Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku sanoi että yhden lapsen vaippoihin menee 50€/kk !?

Vierailija
03.07.2014 |

Kuinka ihmeen usein ihmiset vaihtaa lapselle vaippaa?

Minä en saanut menemään tuota summaa edes kaksosilla. Ihan vastasyntyneellä tulee löysää tavaraa monta kertaa päivässä, mutta sen ikäisille vaippoja on enemmän per paketti. Isommalla vauvalla/taaperolla, ei yleensä tule kuin 1-3 kertaa kakka, ja pissan takia ei varmaankaan tarvi vaihtaa kuin kerran tai kaksi, jos lapsi ei ihan litratolkulla juo.

Meillä kaksosilla meni toisella 2-3 vaippaa vuorokaudessa, toisella yksi enemmän.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapset on kyllä olleet jatkuvassa kuivumisvaarassa tai sitten vaipat on käytetty niin pitkään että läpi tulee.

Sekä synnärillä, että neuvolassa, että imetysklinikalla sanottiin että vauvalle tulee tulla vähintään 5-6 selvästi märkää pissavaippaa päivässä.

Vierailija
42/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein pitää lasta pissavaipoissa? Teillä siis se ajatus on siinä se ällöttävä, että vaikka olisi pari ruokalusikallista pissaa imeytynyt vaippaan, se on ajatuksena niin inhottava että vaippa pitää vaihtaa välittömästi.

Ja vanhukset saa olla kyllä paskaisissa vaipoissa vaikka vuorokauden, kukaan ei tule tunnin välein kokeilemaan, että ei kai vaan ole pieni pissa lirahtanut vaippaan...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:24"]

Ap:n lapset on kyllä olleet jatkuvassa kuivumisvaarassa tai sitten vaipat on käytetty niin pitkään että läpi tulee.

Sekä synnärillä, että neuvolassa, että imetysklinikalla sanottiin että vauvalle tulee tulla vähintään 5-6 selvästi märkää pissavaippaa päivässä.

[/quote]

No minkäs teet jos ei ole? Väkisinkö pitää juottaa? Ja sitten nestettä täysinäiseen mahaan väkisin syöttää ruokaa?

Olisit kuule tullut sitten itse noi lapset hoitamaan kun minä olen niin väärin tehnyt!

ap

Vierailija
44/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun tuli mieleen kommentoida, että todella monet lapset tulevat pienten ryhmään aamulla yövaipassaan ja pesemättömänä...

t. Lastentarhanope joka ei vaan ymmärrä

Vierailija
45/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:14"]

Ap, vaikka ovatkin imukykyisiä, niin ne painaa ja tuntuvat viileiltä.

Mieti sen mukaan, monet kuset sietäisit omassa vaipassasi :) Jos et muuten keksi niin kokeile ihmeessä mistä tuntuu painava kylmä möhkö housuissa.

[/quote]

Kuule, kyllä se riippuu siitä kuinka usein se pissa tulee, ja kuinka iso määrä sitä tulee kerralla. Enkä ole vielä koskaan kylmää vaippaa lämpöisestä takapuolesta ottanut, kyllä siinä on pitänyt sitten pidemmän aikaa jossai lumihangessa istua. Kyllä minä tunnen vaipasta koska se painaa, ja koska ei, pieni pissa häviää sinne kyllä todella olemattomiin.

ap

[/quote]

Tuohon voi vastata vain että kokeile itselle ja tule sen jälkeen sanomaan. Ei se pissamäärä ole yhtään sen vähempi vaikka isompaan vaippaan häviäisi paremmin. Eikä se vaippa mikään jääkylmä ole, mutta on se kroppaa viileämpi.

Vierailija
46/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:26"]

[/quote]

No minkäs teet jos ei ole? Väkisinkö pitää juottaa? Ja sitten nestettä täysinäiseen mahaan väkisin syöttää ruokaa?

Olisit kuule tullut sitten itse noi lapset hoitamaan kun minä olen niin väärin tehnyt!

ap

[/quote]

No ei mut vähän useemmin vois sitä nestettä sitten tarjota. Kerros suunnilleen ne maitoa juodut desit sitten/vrk? Ei varmasti onnistu parilla vaipalla, jos oot esim. korviketta antanut suositusten mukaan. Imetettäessä pissamäärä voi olla vähän pienempi, 5-6 vaippaa/vrk on silti mentävä.

Vierailija
47/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:25"]Ei ole oikein pitää lasta pissavaipoissa? Teillä siis se ajatus on siinä se ällöttävä, että vaikka olisi pari ruokalusikallista pissaa imeytynyt vaippaan, se on ajatuksena niin inhottava että vaippa pitää vaihtaa välittömästi.

Ja vanhukset saa olla kyllä paskaisissa vaipoissa vaikka vuorokauden, kukaan ei tule tunnin välein kokeilemaan, että ei kai vaan ole pieni pissa lirahtanut vaippaan...

ap

[/quote]

Lapsella tulee kyllä 12h aikana tuota enemmän pissaa. Tai sitten lapsi on syytä viedä lääkäriin.

Vierailija
48/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä vanhuksista? Siitähän juuri melskataan kun vaihdetaan vaippa vain pari kertaa päivässä, että se on epäinhimillistä kidutusta!

Vierailija
49/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 13:25"]

Kuinka ihmeen usein ihmiset vaihtaa lapselle vaippaa?

Minä en saanut menemään tuota summaa edes kaksosilla. Ihan vastasyntyneellä tulee löysää tavaraa monta kertaa päivässä, mutta sen ikäisille vaippoja on enemmän per paketti. Isommalla vauvalla/taaperolla, ei yleensä tule kuin 1-3 kertaa kakka, ja pissan takia ei varmaankaan tarvi vaihtaa kuin kerran tai kaksi, jos lapsi ei ihan litratolkulla juo.

Meillä kaksosilla meni toisella 2-3 vaippaa vuorokaudessa, toisella yksi enemmän.

[/quote]

Esim. LIDL:ssä on vaippoja noin 0,14€ - 0,18€ / kpl.   

Noita 14 centin vaippoja pitäisi käyttää yli 350 kuukaudessa, eli 11-12 päivässä että niihin saa menemään 50€/kk   

Ostakaa hyvät ihmiset sieltä missä on hyvä hintalaatusuhde. 

Sami   

Vierailija
50/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:25"]

Ei ole oikein pitää lasta pissavaipoissa? Teillä siis se ajatus on siinä se ällöttävä, että vaikka olisi pari ruokalusikallista pissaa imeytynyt vaippaan, se on ajatuksena niin inhottava että vaippa pitää vaihtaa välittömästi.

ap

[/quote]

Pari ruokalusikallista? Ymmärrätkö että jos vaippa on aina kuiva eli lapsi ei pissaa, on joku vialla. Voi vittu kuinka mulla kiehuu nyt. Toivon niin paljon että oot provo. Käytä nyt pikimiten ne lapset lääkärissä hyvä ihminen! Tietääkö joku pystyykö tällaisesta vinkkaamaan sossuille ja pystyykö ne selvittään apn henkilöllisyyden? En tekisi vittuillakseni, vaan oon oikeasti huolissani näistä lapsista :( !

Vierailija
51/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamperssistahan ei sitä virstaa edes huomaa muut, kuin käyttäjä itse, ellei oikeasti vaippa ole äärimmillään täynnä ja muuttunut jo geelilietteeksi.. Sääliksi käy. Ällöttää ajatella, että muka vauva selvinnyt viidellä desillä nestettä vuorokaudessa ja hajottanut munuaisiaan likaisessa vaipassa :(

Vierailija
52/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä vaippoja enemmän päivässä kuluu 2-3 kpl, mutta ei sitä vaippaa kyllä joka pikkupissan jälkeenkään ole mitään järkeä vaitaa. Tuskin päiväkodissakaan sellaista ehditään tekemään. Eri asia sitten, jos pissa on sen verran iso, että vaippa tulee heti kerrasta painavaksi ja täydeksi.

Vierailija
53/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että jos ihan pikkuliri yöllä ei sen takia tarvitse vaihtaa? ? ("ei juuri pissaa")...vaikkei tuntuisi olevan märkä, on se peffa kuitenkin hikinen yön jäljiltä. Ap. kulkee varmaan itsekin koko viikon samassa siteessä kun ei juurikaan ole vuotoa. Hyi saakeli mikä ällö ämmä...lapsen rääkkääjä..

