Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini antoi lapselleen toiseksi nimeksi varaamani nimen

Vierailija
01.07.2014 |

Mitä mieltä olette, onko oikeus loukkaantua? Olen puhunut nimestä viisi vuotta ja ikinä kaverini ei ole kertonut, että on miettinyt samaa nimeä ensimmäiseksi tai toiseksi nimeksi lapselleen. Nyt kuitenkin lapsen toiseksi nimeksi tuli minun "varaamani" nimi! 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa tuo mitään haittaa, sehän vain toinen nimi? Toka nimi esiintyy vaan henkkareissa... Ellei ala käyttämään

Vierailija
22/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan, mutta en kyllä itse antaisi lapselleni sellaista nimeä mitä kaverini on hehkuttanut vuosia. En edes toiseksi nimeksi.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:46"]Ei olekaan, mutta en kyllä itse antaisi lapselleni sellaista nimeä mitä kaverini on hehkuttanut vuosia. En edes toiseksi nimeksi.

AP

[/quote]

No ilmeisesti kaverisi oli toista mieltä. No big deal.

Vierailija
24/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimeä voi varata, ja sitä paitsi, toista nimeä ei ikinä käytetä. Voit sä silti laittaa sen nimen omalle lapsellesi, sillä toisella nimellä ei oo mitään merkitystä.

Vierailija
25/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä annat sen omallesi etunimeksi kuten olet suunnitellut. Harvemmin se toka nimi on kutsumanimenä.

Vierailija
26/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:46"]

Ei olekaan, mutta en kyllä itse antaisi lapselleni sellaista nimeä mitä kaverini on hehkuttanut vuosia. En edes toiseksi nimeksi.

AP

[/quote]

Näin. Miljoona vaihtoehtoa, mutta se yksi ja ainoa pitää ottaa, niinpä. :( 

Vierailija
27/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kutakuinkin yhtä typerää "varastaa" kaverilta se nimi josta se on jo pitkään puhunut haluavansa antaa omalle lapselle (mikäli kaveri keksi sen ensin), kuin loukkaantua siitä jos oma kaveri niin kuitenkin tekee. 

Vierailija
28/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin annan sen nimen lapselleni, mutta voi olla, että kaveriani en enää halua nähdä!

AP

Vierailija
29/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna kaverin lapsen nimeämisen vaikuttaa. Voit silti antaa sen nimen lapselle etunimeksi. Kertoo vain siitä, että kaverillasi ei ole mielikuvitusta tai omia mielipiteitä.

Vierailija
30/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on vain toisesta nimestä niin ei ole kovin vakavaa.

Vierailija
31/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on vain toisesta nimestä niin ei ole kovin vakavaa.

Vierailija
32/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:44"]

No minä ex-poikaystävälle aikanaan puhuin nimestä jonka haluaisin joskus lapselleni. Tuli ero ja hän antoi nimen sitten hieman myöhemmin omalle lapselleen. Mulla ei silloin vielä lapsia ollut. järkytyin ja raivostuin ja vaikka mitä, mutta minkäs sille enää teki. 

[/quote]

Aika erikoista jos mies on päättänyt lapsen nimen. Ehkäpä nykyinen vaimo on halunnut sen, eikä mies ole voinut kieltäytyä syyllä "exäni kertoi tykkäävänsä siitä nimestä 5 vuotta sitten"

Vierailija
33/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne suvun nimet annetaan lapselle, vaikka kaveri sattuisi tykkäämään samasta nimestä. 

Meilläkin on serkuilla samat nimet toisena tai kolmantena ja kaikki ovat tyytyväisiä. Eka nimi on aina eri. Jos joku kaveri olisi urputtamut nimivalinnoista, olisin vaan sanonut, että suku on ja pysyy ja suvun nimet.

Vierailija
34/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kaverisi halusi sua loukata sillä. Se vaan sattui mieltymään samaan nimeen niin kovasti, minkäs teet. Eikö sitä voisi pitää kunnia asiana?

Vierailija
35/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinä olet viisi vuotta aivopessyt kaveriasi uskomaan, että juuri se nimi on niin ihana. Sitä saa mitä tilaa.

Ei kai nimi käytössä kulu?

Sitä paitsi tavallisissa parisuhteissa miesKIN päättää lapsen nimestä, ei äiti yksin.

Vierailija
36/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tämä nimi oli vaikka kaverin lapsen isälle tärkeä nimi ja halusi sen lapselleen? Mitä jos kaverisi onkin joutunut käymään väsytystaistelun että on saanut miehen suostumaan siihen että annetaan se vain toiseksi nimeksi ja kutsumanimeksi otetaan joku muu? 

Vierailija
37/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että edes tulet saamaan kyseistä sukupuolta olevan lapsen? ;)

Vierailija
38/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lapsellisen henkilön kuin ap ei kannattaisi tehdä lapsia vielä moneen vuoteen. "Minun varaamani nimi", voi huhhuh :DD

Vierailija
39/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se nimi muuten on????

Vierailija
40/65 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:56"]

Aika erikoista jos mies on päättänyt lapsen nimen. Ehkäpä nykyinen vaimo on halunnut sen, eikä mies ole voinut kieltäytyä syyllä "exäni kertoi tykkäävänsä siitä nimestä 5 vuotta sitten"

[/quote]

Eikö miehillä todellakaan ole av-mammojen perheissä mitään sanomista lapsen nimeen? Vai meneekö se automaattisesti niin, että sukunimi tulee isältä, etunimi äidiltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi