Olen raskaana ja tupakoin
Miten helvetissä saan lopetettua tämän? Syyllistäminen ei auta, pienen vauvan ajatteleminen ei auta. Olen pohjimmiltani ihan kiva ihminen enkä ymmärrä miksen vaan LOPETA. Vinkkejä, kivitystä, ihan mitä vaan kommentteja kaipaan! HELP!
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:03"]
No hyi,kai Se sähkötuprutinkin ihan yhtä vaarallista on,jopa vaarallisempaa. Tupakoinnin riskit tiedetään,mutta mitä aiheuttaa kun elintarvikeväriä vedetään höyryn muodossa keuhkoihin??? Tai mitä Se verenkiertoon tekee. Tuttava käytti tuota imetysaikana ja kersa oli jäätävissä vatsavaivoissa ja ripulissa koko ajan. Kun siirtyi tupakkaan,loppu lapsen vaivat. En tue tupakointia,mutta en kyllä ylistä tuota sähköistäkään.
[/quote]
Onko ikävää olla yksin niin erinomaisena ainoana maailmassa? Vähän sentään harmaita sävyjä olisi sinunkin syytä katsoa. Annat itsestäsi kamalan kuvan ihmisenä noilla houreillasi ja silkalla pahuuden tuominnalla.
Ja ei, en puolustele raskausaikana polttamista tai mitään muistakaan listaamistasi ongelmista, mutten myöskään usko, että raivotautisen hirven käytös ongelmaiselle on avuksi. Ei nyt ollut sosiaalisesti kovin majesteetillinen veto tämä.
[/quote]
tuota noin.. Anteeksi mitä? Ensimmäisen tekstin pointin näin sivullisena ymmärsin. Mitä ihmettä tuossa vastauksessa haetaan? Ihan siis asiallisestihan tuossa esitettiin kysymys,että kuinka paljon vaarallisempaa on vetää elintarvikeväriä keuhkoon kuin tupakan myrkkyjä. Sekä kerrottiin omakohtaista kokemusta sähkötupakasta imetysaikana.. En nyt kyllä raivotautista hirveä tuosta tekstistä löydä repimälläkään. Ihan on irrallinen tuo sinun vastauksesi minusta asialliseen kommenttiin. Ja ei,itse en tiedä sähkötupakasta tai sen vaikutuksista keneenkään. Tupakan aiheuttamiakaan haittoja en ole havainnut,vaikka lähipiirissä kaksi raskausajan tupruajaa onkin ollut. Terveiltä nuo lapset ainakin päälle päin vaikuttavat.. Lieko geeneilläkin jotain vaikutusta siihen,altistaako rööki jollekin vai ei..
Itse kuulun myös niihin jotka lopetti raskausaikana. Plussan jälkeen poltin viimeisen ja koko raskausaikana ei tehnyt mieli. Kuulun myös niihin joilla ei ole minkäänlaisia vieroitusoireita.. Nyt imettäessä tupakanhimo on välillä kova, varsinkin kun vauva on hyvin itkuinen. Nikotiini kuitenkin lisää itkuisuutta joten jää polttamatta vaikka tupakkaa olisi jatkuvasti saatavilla. Ehkä sitten kun lapsi siirtyy kiinteisiin ;D
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:51"]Itse kuulun myös niihin jotka lopetti raskausaikana. Plussan jälkeen poltin viimeisen ja koko raskausaikana ei tehnyt mieli. Kuulun myös niihin joilla ei ole minkäänlaisia vieroitusoireita.. Nyt imettäessä tupakanhimo on välillä kova, varsinkin kun vauva on hyvin itkuinen. Nikotiini kuitenkin lisää itkuisuutta joten jää polttamatta vaikka tupakkaa olisi jatkuvasti saatavilla. Ehkä sitten kun lapsi siirtyy kiinteisiin ;D
[/quote] ja siis lopetin siksi kun ei yksinkertaisesti vain tehnyt mieli.
Ajattele tosi tarkkaan ja aidosti ÄITINÄ minkälaisen elämän haluat lapsellesi. Haluatko huonosti kehittyneen lapsen vai mahdollisimman terveen.
http://machealth.wikispaces.com/Smoking+During+and+After+Pregnancy
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/07/12/article-2013825-0CDD4F1D00000578-826_468x299.jpg
Babies born to smoking mothers are far more likely to suffer from deformed limbs
Read more: http://www.dailymail.co.uk/health/article-2013825/Babies-born-smoking-mothers-far-likely-deformed-limbs.html#ixzz36PS6LUyW
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Eikö Tän pitäny olla syyllistämätön ketju.. Miten Tää keskustelu menee aina tähän samaan. Tulee vaan paskempi fiilis ja -> röökille. Niin minä tekisin,vaikken raskaana tällä hetkellä olekaan. Tiedän mitä nämä ihmiset on käynyt\käy\tulee käymään läpi. Itse onnistuin lopettaa vasta rv 30 korvilla kun bongasin sähkötupakan. Alkuun nikotiininestettä pari viikkoa j toiset pari einikotiinillista. Helvetti kun olisin Ton hyvän värkin löytänyt jo ennen plussausta, ei olisi tullut altistettua sikiötä yhtään. Ja nyt ne kukkahattusähkönvihaajat pois tältä sivustolta. Se on loistava laite. Nimim. Yli polttaneena 4vk:n kuuri sähköä ja jo 8kk ilman.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:21"]
Kaverilla on kolme lievästi kehitysvammaista lasta, sen takia että on joutunut käyttämään raskauden aikana epilepsialääkkeitä. Olisiko hänenkin pitänyt jättää lapset tekemättä sairautensa takia, koska siinäkin oli riskit tiedossa?
Ei ole fiksua polttaa raskaana tai ei. Lasten saaminen on muutenkin niin arpapeliä. Että uskon tähänkin asiaan pätevän "jokaisella annetaan sen verran kuin jaksaa". Kuinka monella terveet elämäntavat omaavalla on lapsella ahdh tms? Jos täällä nyt kaikki johtuu tupakoinnista, miten selitätte tämän kääntöpuolen? Vai ovatko he kaappijuoppoja?
[/quote]
Joo, terveellisiäkin elintapoja noudettavien äitien lapset saattavat syntyä kehitysvammaisina, olla ylivilkautta jne. mitä tahansa, mutta kysymys onkin se, että kuka vapaaehtoisesti haluaa riskeerata ja nostaa lapsen terveysongelmien riskiä? Riski siitä on aina olemassa, että lapsi ei ole terve, mutta en ymmärrä miksi kukaan lastaan rakastava äiti haluaisi tietoisesti nostaa lapsen riskiä syntyä sairaana.
En muuten ymmärrä niitäkään, jotka ovat tupakoimatta raskausajan ja imetysajan ja alkavat sen jälkeen taas polttaa. Jos on pystynyt jo noin kauan olemaan ilman, niin on kyllä vaan ihan todella suuri osoitus omasta idiotismista, jos aloittaa taas.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:53"]Ajattele tosi tarkkaan ja aidosti ÄITINÄ minkälaisen elämän haluat lapsellesi. Haluatko huonosti kehittyneen lapsen vai mahdollisimman terveen.
[/quote]
Luuletko että nämä haisevat paskakasat ajattelevat mitään muuta kuin omia mielihalujaan. Jos omaa lasta voi myrkyttää nikotiinikiksien takia niin silloin ollaan jo menty jonkin rajan yli.
Mun tuli niin paha mieli näistä jutuista. Ei sen takia,et joku tosissaan pyytää apua muilta ongelmansa lopettamiseen, vaan sen takia kuinka täällä nämä paremmat ihmiset hakee vaan enemmän ja enemmän heikkouksia ja syyllistää avunpyytäjän ihan tallukaksi. Onko suomessa todella tällaisia ihmisiä,mä kun luulin tätä kansaa suvaitsevaiseksi,auttavaiseksi. Uskomatonta sanon minä, eräs juro suomalainen,joka kuitenkaan en ketään lähde haukkumaan tyylillä "olen parempi kuin sinä kun en värjää tukkaani raskausaikana \syö raakaa kalaa\ käytä aavitamiinia\tupakoi\ juon vain yhden kaljan per viikko\ en lämmitä taloani puilla \polta kynttilöitä\ ja ylipäänsä teen aivan kaiken neuvolan oppien mukaan,en myöskään ole riippuvainen mistään tai tarvitse muiden neuvoja elämääni. Koska. Olen täydellinen,parempi kuin sinä."
Kyllä tossa on ollut ihan monta neutraaliakin viestiä. Fakta on että lapsi kärsii. Pitäisi riittää syyksi lopettaa.
En onnistunut minäkään lopettamaan heti raskaaksi tultuani. Töissä ei meinannut jaksaa(raskas työ) ja pitkät tylsät työmatkat..No se oli sitten tupakka huulessa. Vähensin radikaalisti, mutta en pystynyt lopettamaan. Vasta kun jouduin ennen viimeistä kolmannetta jäämään pois töistä onnistuin. Silti saatoin polttaa yhden jos oikein alkoi veetuttaa.
Mutta sen voin sanoa, että vaikka lapsi nyt tuossa nukkua tuhiseekin täyden kympin penskana niin se syyllisyys siitä että poltti edes ne kolmesta kuuteen päivässä ennenkuin onnistui lopettamaan..
Nyt imetän ja jos poltan yhden joskus: minulla on pullossa seuraava ruokailu valmiina, en ole lapseni lähellä polttamisen jälkeen enkä polta iltaisin enkä loppupäivästä koska vauva nukkuu kanssani.
Kun odottaa ensimmäistään on hyvin vaikea osata todella ymmärtää ketä siellä sisällään kantaa.
En kaikkia viestejä lukenu mutta sanon vaan etten itekään kokonaan pystyny lopettaan. Ja ihan normaali 4v on kotona, eioo pahemmin sairastellu. Hyvä se olis lppettaa mutta älä ressaa liikaa. Ampukaa....
Vaikka olen tupakoitsija ja rakastan polttamista niin tietysti vauva meni tupakan edelle ja lopetin kun sain tietää raskaudesta. Nämä raskausaikana tupakoitsijathan rakastaa enemmän sitä tupakkaa kuin omaa lastaan, kuvottavaa... En voi ymmärtää että on ihmisiä joille ei ole kaikista tärkeintä se oman lapsen, pienen vauvan terveys vaan tupakka... Tiedän todella hyvin kokemuksesta että tupakka on koukuttavaa, mutta ne max parin viikon kestävät vieroitusoireet on vaan kärsittävä, kysehän on oman lapsen terveydestä!!! Siinä vaiheessa kun rööki on rakkaampaa niin suosittelen jättämään sen lapsen tekemättä.
Tilaa netistä sähkötupakkaa.
Kaikista vaarallisinta vauvalle on nimittäin häkä. Sikiön verenkierto on äidin verenkierrosta erillään, ja istukassa tapahtuu aineiden vaihtuminen äidin ja sikiön verenkiertojen välillä. Sikiön veri on "erilaista" (en jaksa selittää tässä sen tarkemmin), koska sikiön veren täytyy kyetä "varastamaan" äidin verestä mm. happea. Tästä syystä sikiön veri varastaa äidin verestä myös häkää, ja tekee sen niin tehokkaasti, että häkä oikein kertyy sikiön vereen ja myrkyttää pienokaista jatkuvalla hapenpuutteella. Pahimmillaan lapsi menee kesken.
Siksi vaihda sähkötupakkaan. Siitä ei tule häkää eikä tervaa, vaan nikotiinia ja vesihöyryä. Lopettaminen olisi toki paras, mutta sähkörööki on helpompi, jos et lopettamaan pysty.
Missä semmone video on,mis näkyy sikiö kärsimässä kun mutsi vetää röökiä? En löytäny juutuupista ja googlellakin oli vaan juttua " oon kuullu et semmone on". Faktoja pöytään rouvat,eikä mitää kuulopuheiden mutuilua. Kiitos
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 16:42"]Tilaa netistä sähkötupakkaa.
Kaikista vaarallisinta vauvalle on nimittäin häkä. Sikiön verenkierto on äidin verenkierrosta erillään, ja istukassa tapahtuu aineiden vaihtuminen äidin ja sikiön verenkiertojen välillä. Sikiön veri on "erilaista" (en jaksa selittää tässä sen tarkemmin), koska sikiön veren täytyy kyetä "varastamaan" äidin verestä mm. happea. Tästä syystä sikiön veri varastaa äidin verestä myös häkää, ja tekee sen niin tehokkaasti, että häkä oikein kertyy sikiön vereen ja myrkyttää pienokaista jatkuvalla hapenpuutteella. Pahimmillaan lapsi menee kesken.
Siksi vaihda sähkötupakkaan. Siitä ei tule häkää eikä tervaa, vaan nikotiinia ja vesihöyryä. Lopettaminen olisi toki paras, mutta sähkörööki on helpompi, jos et lopettamaan pysty.
[/quote]
no miten ne väriaineet (elintarvike) sikiöön? KU eihä tuggaakaa saa värjät raskausaikana
Lue se Stumppaa tähän -kirja, jota joku muukin täällä suositteli. Googlaa vaikka millaisia kokemuksia muilla on ollut sen kirjan kanssa.
On turhauttavaa antaa neuvoja, kun tupakoitsija sivuuttaa niistä suurimman osan "liian vaikeina, liian aikaavievinä, liian sitä ja tätä" ennenkuin on edes miettinyt asiaa sen enempää. Se kertoo vaan siitä, ettei oikeasti edes halua lopettaa.
PS. Sama koskee muitakin kuin tupakoitsijoita, esim. masentunteita ja ylipainoisia laihduttajia.