Vierailija
54/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puhunut mistään yöpissasta tässä nyt, vaan ihan päivän aikana tapahtuvasta pissaamisesta. -53

Vierailija
55/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:48"]

Niin että jos ihan pikkuliri yöllä ei sen takia tarvitse vaihtaa? ? ("ei juuri pissaa")...vaikkei tuntuisi olevan märkä, on se peffa kuitenkin hikinen yön jäljiltä. Ap. kulkee varmaan itsekin koko viikon samassa siteessä kun ei juurikaan ole vuotoa. Hyi saakeli mikä ällö ämmä...lapsen rääkkääjä..

[/quote]

No älä ny sentään noin.

Vierailija
56/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:42"]

Kyllähän niitä vaippoja enemmän päivässä kuluu 2-3 kpl, mutta ei sitä vaippaa kyllä joka pikkupissan jälkeenkään ole mitään järkeä vaitaa. Tuskin päiväkodissakaan sellaista ehditään tekemään. Eri asia sitten, jos pissa on sen verran iso, että vaippa tulee heti kerrasta painavaksi ja täydeksi.

[/quote]

About ensimmäinen järkevä ja kiihkoton kommentti tässä ketjussa :)

Vierailija
57/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:26"]

[/quote]

ap

[/quote]

No ei mut vähän useemmin vois sitä nestettä sitten tarjota. Kerros suunnilleen ne maitoa juodut desit sitten/vrk? Ei varmasti onnistu parilla vaipalla, jos oot esim. korviketta antanut suositusten mukaan. Imetettäessä pissamäärä voi olla vähän pienempi, 5-6 vaippaa/vrk on silti mentävä.

[/quote]

Mun lapset eivät ole koskaan juoneet "suositusten" määriä. Väkisinkään ei voi juottaa, vai miten se tapahtuu? Nenämahaletku otettin kyllä pois kun sairaalasta pääsivät kotiin. Ei ne juo vaikka miten tyrkyttäisi, en nyt enää muista monen vuoden jälkeen desimääriä, mutta hyvin vähän joivat maitoa, ja siitä kyllä keskusteltiin neuvolassa, noita keskosia kun seurattiin ensimmänen vuosi ihan sairaalan puolellakin kasvun ja kehityksen suhteen. Hullua sanoa että "jos olet antanut suosituksen mukaan" ihan kuin ne lapset joisi kaikki mitä annetaan.

Ja tiedän kyllä muitakin jotka eivät ole suostuneet maitoa lipittämään "suositusten" mukaan.

ap

Vierailija
58/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:25"]

ap

[/quote]

Pari ruokalusikallista? Ymmärrätkö että jos vaippa on aina kuiva eli lapsi ei pissaa, on joku vialla. Voi vittu kuinka mulla kiehuu nyt. Toivon niin paljon että oot provo. Käytä nyt pikimiten ne lapset lääkärissä hyvä ihminen! Tietääkö joku pystyykö tällaisesta vinkkaamaan sossuille ja pystyykö ne selvittään apn henkilöllisyyden? En tekisi vittuillakseni, vaan oon oikeasti huolissani näistä lapsista :( !

[/quote]

Lue kaikki mun vastaukset, lapset on jo yli 5 vuotiaita ja täysin terveitä, olleet aina.

ap

Vierailija
59/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:42"]

[/quote]

About ensimmäinen järkevä ja kiihkoton kommentti tässä ketjussa :)

[/quote]

Vaippojen mainoksissakin sanotaan että 8 tuntia pysyy kuivana, ei tarvi yöllä vaihtaa, ja päivällähän sitä vaihdetaankin sitten useammin kun tulee kakkaakin. Aika naurettavaa että joku sanoo että lapsen pylly hikoilee niin paljon että vaippa pitää heti herätessä vaihtaa, vaikka ei olisi pissaa tullut. Ei ole mun lapset pyllystä hikoilleet niin paljon, eikä juuri muualtakaan.

ap

Vierailija
60/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti se että vaippa pysyy pintakuivana ei todellakaan tarkoita etteikö olisi syytä vaihtaa. Oikeesti muakin haluttais tehdä ls-ilmo tuollaisesta vanhemmasta kuin ap.