Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vintage valtakunta - kameaa kuraa

Vierailija
30.06.2021 |

Ihan uskomatonta tyhjää äijäpullistelua koko ohjelma. Mukaan otettu joku "katseenkestävä" halpa pirkko piipittämään äijien kirjoittamia vuorosanoja. Yle sponssaa tällaista machokuraa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten voi ihmetellä ohjelman nimeä: vintage. Mitä se olisi ihan vaan suomeksi?

Muunmuassa "Vuosikerta, klassinen, korkealuokkainen", valitse mieleisesi.

Joillakin sanoilla on laaja käsite, mitä ei voi yhdellä sanalla ilmaista. Sen verran Suomi-juntti voisi sivistää itseään, ettei kovin kovaan ääneen tuomitsisi asioita, joita ei tajua.

Vintage-esineet on arvokkaita, koska ne on hyvälaatuisia ja esim. huonekalut on oikeasta puusta tehtyjä, ei lastulevysontaa.

He, joilla on makua, tyylitajua ja rahaa, ostavat vintagea, koska sen arvo nousee koko ajan ja siitä voi itse nauttia mm. oman kotinsa sisustuksessa.

Tähän lisäyksenä;

Kun ostaa oikeaan aikaan, tekee hyviä löytöjä. Esim.;

Ostin kaksi tuolia a´ 30€ ja saman suunnittelijan sohvan Saksasta, toimituskuluineen 1200€. Nyt ebayssa tuollainen kalusto on 7500€.

Toiset kaksi tuolia a´ 30€, nykyään uustuotannossa (kotimainen) a´ 3000€.

Vierailija
22/33 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin ohjelman ohimennenkin seuraamisen siinä vaiheessa, kun ne mukavitsikkäät juontajat käyttivät ohjelma-ajasta ainakin  10 minuuttia suomalaisen puhelinmyyntityön halveksimiseen ja puhelinmyyjän julkiseen nolaamiseen.

Helsingin slangi kuulostaa ääliöltä. Sitä kuulee tuossa ohjelmassa niin paljon, että tympii. Se on vanha ja hyvä viisaus, että tiedotusvälineissä ja julkisesti kannattaa käyttää yleiskieltä, jos suurta yleisöä puhuttelee. Muuten yleisön huomio kohdistuu helposti sivuun itse asiasta.

No tämä Stadin itsekeksityn slangin ulottaminen koskemaan jokaista sanaa tekee kyllä ohjelman katsomisesta vaivaanuttavan kokemuksen. Kyllä minä sen ymmärrän, että joihinkin paikkoihin se sopii hyvin, mutta nämä itse lennosta keksityt slangi-ilmaisut ovat kyllä lapsellisen koomisia. Säälittävää aikuiselta mieheltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin ohjelman ohimennenkin seuraamisen siinä vaiheessa, kun ne mukavitsikkäät juontajat käyttivät ohjelma-ajasta ainakin  10 minuuttia suomalaisen puhelinmyyntityön halveksimiseen ja puhelinmyyjän julkiseen nolaamiseen.

Helsingin slangi kuulostaa ääliöltä. Sitä kuulee tuossa ohjelmassa niin paljon, että tympii. Se on vanha ja hyvä viisaus, että tiedotusvälineissä ja julkisesti kannattaa käyttää yleiskieltä, jos suurta yleisöä puhuttelee. Muuten yleisön huomio kohdistuu helposti sivuun itse asiasta.

No tämä Stadin itsekeksityn slangin ulottaminen koskemaan jokaista sanaa tekee kyllä ohjelman katsomisesta vaivaanuttavan kokemuksen. Kyllä minä sen ymmärrän, että joihinkin paikkoihin se sopii hyvin, mutta nämä itse lennosta keksityt slangi-ilmaisut ovat kyllä lapsellisen koomisia. Säälittävää aikuiselta mieheltä.

Slangi on ikivanhaa, kuten kaikki murteet. Sen lähdekielet on mm. ennen itsenäisyyttä hallinneiden juurta, sanoja venäjästä, ruotsista ja suomesta. Slangi, mitä nämä vintagekaverit puhuvat ei ole itse lennosta keksittyä. Se on kieltä, mikä stadissa elää edelleen, kuten muuallakin paikalliset murteet. Ymmärtäjät ymmärtää ja juntit nillittää. Se on voi voi. Heinähattujen ikuinen kateus.

Ei mekään tajuta murteita, mutta me emme nillitä siitä, koska stadilaiset ovat tottuneet heinähattujen invaasioon, omine kielineen.

Vierailija
24/33 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Slangi on ikivanhaa, kuten kaikki murteet. Sen lähdekielet on mm. ennen itsenäisyyttä hallinneiden juurta, sanoja venäjästä, ruotsista ja suomesta. Slangi, mitä nämä vintagekaverit puhuvat ei ole itse lennosta keksittyä. Se on kieltä, mikä stadissa elää edelleen, kuten muuallakin paikalliset murteet. Ymmärtäjät ymmärtää ja juntit nillittää. Se on voi voi. Heinähattujen ikuinen kateus.

Ei mekään tajuta murteita, mutta me emme nillitä siitä, koska stadilaiset ovat tottuneet heinähattujen invaasioon, omine kielineen.

Nimenomaan. Stadin slangia harva nykyään osaa. Vanhempi polvi kyllä. Isäni puhui slangia joskus ja jotenkin sitä ymmärrän.

Vierailija
25/33 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä muijan suhina-ässää ei jaksa kuunnella.

Vierailija
26/33 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintage lover kirjoitti:

Ohjelma on aivan ihana! Historiaa ja nostalgiaa täynnä.

Ja opettele aloittaja edes kirjoittamaan oikein kun aloittelet keskusteluja.

Ei sullakaan tainnut oikeinkirjoitus ihan nappiin mennä.

Vierailija
27/33 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Stadin slangia harva nykyään osaa. Vanhempi polvi kyllä. Isäni puhui slangia joskus ja jotenkin sitä ymmärrän.

Kyllä, vanhempi polvi osaa, mutta ei sitä voi käyttää, koska heinähattujen sukupolvet ei tajua sitä. Nykyään se on hyvä salakieli, mitä me ukot käytetään, kun kokoonnutaan johonkin. Meiltä on joskus kysytty, mitä kieltä me puhutaan. Sanottiin, että paikallista murretta. Se aiheutti hämmennystä suomalaisessa kysyjässä.

Vierailija
28/33 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi on liian nolo wannabe-elvis.

Eihän Elviksessä mitään vikaa ole.

Vierailija
29/33 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin slangi ärsyttää vain ja ainoastaan junan tuomia hesalaisia.

Juuri sen takia sitä ei tv.ssä näy ei kuulu.

Ohjelma on hyvä, ja mielenkiintoinen, varmasti wanha tavara menee kaupaksi, nyt 2023, ja jatkossa vielä paremmin..

Tosin suurin osa kansasta rakastaa pilipali ja lastulevy tavaraa...

Vierailija
30/33 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin teennäistä ettei voi katsoa saati kuunnella. Kukaan ei oikeasti puhu noin 🥴

Vierailija
31/33 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi on liian nolo wannabe-elvis.

Kuka siis on se nuorempi?

Katoin netistä: "Elvis" on vuoden vanhempi kuin se toinen (Tomppa).

Vierailija
32/33 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten voi ihmetellä ohjelman nimeä: vintage. Mitä se olisi ihan vaan suomeksi?

Nykyäänhän mitään muuta ei kirjoiteta englanniksi.

Vierailija
33/33 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friidu on dille ja kundit dorkia.