Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ylimeikatuista tekoripsipirkoista" puhkesi sanasota netissä – erikoistutkija kertoo, mistä metsien naisviha kumpuaa

Vierailija
30.06.2021 |

Noh, saako metsään pukeutua mekkoon vai onko tämä vain ylivaltaa edustavan valkoisen cis-miehen (ja -naisen) vihaa?

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/69f2f468-ae8e-4fc7-bc0c-69e6b1b52dcd

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen metsien naisviha?

Metsillä ei ole mitään sukupuolittuneita tunteita, metsää ei pidä ryhtyä kirjoittamaan inhimilliseksi olennoksi, jolla on vihaa tai rakkautta jotain tiettyä asiaa kohtaan. Metsä kohtelee tasapuolisesti homoa ja heteroa, transsukupuolista ja aseksuaalia.

Koirista ja kissoista käytetetään persoonapronominia hän ja nyt metsä tuntee naisvihaa. Maailmanlopun elkeitä!

Vierailija
22/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteenmukainen pukeutuminen on järkevää. En suosittele mekkoa mustikanpoimintaan. Tai sitten ei ainakaan kannata tulla omaa tyhmyyttä korostamaan iltalehtien palstoille, jos sääsket ovat tehneet pahojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nihkeää porukkaa siellä metsäreiteillä liikkuu! Mekko ei ole tavallisin vaate metsissä liikkumiseen mutta eikö käyttäytyminen siellä ratkaise?  Ei roskaa eikä häiritse muita jne.

Vierailija
24/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse patikoin ja paljon... Enkä niitä lyhyimpiä ja helpoimpia lenkkejä. Vietän paljon myös autiotuvissa öitä näillä reissuilla. Yks hailee onko jollain mekko ja tekoripset, kunhan suoriutuu samoista tehtävistä kuin muut, osallistuu ilman patistamista eikä tarvitse odotella mekkoon pukeutujaa taikka valita reittiä helpommaksi, koska jollain ei ole asianmukainen vaatetus päällä eikä pysy mukana. Kai sitten olen valkoinen hetero cis nainen, kun en ymmärrä, miten kaikesta saa naisvihan aikaiseksi.

Eikö tuossa ole kyse aika paljon muusta kuin vaatetuksesta. Ja kai sinä nyt itse tiedät ja näet kenen kanssa olet retkelle lähdössä. Ei kai sinun ventovieraiden kanssa tarvitse reittejäsi suunnitella. 

Siinä tyypillinen inhottava ihminen, jolle kelpaa seuraksi vain samankaltaiset kuin itse ELLEI ne muut sitä tai tätä...

Mitä sinä nyt selität? Minä käsitin, että tässä puhuttiin jostain ventovieraista vastaantulijoista eikä omista ystävistä. Siksi ihmettelen kenelle on ongelma, jos joku ventovieras pukeutuu mekkoon. Juu, minulle kelpaa retkeilyseuraksi vain tutut eikä jotkut random-vastaantulijat. Sori siitä. 

Vierailija
25/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteenmukainen pukeutuminen on järkevää. En suosittele mekkoa mustikanpoimintaan. Tai sitten ei ainakaan kannata tulla omaa tyhmyyttä korostamaan iltalehtien palstoille, jos sääsket ovat tehneet pahojaan.

Niin. Koskaan kukaan retkeilijä ei ole käyttänyt shortseja tai lyhythihaista paitaa.. :D 

Vierailija
26/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse patikoin ja paljon... Enkä niitä lyhyimpiä ja helpoimpia lenkkejä. Vietän paljon myös autiotuvissa öitä näillä reissuilla. Yks hailee onko jollain mekko ja tekoripset, kunhan suoriutuu samoista tehtävistä kuin muut, osallistuu ilman patistamista eikä tarvitse odotella mekkoon pukeutujaa taikka valita reittiä helpommaksi, koska jollain ei ole asianmukainen vaatetus päällä eikä pysy mukana. Kai sitten olen valkoinen hetero cis nainen, kun en ymmärrä, miten kaikesta saa naisvihan aikaiseksi.

Suoriutuu samoista tehtävistä kuin muut? Mitä mahdat tarkoittaa.

Halon hakkuu esim on aika riskaabelia mekossa,kun ei ole kuin oma nahka suojana. Sama esim kipinävahtina. Kalastaminen mekon kanssa ok? No ehkö joo menee.

Mitä hittoa, kyllä minä olen lukemattomat kerrat hakannut halkoja mekossa/hameessa. Ei ne puunpalaset ihosta läpi mene, eikä se housunlahje kyllä paljon kirveeltä suojele. Vai mikä tässä nyt oli se riski?

Sama homma kipinävahdissa. Sitäpaitsi onhan miehilläkin usein kädet ja naama paljaana. Miten ne sääret on tässä joku erityisongelma?

Ihme uusavuttomuutta. Taidat olla niitä kaupunkilaisia, joille metsäretki on joku valtava spektaakkeli jonne tarvitsee tonnitolkulla erikoiskamoja mukaan. Katsos kun on maalta tai edes mökkeillyt lapsena/nuorena, niin kuulostaa lähinnä naurettavalta ettei normaaleissa kesävaatteissa voisi hoitaa tavallisia arkihommia. Koska sitä nuo on.

Vierailija
27/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa surkea kirjoitus tuo IL:n "asiantuntija", ihan pelle.

-Väitti mm, että "luonnolsta ulkonäköä ei ole olemassa", suurin peetä mitä olen koskaan kuullut.

-Luonnollinen ulkonäkö on se, kun olet suihkussa pessyt meikit pois ja olet naama paljaana, luonnollisena.

Väittää, että luonnollista lookia ei ole, miten syntymässä, onko silloinkin epäluonnollisen näköinen, meikit päässä vai?

Toi jutun "tutkija" on joku vajaa.

No hän tarkoitti varmaankin sitä, että ihmisen ulkonäköön -oli meikkiä tms. tai ei -liitetään aina paljon erilaisia sosiaalisia merkityksiä ka arvotetaan eri tavoin. Myös tuo sana ” luonnollinen” on sellainen sana, jonka merkityksiä on mielenkiintoista pohtia.

Vierailija
28/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa. Minä aikoinani lähdin Thaimaassa viidakkovaellukselle. Tietysti asianmukaisissa kamppeissa. Oppaana sipsutteli simpsakka neito kiilakantasandaaleissa ja mekossa. Oli varmaan meikkiäkin.

Vierailija
29/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku kysynyt sinulta pukeutumissuosituksia?

Vierailija
30/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut avata tuota linkkiä? Vai onko lukutaitosi noin huono?

Vierailija
31/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa ole kyse aika paljon muusta kuin vaatetuksesta. Ja kai sinä nyt itse tiedät ja näet kenen kanssa olet retkelle lähdössä. Ei kai sinun ventovieraiden kanssa tarvitse reittejäsi suunnitella. 

Siinä tyypillinen inhottava ihminen, jolle kelpaa seuraksi vain samankaltaiset kuin itse ELLEI ne muut sitä tai tätä...

Mitä sinä nyt selität? Minä käsitin, että tässä puhuttiin jostain ventovieraista vastaantulijoista eikä omista ystävistä. Siksi ihmettelen kenelle on ongelma, jos joku ventovieras pukeutuu mekkoon. Juu, minulle kelpaa retkeilyseuraksi vain tutut eikä jotkut random-vastaantulijat. Sori siitä. 

Itsekin "eräjormailen" ja ystäväpiiristäni löytyy niin mekkoilijoita kuin kaljakeissien kantajiakin, jotka kovalla hingulla haluavat reissuille mukaan. Ja mukaan pääsevät. Mutta se mekko ja kalja ei saa olla este sille, että ei tee samaa kuin muut, tai jää jälkeen. On todella raskasta katsoa sellaisen perään, joka ei ole pukeutunut 30km matkalle kuin sandaaleihin ja shortseihin ja natisee sääskien syömistä reisistä. Tai että odottaa tunnin lähtöä, koska tekoripset on huonosti ja iho pitää meikata luonnolliseksi.

Vierailija
32/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sä et hyväksy mekkoilevaa metsään ELLEI se oo kuten sä. Niinhän sä kirjoitit, pitää selvitä eikä pidä odotuttaa jne.

Vierailija
33/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mekossa metsään mennään esiintymään ja ottamaan kuvia. Jos joku ihan oikeasti lähtee vaellukselle minimekossa (oletan, ettei mekko jutun naisella ollut paksu nilkkamittainen), niin kyllä huolestuisin itsekin siitä, onko kyseinen nainen tietoinen metsän olemuksesta: siellä on punkkeja, paarmoja, mäkäröitä, käärmeitä, risuja, oksia, kantoja jne. Polulla voisin kävellä Aulangon tyyppisessä ympäristössä hameessa, mutta kunnon metsään en mene edes kesällä ilman pitkiä housuja. Meikata saa niin paljon kuin lystää, se ei ole riski.

Vierailija
34/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottahan se on: nainen ei koskaan kelpaa vaan aina haukutaan, järjestäen.

Järjestäen mitä?

Vierailija
35/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa omituinen otsikko.

Mutta asiaan. Olen biologi ja luontoharrastaja, joten paljon tulee liikuttua luonnossa. En ymmärrä miten ketään voi häiritä jonkun muun pukeutuminen tai meikkaaminen. Miksi sillä olisi väliä _sinulle_? Jos joku haluaa meikata ja laitta mekon, antaa mennä vaan. Ja olen muuten itsekin lähtenyt esim mökiltä metsäkävelylle mekossa ja laittanut peitevoidetta tummille sulmänalusille ennen luontoretkelle menoa. Ei ole mitenkään haitanneet menoa. Tekoripsistä ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni osa on hyvinkin pysyviä, ovat paikallaan viikkoja?

Vierailija
36/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mekossa metsään mennään esiintymään ja ottamaan kuvia. Jos joku ihan oikeasti lähtee vaellukselle minimekossa (oletan, ettei mekko jutun naisella ollut paksu nilkkamittainen), niin kyllä huolestuisin itsekin siitä, onko kyseinen nainen tietoinen metsän olemuksesta: siellä on punkkeja, paarmoja, mäkäröitä, käärmeitä, risuja, oksia, kantoja jne. Polulla voisin kävellä Aulangon tyyppisessä ympäristössä hameessa, mutta kunnon metsään en mene edes kesällä ilman pitkiä housuja. Meikata saa niin paljon kuin lystää, se ei ole riski.

Ok, mä oon voinut mennä korvessa t-paidalla ja sortsit jalassa, mekko kävis yhtä hyvin. Ja ihan kunnon erämaassa. Tänä kesänä täytyy lähtiessä laittaa meikit ja mekko 🙂

Vierailija
37/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Koskaan kukaan retkeilijä ei ole käyttänyt shortseja tai lyhythihaista paitaa.. :D 

Se, että saa käyttää päällään mitä haluaa missä työssä tahansa, niin tekeekö se silti siitä järkevää kuitenkaan? Ihon paljastavissa vaatteissa on altis mm. Punkin puremille ja moottorisahaa käyttäessä suositellaan ihan aiheesta tuevahousuja, kuten myös turvajalkineita töissä yms.

Vierailija
38/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan metsäpoluilla nähnyt ketään silmiinpistävän runsaasti meikattuna tai olosuhteisiin ja säähän sopimattomattomasa minimekossa. En kyllä mitenkään kommentoisi jos näkisin, paitsi varmaan takanapäin vähän hymyilisin ilmestykselle.

Se toki hiukan ajatteluttaa, että onko joillakin naisilla ulkonäköpaineet todella niin valtavat, että ilman vahvaa meikkiä tai seksuaalisesti provosoivaa pukeutumista ei voi liikkua missään. Eikö tällainen nainen anna itselleen mitään muuta arvoa kuin seksuaaliobjektina olemisen ?

Vierailija
39/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole yhtä herkkiä myöskään sääskille. Oma siippa on näitä onnekkaita ja hyvin menee shortseissa ja hihattomassa jos on kuuma. Ihan sama vaikka olisi menossa.

Vierailija
40/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

metsien naisviha? tällasesta en ollutkaan aiemmin kuullu

Puut ja metsän eläimetkin ovat naisia vastaan, äkkiä sateenkaarimiekkari syvälle Lapin erämaahan, vastustamaan luontoa!

-Sitähän vastaan muutenkin toimivat, leikkelevät luonnollisia ruumiinosiaan ja kaupittelevat samaa aatetta lapsille kouluissa, katsokaa vaan koulujen nykyinen seksuaalivalistus, pelkkää homo, lesbo, trans ja muuta sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi