Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mt. Everestin vainajat pyörivät mielessäni.

Vierailija
30.06.2021 |

Olen palstalla näkemäni kommentin johdosta kehittänyt itselleni kummallisen kiinnostuksen Mount Everestillä lepääviin kiipeilijöihin. Olin kuullut niistä aiemminkin, mutta luulin että on legendaa ettei ruumiita saada alas vuorelta.

Osa vainajista säilyy näkyvissä ja verrattain hyvässä kunnossa vuosiakin sääolosuhteiden vuoksi. Lämpötila ei koskaan laske alle nollan.

Niin sanotulla death zonella (lähellä huippua) on ollut nähtävissä useita ihmisiä jotka eivät koskaan selvinneet alas. Kiipeilijät siis kulkevat vainajien ohi pyrkiessään maailman korkeimmalle huipulle.

Ajatus on samaan aikaan tosi karmaiseva ja kiehtova. Miltä tuntuisi nähdä hautaamaton, vuorella vuosia levännyt ihminen? Miltä omaisista tuntuu kun läheistä ei koskaan saa haudata, vaikka ruumiin koordinaatit ovat tiedossa ja netti täynnä valokuvia? Miten nukkuvat yönsä ne kiipeilijät, jotka aikanaan ovat joutuneet hylkäämään vielä elossa olevan ihmisen mahdottomien pelastusolosuhteiden vuoksi?

En tiedä miksi tämä aihe nyt pälkähtää mieleeni säännöllisesti.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Green_Boots

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Francys_Arsentiev

https://sometimes-interesting.com/mount-everest-dead-bodies/

Kommentit (1996)

Vierailija
1341/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä turvafirma kyseessä ? Synkkämaineinen BLACKWATER WORLDWIDE – nykyiseltä nimeltään ACADEMI. Se perustettiin Yhdysvalloissa vuonna 1997. Sekö?

Blackwaterin vaiteliaita heppuja istuskeli melko paljon helikoptereitten kyydissä Irakissa kun siellä olin, siirtymät hoidettiin Black Hawkeilla ja Chinookeilla. Tämä ex-CIA on myöhempää perua, jääköön firman nimi arvoitukseksi. Oli myöskin kouluttamassa kurdeja samaan aikaan suomalaisten kanssa muutama vuosi sitten Mosulissa. Tämä ei nyt mitenkään enää liity Everestin vainajiin kuitenkaan, paitsi että kaveri haaveilee kiipeävänsä kaikkien mantereitten korkeimmat huiput (Seven Summits siis). Rahalla saa ja hapella pääsee, Kili ja Aco siis jo hoidettuina, olikohan Elbruskin, en muista.

Vanha Jeti

Kilihän on aika easy, eikö? Ajattelin vaan että tuollaisella kiipeilykulttuurilla olisi aika villin lännen markkinat laittaa tiedustelu rahoittamaan jos on osaava heppu. Juu ei kaikkea tarvi kertoa, minustakin mielenkiintoisia nämä tarinat. Turvafirman Irakista tunnistin mutten laita tähän. :). Suomalaiset on vaan niin hyvä tällaisessa että olen ylpeä maamme pojista.

Vierailija
1342/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksellisena keinona kiipeily on mainio laji koska on opittava turvaamaan toisiinkin ja luottamaan.  Siten se on puolustettavissa. Ehkä kunnon sauna olisi sitte jossain Everestillä lopuksi :?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tule mieleen turvapalveluiden palveluksista alihankintana Uliluudan osasto :D! Luuta käy.

Vierailija
1344/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muilla vuorilla on muuten isompia kuolleisuuksia satakertaisesti jopa kuin Mount everestillä, joka ei ole se pahin. On vuoria joissa jopa 1000 menehtynyt.

https://gearjunkie.com/climbing/mountaineering/worlds-10-most-dangerous…

Ihan mielenkiinnoista, laitahan tieto tuosta tuhannen tappaneesta vuoresta esiin. Pikagoogletus antaa systemaattisesti Annapurnan vaarallisimmaksi 33% kuolleisuudella.

Siis häh? Kuolleisuus 1/3, mitä se tarkoittaa? Onko tosiaan niin, että kolmasosa kuolee? Ja siihen vielä ei kuolleet, mutta vammautuneet päälle? Huhhuh...

Vierailija
1345/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kertokaa miksi Georges Malloryn pää ei näy noissa ruumiskuvissa. Torso näyttää kokonaiselta, mutta missä pää?

varmaan joku palstamamma käynyt jäähakulla aloittamassa ruumiin alastuomista. Anteeksi huono vitsi.

Ratsastanut bernhardilaiskoiran selässä vuorelle ja saanut vain pään mukaansa. Pulkalla tietysti alas, dynamiittipaukkuja matkalla nakellen.

Vierailija
1346/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatuksellisena keinona kiipeily on mainio laji koska on opittava turvaamaan toisiinkin ja luottamaan.  Siten se on puolustettavissa. Ehkä kunnon sauna olisi sitte jossain Everestillä lopuksi :?

Onkohan kukaan saunonut Everestillä siinäp olisi keino saada Suomi kartalle kunnolla. Pikapystytys ja pikalöylyt ja pukeutuminen - veisi tunnin huipulla .D!

Vierailija
1347/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli kyllä Vanha -Jeti joka mainitsi CIA n tässä ketjussa ekana. Tutkimus siitä toi sitten loput.

Vanha Jeti sanoi, että joku entinen CIA-tyyppi oli myös kiivennyt Everestin huipulle. Ei siis ollut enää CIA:ssa vaan teki työkseen jotain muuta. Eikä kirjoittanut mitään varsinaisesti CIA:sta tai näistä sun teorioista.

Ei ne ole mun teorioita vaan nuo videot laitoin juuri siksi että saatte katsoa ihan itse mikä tilanne siellä on CIAN osalta. Koeta nyt jo tajuta. Se on vielä tuore kohu. Se plutonium voi päätyä Gagnesiin sanovat.

Oli miten oli, mutta vanha Jeti ei puhunut mitään CIA:n touhuista.

Mulla ei ole aikaa katsella kaikkia ketjuun linkattuja videoita, eikä varmaan muillakaan. Katson vain aiheeseen liittyvät.

Kunhan roikut ketjussa kuitenkin ja kiellät asioita? Niissä videoissa kerrottiin miten vakoilutoiminta on vilkasta, ja siksi CIA on paikalla. Entisiä CIA ja KGB ja FSB miehiä , joo?

Mua kiinnostaa tämä ketjun aihe, mutta kumma kyllä ei jorinat CIA:sta. Ja jonkun pitää korjata valheelliset väittämät koskien nyt esim. vanhan Jetin viestejä. Ne viestit on edelleen tuolla nähtävissä.

Sivulla 48 vanha Jeti kirjoittaa "Sitten oli joku karaten raskaan sarjan voittamaton maailmanmestari, entinen CIA mies ja nyt ökyrikas turvafirman omistaja-johtaja. Oli trofy-pimunsa (uh-huh...) kanssa palkannut kolme Nepalista paikalle rahdattua šerpaa kantamaan hapet sun muut." Ja tämän innoittamana tuo CIA-homma alkoi.

Skitsotypaalisilla on vaikeuksia realiteettien testauksessa.

Mulla ei ole sitä vaivaa todistetusti mutta psykopaatilla on tarve kontrolloida, kuten sinulla. Sinulla ei ole siihen vaan mitään jakoa.

Check, check, check...

"Sosiaalinen eristäytyminen, outo käytös ja ajattelu sekä epätavanomaiset uskomukset ovat tyypillisiä, samoin kuin kylmä, asiaton tai outo käyttäytyminen (esimerkiksi vainoharhat). Myös pakkomielteet ja ajatusten sekä havaintojen häiriöt ovat tyypillisiä."

NO on sulla luulot :).

Laittaisin toki omasi diagnoosin kriteerit mutta antaa olla kun kaikkihan ne tietää miksi joku saa pakkomielteen toisesta kuten sinä minusta.

Vierailija
1348/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin koko ketju vihdoin luettu ja everest-elokuvan katsoin eilen. On kyllä hurjaa hommaa. Toi leffa ainakin antoi melkoisen amatööripuuhastelun kuvan ja osoitti et noissa olosuhteissa pitäis olla suunnitelmat selkeästi laadittuna. Toki varmaan jonkin verran hollywood-lisää? Etenkin sen postimiehen kohtalo kosketti.

Mä katson just sitä leffaa

Vierailija
1349/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan saunonut Everestillä siinäp olisi keino saada Suomi kartalle kunnolla. Pikapystytys ja pikalöylyt ja pukeutuminen - veisi tunnin huipulla .D!

Plutoniumkiuas! Sen voisi jättää huipulle ja se sitten sulattelisi pulkkarännin jäärtikköön alas lipuessaan. Saattaisi tulla putkikin, jota myöten voisi jätteet kuten vainajat liuttaa vuoren juurelle.

Vierailija
1350/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kertokaa miksi Georges Malloryn pää ei näy noissa ruumiskuvissa. Torso näyttää kokonaiselta, mutta missä pää?

Mietin samaa. Onkohan pää irronnut jo putoamisen yhteydessä? Tai sääolosuhteiden vaikutuksesta kuoleman jälkeen? Toisaalta torso oli niin hyvässä kunnossa että tuntuisi oudolta että joku myräkkä olisi saanut sen irti..

Ap

Ei vitsi Ap, sait mut mukaan tähän hommaan ihan täysillä. Mun mielestä vuorikiipeily on aina ollut ihan hullujen hommaa, mutta pari päivää ensin seurasin tätä ketjua ja sitten törmäsin täällä siis Malloryn nimeen, Googlasin ja jäin ihan koukkuun. Jokin Malloryn katseessa hänessä otetussa valokuvassa Irvinen kanssa vangitsi minut.

Kiitos Malloryn antaman syyn "Because it's there", ymmärrän nyt vuorikiipeilijöitä vähän paremmin. 

Malloryn ja Irvinen matkasta on tehty fiktiivinen sarjakuva, tilasin sen juuri äsken. 

Ja mitä siihen päähän tulee, nähdäkseni se oli hautautunut kivimurskeen alle, mikä ei kyllä ole ihme, kun kalmo on ollut paikoillaan 75 vuotta. 

Ilmeisesti tuosta Malloryn löytämisestä on joku BBC:n dokumentti, löytyisiköhän se jostain. Netissä olevat pätkät tuosta löytämishetkestä olen katsonut. Todella vaikuttavaa. 

Mahtavaa kuulla että aihe vie mennessään! Mullekin riitti yksi vauvapalstan kommentti siihen että jäin koukkuun. En ole ennen ollut vuorikiipeilystä kiinnostunut pienimmässäkään määrin.

Vaikka en itse lähtisi vuorelle mistään hinnasta, ymmärrän minäkin jonkin verran niitä jotka sinne lähtevät. Kai multa puuttuu joku itsensä ylittämisen geeni joka kiipeilijöiltä varmasti löytyy. Itse olen sohvaperuna henkeen ja vereen.

Eniten kunnioitusta herättävät toki ne ensimmäiset jotka ovat huiputusta lähteneet yrittämään, kuten Mallory ja Irvine. He eivät ole tienneet yhtään mitä on vastassa, ja silti heillä on ollut ylitsepääsemätön tarve päästä huipulle. Pakko nostaa hattua vaikka heille huonosti kävikin.

Ap

Jossain(?) oli tutkimus urheilijoiden voitontahdosta. Testissä kysyttiin mm. seuraavaa: Jos olisi sellainen dopinglääke, josta ei varmasti jäisi kiinni ja varmasti voittaa, mutta kuolee 2-3 vuoden päästä lääkkeen sivuvaikutuksiin, niin ottaisitko lääkettä? Puolet vastasi ottavansa lääkettä.

Ehkä tässä on jotain samankaltaista. Kova tahdonvoima, kunnianhimo, kilpailuvietti yms. vetää valloittamaan vuoria. Riskit tiedetään, mutta totta kai ajatellaan, että riski ei toteudu omalle kohdalle.

Mielenkiintoinen keskustelu tässä.

Vierailija
1351/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Beck Weathers oli ryhmänsä kanssa myräkän aikaan saarroksissa, ja heidän oppaansa Rob Hall oli jo aiemmin kadonnut. Myrskyn rauhoituttua Weathers ja muutamat muut olivat niin heikossa kunnossa, että loput ryhmästä lähtivät leiriin hakemaan apua. Kun apujoukot saapuivat, miehen ei arveltu selviävän laskeutumisesta, joten ryhmän muita jäseniä autettiin liikkeelle. Seuraavana päivänä Weathersia ja hänen kanssaan odottamaan jätetyn Yasuko Namban vointia tultiin tarkastamaan, mutta Namba oli jo kuollut ja Weathersin oletettiin olevan ”menetetty tapaus”.

Weathers palasi myöhemmin samana päivänä tajuihinsa ja laskeutui omatoimisesti leiriin kaikkien suureksi ihmetykseksi. Yöllä hänen telttansa kuitenkin oli romahtanut tuulen takia, ja jälleen miehen oletettiin menehtyneen ja hänet oltiin jättämässä niille sijoilleen. Onneksi joku huomasi Weathersin olevan tajuissaan juuri ennen kuin joukko oli löhdössä liikkeelle.

Beck Weathers selvisi vuorelta kaikkien todennäköisyyksien vastaisesti hengissä, vaikka menettikin paleltumien seurauksena nenänsä, toisen kätensä ja säilyneestä kädestä kaikki sormensa.

Että 2 kertaa meinas pudota kelkasta.

Tässä jutussa en  yhtään ymmärrä miksi jo noin kerran taakse jäänyt meinattiin jättää tsekkaamatta tarkasti onko elossa. Sattumaltahan se yksikin sitten vilaisi lopulta mikä tilanne on ja elossa olikin romahtaneessa teltassa. Heitteillejättö kertaa 2, miltei. Maan tasalla ei tulisi kuuloonkan jättää kuolevaia noin mutta tuolla erityislait sitten.

Kuolevaa ja kuollutta on vaikea erottaa toisistaan. Molemmilla on kehon lämpö laskenut, kumpikaan ei hengitä (hengitystiheys saattaa olla kerran minuutissa tai harvemmin lopussa). Kuoleva ei jaksa liikahtaa tai avata silmiä saati puhua. Sydän lyö enää harvasti ja pulssi on heikko. Pintasuonet painuvat syvälle ja pulssia on äärimmäisen vaikea löytää.

Varsinkin jos pelastaja on melkein yhtä heikolla hapella kuin kuoleva itse.

Kyllä ihmisten tulisi jo tietää että kylmässä olosuhteessa  elimistö siirtyy usein koomaa vastaavaan tilaan ja maallikoillekin pitäisi opettaa kuin esim aivoille on hyväkin mahdollisuus nimenomaan olla kylmässä selvitäkseen. On ihan hirveää että sieltä on käveltavä itse pois vaikka varusteita tai oltava 8 500 m koko yö ilman hapen happea kun kaverit veivät. Tuohon on tultava jokin järki.

Ja kun sanottiin ettei pelastajia tarvita niin nimenomaan niitä. Kukaan ei ikinä tiedä miten joku kestää noita olosuhteita.

No käypä siten puhumassa heille järkeä. Eivät varmaan koskaan ole itse tulleet ajateelleeksi asiaa. Hienoa, kun keksit näin mullistavan idean.

