Miten pitää toimia kun ottaa vastaa pätkätöitä?
Olen siis välivuotta pitävä nuori. Minulle on tarjottu töitä kestäisi 1-3 päivää ja joka päivä n. 5 tuntia. Olin mieluummin alottanut työharjoittelun, mutta työkkärin mielestä tämä pätkätyö oli parempi. Olen soittanu monta kertaa kelaan ja kysynyt mitä papereita pitää lähettää, mutta en ole saanut selkeää vastausta. Jotain tympeä nainen selitti että ennen työn alkua pitää kelassa ehtiä käsitellä jotain? Miten kun teen työsopimuksen vasta ennen työn alkua, koska ennen sitä ei ole varmaa paljonko töitä on? Miten paperit ehtii käsitellä ennen sitä? Myös työkkäriin pitäisi lähettää jotain papereita, mutta ilmeisesti se on kiinni kun minulle ei vastata.
Olen joo ehkä uusavotun, mutta netistä en löytänyt omille aivoilleni selvää vastausta.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:55"]Hieno työkokemus. Kolme päivää. Kannattaa laittaa CV:hen isolla. Työkkäriin antaisin vähän palautetta.
[/quote]
Katsohaan ne varmaan, että ainakin olen aktiivisesti tehnyt edes jotakin töitä? Mutta ottaako mahdollinen työnantaja huomioon edes 3 päivän hajanaista työjaksoa?
Ap
[/quote]Joku ottaa, joku on ottamatta.
Kuvittele itse itsesi työhönottajaksi tilanteessa jossa on kaksi muuten samanlaista hakijaa, mutta toisella työkokemusta 0 päivää ja toisella 3 päivää. Ei se ainakaan negatiivinen asia ole.
Näinpä! Pitää olla onnellinen, että on edes tuon verran tekemistä. Kiitos muuten kaikille jotka jaksoitte vastata! Nyt olen itsekin viisaampi
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:55"]Hieno työkokemus. Kolme päivää. Kannattaa laittaa CV:hen isolla. Työkkäriin antaisin vähän palautetta.
[/quote]
Katsohaan ne varmaan, että ainakin olen aktiivisesti tehnyt edes jotakin töitä? Mutta ottaako mahdollinen työnantaja huomioon edes 3 päivän hajanaista työjaksoa?
Ap