikä anna kaikkien tulla lähelle. Toivottavasti kukaan ei pahastu siitä. Koira kaipaa siis totuttamista silittelijöihin, joten olette oikein tervetulleita meidän seuraan. :)
Annan silittää, koira on kiltti ja ihmisrakas. Välillä toki haluan nauttia lenkistä ihan yksin niin en silloin anna silittää. Koira on noutaja mix.
Sanon että saa silittää, jos koira antaa mutta todennäköisesti ei onnistu. Etenkin pikkulapsille neuvon että meneevät kyykkyyn ja odottavat että koira tulee luokse. Ei siis mitään käsien heiluttelua ja koiran kimppuun käyntiä.
Usein tosin lapsen nähdessään koira sinkoaa itsensä jalkojeni taakse piiloon joten yksikään lapsi ei ole sitä onnistunut silittämääm ja vieraiden aikuistenkin kanssa on myös hitaasti lämpiävä. Tuttujen kanssa sitten suorastaan hyppii päin ja pyytää rapsutuksia.
Bichon frise 1,5v.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:56"]No ei todellakaan saa! Koulutan koirani tiukasti ja siihen ei kuulu se, että kesken lenkin jäädään umpioutojen siliteltäväksi. Koirani on erittäin puolustushenkinen - vaikkakin hyvin koulutettu - ja vieraiden silittely on sille hämmentävää. Saattaa jopa näykätä, kun vielä pentuiässä ja koulutus kesken.
Kaikki lapsiperheet: älkää opettako kakaroitanne kinumaan silittämislupaa ventovierailta koirilta! Se vaan nyt ei ole asiallista.
[/quote]
Olet tulevaisuuden pelottava mummo, kota kaikki lapset pelkäävät. Muistan tuollaisia lapsenvihaaja mummoja lapsuudestani, pelottavia.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:25"]
Saa silittää. Mielellään.
Belgian pk ja andalusianrottaterrieri.
[/quote]
Meilläkin on andalusianrottaterrieri ja saa silittää, tosin lenkillä mennään vauhdilla niin en itse halua pysähtyä. Mutta koirapuistossa tai jos ollaan vaan ns. pissalenkillä niin toki saa.
Saa silittää, meillä on suomenlapinkoira joka rakastaa kaikkia :). En antaisi silittää jos koira olisi pelokas tai epävarma.
Saa silittää, rotu on sileäkarvainen griffoni. Jos on kiire, niin sitten ei saa silittää, tai saa nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:36"]Ei saa silittää, eikä siihen ole mitään sen kummempaa syytä.
Coton de tulear
[/quote]