Olen raskaana ja tupakoin
Miten helvetissä saan lopetettua tämän? Syyllistäminen ei auta, pienen vauvan ajatteleminen ei auta. Olen pohjimmiltani ihan kiva ihminen enkä ymmärrä miksen vaan LOPETA. Vinkkejä, kivitystä, ihan mitä vaan kommentteja kaipaan! HELP!
Kommentit (130)
Minä poltin myös raskauden aikana.. heti alusta asti aloin vähentämään, ennen poltin maxi askin päivässä. Siirryin myös punaisesta siniseen ja välillä vaalean vihreää joten on vähemmän nikotiinia. Välillä poltin vain 2päivässä ja mietin koko ajan miten pystyn lopettamaan... Päätin k uitenkin että 5viikko ennen LA LOPETAN koska silloin vauvalle ei jää riippuvuutta ja silloin myös lopetin.
Julkisilla paikoilla en viitsinyt polttaa ollenkaan. Polttaminen oli enimmäkseen vaan tapa josta on vaikea päästä eroon, itselleni ei ainakaan mitään järkyttäviä oireita tullut.
Niin ja ihan täysin terve poika tuli , ei itkeskele ja aina vaan hymyilee, kertaakaan ei ole ollut edes kipeä vaikka on jo 7kk.
Niin ja päätä illlalla että tämä on viimenen ja aamulla et poltakkaan enää. Kannattaa myös hävittää kaikki tupakat ettei sorru siihen yhteen. Seuraava pv on jo paljon helpompi.
Poltin minäkin. Ja kaikista. Luusereita ollaan, tervetuloa kerhoon.
En tiedä kuinka pitkällä raskautesi on, mutta jokainen henkäsy röökistä on kuin puristaisi napanuoran tiukalle, jolloin vauvan hapensaanti vaikeutuu. Et halua tehdä sitä.
Itse lopetin plussaan, se ei ole helppoa, mutta jo kolmannen päivän jälkeen siitä tuli helppoa. Haluan haastaa itseni ja näyttää että mussa on sen verran "munaa" että voin sen tehdä. Ei se niin helppoa ole, ainakaan alkuun. Mutta sen verran täytyy olla tahtoa ja mielen lujuutta.
Mä voin antaa vaan sympatiaa. En onnistunut itsekään :/
Mulla on yksi tuttu joka on myös raskaana aivan alussa ja on polttanut jopa kaksi askia päivässä ennen raskautta. Mietin itsekin miten voisin auttaa häntä. En ole itse koskaan polttanut mutta ymmärrän että nikotiiniriippuvuus on vaikeaa. Eikös nikotiinilaastarikin olisi pienempi pahe niin vauva ei saa tervaa eikä häkää.
Paha sanoa. Se on niin ykailöllistä kullakin. Itse lopetin ihan seinään kun sain tietää olevani raskaana. Ystäväni joka oli polttanut pidempään ja poltti enemmän kuin minä, lopetti myös tuostavain kun tuli raskaaksi. Vaikeampaa se oli hänelle kuin minulle. Hän himoitsee tupakkaa vielä 3kk jälkeen kun minä taas en ole kertaakaan lopetettuani halunnut edes savuja.
Tahtoa se vaatii ja itsekuria. Mutta lähipiirin tuki ei olisi haitaksi
Karmeinta tässä on se, että kun olen töissä enkä siis kehtaa käydä röökillä (koska työkaverit tietää jo raskaudesta, n. 4 kk mutta ei näy päälle), niin pystyn melko hyivn kestämään sen päivän. Heti kun pystyn polttamaan jossain salaa, niin teen sen. Siis mun typerien työkavereiden mielipide minusta on mulle tärkeämpi kuin tuon vauvan terveys? Aivan kauheaa.
Kiitos kommenteista, näitä jo oli ilo lukea, ja vaikka luusereita ollaankin niin kiva tietää etten ole ainoa. Jatkan yrittämistä.
Ihan kuin minä =/ Valitettavasti en osaa auttaa, itse kokeilin purkat ja laastarit, ei auttanut. Yritin viettää mahdollisimman paljon aikaa muiden seurassa koska poltin myös salaa.
Toivottavasti saat keskenmenon, turha enää on itkeä kun itse olet harmin aiheuttanut.. Olisit jättänyt lapsenteon myöhemmäksi eli tehnyt vasta silloin kun tupakka ei ole elämäsi nro.1... tällä hetkellä sen pitäisi olla lapsesi..mutta ei.. ei enää auta..