Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko merkitä lomapäiviä Intraan

Vierailija
01.07.2021 |

Heinäkuulle (käytettävissä siis 5pv) ilman pomon suostumusta? Pomo lomalla koko heinäkuun ja mun toinenki työkaveri lomalla. Kehenkään en saa yhteyttä. Minun on pakko pitää pois nuo vuosiloma päivät heinäkuuhun mennessä koska loppuu palkkatuki soppari siihe mennessä. Niin, eli voinko vaa ominpäin merkitä sinne kalenterii millon haluan ne pitää? Meillä on töissä todella hiljaista nyt koska kaikki lomilla. Ajattelin että ottaisin vapaaksi ripotellen niitä päiviä esim perjantait. En halua putkeen pitää niitä 5 päivää.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tässä kohtaa olet säätämässä sun vuosilomia heinäkuulle... aika hyvin sä vedät...

Mitä paskaa sä itse kommentoin.

Ap just kertoo että hänen palkkatuki työsopimuksensa loppuu heinäkuussa.

Pomo tässä mokannut pahasti, kun ei ole huolehtinut pois lähtevän työntekijän lomapäivistä.

Ja tietääkö kommentoija edes, mitä palkkatukityö tarkoittaa?

Ja sinä ap et voi luvatta lomiasi pitää.  Lomat pitää aina jonkun hyväksyä, käsitäthän että lomista menee tieto palkkatoimistoon.

Yritä nyt kaivaa sieltä firmasta joku, joka tietää asioista, ja jos on julkisen puolen  työ, niin varmasti joku löytyy joka asiasta tietää.

Noin vain et voi itse ruveta pitämään lomia.

Tosi pökkelö esimies, kun tiesi että sulla duuni päättyy, niin merkinnyt sulle tai jutellut lomista kanssasi.

Vierailija
22/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi omin päin päättää lomapäiviäsi.

Jos olet töissä yksin eli siellä ei ole mitään pomon pomoa tms., niin sitten pomolle meiliä, että voinko pitää lomapäivät näin.

Tosihankala uskoa, että 3 hengen yrityksessä olisi intra.

Työpaikka on hyvinkin iso ja laaja :). Mut nyt kaikki aikalailla kesälomilla. Oon töissä tyyliin lukemassa iltasanomia koska kukaan ei tarvi mun apua siellä..

Aika unelma duuni, koodaisin varmaan jotain omaa päivät pitkät tai kirjoittelisin fantsua.

Hehe. No tää rentojakso on nyt vaan tässä kuussa. Tosi kiireistä ollu muulloin. Iha kivaki välillä hengähtää ja ottaa iisimmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko iso työnantaja? Olisiko joku jolta saisit tuohon kuittauksen? 

Joo on iso. Oon laitellu viestejä toisellekki alemman tason päällikölle mutta ei hänkään vastaa. On meillä sit eräs vieläkin korkeampi henkilö johtoportaassa mutta ei hän minun asioista tiiä, nii hävettää mennä häneltä kyselee jostai lomapäivästä 🤭

No sitten et voi oikeen mitään. Häpeile heinäkuu duunissa ja katto josko elokuussa kehtaisit.

Mutta siis joo, et voi vaan lättiä sun lomia kalenteriin ja häipyä paikalta jos sitä kysyt.

Miten ja milloin ap voi muka nuo 5 päivää enää pitää.

Kun hänen määräaikainen työnsä loppuu heinäkuun lopussa.

Ei ap ole töissä enää elokuussa, etkä pösilö osaa lukea aloitusta.

Pitääkö ap:n lahjoittaa nuo lomapäivät työnantajalle, olla pitämättä niitä ollenkaan.

Vierailija
24/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tässä kohtaa olet säätämässä sun vuosilomia heinäkuulle... aika hyvin sä vedät...

Pomo tässä mokannut pahasti, kun ei ole huolehtinut pois lähtevän työntekijän lomapäivistä.

Ja sinä ap et voi luvatta lomiasi pitää.  Lomat pitää aina jonkun hyväksyä, käsitäthän että lomista menee tieto palkkatoimistoon.

Yritä nyt kaivaa sieltä firmasta joku, joka tietää asioista, ja jos on julkisen puolen  työ, niin varmasti joku löytyy joka asiasta tietää.

Tosi pökkelö esimies, kun tiesi että sulla duuni päättyy, niin merkinnyt sulle tai jutellut lomista kanssasi.

Ehkä ap:kin olisi voinut käydä muistuttamassa. En mä ainakaan odota että mun esimies kaikkia asioita muistaa. Jos on esim keskellä päivää lääkäri, niin ilmoitan etukäteen ja vielä samana päivänä muistutan asiasta. Edellisessä työpaikassa pomo oli kokonaan unohtanut senkin, että vaihdan työpaikkaa. Aina piti muistuttaa ettei mulle enää voi osoittaa kauhean pitkäkestoisia juttuja kun loppuu sopimus.

Samalla tavalla ap olisi voinut käydä muistuttamassa esimiestä pitämättömistä lomista.

Vierailija
25/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein että sun työt loppuu kokonaan heinäkuun jälkeen? Ei lomia ole mikään pakko pitää, saat ne työsuhteen lopussa rahana.

Kuule, työpaikoilla ei itse pysty määräämään saako loman lomana vaiko rahana?

Sen määrää aivan muut henkilöt eli tess ja työnantaja.

Älä neuvo asioissa joista et kunnolla tiedä.

Ja ap on lisäksi palkkatuelle töissä. 

Arvelen, että hän julkisella puolella, jossain kaupungin / kunnan it-tuessa duunissa.

Vierailija
26/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein että sun työt loppuu kokonaan heinäkuun jälkeen? Ei lomia ole mikään pakko pitää, saat ne työsuhteen lopussa rahana.

Kuule, työpaikoilla ei itse pysty määräämään saako loman lomana vaiko rahana?

Sen määrää aivan muut henkilöt eli tess ja työnantaja.

Älä neuvo asioissa joista et kunnolla tiedä.

Ja ap on lisäksi palkkatuelle töissä. 

Arvelen, että hän julkisella puolella, jossain kaupungin / kunnan it-tuessa duunissa.

Eikä julkisella puolella makseta mielellään lomia rahana. Mullakin oli kauhea säätö, kun intrasta oli kadonnut monta lomapäivää ja sitten jonkun päivityksen yhteydessä ne taas ilmestyivät juuri ennenkuin sopimus loppui.

Jäin seuraavana päivänä pomon määräämänä lomalle ja loput sain rahana.

Vierailija
27/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap:kin olisi voinut käydä muistuttamassa. En mä ainakaan odota että mun esimies kaikkia asioita muistaa. Jos on esim keskellä päivää lääkäri, niin ilmoitan etukäteen ja vielä samana päivänä muistutan asiasta. Edellisessä työpaikassa pomo oli kokonaan unohtanut senkin, että vaihdan työpaikkaa. Aina piti muistuttaa ettei mulle enää voi osoittaa kauhean pitkäkestoisia juttuja kun loppuu sopimus.

Samalla tavalla ap olisi voinut käydä muistuttamassa esimiestä pitämättömistä lomista.

Kyllä esimies tiesi niistä. Ongelma on että hän jäi lomalle jo kesäkuun loppupuolella enkä edes tienny milloin jäi. Ei kertonu, niin en älynny toimia ripeästi ja varata jo ne lomapäivät. Luulin että vasta heinäkuussa jäävät lomalle.. no nyt kaikki hyvin. Uskalsin kysyä siltä korkeammalta johtajalta ja hän hyväksyi mun heinäkuun lomat.

Vierailija
28/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko iso työnantaja? Olisiko joku jolta saisit tuohon kuittauksen? 

Joo on iso. Oon laitellu viestejä toisellekki alemman tason päällikölle mutta ei hänkään vastaa. On meillä sit eräs vieläkin korkeampi henkilö johtoportaassa mutta ei hän minun asioista tiiä, nii hävettää mennä häneltä kyselee jostai lomapäivästä 🤭

No sitten et voi oikeen mitään. Häpeile heinäkuu duunissa ja katto josko elokuussa kehtaisit.

Mutta siis joo, et voi vaan lättiä sun lomia kalenteriin ja häipyä paikalta jos sitä kysyt.

Miten ja milloin ap voi muka nuo 5 päivää enää pitää.

Kun hänen määräaikainen työnsä loppuu heinäkuun lopussa.

Ei ap ole töissä enää elokuussa, etkä pösilö osaa lukea aloitusta.

Pitääkö ap:n lahjoittaa nuo lomapäivät työnantajalle, olla pitämättä niitä ollenkaan.

100% avuttomalla ei oo vaan mahkuja.

Vierailija
29/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok pakko. Joku nainen HR:stä oikee komentelemalla käski ne pitää.

Se sama komentava HR-akka osaa antaa sinulle myös ohjeet, keneltä ja miten anot lomaa kun pomo on poissa.

Vierailija
30/30 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok pakko. Joku nainen HR:stä oikee komentelemalla käski ne pitää.

Se sama komentava HR-akka osaa antaa sinulle myös ohjeet, keneltä ja miten anot lomaa kun pomo on poissa.

😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän