Kaveri ei pidä yhteyttä
Miten usein olette yhteyksissä kavereihinne? Siis soittelette tai kyselette kuulumisia Facessa? Onko kerran parissa viikossa tapahtuva yhteydenpito mielestänne liian usein?
Itselläni on yksi kaveri, josta ei ikinä kuulu mitään. Jos en itse aina pyytelisi häntä kahville/lounaalle/terassille, en näkisi häntä koskaan. Jossain vaiheessa kyllästyin ja päätin odottaa, että hän ottaisi joskus yhteyttä. Emme olleet tekemisissä vuosiin. En tajua tällaista ihmistä. Mielestäni olemme kuitenkin läheisiä ja meillä on hauskaa aina, kun näemme. Tiedämme paljon toistemme henkilökohtaisesta elämästä ja olemme tunteneet toisemme yli kymmenen vuotta. Jos kaverini ei pitäisi seurastani, ehkä hän ei esim. tilittäisi avio-ongelmistaan minulle eikä ylipäätään koskaan tulisi, kun ehdotan tapaamista.
Mitä tällaisen kaverin kanssa pitäisi tehdä? Olen joskus sanonut hänelle, että olisi kiva, jos yhteydenpito olisi molemminpuolista. Hän on vain todennut olevansa niin huono pitämään yhteyttä. Viimeksi kun pari viikkoa sitten oli puhe, että mentäisiin terassille, kaverini perui työkiireisiinsä vedoten ja antoi miehensä (!) puhelinnumeron, jotta olisin voinut pyytää häntä ulos. Tuntui vähän omituiselta.
En nyt sitten taida viitsiä häiritä häntä vähään aikaan. On vain tylsää, kun on kesä ja olisi aikaa nähdä. Minulla on kyllä muitakin kavereita ja olen parisuhteessa, ettei ole siitä kiinni, että ripustautuisin yhteen ihmiseen.
Kommentit (4)
No onko kellään sitten kaveria, johon ei tule pidettyä yhteyttä? Miksi ei? Itselläni on yksi kaveri, jota en oikein meinaa jaksaa. Kaverini puhuu vain ja ainoastaan itsestään, ja hänen juttunsa ovat yksinkertaisesti tylsiä. Hän ei ole työelämässä, eikä hänellä ole lapsia. Puheenaiheet liittyvät lähinnä laihdutukseen ja liikuntaan. Harrastan toki itsekin liikuntaa, mutta en jaksaisi kuunnella joka kerta yksityiskohtaista selostusta siitä, miten kaverini on taas laihtunut 800 grammaa. Miten saisin hänet kiinnostumaan muustakin kuin omaan napaan tuijottamisesta?
Mulla on kaksi ystävää poikakaverin lisäksi, joihin pidän yhteyttä päivittäin. Muihin ehkä viikon-kuukauden välein
Mä olin yhteydessä ystävääni,jonka olin tuntenut jo vaippa ikäisestä lähtien. Näkeminen väheni ja kun nähtiin,hän puhui tunninkin puhelimessa jonkun muun kanssa ja minä pyörittelin peukaloita. Hänellä oli 2 vuoro työ ja sanoin,et ilmottaa kun on aikaa nähdä kahvin merkeissä,lapsia meillä ei sinnoin ollut. Olisin päässyt hänen työpaikalleen omasta työstä yhdellä bussilla. Jaksoin 3 vuotta odottaa kahville kutsua ja sitten unohdin,tai poistin hänet. Hän oli sen ehkä tehnyt jo 3 vuotta sitten?
Itse pidän parhaani ystävän kanssa yhteyttä noin kerran kuukaudessa. Tiedän, kuulostaa todella oudolta. Asumme eri paikkakunnilla ja meillä molemmilla on omat kuviot siellä. Näemme noin kerran vuodessa ja voi sitä jutun ja pälätyksen määrää aina silloin. Olemme molemmat "normaalin sosiaalisia" mutta meillä on vaan aina ollut tällainen hieman harvempi yhteydenpito, eikä se tunnu kumpaakaan haittaavan.