Asiakas raivosi ja meinaa tehdä minusta valituksen.
Elikkäs, kerrron tilanteen. Olen kassalla suurimman osan ajasta. Meillä on kassojen vieressä irtokarkit. Asiakas lappasi ja lappasi, otti hinnan, kattoi pussia ja jätti hyllylle. Lopulta kun sain kyseiseltä asiakkaalta kaikists tuotteista hinnan mainitsin hänelle irtokarkeista. Sanoi ettei ota, tämän jälkeen mainitsin, että se on ostopäätös kun on ottanut karkit ja hinnoitellut. Asiakas ärsyyntyi ja alkoi sanomaan ettei ota. Sanoin selvä, ei tarvitse hakea. Kävin katsomassa pussista hinnan ja laitoin sen koneen kautta manuaalisti. Asiakas poltti päreensä täysin ja alkoi huutamaan. Uhkasi tehdä valituksen ja vaatii rahoja takaisin. Siinähän tekee. Säännöt ovat selkeät.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuollaisesta tiennytkään. Miksi joku ottaisi karkkeja, jos ei aio ostaa niitä?
Jos vaikka hinta ei miellytä. Onhan niitäkin jotka ottavat lihaa ja jättävät ne jonnekin pilaantumaan kun olikin liian kallis.[/quote
Pitäisi tietysti joutua korvaamaan ne pilalle menneet lihatkin, mutta salaahan ne idiootit lykkäävät ne johonkin hyllyyn. Ihmiset on kummallisia. Eivät ole ymmärtävinään ettei toisen hiplaamia irtomyynti tuotteita, tai väärään paikkaan jätettyjä pilaantuvia tuotteita voi enää myydä. Ei kukaan oikeasti sentään noin tyhmä voi olla ettei tuota ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Lakia, jos katsotaan, ne irtokarkit ovat edelleen kaupan omaisuutta vaikka asiakas olisi jo pussittanut ne. Eli mitään muuta perustetta vaatia asiakasta maksamaan ei ole kuin ehkä porttikielto kyseiseen kauppaan. "Täytetty pussi on ostopäätös" on siis vain kehote, vaikka toki jokaisen tulisi se ymmärtää ihan ilman kehotettakin. Eihän tuollainen moraalisesti oikein tietenkään ole.
eli mielestäsi asiakas saa myös nostaa kaikka maidot pois kylmäkaapista ihan huvikseen ja asetella vihannekset lattialle? Tämäkään ei ole ostopäätös ?
Vierailija kirjoitti:
Lakia, jos katsotaan, ne irtokarkit ovat edelleen kaupan omaisuutta vaikka asiakas olisi jo pussittanut ne. Eli mitään muuta perustetta vaatia asiakasta maksamaan ei ole kuin ehkä porttikielto kyseiseen kauppaan. "Täytetty pussi on ostopäätös" on siis vain kehote, vaikka toki jokaisen tulisi se ymmärtää ihan ilman kehotettakin. Eihän tuollainen moraalisesti oikein tietenkään ole.
Ei ole. Se on varastamista koska kauppa ei enää voi hygienia syistä niitä myydä.
Vierailija kirjoitti:
On asiakaspalvelijassakin vikaa, jos jättää karkit asiakkaan noudettavaksi ja laskuttaa vain hinnan tuossa tapauksessa. Kohteliasta olisi ollut tuoda pussi kassalle ja asiakas sen sitten joko ottaa tai jättää.
Häh? Mitäs jätti ne sinne? Ei se kassa mikään palvelija ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ollut myyjänä, en olisi puuttunut tähän asiaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Asiakas voi muuttaa mieltään, ei ketään voi pakottaa ostamaan. Täytyy sanoa, että olitpa typerä myyjä. Olen itse toiminut myyjänä, sääntö numero yksi, asiakkaan kanssa ei koskaan aleta riitelemään mistään asiasta, jos haluaa että asiakas tulee vielä kauppaan asioimaan.
No ehkä tuollaisia asiakkaita ei haluta enää takaisin. Jos ei osaa asioida asiallisesti on parempi pysyäkin poissa! Eiköhän siellä kaupassa riitä ihan niitä maksaviakin asiakkaita jotka tuovat rahaa eivätkä päinvastoin tuota tappiota.
Aikoinaan kun itse olin kassalla melkein nautin näistä valittajista. Mua ei yhtään haitannut heidän kiukuttelunsa kun tiesin että toiseksi jäävät. Aina näitä sekaan mahtuu. ”Asiakas on aika oikeassa” ei todellakaan pidä paikkaansa. Totuus on 99% että asiakas on aina väärässä. Kyllä se henkilökunta tietää miten asiat menee, ei pelkästään kaupassa, vaan yleisemminkin palvelualoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Se on varastamista koska kauppa ei enää voi hygienia syistä niitä myydä.
Ei, se ei todellakaan voi olla varastamista, koska siinä ei varasteta mitään. Jonkinlainen vahingonteko voi tulla kyseeseen, ei varastaminen.
Tuollaisia asiakkaita ei kaivata yhteenkään kauppaan.
Asiakas on aina oikeassa.Kyllä nyt taitaa tulla sinulle lopputili?
Huutamalla ja uhkailemalla yritti saada tahtonsa läpi ja erilaista kohtelua kuin muut asiakkaat.