Työkaveri valehteli pomolle että tulen myöhässä töihin!
Ärsyttää ihan suunnattomasti. Aloitin muutama kuukausi sitten uudessa työssä. Kyseinen työkaveri on vitsaillut joskus siitä että hän tulee töihin aina puoli tuntia etuajassa. Mitään pakottavaa tarvettahan tälle ei ole, mutta kukin tavallaan. Itse saavun aina niin, että olen työpaikalla täysin valmiina aloittamaan vuoron n.10min ennen töiden alkua. En siis myöhässä, meillä on niitäkin työntekijöitä jotka ilmestyvät töihin hiki otsalla ja puuskuttaen ihan viime tingassa.
Sain aina sellaiset vibat ettei tuo työkaveri tykkää minusta mutta en ajatellut siitä sen enempää. Olen aina ollut sitä mieltä että töhin tullaan tekemään töitä eikä siellä tarvitse kaveerata kenenkään kanssa jos ei halua, kunhan käyttäytyy kaikkia kohtaan asiallisesti. Mutta kuka menee valehtelemaan pomolle tuollaista?? Inhottaa vielä enemmän senkin takia että olin nuorempana krooninen myöhästelijä, mutta nyt kolmenkympin lähestyessä olen päässyt siitä kovalla harjoittelulla täysin eroon.
Puhunko tuosta suoraan työkaverille vai menenkö kertomaan pomolle? Mitä ihmettä tällaisessa tilanteessa pitää edes tehdä.
Kommentit (26)
Vie asia niin pitkälle organisaatiossasi kuin on tarvis, ap. Törkeää valehtelua ei tarvi kenenkään sietää!
Juttele luottamusmiehen kanssa.
Kysy liitosta mitä tehdä
Eikö teillä ole työajan seurantaa?
Ei kai noilla väitteillä ole mitään virkaa ilman todisteita.
Onko teillä töissä henkilöstöpuoli, kerro asia sinne ja kysy pitääkö tehdä kirjallinen ilmoitus työkaverin valehtelusta. Voit myös kysyä julkisesti niin että on muita henkilöitä todistamassa, onko pomo "kysynyt jo x:ltä miksi hän valehteli sinun myöhästymisestä vaikka olet töissä aina n. 10 minuuttia ennen vuorosi alkua?"
Palaisin asiaan suoraan pomon kanssa. Kysyt suoraan, että saiko asian selvitettyä xx:n kanssa, vai mietitäänkö jatkotoimia koska ainakaan sinulta tuo valehtelija ei ole pyytänyt anteeksi.
Pitäkää puolenne. Kai sanoit pomolle että valehtelee. Ja että jos moinen käytös ei lopu vaadit kolmiksntakeskustelua