Vaihtavatko kaikki täällä alushousunsa joka päivä?!
Minä ainakin vaihdan joka toinen päivä, aina suihkussa käynnin jälkeen tai jos niissä on likaa. Ettekö te pyyhi takapuoltanne kunnolla, jos joka päivä tulee tuhnua?
En myöskään tajua, miten teidän ihonne kestävät jokapäiväistä suihkuttelua ja saippuointia, mutta minä olenkin atoopikko. :)
Kommentit (86)
Alkkarit vaihdannan joka päivä. On niin lähellä intiimi alueita ja limakalvoja, etten anna hautua kyllä pidempään. Johan ainakin naisella emättimen luonnollinen puhdistusjärjestelmäkin pukkaa kosteutta aina sen verran, että housut likastuvat päivittäin.
Vaihdan kaksi kertaa päivässä: aamulla ja illalla. On ihanaa, kun on puhtaat.
Peppuhan ei puhdistu jos vain pyyhkii. Siksi meillä on bidee-suihku.
Atoopikkojen hoito-ohjeethan ovat muuttuneet: nykyään suositellaan päivittäistä _pitkiää_suihkua. Pitkan suihkun aikana iho imee vettä. sen jälkeen se tulee tietysti "kiinnittää" ihovoiteella.
Suihku ei tarkoita saippuointia. saippuaa ei tarvitse käyttää lainkaan.
t. Atoopikko
En, mulla ei nytkään ole alushousuja. En käy pesulla joka päivä, ehkä jopa vain kerran viikossa, mutta kieltämättä mun ilmeisesti pitäisi useammin. Perse on niin verillä ettei siihen aina kestä oikein edes koskea, ja mahdollisesti mulla on pakaravaossa sama taliköhnä kuin päästäkin varisee laattoina.
Vaihdan joka päivä. Ei niissä välttämättä ole "tuhnua", mutta vaihdan ne silti. Suihkussa käyn päivittäin, sillä harrastan hikiliikuntaa. Pesen saippualla vain intiimialueet, kainalot ja hikoilevat paikat (esim. juoksun jälkeen jalat).
Tottakai vaihdan joka päivä. Suihkussa pesen Lactacydillä (siis päällisin puolin, en nyt vaginaan sisälle rupea mitään pesuaineita tunkemaan), vessassakäynnin yhteydessä huuhtaisen vedellä. En todellakaan halua lemuta virtsalta!
Aina kun telkkarista tulee olympialaisten avajaiset, tulee mieleen, että nyt alkkarit vois vaihtaa. Tämähän tapahtuu kahden vuoden välein.
No sen kyllä valitettavasti haistaa, jos ihminen ei peseydy tai vaihda edes alusvaatteita päivittäin.
Tuo alusvaatteiden päivittäin vaihtaminen luulisi olevan normaalia nykypäivän länsimaassa. Samoin päivittäinen suihku. Atoopikollekin suositellaan päivittäistä suihkua vaikka Aqualan L -voiteella. Kuuluu pestä vanhat rasvat pois ja laittaa uudet tilalle.
Alapää ei kestä saippuaa, joss pH on korkea, niin kannattaa kokeilla vaikka Sebamedia.
Oletteko muutenkin epähygienisiä? Kuljetteko samoissa vaatteissa useita päiviä? Kiinnitättekö huomiota ulkonäköön lainkaan? Eikö teillä ole varaa pestä pyykkiä? Mistä voi johtua, että aikuinen ihminen ei edes pikkuhousuja vaihtaisi joka päivä? En voi käsittää ja haluaisin kuulla.
Tietenkin vaihdetaan kaikki vaatteet päivittäin?? Työvaatteita (paita, jakku, hame, housut) en välttämättä pese joka päivä mutta tuuletan. En hikoile joten se ei ole ongelma. Alusvaatteet tietty pakko vaihtaa päivittäin. Mieskin vaihtaa vaatteet kalsareita myöten 1-2x pvässä - työpäivän jälkeen paidan ja housut/farkut t-paitaan ja rennompiin housuihin.
Mä oon 20v poika ja saatan olla samoilla alusvaatteilla 3-4 pvää. En oo mitenkää epähygieeninen enkä ymmärrä miksi alusvaatteet tarttee vaihtaa joka pvä jos ne ei millään tavalla ooe likaiset. Ymmärrän että tiukat stringit umjne tarttee vaihtaa mutta mulla itsellä ei ole virtsankarkailua niinku ehkä osalla naisista on ja sen lisäksi en pasko housuuni :) totta on että jos seurustelee ja haluaa petijuttuja tehä nii tarttee kyä kumppaniaan ajatellen vaihtaa alusvaatteitakin vaikka näön vuoksi mutta en kyllä tiedä miksi vaatteita tarttis muuten joka pvä vaihtaa. Saan varmaa hirveen viharyöpyn niskaa haha
Yök...jokatoinen päivä suihkussa ja samat pikkari pari päivää. Mukana haju.
En tiedä KAIKISTA, mutta itse vaihdan. Aina kun käyn suihkussa, siis kerran päivässä. Joskus kahdesti, kun urheilen tai sektailen:). Ei mitään sääntöjä, mut ainakin kerran päivässä, ihan hygienian vuoksi.
En haluu millään tavalla loukata naisia jne mut siis mistä teille tulee se haju sit jos teidän tarttee niin usein vaihtaa? Siis onko kyseessä hiki, valkovuoto, virtsankarkailu vai joku muu? T. Toi 20v poika
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 16:09"]
No sen kyllä valitettavasti haistaa, jos ihminen ei peseydy tai vaihda edes alusvaatteita päivittäin.
Tuo alusvaatteiden päivittäin vaihtaminen luulisi olevan normaalia nykypäivän länsimaassa. Samoin päivittäinen suihku. Atoopikollekin suositellaan päivittäistä suihkua vaikka Aqualan L -voiteella. Kuuluu pestä vanhat rasvat pois ja laittaa uudet tilalle.
Alapää ei kestä saippuaa, joss pH on korkea, niin kannattaa kokeilla vaikka Sebamedia.
Oletteko muutenkin epähygienisiä? Kuljetteko samoissa vaatteissa useita päiviä? Kiinnitättekö huomiota ulkonäköön lainkaan? Eikö teillä ole varaa pestä pyykkiä? Mistä voi johtua, että aikuinen ihminen ei edes pikkuhousuja vaihtaisi joka päivä? En voi käsittää ja haluaisin kuulla.
[/quote]No minä voin vastata että kärsin masennuksesta, enkä jaksa kiinnittää ulkonäköön huomiota. Pyykkikoneeni on rikki, joten sen kanssa täytyy vähän aina tapella. En raski ostaa pikkareita tarpeeksi. Mutta en kyllä myös kuljekaan ihmisten ilmoilla, joudun peseytymään yleensä ennen sinne lähtöä.
Olen kyllä oikeasti joutunut hankaluuksiin päivittäisestä peseytymisestä johtuen, sillä olen bakteerikammoinen, ja monet täällä päin pitävät jokapäiväistä peseytymistä sairaana.
Ihminen haisee luonnostaan...hyi saasta teitä, puhtaus on puoli ruokaa sanotaan. Pojalle pikku vinkkinä että tytöt ei tykkää haisuleista, vaikka ne kalsarit näyttää puhtailta ni yökkis...
20 v. pojalle:
ideana on se, että mitään hajuja ei tule jos huolehtii hygieniasta.
Jos ei muuten älyä niin muutaman kerran kun dödö pettää, oppii jo ennakoimaan suihkulla ja puhtailla vaatteilla jatkossa. Kaikki ei välttämättä itse huomaa hajuaan ennenkuin tosiaan löyhkäävät, mutta jokaisella on ominaistuoksu joka jokaisen omalla aikataululla vie vallan puhtaasta tuoksusta.
Aikuiset ja lapset vaihtaa meillä alusvaatteensa päivittäin, tai useammin. Pienten poikien kalsarit tuoksahtaa illalla jo sen verran että tarpeen on vaihtaa.
En ymmärrä miksi joku haluaa hautoa likaisia alushousuja monta päivää vasten ihoa. Eivät vie paljon tilaa pesukoneessakaan, joten ekologisuus on aika huono perustelu.
Samaa olen välillä miettinyt. Alushousuja saatan vaihtaa jopa joka päivä (kaikki alkkarit ei sovi kaikkien housujen/hameiden kanssa), mutta miten ihmeessä joidenkin römpsät kestää jokapäiväistä SAIPPUOINTIA? Itse tein sen virheen tasan kerran, että suihkusaippualla holvasin, ja perkules että punoitti ja kutitti monta päivää. Vedellä vain siis.