Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua enää seksiä tyttöystäväni kanssa, koska hän on lihonut

Vierailija
02.07.2014 |

Niin. Enkä puhu nyt mistään parista liikakilosta vaan n. 30 kilon ylipainosta. Tavatessamme nainen oli hoikka, nyt ei voi sanoa samaa. Ei tee mieli harrastaa seksiä enää hänen kanssaan, koska suoraan sanoen hän näyttää mielestäni epäviehättävältä nykyään. En ole viitsinyt kertoa tätä tyttöystävälleni, mutta kyllä hän ihmettelee miksi meillä on seksiä enää niin harvoin. Joskus pakotan itseni hänen kanssaan sänkyyn, mutta en nauti siitä ja tuskin hänkään, kun ei tee mieli koskea häntä samalla tavalla kuin ennen.

Mietin tässä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja ja tulin pyytämään teiltä apua, koska ei tilanne voi tällaisena loputtomiin jatkua. Pitäisikö mun sanoa suoraan mitä ajattelen ja kannustaa tyttöystävää laihduttamaan (joka ei kylläkään takaa sitä että hän sitten laihtuisi), yrittää katsoa häntä uusin silmin ja jotenkin hyväksyä hänen uusi ulkomuotonsa? Muita ideoita? Erota en haluaisi tämän takia, mutta lähes seksitön suhde käy epätyydyttäväksi ihan varmasti jossain vaiheessa kummankin mielestä, joten eroonkin voimme ajautua jos ei muuta ratkaisua löydy.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 03:02"]

Jos et halua puhua niin ota jotain erektiokapseleita ja tilaa Penis XXL-voidetta joka koventaa erektiota, ei mitään huuhaata, saa ihan suomalaisista seksikaupoista ja suomalaiset ovat kehuneet sitä. Ajattele panemisen aikana jotain muuta kuin naistasi ja pane takaapäin niin et joudu kohtaamaan mahaa ja riippareita. Pane silmät kiinni. Vihjaile esim kokkaamalla kevyttä ruokaa, sano että eihän me nyt mitään jälkkäriä tarvita, ehdota että menisitte yhdessä lenkille, näytä jotain hepenettä kaupassa tai jotain hänen vanhaa alusvaatettaan että kumpa laittaisit taas tämän yllesi.

[/quote]

:D Kiitos!

Vierailija
2/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän ap:ta. Oma mieheni on lihonut yhdessäoloaikanamme peräti n 50 kg. Ei todellakaan tee mieli seksiä sellaisen kanssa. Itse liikun paljon ja olen timmissä kunnossa. Pahasti näyttää siltä että tämäkin asia (monen muun mukana) painaa vaakakupissa eron suuntaan. Miehelläni nuo kilot ovat tulleet vuosien saatossa ihan vain sohvalla löhöilyllä ja mässäilemällä. Eittämättä on nuo kiinnostuksen kohteetkin itsellä erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän... naisena, joka on se suhteen ylipainoinen. :)
(Ja aihe on minulle todella vaikea.)

Sanoisin, että mieluummin lempeä lähestyminen ja avuntarjonta. Että esim. etsisitte yhteisen liikuntaharrastuksen ja syynäisitte yhteiset ruokailutottumuksenne. Esim. meillä on ongelmana se, että mies voi syödä aika surutta mitä tahtoo ja minä en... ja porkkanalinjalla on todella vaikea olla, jos mies syö sohvalla vieressä sipsiä, grilliruokia ja kaikkea vastaavaa. Että kyllä se omakin käsi sitten siellä sipsipussilla on. 

Ja voithan ehdottaa tätä ihan terveysintoilun näkökulmasta. Esim. jos sivuutat kokonaan ylipaino-aspektin ja sanot vain, että eiköhän aloiteta kuule yhdessä kuntokuuri tai nyt ruokakaappi kuntoon tässä taloudessa. :)

Mutta joo... varmasti löydät parhaimman konstin ratkaista ongelma. Meillä tämä on sanaton ongelma: tiedämme sen ja asia vaikuttaa pahasti itsetuntooni ja mielialaani, mutta toisaalta ottaa niin kipeää tietää ja kuulla, ettei kelpaa toiselle siinä kauneimmassa. 

Vierailija
4/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itse olen 23 v nainen ja ollut suhteessa 6,5 vuotta. Olin seurustelun alkuvaiheilla 170cm ja painoin 65-70kg. Sitten aloin lihomaan ja lihoin pahimmillaan 102 kiloiseksi. Minulla on diagnosoitu masennus. Olen tunnesyöjä. Minäkin lihoin helposti vuodessa 20kg pelkästään syömällä, enkä edes syönyt niin paljon, kuin olisi voinut syödä.

Mies nosti asian esille (onneksi).. Monet keskustelut itkuineen käytiin parin vuoden aikana ja hän sanoi ihan suoraan, että olin seksikkäämpi ennen ja ei halua lapsilleen ylipainoista äitiä. Lisäksi hän painotti sitä, ettei jaksa kuunnella valitustani läskeistä kun mitään ei tapahdu.

Pikku hiljaa n. 1,5v sitten aloin laihtumaan. Söin vaan vähemmän lue: normaalin määrän. Liikuntaa en ole koskaan juuri harrastanut.

Jo pari miinus kiloa sai hymyn huulilleni ja heti aloin saamaan mieheltä kehuja. Seksielämä parani huomattavasti kun sain kehuja ja oma itsetunto kohosi!

Sehän lisäsi vaan bensaa liekkeihin ja nyt olen 170/72 eli olen karistanut 30kiloa.

Suhteemme voi paremmin kuin koskaan!

Vaikea neuvoa tiettyjä keinoja, koska en tiedä suhteenne tilaa ja millaisia olette. Kannatan kuitenkin suoraa puhetta! Jos nainen rakastaa sinua, niin kyllä hän haluaa, että teidän seksielämä luistaa. Se on petos, jos päästää itsensä muodottomaksi ja luulee, että parisuhde kestää. Eihän se voi olla mahdollista, koska ihminen on ihastunut myös ulkonäköön aikoinaan.  Onneksi oma mieheni rakastaa minua ja antoi minulle aikaa laihduttaa!

Vierailija
5/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että hän on säästänyt vanhat vaatteensa? Voisit muistella hänelle kuinka seksikäs ja kaunis se jokin juttu oli hänen päällään silloin ja kysy voisiko käyttää sitä joku päivä---> nainen huomaa kyllä ettei mahdu ja ehkä herää.

Aloittakaa yhdessä liikkuminen/harrastus. Paranna omia ruokailutottumuksia ja siinä sivussa vedät neidon mukaan

Vierailija
6/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan vain kerrot asian sille hienovaraisesti. Hänen lihomisensa ei ole ainoastaan hänen ongelma, jos seksi ei enää kiihota. Ja mitään ei muuten tapahdu, lihoo vain vieläkin enemmän. Minullekkin eräs nainen mainitsi vatsastani ja laihdutin heti 13kg. En edes itse tiedostanut olevani läski ennenku mulle siitä huomautti. Sä teet sille vaan palveluksen jos kerrot asiasta. Jälkeenpäin saattaa olla kiitollinen vain

Vierailija
7/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa:

Lisäisin vielä, että olisin varmaan 120 kiloinen nyt, jos mieheni olisi vaan hyssytellyt ja ei olisi sanonut pahojakin asioita suhteemme tilasta esim. ero. Hän ei pystynyt sanomaan minulle kahteen vuoteen "rakastan sinua", koska olin ihan eri ihminen: Ulkonäkö oli muuttunut ja samalla luonne, koska minusta tuli itsesäälissä rypevä ja epävarma.

Tässä on tietty riskit, että nainen haluaa sitten erota, jos alat puhumaan erosta, jos ei muutosta tapahdu...

Uskon, että naisesi haluaa myös muutosta.. ehkä ei vain halua sitä ääneen myöntää. Ei kukaan viihdy olomuodossa, jossa läskipanta ahdistaa housujen vyötäröllä. 38 vinkit voisivat tehota. Terveyteen on hyvä vedota. Voisit esim jotenkin koittaa ujuttaa jotain ylipainosta aiheutuvia sairauksia teidän keskusteluihin jne. esim. jalkavaivat ja sydänsairaudet. Myös raskaaksi on vaikeampi tulla, jos on painoa.

Yksi juttu tuli mieleen vielä, PCOS. Itsellä diagnosoitiin se kuukausi sitten. Sen omaava lihoo herkemmin ja se vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Vierailija
8/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mieheni huomatti useasti jo +5kg lihomisestani. En edes tiennyt että näkyy niin paljon päälle. Mutta ihan hyvä, että sanoi suoraan. En ottanut painetta laihtumisesta, sillä mielestäni siihen ei vielä ollut hälyyttävää tarvettakaan. Lisäsin vähän liikuntaa ja kyllä sitten itsellään lähti jonkun ajan päästä. Tämä nyt ei ole kyllä yhtää sama tilanne, mutta pointtina että toiset miehet huomauttavat kyllä jo paljon vähemmästä. Niin sinäkin olisit kyllä voinut tehdä jo aiemminkin. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. tsemppiä laihikselle !

