Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka traumatisoituivat lapsena/nuorena THE RING - elokuvasta?

Vierailija
30.06.2021 |

Luulin nimittäin olevani ainoa, johon kyseinen elokuva vaikutti niin vahvasti. En pystynyt nukahtamaan kunnolla varmaan vuoteen, kun näin sieluni silmin Samaran ryömivän pitkin käytävää huoneeseeni.

Tämän seurauksena podin samaa jokaisen katsomani kauhuelokuvan jälkeen; en pystynyt nukkumaan vaan selasin tahtomattani mielessäni elokuvien pahimpia kohtauksia. Tämä on helpottanut vasta nyt yli 30-vuotiaana, ja pystyn vihdoinkin nauttimaan kauhuelokuvista ilman ahdistusta. Japanilaiseen kauhuun en tosin koske pitkällä tikullakaan.

Erästä keskustelua luettuani tulin siihen tulokseen, että The Ringin (2002) aiheuttamat traumat ovat eräänlainen sukupolvikokemus.

Onko täällä muita ko. elokuvan uhreja?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo todellaki! Joskus ahdisti nukkua äitin luona yöpyessä sohvalla telkkarin edessä… Olin 15 kun näin sen ekaa kertaa. Pahemmat traumat on kuitenkin jäänyt Kaunasta jonka olen katsonut yksin (!!) 14 vuotiaana. Tästä opin etten ikinä enää katso kauhuleffoja yksin. En ole vielä 10 vuoden jälkeenkään uskaltanut katsoa jatko-osia.

Kauna oli kyllä toinen, mikä tuli katsottua liian nuorena. Silloinkin pelotti ihan pirusti. Luin vielä aikuisena sen japanilaisen urbaanilegendan josta kauna on tehty. Kaunan japsiversiota en ole uskaltanut katsoa edes miehen kanssa. Lapset joutuu terapiaan jos vielä pelkään yhtä paljon ja säikyn niitä kun tulevat omien painajaisten takia meidän väliin.

-19

Vierailija
22/29 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin sen parikymppisenä ja olihan se ihan hirveä, jotenkin vain uskomattoman kammottava ja vastenmielinen. En muutenkaan halua enää katsoa mitään demonikauhun tyylistä (ja tuohon kategoriaanhan The Ring kuuluu myös vaikka ei ole perinteinen riivaustarina), joskus teininä kun asuin vielä äidin luona katsoin sellaisiakin elokuvia mutta aikuisena, yksin asuvana en halua aiheuttaa itselleni unettomia öitä. Yksin ollessa kun alkaa oma kotikin tuntumaan uhkaavalta tuollaisen kuvaston jälkeen. Kaikki demoneihin viittaava aiheuttaa minussa aivan aitoa pelkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin seiskalla VHS:nä mikä oli suuri virhe. Pelkäsin piiiitkään, että Samara ryömisi vessanpytystä ulos.

Vierailija
24/29 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo todellaki! Joskus ahdisti nukkua äitin luona yöpyessä sohvalla telkkarin edessä… Olin 15 kun näin sen ekaa kertaa. Pahemmat traumat on kuitenkin jäänyt Kaunasta jonka olen katsonut yksin (!!) 14 vuotiaana. Tästä opin etten ikinä enää katso kauhuleffoja yksin. En ole vielä 10 vuoden jälkeenkään uskaltanut katsoa jatko-osia.

Kauna oli kyllä toinen, mikä tuli katsottua liian nuorena. Silloinkin pelotti ihan pirusti. Luin vielä aikuisena sen japanilaisen urbaanilegendan josta kauna on tehty. Kaunan japsiversiota en ole uskaltanut katsoa edes miehen kanssa. Lapset joutuu terapiaan jos vielä pelkään yhtä paljon ja säikyn niitä kun tulevat omien painajaisten takia meidän väliin.

-19

Japaniversiossa Kaunasta sen tytön nariseva ääni saa edelleen aikaan kylmiä väreitä. Ring/Ringu eivät erityisemmin pelottaneet, vaikka hyviä elokuvia ovatkin.

Vierailija
25/29 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
26/29 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yli 40v mutta oon nuorena teininä ja lapsena katsonut paljon kauhuelokuvia. Esim kaikki alienit ja poltergeist, freddyt. Joo ja katsoin myös ringin. En ole pystynyt noiden jälkeen katsomaan kauhuelokuvia. Nuorena näin kauhu unia ja pelkäsin mennä yksin ollessani kotona alakertaan kun ajattelin että siellä on niitä munia. Pahimpia kauhuelokuvia on orpokoti ja mama. Mama oli ihan hirveän ahdistava!!!!!? Olin äiti kun sen katsoin samoin orpokodin kohdalla.

Vierailija
27/29 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän järkytyin Grudgesta, se kurkkunarina oli tosi ahdistavaa

Vierailija
28/29 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon yli 40v mutta oon nuorena teininä ja lapsena katsonut paljon kauhuelokuvia. Esim kaikki alienit ja poltergeist, freddyt. Joo ja katsoin myös ringin. En ole pystynyt noiden jälkeen katsomaan kauhuelokuvia. Nuorena näin kauhu unia ja pelkäsin mennä yksin ollessani kotona alakertaan kun ajattelin että siellä on niitä munia. Pahimpia kauhuelokuvia on orpokoti ja mama. Mama oli ihan hirveän ahdistava!!!!!? Olin äiti kun sen katsoin samoin orpokodin kohdalla.

Mama oli hirveä vaikkei jotenkin pelottava. Katsoin sen kun odotin meidän ekaa lasta. Toisaalta ymmärsin mamaa, mutta silti... Itku tuli.

Orpokoti taas ei ollut mielestäni niinkään pelottava (paitsi se poika säkki päässä). Mutta kylmiä väreitä sekin aiheutti.

Vierailija
29/29 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset