Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri valehteli pomolle että tulen myöhässä töihin!

Vierailija
01.07.2021 |

Ärsyttää ihan suunnattomasti. Aloitin muutama kuukausi sitten uudessa työssä. Kyseinen työkaveri on vitsaillut joskus siitä että hän tulee töihin aina puoli tuntia etuajassa. Mitään pakottavaa tarvettahan tälle ei ole, mutta kukin tavallaan. Itse saavun aina niin, että olen työpaikalla täysin valmiina aloittamaan vuoron n.10min ennen töiden alkua. En siis myöhässä, meillä on niitäkin työntekijöitä jotka ilmestyvät töihin hiki otsalla ja puuskuttaen ihan viime tingassa.

Sain aina sellaiset vibat ettei tuo työkaveri tykkää minusta mutta en ajatellut siitä sen enempää. Olen aina ollut sitä mieltä että töhin tullaan tekemään töitä eikä siellä tarvitse kaveerata kenenkään kanssa jos ei halua, kunhan käyttäytyy kaikkia kohtaan asiallisesti. Mutta kuka menee valehtelemaan pomolle tuollaista?? Inhottaa vielä enemmän senkin takia että olin nuorempana krooninen myöhästelijä, mutta nyt kolmenkympin lähestyessä olen päässyt siitä kovalla harjoittelulla täysin eroon.

Puhunko tuosta suoraan työkaverille vai menenkö kertomaan pomolle? Mitä ihmettä tällaisessa tilanteessa pitää edes tehdä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa selittää. Myöhästelijä!

Vierailija
2/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, kerran myöhästelijä, aina myöhästelijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia tulee puheeksi jossain vaiheessa pomon kanssa tai työkaveri valehtelee uudelleen, kannattaa mennä pomon juttusille ja kertoa totuus.

Vierailija
4/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että on puhunut tuollaista?

Onko ihan varmasti totta?

Vierailija
5/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on uuden työpaikan etsintä edessä.

Työkaveri on saanut sen mitä haluaakin. Leimattua sinut huonoksi työntekijäksi.

Vierailija
6/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo mainitsi asiasta kun menin juttelemaan tälle ihan muista työjutuista.

Myöhästelijäksi haukkujille. Tulen töihin aina julkisilla niin, etten edes voisi myöhästyä ellen missaa bussia ihan täysin. Miten se on myöhästymistä jos olen ollut työpaikalla asemissa joka kerta niin, että kun vilkaisen kelloa minulla on noin se 10min aikaa oman vuoroni alkuun? En valittaisi tästä jos olisin oikeasti myöhästynyt joskus, mutta kun en ole. Ap

Vierailija
7/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia puheeksi yhdessä pomon ja tämän valehtelijan kanssa. Kylmästi sanot, että nyt palaveri asiasta ja kissa pöydälle.

Vierailija
8/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keneltä kuulit tuon väitteen. Pomolta, vai joltain työkaverilta. Työkaverilta kuultuna, mieti, mikä työkaverin suhde on itseesi ja tuohon pomolle valehtelijaan. Ehkä työkaveri haluaa vain draamaa, tai savustaa toisen teistä tai molemmat pois töistä.

Pomolta kuultuna, olisi pitänyt saada suu auki välittömästi. Ainoa mitä loppuen lopuksi kannattaa tehdä on pyytää pomo, valehtelija sekä asiasta kertonut saman pöydän ääreen ja sanoa suoraan, että tällaisen väitteen olet itsestäsi kuullut, ja haluat tietää miksi tuollainen väite on esitetty, se kun ei pidä paikkaansa. Voi olla että joku päätyy lähtemään työpaikasta, heti tai myöhemmin. Mutta haluatko itsekään jäädä tuollaiseen valheiden draaman keskelle?

Vierailija
9/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muiden "myöhästelyistä" valittanut ei enää töröttänyt työpaikalla melkein tuntia etuajassa sen jälkeen, kun pomo kävi huolestuneena kysymässä tältä että kai tämä tietää milloin tämän vuoro alkaa. :D

Vierailija
10/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset joilla ei ole muuta elämää kuin työ voivat ihan rauhassa tulla haahuilemaan sorville vaikka tuntia ennen työvuoron alkua. Minä en tule eikä näiden tylsien työmuurahaisten tarvitse muiltakaan olettaa samaa "omistautumista" työnantajalle. Se riittää, että on työpaikalla työvuoron alkaessa. Työnantaja ei maksa ylimääräisestä ajasta kuitenkaan.

Vierailija
11/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on uuden työpaikan etsintä edessä.

Työkaveri on saanut sen mitä haluaakin. Leimattua sinut huonoksi työntekijäksi.

Joo. Minulle tällainen työ"kaveri" järjesti potkut. Jäin joka päivä ylitöihin ja kerran en pystynyt jäämään ja lähdin kun vuoro loppui, niin kuulemma ei ole työmotivaatiota ja kieltäydyn työtehtävistä. Oli siinä muutakin mitä oli keksinyt. Itse hän viihtyi tupakalla ja epämääräisillä tauoilla niin paljon, että ihmettelen, miten on voinut edes seurata minun työskentelyä.

Vierailija
12/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olet joutunut työpaikkakiusaamisen uhriksi.

Vierailija
13/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et sitten saanut suutasi auki, korjataksesi asian?

Vierailija
14/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat asian esiin esimiehen kanssa, MUTTA...mikäli työkaverisi ja esimiehesi on hyviä kavereita keskenään, jäät armotta ilman oikeutta. Eikö ole baskamainen juttu. Toivon, että saat asiat järjestymään!

Vierailija
15/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele pomon kanssa. Ehkä voit etukäteen miettiä miten muotoilet keskustelun alun lauseet sopivaksi, ettei tule väärinkäsityksiä enempää. Sano ettet tiedä syytä, miksi työkaveri sanoo asioita jotka eivät pidä paikkansa.

Vierailija
16/26 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kyllä että en ole ikinä ollut myöhässä, mutta pomo tuntui vaan hymähtävän tuohon ja sanoi kysyvänsä siltä työntekijältä mitä hän tarkoitti. Tuo tilanne tuli niin puskista kun en ole tottunut mihinkään työpaikkadraamaan. Ap

Vierailija
17/26 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on sellaista että olette työkaverin kanssa kahdestaan vuorossa mene joku päivä pari tuntia myöhässä töihin. Kun työkaveri suuttuu ihmettele vaan että ai täh, mähän olin se myöhästelijä.

Vierailija
18/26 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kyllä että en ole ikinä ollut myöhässä, mutta pomo tuntui vaan hymähtävän tuohon ja sanoi kysyvänsä siltä työntekijältä mitä hän tarkoitti. Tuo tilanne tuli niin puskista kun en ole tottunut mihinkään työpaikkadraamaan. Ap

Kysy sitten siltä pomolta, että mitä tämä työntekijä selitti. Pomon pitää kyllä nämä aiheettomat valitukset hoitaa, sillä se on muuten työpaikkakiusaamista, jos syytteet on katteettomia.

Vierailija
19/26 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työpaikalla muuta työkaveria, joka olisi tullut samoihin aikoihin tai myöhemmin töihin -kun mainitsit niistä jotka tulevat viimeisellä minuutilla - jotka voisivat kertoa pomolle sinun olevan paikalla?

Sinuna näyttäisin myös bussiaikataulusta vuoron, jolla tulet. Jos ne eivät kulje tiiviisti, on aika selvää että minkä vuoron työntekijä valitsee.

Vierailija
20/26 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä asiaa tähän. Seuraavan kerran kun näet pomoa, kysy häneltä että no, joko selvitti tältä kollegalta että miksi hän oli mennyt sellaista sanomaan. Pysy jämäkkänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan