Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkaajat hoi - Madeira

Vierailija
30.06.2014 |

Kertokaapa omista kokemuksistanne

Menisittekö vielä uudelleen - ja perusteluja kanssa?

Meitä kiinnostaa luonnonnähtävyydet, rauniot, hyvät kalaruoat ja uiminen ja pienet hotellit paikallisessa ympäristössä

Ihan ei matkasivustojen kuvaukset osu kohdalleen meidän toiveiden kanssa. Madeiralla olisi vaan vähän viileämpää kuin välimerellä. Meille 28 astetta on jo liikaa. Mutta ei täällä suomessakaan kesältä tunnu ja jonnekin lämpimään tekisi mieli

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeira ei oikein ole mikään vesipetojen paikka, jos ei sitten tyydy hotellien uima-altaisiin. Ja tällä tarkoitan siis sitä, että uimarantoja ei juuri ole, merivesiuimala kyllä löytyy. Jos tykkää liikkua ja on hyvä kunto, Madeiralla riittää vaeltajalle paikkoja mihin mennä. Levadoja on eri vaikeusasteissa. Ja ne rauniot, hmm, ei ihan heti tule mieleen, mutta en minäkään siellä ihan joka paikkaa kolunnut ole ja olen liikkunut lintubongarin kanssa, joten katse on ollut vähän eri suunnissa. :)

Vierailija
2/8 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Madeiralla kerran - marraskuussa. Menisin uudelleen, mutta ehkä touko-kesäkuussa kun kukkaloisto on parhaimmillaan ja kelit lämpimämmät kuin talvisaikaan. Heinä-elokuussa olen mieluiten Suomessa. Marraskuussa oli koko viikon +19...+21, mikä on minulle yhtä kuin huono suomalainen kesä (vaikka on tässä nyt jo käynyt kesäkuun aikana ilmi, että tuo onkin keskiverto suomalainen kesä, huono on tämä < +15!). Tosin kävimme paljon vuorilla patikoimassa (olimme kaksin miehen kanssa) ja siellä saattoi olla pahimmillaan +4, joten pitkät kalsarit, hanskat ja pipo olivat tarpeen! 

Luonto siellä on kaikkein paras nähtävyys, raunioita ei nyt tule mieleen. Meille maistui paremmin liharuuat, kalat menetteli. Ruoka ja viini on halpaa! Uiminen onnistuu lähinnä ns. meriuimaloissa (tai hotellin altaalla). Jos uskallatte ajaa vuokra-autolla vuoristossa, niin suosittelen teille Madeiraa lämpimästi. Jos ottaa hotellin Funchalin keskustasta eikä hotellialueelta, on ympäristö "paikallisempi". Toisaalta hotellialueella on meriuimala lähellä. Funchalista pääsee laivalla Porto Santon -saarelle päiväretkelle (jos ei ole liian tuulista), siellä on hiekkarantoja. 

Kysy lisää jos tulee jotain mieleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kuulemma hyvät mahdollisuudet syvänmerenkalastukseen, jos sellainen kiinnostaa.

Vierailija
4/8 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran Madeiralla maaliskuun lopulla. Kävimme patikoimassa levadoilla ja vuorilla. Olen tottunut patikoimaan Alpeilla enkä erityisemmin pitänyt levadoilla kävelemisestä, koska kapeilla reiteillä joutui jatkuvasti tarkkailemaan, mihin jalkansa pistää. Mutta siellä korkeimman vuoren Pico Ruivon maastoissa kyllä viihdyin. 

Mulle Madeira oli ehkä pienoinen pettymys. Olin kuvitellut sitä vieläkin vihreämmäksi, mutta Funchal olikin yllättävän iso ja vilkkaasti liikennöity. Plussaa toki siitä, että saarelta löytyy monenlaista maisemaa. Ap:n mainitsemia hyviä kalaruokia emme onnistuneet löytämään viikon aikana, mutta sen sijaan jossain pikkukylässä madeiralainen lihavarras oli todella hyvä. 

Vierailija
5/8 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa, onhan siellä se "nunnalaakso", missä lienee raunioitakin. Itse emme ehtineet siellä käydä, jätimme seuraavaan reissuun!

Vierailija
6/8 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 suosittelee ap:lle Mondon Madeira-opasta. Siellä on paljon hauskoja juttuja saaresta eikä muutenkaan ole kirjoitettu ihan tyypilliseen matkaopastyyliin. 

Vierailija
7/8 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap mitä ajattelet Kanarian saarista (sielläkin kesällä leudompi sää kuin Välimerellä) ja millaisella porukalla olisitte menossa? Näiden asioiden perusteella voimme paremmin arvioida, onko Madeira teille sopiva. 

Vierailija
8/8 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaan lähdössä 2 aikuista ja 2 lasta 2. ja 5. luokkalainen.

Kanariansaarilla ei myöskään ole koskaan käyty. Saa suositella sieltäkin (pientä) mukavaa kohdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi