Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko samalla ihmisellä joka raskaudessa samat oireet?

Vierailija
11.06.2014 |

Siis noin pääsääntöisesti, jos on yhdesti kärsinyt pahasta raskauspahoinvoinnista, toistuuko se joka kerta? Vai voiko odotukset olla ihan erilaisia oireiltaan, tai oireettomia kokonaan, vaikka olisi aiemmin oireillutkin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ainakin ollut niin, että aina viikolla 6-7 alkaa ihan järjetön pahoinvointi. Ei oksentelua, mutta yökötys.

Vierailija
2/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta. Jostain syystä olen voinut erityisen huonosti ensimmäisen ja viimeisen kohdalla. Järjetön väsymys on kiusannut kahden viimeisen kohdalla. Lapset ovat tyttö/poika/tyttö/poika, joten sukupuolestakaan ei ole kysymys :)

Oma fyysinen kunto on vaikuttanut paljon yleiseen olotilaan ja jaksamiseen, se on pakko myöntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka raskaus oli järkyttävää pahoinvointia alussa. En voinut syödä kuin ruisleipää, kaikki muu ruoka ällötti.

Toinen oli erittäin helppo, olisi varmaan ollut sellainen, että vasta synnytyttämään lähdössä olisin huomannut olevani raskaana, jos menkat ei olis jäänyt pois.

Vierailija
4/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pääpiirteissään ollut samanaisia kolme raskautta oireiltaan, eli joka kerta on ollut pahoinvointia, mutta oireissa on ollut kuitenkin eroa joka kerta. Ensimmäisessä raskaudessa oli kovin pahoinvointi. Toisessa pahoinvointi oli aamuisin puuskittaista ja kovaa, ja johti usein oksenteluun, mitä taas ei ollut ensimmäisessä eikä kolmannessa raskaudessa. Kaikilla kerroilla pahoinvointi jatkui 4 kk:n ajan.

Vierailija
5/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaikki kolme olivat ihan erilaisia. Ensimmäinen oli pahin.

Vierailija
6/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen äiteenä... Mulla on ollut tyttöjen kohdalla kaikki vaikeempaa kuin poikien kohdalla. Mutta tää on yksilöllistä. Synnytyksetkään ei mene kaikki samalla tavalla, mulla ainakaan. Jollain voi tietysti mennä...

Vierailija
7/8 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Itselläni oli täysin erilaiset raskaudet vaikka oksentelinkin. Äidilläni jolla oli takana 7 raskautta, olivat kaikki raskaudet erilaisia.

Vierailija
8/8 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisis lasta, erilaiset oireet raskauksissa. Ainoa yhdistävä tekijä on ollut se etten ole oksennellut. Pahoinvoinnin taso on vaihdellut, samoin väsymyksen ja ruokahalun.