Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muut äidit eivät pidä minusta?

Vierailija
30.06.2014 |

Omasta mielestäni olen aivan tavallinen äiti ja nainen, mutta leikkipuistossa ja kerhoissa jään yleensä ulkopuolelle. Minuun suhtaudutaan todella varautuneesti. 

En ole suupaltti, mutta en hiljainenkaan. Vahdin omia lapsiani, että ovat kunnolla leikeissään (ei saa ottaa kädestä, eikä muuta vastaavaa). Olen kannustava ja iloinen. Lapset pitävät minusta usein, äidit eivät. 

Miksi SINÄ kartat äitiä, joka ei ole sellainen jonka lapset saa tehdä mitä vain, mutta ei myöskään ole tiukkis ja nipo? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on ihan eri ikäluokkaa tai näyttää ihan eri tyyliseltä kuin itse olen, tuskin yritän tutustua. Toki juttelen takaisin jos jutellaan, mutta seuraan en hakeudu. En tosin muutenkaan etsi seuraa puistoista, mutta voisin kuvitella että voisin tutustua johonkin parikymppiseen itseni kaltaiseen äitiin. Täällä asuu eräs äiti jonka tyyli on hyvin vanhanoloinen ja on ehkä nelikymppinen. Jotenkaan en usko meistä tylevan ystäviä vaikka moikkaankin ohimennen. Hän vaikuttaa siltä että haluaisi seuraa.

Vierailija
2/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minkä ikäinen? Itse olen 23-vuotias ja saan ylleni arvostelevia katseita leikkipuistossa, sellaisia ylimielisiä ja huvittuneita. En tiedä johtuuko siitä, että olen näitä ihmisiä selvästi nuorempi vai jostain muusta. Harmittaa vaan jos tuomitaan iän perusteella. Sillä huononpi äiti kuin he en tasan tarkkaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:39"]

Oletko minkä ikäinen? Itse olen 23-vuotias ja saan ylleni arvostelevia katseita leikkipuistossa, sellaisia ylimielisiä ja huvittuneita. En tiedä johtuuko siitä, että olen näitä ihmisiä selvästi nuorempi vai jostain muusta. Harmittaa vaan jos tuomitaan iän perusteella. Sillä huononpi äiti kuin he en tasan tarkkaan ole.

[/quote]

Minä olen 32-vuotias. Enkä ylenkatso nuorempiani, enkä vanhempia ihmisiä. En ylenkatso ketään ylipäätään.

Ja tyyliltäni olen kyllä hyvin klassinen, mutta en tätimäinen. 

Ap.

Vierailija
4/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin sinun kuitenkin olevan tiukkis ja nipo vaikka et ole omasta mielestäsi. Suosittelen ottamaan rennommin.

Vierailija
5/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan ylenkatso.

Vierailija
6/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en karta?

Vierailija
7/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:39"]

[/quote]

Minä olen 32-vuotias. Enkä ylenkatso nuorempiani, enkä vanhempia ihmisiä. En ylenkatso ketään ylipäätään.

Ap.

[/quote]

Jos olet "liian tyylikäs, fiini" heille? Ehkä näytät muista koppavalta? Ainakin jos nämä muut äidit eivät itse pukeudu tyylikkäästi. En tiedä, kunhan heitin.

Itse en tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella, saati iän, ja siksi olen hieman pettynyt saamaani "kohteluun".

T. Se 23-vuotias

Vierailija
8/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne muut äidit ole mikään yhtenäinen massa, joka on päättänyt olla pitämättä sinusta. Joku on ujo eikä uskalla jutella, toinen ajattelee ettei sinua kiinnosta, kolmas on masentunut, neljäs viihtyy yksin, viides on sinulle kateellinen, kuudennella ei ole kanssasi mitään yhteistä, seitsemäs on kusipää, kahdeksas keskittyy vaan lapsiinsa eikä huomaa aikuisia, yhdeksäs on kaavoihinsa kangistunut, kymmenes on sairas. Siinä muutama mahdollinen syy.

Vierailija
9/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ylenkatso. Olen 35-vuotias pienen lapsen äiti ja tutustuisit oikein mielelläni samanikäisten lasten äiteihin. Minulla ei ole mitään väliä muiden lasten äitien iällä, eikä kyllä pukeutumistyylillä. Pääasia, että on fiksu ja selväpäinen äiti, joka kasvattaa lapsistaan hyväntahtoisia ja rajat tuntevia.

Vierailija
10/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosteleva, ylimielinen, huvittunut katse....Vaikuttaa siltä, että olet epävarma jostain ja vaan kuvittelet nuo katseet. En usko kenenkään katsovan tuntematonta ihmistä noin. Ja kukaan ei tiedä kysymättä toisen ikää, jollekin 23v näyttää 32v:ltä, joten relatkaapa nyt ja lopettakaa sen toisten katseiden analysoiminen ja tuijotus. Rennosti vaan mukaan juttuihin ja sitten jokaisesta sanasta ei tarvitse vedellä negatiivisia johtopäätöksiä.

Vierailija
11/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrotko tarkemmin siitä, miten jäät ulkopuolelle.

Vierailija
12/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtaudutaan varautuneesti, miten se ilmenee?

Vierailija
13/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mustakaan tykätä. En tiedä, mistä se johtuu - ulkonäöstä, iästä, koulutuksessta, urasta, erityislapsesta, vetäytyvästä olemuksesta - mutta en oikeastaan välitäkään. Mulla on ystäviä, perhe ja elämä, ei mun tarvi välittää ohikulkijoista kerhoissa, päiväkodeissa tai kouluissa , ei edes lasten harrastuksissa.

mut ap, jos sua kiinnostaa, niin kyse voi olla siitäkin, että sä näytät kiinnittävän kaiken huomiosi siihen lapseenjota vahdit. Ts. jos joku yrittää olla keskustelukumppanisi, hän ei koe saavansa sulta mitään vastakaikua, koska sun huomio on muualla.

Vierailija
14/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet jotenkin erilainen näiden muiden äitien mielestä? mutta ole oma itsesi, äläkä muutu vain muiden mieliksi!

Vierailija
15/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:39"]

[/quote]

Ap.

[/quote]Vois kuvitella et jossain hesassa on vaikea tutustua. Mene rohkeasti juttelemaan. Olet ehkä varauksellinen.

Vierailija
16/16 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vaan, vaikka masentaa, kun tollaki on noi Rukat. Mutta stadi tarjoo soppaa. Mutta kertalippu 3€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan