Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kilpirauhasen vajis + kortisoni

Vierailija
02.07.2014 |

Onko kenelläjään kokemusta ns. Lisämunuaisen uupumisesta liittyen tähän vajaatoimintaan? Itse tein kokeen ja otin parina aamuna n.10mg kortisonia (kyypakkaus) ja olo koheni huomattavasti. Olen siis ollut uupunut ja voimaton huolimatta thyroxinista. Onko huuhaata vai oikeasti todellista? Piristääkö kortisoni? En toki ala sää nöllisesti ilman konsultaatiota käyttää. Testasin vain.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko myös ylipainoinen?

Vierailija
2/4 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuremmin. Pituus 176 ja paino 78. Lihastakin on kun käyn salilla pari kertaa viikossa. Välillä taukoa voimattomuuden takia. Siksi nämä omatoimiset kokeilut....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli kilpirauhasen ja lisämunuaisen kuoren vajaatoiminta aivokasvaimen (hyvänlaatuinen) seurauksena. Söi siis Thyroxinia ja Hydrokortisonia...

Vierailija
4/4 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 16:40"]Mun äidillä oli kilpirauhasen ja lisämunuaisen kuoren vajaatoiminta aivokasvaimen (hyvänlaatuinen) seurauksena. Söi siis Thyroxinia ja Hydrokortisonia...

[/quote]

ok. Kiva kuulla kokemuksesi. Tiedän että olemassa Adfisonin tauti johon hoitona kortisoni mutta koululääketiede ei taida tämä lisämunuaisen uupumusta myöntää. Ap