Vierailija
9/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistänne, varsinkin teille joilla on jonkinlaista omakohtaista kokemusta asiasta. Arvostan sitä, että kirjoititte pitkät viestit ja kerroitte tarinanne, ne auttavat näkemään asiaa toisestakin näkökulmasta. Mutta tässä vastauksia teidän kysymyksiin: ei ole masentunut tai mitään muita oireita tai merkkejä sairaudesta. Liikuntaharrastuksen lopetti, koska on kuulemma kyllästynyt siihen. En osaa tosiaan sanoa kuinka paljon tyttöystävää itseään häiritsee ylipaino, koska me ei olla puhuttu asiasta ollenkaan. Joskus hän kyllä valittelee sitä miten ei sovi vanhoihin vaatteisiin ja on tietyissä tilanteissa selvästi epävarmempi itsestään, esim. jos käymme uimassa niin hän selvästi yrittää peitellä vartaloaan muilta. Voihan ollakin että taustalla on jotain terveysongelmaa, siksikin täytyy yrittää ottaa asia puheeksi. ap

Vierailija
10/61 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:08"]

Hei!

Itse olen 23 v nainen ja ollut suhteessa 6,5 vuotta. Olin seurustelun alkuvaiheilla 170cm ja painoin 65-70kg. Sitten aloin lihomaan ja lihoin pahimmillaan 102 kiloiseksi. Minulla on diagnosoitu masennus. Olen tunnesyöjä. Minäkin lihoin helposti vuodessa 20kg pelkästään syömällä, enkä edes syönyt niin paljon, kuin olisi voinut syödä.

Mies nosti asian esille (onneksi).. Monet keskustelut itkuineen käytiin parin vuoden aikana ja hän sanoi ihan suoraan, että olin seksikkäämpi ennen ja ei halua lapsilleen ylipainoista äitiä. Lisäksi hän painotti sitä, ettei jaksa kuunnella valitustani läskeistä kun mitään ei tapahdu.

Pikku hiljaa n. 1,5v sitten aloin laihtumaan. Söin vaan vähemmän lue: normaalin määrän. Liikuntaa en ole koskaan juuri harrastanut.

Jo pari miinus kiloa sai hymyn huulilleni ja heti aloin saamaan mieheltä kehuja. Seksielämä parani huomattavasti kun sain kehuja ja oma itsetunto kohosi!

Sehän lisäsi vaan bensaa liekkeihin ja nyt olen 170/72 eli olen karistanut 30kiloa.

Suhteemme voi paremmin kuin koskaan!

Vaikea neuvoa tiettyjä keinoja, koska en tiedä suhteenne tilaa ja millaisia olette. Kannatan kuitenkin suoraa puhetta! Jos nainen rakastaa sinua, niin kyllä hän haluaa, että teidän seksielämä luistaa. Se on petos, jos päästää itsensä muodottomaksi ja luulee, että parisuhde kestää. Eihän se voi olla mahdollista, koska ihminen on ihastunut myös ulkonäköön aikoinaan.  Onneksi oma mieheni rakastaa minua ja antoi minulle aikaa laihduttaa!

[/quote]

Meillä myös keskusteltiin puolison kanssa lihomisesta. Mies lupasi heti tehdä asialle jotain. Odotin ja odotin, taas keskusteltiin, mutta mitään konkreettisia muutoksia ei näkynyt. Vuosia meni lopulta, lupauksia tuli, mutta mitään ei tapahtunut. Lopulta, kerran kun näin hänen kaksoisleukansa, koin niin suurta vastenmielisyyttä, että tajusin, ettemme voi olla enää yhdessä. Aloin pettää häntä (mikä oli tietysti väärin) ja pian erosimme. Nyt toivon, että olisin eronnut paljon aikaisemmin ja jämäkämmin.

Vierailija
11/61 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ottaisin asian esille terveysnäkökulmasta, siis jättäisin ainakin toistaiseksi mainitsematta mitään seksikkyydestä, koska se voi olla kova isku. Sanot vaan suoraan, että olet huolissasi tyttöystäväsi terveydestä, koska noin nopea painonnousu ei ole normaalia, eikä olokaan varmasti ole hyvä tuossa kunnossa. Jos mitään ei ala tapahtua, niin sitten voit miettiä uudelleen. Aika outoa olisi heti olla eroamassa, jos rakastaa kumppania ihmisenä, mutta tokihan parisuhteessa on fyysinenkin puoli ja se vaatii jonkinlaista viehätystä. Ei ole normaalia päästää itsensä lihomaan tuolla tavoin.

Vierailija
12/61 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
13/61 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suoraan sano, ettet pidä häntä viehättävänä. Ehdota, että alkaisitte yhdessä kuntoilemaan tai ala tekemään hänen kanssa iltaisin pitkiä kävelylenkkejä. Minä lihoin huomaamatta 15 kiloa ja mies ei ole sanonut mitään. Seksi meillä on vähentynyt ja en tiedä kummasta johtuu, miehen halujen laskusta tai itsetuntoni laskusta. En vaan pysty tekemään ylipainolleni mitään, kun se masentaa. Kaipaisin kovasti, että mies ottaisi tilanteen haltuun eli ehdottaisi uutta yhteistä harrastusta tai alkaisin lenkkeilemään kanssani. Jos hän sanoisi päin naamaa "olet liian paksu, en tunne vetoa sinuun", söisin varmaan suruuni ja koko suhde menisi jumiin.

Vierailija
14/61 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sanoa suoraan...  esimerkkejä on: 

Vaimo hermostui Kalle Palanderin lihomiseen: "Tämä ei kuulunut diiliin"

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288672916032.html

Kun alppihiihtäjä Kalle Palander lopetti huippu-uransa kaksi ja puoli vuotta sitten, samalla loppui myös treenaaminen.

- En tiedä ketään urheilijaa, joka ei olisi pitänyt täystaukoa sen jälkeen, kun on lopettanut. Kyllä se vie pari vuotta ennen kuin saa itsensä uudestaan liikenteeseen. 

- Jos joulusta menee taaksepäin, mulla oli varmaan viisi treeniä koko viime vuoden aikana, Kalle Palander kertoo.

Treenaamattomuus näkyi kahdeksan kilon painonnousuna. Lopullisesti Palander havahtui saatuaan vaimoltaan varsin suoraa palautetta.

- Vaimo sanoi, että tämä ei kuulunut diiliin silloin, kun mentiin naimisiin 2007. Kuulemma lihakset on hävinnyt ja sixpackin tilalle on tullut oma bagi. Vaimo kysyi myös, missä sun pakaralihakset on. Tuli vähän sellainen tunne, että mä näytän sille.

Jouluna 90 kiloa painanut mies painaa nyt 86 kiloa. Tavoitteena on painaa juhannukseen mennessä 82 kiloa.

Vierailija
15/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pelkällä syömisellä ei voi lihota noin paljon yhdessä vuodessa.. Yleensä noin nopean lihoamisen taustalla on esim kilpirauhasen vajaatoiminta tai joku lääkitys.

Kannattaisi kertoa tyttöystävällesi että olet huolissasi hänen terveydestään.

Vierailija
16/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullekin 30 kg:n painonnousu olisi totaalinen turn off. Hyi. Vaikka miten rakastaisin puolisoa, niin en pystyisi sänkyyn läskin kanssa. Ällöttäisi. Enkä ole rakastunut itsekurittomaan läskiin, vaan terveydestään ja ulkonäöstään huolehtivaan normaalivartaloiseen mieheen.

Minusta asia pitäisi ottaa reippaasti esille. Todeta tyttöystävälle, että sä olet lihonut aika paljon viimeisen vuoden aikana ja me molemmat se tiedetään. Kysyä, onko tälle joku erityinen syy ja miten tyttöystävä tämän kokee. Kysyä, tarviiko jotain apua painonpudotukseen.

Vierailija
17/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä itsesi vähän repsahtamaan, sitte ilmotat suureen ääneen"näin ei voi jatkua" "nyt aloitetaan YHDESSÄ kuntoremontti".. sitte alat laittamaan terveellistä ruokaa ja lenkittämään flikkaa, yhdessä. .lenkin jälkeen sutinaa. Sellainen Pavlov-tyyppinen lähestyminen..ilman sähköiskua..

Vierailija
18/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nopea lihominen on kyllä huolestuttavaa, ja kyllä sun häntä rakastavana puolisona on ihan oikeutettua reagoida, vaikka tämä kiihottumisnäkökulma jätettäisiin kokonaan pois. Kerro hänelle, että sinua huolestuttaa tämä nopea muutos ja haluat auttaa häntä pysymään paremmassa kunnossa. Alkakaa käydä yhdessä kävelyllä ja lenkillä, laittakaa ainakin arkena terveellistä kunnon ruokaa ja jättäkää herkuttelu erikoistilanteisiin. 

Vierailija
19/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa.

Vierailija
20/61 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kysymyksiä. Missä ajassa hän on lihonut? Miksi hän on lihonut? Paljonko hänen pitäisi laihtua, että pitäisit häntä viehättävänä? 30 kiloa on todella paljon. Oletteko puhuneet asiasta? Haluaako hän itse laihtua? Jos teillä on varaa, olisiko mahdollista hankkia ruokaterapeutti tai personal trainer?