Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi maksaa luottokortilla?

Vierailija
29.06.2014 |

En ole koskaan ymmärtänyt luottokorttien ideaa. Niissähän on joku tilinhoitomaksu, eli rahaa menee enemmän. Elää pitää omien varojen mukaan.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on kansainvälistä porukkaa kun joka toinen vuokraa autoja ulkomailta ja tilaa jatkuvasti tavaraa paikoista joissa ei kotimaiset maksutavat kelpaa. Ehkä heidän tulonsa ei sitten riitä suomalaisiin kivijalkakauppoihin.

Vierailija
22/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa (ainakin minun) sisältää automaattisesti vakuutuksen sillä maksetuille tavaroille. Jos hajoaa/varastetaan ensimmäisen kuukauden aikana, saa uuden tilalle. Samoin jos matka peruuntuu konkurssin takia, tai nettikauppa jättää tavaran toimittamatta, reklamoin luottokorttiyhtiölle, ja saan hyvityksen. Jos olisin vastaavan maksun tehnyt debitillä, niin niitä rahoja ei tarvitsisi sitten enää haikailla.

Ja sillä aikaa kun lasku on vasta tulossa, on rahat tuottavassa käytössä. Jos saan ilmaiseksi 3 viikkoa maksuaikaa, niin mieluummin pidän ne rahat tuottavassa käytössä, kuin annan ne samantien pois. Tuotto se on pienikin tuotto.

Hotellin ja lentojen varaaminen, ja autojen vuokraaminen on huomattavasti helpompaa luottokortilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:34"]

Lisäksi Visalla on vakuutus kaikelle ostetulle. Esim. Kun ostat OP-Visan credit- eli maksuaika- tai luotto-ominaisuudella esimerkiksi uuden kännykän, kameran tai television, saat sille automaattisesti Ostoturvan 180 päivän ajaksi. Jos ostamasi esine vaikkapa putoaa ja hajoaa pirstaleiksi, Ostoturva voi korvata sinulle uuden. Ostoturvan omavastuu on vain 40 euroa.

Ostoturva on voimassa kaikkialla maailmassa

Ostoturva korvaa sellaisia OP-Visan credit-ominaisuudella ostamiasi esineitä, joiden hinta on vähintään 40 euroa. Ei ole väliä, ostatko kodinkoneen, kalliit aurinkolasit tai mp3-soittimen Suomesta vai ulkomailta, kauppakeskuksesta vai Internetistä. Riittää, että ostos on maksettu kortin credit-ominaisuutta käyttäen. 

Netistä ostaessa saat rahasi takaisin jos tulee hämminkiä. Jokunen vuosi sitten kun matkatoimisto meni konkkaan, saivat Visalla maksaneet rahansa takaisin.

[/quote]

MasterCard (Gold) sisältää samat vakuutusedut.

Vierailija
24/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan laskutkin heti kun ne luukusta(tai nykyään myös sähköpostista) kolahtavat saati että tarkoituksella ostaisin velaksi. Korkotaso on niin onneton että ihan turhaa niitä on tilillä hautoa.

Vierailija
25/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:40"]

Kylläpäs täällä on kansainvälistä porukkaa kun joka toinen vuokraa autoja ulkomailta ja tilaa jatkuvasti tavaraa paikoista joissa ei kotimaiset maksutavat kelpaa. Ehkä heidän tulonsa ei sitten riitä suomalaisiin kivijalkakauppoihin.

[/quote]

Tuleeko sinulle todella yllätyksenä, että 2010-luvulla matkustellaan ulkomailla? Et voi olla tosissasi..

Suomalaisista kivijalkakaupoista ei sitä paitsi todellakaan saa kaikkea (ainkaan Hgin ulkopuolella), ja netistä ostaminen on vaivattomampaa kuin tietyn tuotteen etsiminen erinäisistä pikkuputiikeista. Tilataanhan sitä suomalaisista nettikaupoistakin, miksi ei ulkomaisista (parempi valikoima).

Vierailija
26/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla 2 luottokorttia. Toinen on vaan varalla, toinen sellainen, jota läytän ulkomailla ja hotellivarauksissa yms. Ehlä mulla on vaan tylsä elämä, kun aika harvoin noita kuitenkaan tarvii. Isompiin ostoksiin on säästöjä. Mutta on mulla joku maksu siinä. Ja jotenkin hankala säätää niitä maksuja.. Ehkä vaan olen tumpelo. Eikä mulla titääkseni mitään matkavakuutusta siihen kuulu. Nordean kortti. Ap

Vierailija
27/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:40"]

[/quote]

Mikä itseisarvo on maksaa samasta tuotteesta huomattavasti korkeampi hinta kivijalkakaupasta? 

Esim. moottoripyörän renkaat kannattaa ostaa Saksasta,  Saat eturenkaan ilmaiseksi verrattuna suomihintoihin ja kotiovelle toimitettuna.

Ostin Kränzlen painepesurin saksalaiselta myyjältä netin yli. Kotiin toimitettuna hinta oli 400 euroa. Suomalaiselta edustajalta 700 euroa. En minä ainakaan halua luopua rahoistani turhaan, kun muualta saan halvemmalla ja usein nopeammin.

Moottorisaha saksasta 400, suomihinta 550 euroa.

Akvaarion pumppu, suomihinta 75 euroa, Briteistä 30 euroa.

Maaliruisku suomesta 440 euroa, briteistä kotiovelle toimitettuna 270 euroa.

Vierailija
28/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:40"]Kylläpäs täällä on kansainvälistä porukkaa kun joka toinen vuokraa autoja ulkomailta ja tilaa jatkuvasti tavaraa paikoista joissa ei kotimaiset maksutavat kelpaa. Ehkä heidän tulonsa ei sitten riitä suomalaisiin kivijalkakauppoihin.

[/quote]No, se nyt on ihan oma valinta haluaako maksaa vaikka dvd-levystä 20€ ja ajaa johonkin Anttilaan hakemaan se, vai maksaa 6,99€ netissä, ja posti tiputtaa sen luukusta ylihuomenna. Tässä tilasin viime viikolla ledilamppuja kiinasta 2€ kipale. Halvimmat suomessa oli jossain biltemassa 4,5€ ja valikoimaa oli tasan 2 mallia vs muutaman sataa mallia kyseisessä nettikaupassa. Enkä usko että bilteman omalla merkillä laatu on parempi. Ei ainakaan tuon hintaeron verran. Ja jos jättäisivät tavaran toimittamatta konkurssin/petoksen takia, tai toimittaisivat hajonneita/toimimattomia, niin korttiyhtiölle reklamaatio ja rahat takas. Debitillä kun maksat, niin ilman oikeuden päätöstä on turha kysellä rahojen perään, ja silloinkin jäävät saamatta, jos konkurssi on rahat vienyt. Kotimaassakaan en mieluusti maksa kuin luotolla juuri tuon turvallisuuden takia. Luottoyhtiö saa kantaa riskin vastapuolen epäluotettavuudesta.

Vierailija
29/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään joka olisi ulkomailla autoja vuokrannut vaikka monta ulkomailla käynyttä tunnenkin. Aina ovat ilman luottoa selvinneet.

Minä maksan palvelusta ja vaivattomuudesta. Siksi ostan kotimaasta. En jaksa surfailla nettisivuilla vaan menen myyjän luo ja hän kaivaa hyllystä sopivan ja saan tavaran heti mukaan. Ei tarvi pähkäillä tuleeko tavara ja milloin tulee. Jos tavara on tilaustavaraa ilman erityistä syytä niin menen toiseen kauppaan. Pyrin myös suosimaan oman paikkakunnan liikkeitä ja tukemaan palvelutuotantoa ja työllisyyttä.

T:22

Vierailija
30/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla autonvuokarauksessa tarvitaan luottokortti, ja hotelleissa se höylätään kirjautuessa sisään, vaikka yöpyminen olisi maksettu etukäteen. Enimmäkseen käytän luottokorttia ulkomaisten nettiostosten kanssa.

Vierailija
31/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä me vaan olemme autoja vuokranneet, ja aika mon tuttukin on. Kun nelilapsinen perhe reissaa, auton vuokraus on ihan taloudellinen tapa liikkua ulkomailla. Ja mukava. Netistä ostamme niin koiranruuat kuin dvd:tkin, saa halvemmalla ja telkkarisarjat ennen kuin Suomessa ilmestyvät. Jotenkin vaikea kuvitella ihmistä jolle tämä on vierasta. Ja olen hyvätuloinen yli nelikymppinen.

Vierailija
32/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:40"]Kylläpäs täällä on kansainvälistä porukkaa kun joka toinen vuokraa autoja ulkomailta ja tilaa jatkuvasti tavaraa paikoista joissa ei kotimaiset maksutavat kelpaa. Ehkä heidän tulonsa ei sitten riitä suomalaisiin kivijalkakauppoihin.

[/quote]

Me vuokrataan melkein aina ulkomailta auto, jos lennetään sinne, eikä mennä omalla autolla. Tilaan myös lasten sisävaatteet mm. Marks&Spenceriltä, Gapilta, Nextiltä, Espritistä, Amazonista ja DPAM:sta. Piilarit tilaan aina ulkomailta. Melkein kaikki lastentarvikkeet, rattaat jne olen tilannut ulkomailta. Valikoima on parempi, saa yleensä mitä haluaa - ja valitettavasti alennukset on parempia.

Vierailija
33/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te niitä lentoja ja hotellihuoneita oikein varaatte kun ei muka ilman luottokorttia onnistu? Ei ole vielä itselle vastaan tullut paikkaa, jossa ei olisi esimerkiksi Visa Electron kelvannut. Hotelleissakin talletusmaksuun käy mm. Visa Electrob tai käteistalletus. Nettitilaukset onnistuu loistavasti Electronilla jne. 

Vierailija
34/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 lisää, että minulla ei valitettavasti ole aikaa kaivella myymälöitä...

Vierailija
35/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi että myös autonvuokraus jopa siellä Yhdysvalloissa onnistuu ilman luottokorttia.

Vierailija
36/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että onnistuu electronilla, mutta mitä pahaa luottokortissa on? Ei kuluja, kun maksaa aina koko saldon, ja ei tarvitse seurata, onko käyttötilillä rahaa (jollain tilillä aina kuitenkin on).

Vierailija
37/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen hyvätuloisen ihmisen joka ostaa esim. kaikki vaatteensa täydellä hintaa suomalaisista kaupoista jos juuri sillä hetkellä ei tarjouksia ole, vaikka olisi alennusmyynti alkamassa seuraavalla viikolla. Ei koskaan tilaa mitään netistä. Hän sanoo että sitä vasten hän käy töissä että ei tarvitse miettiä mitä maksaa. Pankki sai tuputettua hänelle luottokortin mutta hän maksaa aina debit-ominaisuudella.

Vierailija
38/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti on tarkoitettu persevituille, jotka haluavat olla velkaa ja haalia kaikenlaista paskaa ja sopimuksia yhteiskunnan kanssa. Jatkakaa huorat jatkakaa.

Vierailija
39/69 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:14"]Mistä te niitä lentoja ja hotellihuoneita oikein varaatte kun ei muka ilman luottokorttia onnistu? Ei ole vielä itselle vastaan tullut paikkaa, jossa ei olisi esimerkiksi Visa Electron kelvannut. Hotelleissakin talletusmaksuun käy mm. Visa Electrob tai käteistalletus. Nettitilaukset onnistuu loistavasti Electronilla jne. 

[/quote]

Mä varaan ebookersilta ja suoraan lentoyhtiöiltä/hotellista. Jokin aika sitten kirjautuessani suomalaiseen hotelliin piti olla luottokortti varmistusta varten, vaikka maksettiin debitillä. Käteistalletus tuntuu jotenkin kovin vaikealta, kömpelöltä ja vanhanaikaiselta.

Olen muutaman kerran yrittänyt käyttää electronia, mikä minulla myös on. Yleensä ei ole onnistunut.

[/quote]

Ja vaikka sinulta suomalaisessa hotellissa pyydettiinkin luottokortti kirjautuessa niin ei se ole mikään pakollinen juttu. Hyvin ollaan yövytty hotelleissa ilman luottokorttia (tosin sellainenkin löytyy) käteismaksulla ja vanhempani on tehneet saman Suomen rajojen ulkopuolella.

Vierailija
40/69 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:57"]

En minäkään oikein ymmärrä. Täytyy olla tosi köyhä jos arjen rutiineihin tarvitsee velkaa. Olen sossun leivissä mutta koskaan ei ole tili mennyt miinukselle, toimeentulotuki on kuitenkin sen verran hyvä että tilillä on aina katetta eikä ole ollut tarvetta luotolle:-) Maksutavankaan vuoksi ei ole tarvetta sillä toistaiseksi kaiken tarvitsemani olen onnistunut maksamaan käteisellä, pankkikortilla tai verkkopankissa.

[/quote]

Luottokorttiostoksissa on se hyvä puoli, että jos tulee jotain ongelmaa, niin luottokorttiyhtiö on vastuussa.

Mutta toki jos hoitaa ostoksensa vain lähikaupassa sossun lapulla, niin ei sitten tällaisista asioista tarvitsekaan tietää. 

[/quote]

En saa sossusta mitään lappuja koska osaan hoitaa omat raha-asiani. Saan sieltä korvausta kuitteja vastaan jälkikäteen kun laskut on maksettu ja perusosa tulee tilille ilman mitään maksusitoumuksia, saan ostaa mitä haluan. Siinä olet oikeassa että minun ei tarvitse miettiä että saanko ostamani pölynimurin oikeasti kotiin koska saan sen heti mukaan ostaessani paikallisesta kodinkonekaupasta tai tavaratalosta. Ei ole tullut ongelmia joissa tarvitsisi luottokorttia ja rahojen palautusta.

47 puhuu täyttä asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi