Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-kirpparilla yli satasen kaupat postitse?

Vierailija
01.07.2014 |

Haluaisin ostaa erään yli 100e maksavan tuotteen, myyjä haluaa ainoastaan postittaa. Onko tavallista? Vähän epäilyttäisi laittaa jonkun tilille noin suuri summa ennen kuin edes näen tuotetta...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kuule ihan tavallista.. Vai luuletko, että myyjä lähettäisi tuotteen sulle ja sitten vasta maksaisit?? Kyllähän säkin voisit siinä kusettaa..

Vierailija
2/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en maksais, kipuraja on joku 30 e. Sitä kalliimpia tavaroita en osta näkemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nouto, näet esineen ja maksat samalla.

Vierailija
4/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin seurantakoodi auttaa ainakin siinä, että näet missä paketti liikkuu! Pyydä lähettämään näin...

Vierailija
5/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:26"]Postin seurantakoodi auttaa ainakin siinä, että näet missä paketti liikkuu! Pyydä lähettämään näin...

[/quote]

Toki voi pyytää, mutta se maksaa ekstraa, kukaan myyjä tuskin sitä ilmaiseksi laittaa.

Voi myös pyytää postiennakolla jolloin tuotteen voi tarkastaa ja maksaa postissa mutta harva myyjä suostuu tähänkään, koska se on kallis ja kaikki kulut jää itselle jos ostaja ei käykään postissa.

Vierailija
6/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiennakolla voit myös pyytää postituksen. Silloin maksat tuotteen postin tiskillä ja rahat siirtyvät postittajan tilille.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseesi: En ostaisi. Netissä kiertää hirveästi ihmisiä, joista ei tilisiirron jälkeen kuulu enää koskaan. Kuulemma tosi yleistä varsinkin lastentarvikkeissa. Jos nouto ei onnistu niin postiennakko on ainoa järkevä vaihtoehto, jolla varmistat saavasi rahoillesi vastinetta. Olen itse ostanut ja myynyt tosi paljon nettipalstoilla ja n. 10-20€ siirrot yleensä sopii molemmille osapuolille, mutta siitä ylöspäin ehdotan aina muuta järjestelyä jos olen ostajana.

Vierailija
7/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:33"]Postiennakolla voit myös pyytää postituksen. Silloin maksat tuotteen postin tiskillä ja rahat siirtyvät postittajan tilille.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseesi: En ostaisi. Netissä kiertää hirveästi ihmisiä, joista ei tilisiirron jälkeen kuulu enää koskaan. Kuulemma tosi yleistä varsinkin lastentarvikkeissa. Jos nouto ei onnistu niin postiennakko on ainoa järkevä vaihtoehto, jolla varmistat saavasi rahoillesi vastinetta. Olen itse ostanut ja myynyt tosi paljon nettipalstoilla ja n. 10-20€ siirrot yleensä sopii molemmille osapuolille, mutta siitä ylöspäin ehdotan aina muuta järjestelyä jos olen ostajana.

[/quote]

Niin kiertää myös ostajia jotka yrittää olla maksamatta, jotka jättää paketin postiin ja itse maksat kalliisti postiennakosta.

Vierailija
8/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taitaisi uskaltaa. Huutonetissä olen tehnyt etukäteen maksamalla yhdet 200 euron kaupat, mutta myyjällä oli satoja positiivisia palautteita joten uskalsin maksaa tuotetta näkemättä. Noilla lastenvaate fb-kirppiksillä liikkuu aika paljon huijareita mikä on aika ihmeellistä kun siellä yleensä omalla nimellä ja pärställä kauppaa tehdään. Jollei nimi ole sitten tekaistu.

Vierailija
9/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi. Just parhaillaan yhdellä face-kirppiksellä on hässäkkää kun eräs myyjä katosi taivaan tuuliin saatuaan reilun satasen maksun tuotteesta jota ei sitten lähettänytkään. Ostaja on rikosilmoitusta menossa tekemään.

Vierailija
10/10 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin ja olen uskaltanutkin. Mikäli myyjä huiijaa, saa tehtyä rikosilmoituksen ja saa rahansa kyllä takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan