Keski-ikäiset, teettekö parisuhteessa asioita yhdessä?
Minkä verran vietätte puolisonne kanssa aikaa yhdessä? Vai vietättekö vapaa-aikaa erikseen omien kavereiden kanssa? Mikä on koulutuksenne ja taustanne?
Tuli toisesta ketjusta mieleen, että ilmeisesti tällaisia pariskuntia on, joiden miehet lähtevät kaveriporukalla viettämään vapaa-aikaa eikä sitä vietetä pariskuntina kuten itse olen aina tottunut jo nuorempanakin. Tässä on ilmeisesti iso kulttuurinen gäppi eli duunaritaustoilla vapaa-ajanviettotavat ovat aika erilaiset.
Jos tuollaista on niin ymmärrän hyvin naisten valitukset täällä miehistä ja nuo kirjoitukset, missä naiset ovat "nalkuttavia akkoja", jotka häiritsevät miehen mukavaa elämää. En kestäisi edes päivää tuollaista, olen jo teinini kasvattanut eivätkä hekään käyttäytyneet noin lapsellisesti. Tuollaisen miehen kanssa oleminen olisi yhtä iso kulttuurishokki kuin se, että mies olisi kiinalainen ja puhuisi ainoastaan kiinaa.
Kommentit (196)
Kyllä tehdään! Lenkillä, tansseissa, ruokaa, rakastellaan. Juuri alkaa yhteinen loma..sukuloimaan toiselle puolelle Suomea. Normaali oloissa matkustellaan, leffoissa yms. Suhde pysyy kunnossa, kun on puolison kanssa samoja intressejä ja asioita tehdään yhdessä
Ihan kuin tässä nyt toivottaisiin jonkun tulevan tutkimuksen todistavan sen, että duunaritaustaiset (mitä lieneekään tarkoittaa) miehet osoittautuisivat jotenkin todella kamaliksi olennoiksi (jotka vain pelaavat ja viettävät aikaa toisten kamalien duunarimiesten kanssa) ja heidän vaimoparkansa tyylittömiksi bimboiksi, jotka riehuvat klubeilla tyttöjen kanssa. Akateeminen aloittaja taas on sivistynyt parempi ihminen, kuten suurin osa ketjuun vastanneista. Heillä aika kuluu taidenäyttelyissä ja muissa hienostuneissa riennoissa yhdessä akateemisen siipan kanssa. Ne muutamat "duunaritaustaiset" vastaukset eivät ilmeisesti tätä konsensusta kaada.
Missä vaiheessa maahan, jossa käytännössä kaikki kansalaiset ovat maalta kotoisin, on syntynyt näin elitistinen mikä-lie-luokka?
Ja olenko minä "duunaritaustainen" jos minulla on akateeminen loppututkinto, mutta olen tehtaassa työssä?
Huom! Ei voi sanoa, että "mitä lineekään tarkoittaa". Kuulostaa niin pahalta tällainen suomen kielen raiskaaminen.
Meillä yhdessä tekeminen on maksimissaan kävely, jossa vaimo ruotii joko työasioitaan tai minun ja/tai sukulaisteni puutteita ja vikoja.
Ei kauheasti nappaa moinen, joten avioero onkin putkessa.
Ai, niin. Korkeakoulutettuja ollaan. Lapset alkaa jo olla aika isoja.
Tehdään paljon yhdessä, ulkoillaan, matkustetaan, retkeillään, käydään keikoilla, museoissa, ravintoloissa, mökillä, veneilemässä jne. Ollaan kimpassa kavereiden kanssa, mutta myös erikseen. Meillä molempien kaverit on toisenkin kavereita, toki mies esim käy kalassa enemmän kavereiden kanssa ja minä lenkillä ja vaikka kaupunkilomilla tms kavereiden kanssa. Molempia tehdään myös yhdessä. Molemmilla on myös erilliset harrastukset. Molemmat ollaan korkeakoulutettuja yrittäjiä. Yhdessä oltu 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yhdessä tekeminen on maksimissaan kävely, jossa vaimo ruotii joko työasioitaan tai minun ja/tai sukulaisteni puutteita ja vikoja.
Ei kauheasti nappaa moinen, joten avioero onkin putkessa.Ai, niin. Korkeakoulutettuja ollaan. Lapset alkaa jo olla aika isoja.
Miten ihmeessä hän on ottanut sinut puolisokseen noinkin puutteellisesta ja viallisesta suvusta?
5kymppisiä ollaan ja mitään oikeasti ei tehdä yhdessä paitsi mökkiviikonloppuja vietetään ulkohommien ja ruuanlaiton parissa. Työelämässä molemmat ja parisuhde melkein kämppis tasolla mielestäni. Emme kyllä ole eroamassa, näinkin voi elää, jos omaisuutta on hankala jakaa. Eihän tätä kaikki ymmärrä.
Mitä ihmettä eikö vapaa-aikaa voi muka viettää välillä myös ystävien kesken? Aika rajoittunut ajatus..
Meillä kalastetaan talvella ja kesällä, merellä ja isolla järvellä, pyöräillään ja tehdään kaikki yhdessä muttei kotitöitä, mies huoltaa pyörät, ja autot. En tiedä mutta en usko ettö olemme enää kauaa yhdessä, mies 56 ja minä 54.
Kyllä tehdään! Yhdessä tekeminen ja yhteiset unelmat on tärkeitä. Yhdessä 15 vuotta, kaksi esiteiniä.
Miehen kanssa hölkätään, maastopyöräillään, käydään leffassa ja terassilla. Arjessa käytetään usein koirat yhdessä metsälenkillä. Talvella hiihdetään. Kaupunkilomaillaan mieluiten kahdestaan, korona on vienyt tämän, ehkä taas joskus.
Ystäviä nähdään erikseen muutama vkl vuodessa, lisäksi mies pelaa jotain livepelejä ja minä lenkkeilen muiden koirallisten ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei oikein kumpikaan tee enää mitään. Mies ei innostu mistään, mitä ehdotan ja minua hän ei edes pyydä mihinkään. Nyt korona-aikaan ei olla nähty ketään senkään vertaa kuin yleensä. Ainoa ystävänikin kuoli. Töissä käyn, mies tekee etänä.
Osanottoni, minulta kuoli hyvä ystävä viime kesänä. Voisiko mieheltä kysyä mistä hänen käsityksensä mukaan johtuu se, että elämässä ei enää ole virikkeitä kuten ennen? Kun toinen ei innostu, voi olla ihan terveyssyykin takana. Etätyö osaa olla myös tappavaa, teamsia päivä toisensa perään. Tai keski-ikä: tässäkö tämä nyt kaikki oli? Jos parisuhde periaatteessa on hyvä, toki aina voi kysyä toinen toisiltaan missä voisi parantaa. Yllättäviä seikkoja voi ilmetä.
FinnSwingerin kautta pannaan niin perkeleesti.
Miespuolinen kirjoitti:
Kyllä tehdään! Lenkillä, tansseissa, ruokaa, rakastellaan. Juuri alkaa yhteinen loma..sukuloimaan toiselle puolelle Suomea. Normaali oloissa matkustellaan, leffoissa yms. Suhde pysyy kunnossa, kun on puolison kanssa samoja intressejä ja asioita tehdään yhdessä
Niin, sinäpä sen sanoit, kyllä miehet pitävät vaimojensa kanssa olemisesta, tälläinen käsitys mulla on aina ollut suomalaisesta perhe-elämästä yhteiskuntaluokasta riippumatta. Hyviä, perhekeskeisiä suomalaisia miehiä, jotka huolehtivat perheestään ja elämästään hyvin. Sellaisia on enemmistö.
Leila kirjoitti:
Kyllä tehdään! Yhdessä tekeminen ja yhteiset unelmat on tärkeitä. Yhdessä 15 vuotta, kaksi esiteiniä.
Miehen kanssa hölkätään, maastopyöräillään, käydään leffassa ja terassilla. Arjessa käytetään usein koirat yhdessä metsälenkillä. Talvella hiihdetään. Kaupunkilomaillaan mieluiten kahdestaan, korona on vienyt tämän, ehkä taas joskus.
Ystäviä nähdään erikseen muutama vkl vuodessa, lisäksi mies pelaa jotain livepelejä ja minä lenkkeilen muiden koirallisten ystävien kanssa.
Koirat on tärkeitä myös meille. Te olette kovin liikunnallisia ja varmaan hyväkuntoisia, tuossa vinkkiä meillekin, lisätä yhteistä liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
FinnSwingerin kautta pannaan niin perkeleesti.
Oho. Olikin vähän keskiluokkaisia nämä vastaukset.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kalastetaan talvella ja kesällä, merellä ja isolla järvellä, pyöräillään ja tehdään kaikki yhdessä muttei kotitöitä, mies huoltaa pyörät, ja autot. En tiedä mutta en usko ettö olemme enää kauaa yhdessä, mies 56 ja minä 54.
Miksi ette ole kauan yhdessä? Heräsi uteliaisuus, kun kuitenkin viihdytte yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä eikö vapaa-aikaa voi muka viettää välillä myös ystävien kesken? Aika rajoittunut ajatus..
En enää edes muista mitä tarkalleen aloitukseen kirjoitin, mutta totta kai vapaa-aikaa vietetään myös ystävien kesken. Siis meillä. Jokainen pari tietysti itse katsoo mikä sopii itselle.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään paljon yhdessä, ulkoillaan, matkustetaan, retkeillään, käydään keikoilla, museoissa, ravintoloissa, mökillä, veneilemässä jne. Ollaan kimpassa kavereiden kanssa, mutta myös erikseen. Meillä molempien kaverit on toisenkin kavereita, toki mies esim käy kalassa enemmän kavereiden kanssa ja minä lenkillä ja vaikka kaupunkilomilla tms kavereiden kanssa. Molempia tehdään myös yhdessä. Molemmilla on myös erilliset harrastukset. Molemmat ollaan korkeakoulutettuja yrittäjiä. Yhdessä oltu 25 vuotta.
Olen huomannut, että yrittäjät monesti ovat aika toimeliaita ihmisiä myös vapaa-ajalla. Niin tekin.
Tässä vaiheessa näyttää siltä, että ylivoimainen enemmistö vastanneista viettää pääosin yhteistä vapaa-aikaa taustoista riippumatta. Joillakin pareilla yhteisen ajan puute oli viesti parisuhteesta, jota he eivät koe tyydyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauheasti nappaa moinen, joten avioero onkin putkessa.Ai, niin. Korkeakoulutettuja ollaan. Lapset alkaa jo olla aika isoja.
Ei hyvältä kuulosta. Ehkä vielä voisi puhua asiasta ja yrittää selvittää ainakin sen verran, että erosta tulisi lapsille parempi. Jos päätös on kuitenkin tehty ja rakkaus lopussa, ei terapiakaan siihen auta. Voimia vaikeaan päätökseen ja seuraamuksiin.
Meillä ei oikein kumpikaan tee enää mitään. Mies ei innostu mistään, mitä ehdotan ja minua hän ei edes pyydä mihinkään. Nyt korona-aikaan ei olla nähty ketään senkään vertaa kuin yleensä. Ainoa ystävänikin kuoli. Töissä käyn, mies tekee etänä.