Vierailija
1352/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 asiaa, joista tunnistat hyvän seksin

Hyvä seksi ei typisty asentoihin, leluihin tai edes orgasmeihin. Nämä kolme asiaa kertovat, että olet oivaltanut olennaisen hyvästä seksistä.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/0b80f86c-f29d-4405-baaa-3a720fbee3e0

Okeeeei?

No, kysytään nyt sitten. Kaikkihan tätä ovat miettineet, mutta minä kysyn sen kysymyksen nyt ääneen:

Paneeko ne siellä teltoissa ennen nousua?

Vierailija
1353/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli kyllä Vanha -Jeti joka mainitsi CIA n tässä ketjussa ekana. Tutkimus siitä toi sitten loput.

Vanha Jeti sanoi, että joku entinen CIA-tyyppi oli myös kiivennyt Everestin huipulle. Ei siis ollut enää CIA:ssa vaan teki työkseen jotain muuta. Eikä kirjoittanut mitään varsinaisesti CIA:sta tai näistä sun teorioista.

Ei ne ole mun teorioita vaan nuo videot laitoin juuri siksi että saatte katsoa ihan itse mikä tilanne siellä on CIAN osalta. Koeta nyt jo tajuta. Se on vielä tuore kohu. Se plutonium voi päätyä Gagnesiin sanovat.

Oli miten oli, mutta vanha Jeti ei puhunut mitään CIA:n touhuista.

Mulla ei ole aikaa katsella kaikkia ketjuun linkattuja videoita, eikä varmaan muillakaan. Katson vain aiheeseen liittyvät.

Kunhan roikut ketjussa kuitenkin ja kiellät asioita? Niissä videoissa kerrottiin miten vakoilutoiminta on vilkasta, ja siksi CIA on paikalla. Entisiä CIA ja KGB ja FSB miehiä , joo?

Mua kiinnostaa tämä ketjun aihe, mutta kumma kyllä ei jorinat CIA:sta. Ja jonkun pitää korjata valheelliset väittämät koskien nyt esim. vanhan Jetin viestejä. Ne viestit on edelleen tuolla nähtävissä.

Sivulla 48 vanha Jeti kirjoittaa "Sitten oli joku karaten raskaan sarjan voittamaton maailmanmestari, entinen CIA mies ja nyt ökyrikas turvafirman omistaja-johtaja. Oli trofy-pimunsa (uh-huh...) kanssa palkannut kolme Nepalista paikalle rahdattua šerpaa kantamaan hapet sun muut." Ja tämän innoittamana tuo CIA-homma alkoi.

Skitsotypaalisilla on vaikeuksia realiteettien testauksessa.

Mulla ei ole sitä vaivaa todistetusti mutta psykopaatilla on tarve kontrolloida, kuten sinulla. Sinulla ei ole siihen vaan mitään jakoa.

Check, check, check...

"Sosiaalinen eristäytyminen, outo käytös ja ajattelu sekä epätavanomaiset uskomukset ovat tyypillisiä, samoin kuin kylmä, asiaton tai outo käyttäytyminen (esimerkiksi vainoharhat). Myös pakkomielteet ja ajatusten sekä havaintojen häiriöt ovat tyypillisiä."

NO on sulla luulot :).

Laittaisin toki omasi diagnoosin kriteerit mutta antaa olla kun kaikkihan ne tietää miksi joku saa pakkomielteen toisesta kuten sinä minusta.

Joku mainitsee CIA:n täysin järkevässä yhteydessä ja sulla lähtee käyntiin älyvapaa salaliittohöpinä jota jatkat ja jatkat vaikka jokainen psyykkisesti normaali tajuaa ettei CIA:lla ole tässä yhteydessä mitään järjellistä roolia.

Vierailija
1354/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kääntykää siitä blondista sitten niinku oikeelle " ois ohjeet perusleirissä kun joku suomineito siellä istuisi? Kuulostaako siltä jonka haluauisitte omaisestanne kuulla tai edes maannaisesta?

Sodan aikana esim. venäläiset sitoivat ruumiin tienviittaan ja käteen ripustettiin joku kyltti "Moskova 500 km" tai jotain vastaavaa.

Joo, mutta se blondi on itse sinne vuorelle kiivennyt ja halunnut. Edelleen minulle on epäselvää, millä "lihaksilla" ne ruumiit tuotaisiin pois. Ja miksi.

Vierailija
1355/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okeeeei?

No, kysytään nyt sitten. Kaikkihan tätä ovat miettineet, mutta minä kysyn sen kysymyksen nyt ääneen:

Kellä vain kaveria moiseen on. Tosin paikalliset paheksuvat koska se vetää kirouksen pyhän vuoren ylle.

Ranskalaisten naisten Annapurnan retkikunta jokunen vuosikymmen sitten meinasi ratketa liitoksistaan, kun yksi kiipeilijätär ryhtyi suhteeseen kantajan kanssa. Ei vain siksi, että sitä pidettiin sopimattomana noin yleensä, vaan erityisesti siksi, että rikas ulkomaalainen valitsi hierarkiassa pohjimmaisen, eikä sirdaria tai edes High Altitude Sherpaa, että kantajan!

Minua aina yli 4500m korkeudessa naitattanut kovasti, onneksi on löytynyt sopivia kohtalotovereita kanssa.

Vierailija
1356/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okeeeei?

Kellä vain kaveria moiseen on. Tosin paikalliset paheksuvat koska se vetää kirouksen pyhän vuoren ylle.

Ranskalaisten naisten Annapurnan retkikunta jokunen vuosikymmen sitten meinasi ratketa liitoksistaan, kun yksi kiipeilijätär ryhtyi suhteeseen kantajan kanssa. Ei vain siksi, että sitä pidettiin sopimattomana noin yleensä, vaan erityisesti siksi, että rikas ulkomaalainen valitsi hierarkiassa pohjimmaisen, eikä sirdaria tai edes High Altitude Sherpaa, että kantajan!

Minua aina yli 4500m korkeudessa naitattanut kovasti, onneksi on löytynyt sopivia kohtalotovereita kanssa.

Hetkinen "valitsi hierarkiassa alimmaisen" -OHO, mikä asenne ja puhetta. Ihminen on vaan ihminen ja miehen on kestettävä jos jää misu saamatta. Ikävästi puhut tuosta naisen valitsemasta ihmisestä.

Vierailija
1357/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantajat ovat minun asteikossani kovimmat miehet ja arvostetuimmat!

Vierailija
1358/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muilla vuorilla on muuten isompia kuolleisuuksia satakertaisesti jopa kuin Mount everestillä, joka ei ole se pahin. On vuoria joissa jopa 1000 menehtynyt.

https://gearjunkie.com/climbing/mountaineering/worlds-10-most-dangerous…

Ihan mielenkiinnoista, laitahan tieto tuosta tuhannen tappaneesta vuoresta esiin. Pikagoogletus antaa systemaattisesti Annapurnan vaarallisimmaksi 33% kuolleisuudella.

Siis häh? Kuolleisuus 1/3, mitä se tarkoittaa? Onko tosiaan niin, että kolmasosa kuolee? Ja siihen vielä ei kuolleet, mutta vammautuneet päälle? Huhhuh...

Joo joka kolmas on sinne yrittäneestä on kuollut matkalle, mutta yrittäneitä on kait vain noin 200 yhteensä. 

Vierailija
1359/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plutoniumkiuas! Sen voisi jättää huipulle ja se sitten sulattelisi pulkkarännin jäärtikköön alas lipuessaan. Saattaisi tulla putkikin, jota myöten voisi jätteet kuten vainajat liuttaa vuoren juurelle.

Hahahah  :D

Kaikessa karmivuudessaan tämä ketju on parasta huumoria aikoihin!

Vierailija
1360/1996 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen itsepongahtava teltta jossa aukko katossa ja minikiuas vaan, Ja pari koroketta peffan alle. Onnistuisihan tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi