Maanalainen meri tieteen ja raamatun todistus
Vuosikymmenien etsinnän jälkeen tutkijat ovat huomanneet maan alla olevan ikään kuin suuren vesisäiliön, joka pystyy täyttämään maapallon valtameret jopa kolminkertaisesti. Maan alla oleva vesi sitoutunut ja varastoitunut ringwoodiitti-nimiseen mineraaliin. Vesimassan tarkka sijaintikohta on noin 660 kilometriä maanpinnan alapuolella. Tutkijat ovat sitä mieltä, että maan alta löytyneen valtavan vesimäärän löytyminen avaa uusia teorioita siitä, miten planeettamme on muodostunut. Yhdysvaltalainen geofyysikko Steve Jacobsen sanoo: "Uskon, että olemme viimein löytäneet todisteita maapallon veden kiertoon. Se auttaa selittämään valtavan vesimäärän maan pinnalla".
Tämä uusi löytö on uusi tieteelle, mutta tämä tieto on jo kirjoitettu noin. 3000 vuotta sitten Raamattuun. Tämä todella tarkka Raamatun sanan yksityiskohta todistaa Raamatun olevan todellakin Jumalan sanan totuus. Samoin vedenpaisumuksen vedet selittyvät sen avulla, että maan alla sijaitsee valtava määrät vettä, jotka pystyvät täyttämään maan valtameret kolminkertaisesti. Raamatun sana kätkee sisäänsä tosiasioita maapallostamme, mutta kertoo myös totuuden sen Luojasta ja siitä sanomasta, jonka Hän on tallettanut ihmiskunnalle Raamatun kansien väliin.
tosta kopsin. http://www.kotipetripaavola.com/maanalainenvesivaranto.html
Tosi mielenkiintoinen juttu toi tieteen tutkimuksen löytyminen raamatusta. Aika jännä juttu
Kommentit (44)
24 oli siis 14.
Tuo voisi olla se Jumalan nyrkki johon tuulet on kerätty.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 16:11"]
Jeesus Herra Kristus Jumalan Poika. Kaikki tulee isoilla kirjamilla.
[/quote]
Tulee tulee, mutta kenelle tulee. Puolue, Führer ja mitä kaikkea teillä hurahtaneilla nyt olikaan.
Voi, voi, ei kannata Petrille ja kavereilleen selittää noin vaikeaselkoisia asioita. Luuletteko, että he ymmärtävät englantia? Tai viitsivät sitä opiskella kunnolla tai ylipäänsä ottaa asioista selvää? Lukekaapa Petrin ja kaltaistensa tekstejä, miten he voisivat käsittää yhtään mitään mistään, kun eivät hallitse edes omaa äidinkieltään?
Jos jotakuta kiinnostaa, niin youtube-kanavilta löytyy näiden höyrypäitten amerikkaisia "veljiä", heillä on mitä ihmeellisimpiä väitteitä ja kuinka tiede vihdoin todistaa Raamatun olevan oikeassa, milloin missäkin asiassa. Kun asiaan vähänkään perehtyy, huomaa että joko uskis ei ole ymmärtänyt asiasta hönkäsen pöläystä tai sitten hän on vain rahanahne huijari tai molempia.
Vähän ot, mutta Raamattuhan on ihmisten kirjoittama eikä mikään Koraani. Jos kaikki ei pidä paikkaansa, IHMINEN on erehtynyt, joten sen ei pitäisi kaataa koko kristinuskoa...
Jes 45:
11 ¶ Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: Kysykää tulevaisia minulta ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni, minun kätteni teot.
12 Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmisen maan päälle; minun käteni ovat levittäneet (natah) taivaan (shamajim), minä olen kutsunut koolle kaikki sen joukot.
Edwin Hubble ja Milton Humason valokuvasivat galaksien spektrejä 1920-luvulla. Hubblen tutkimuksien pohjalta syntyi Hubblen laki, joka opettaa universumin laajentuvan. Hubblen lakia pidetään eräänä kaikkien aikojen tärkeimpänä tähtitieteellisenä keksintönä. Hubble oli oikeassa universumin laajentumisesta, mutta väärässä universumin iän määrittelyssä.
Jesaja 45 jakeessa 11 on hepreankielet sanat natah ja shamajim. Natah tarkoittaa laajentaa ja levittää qal verbivartalossa, jossa sana esiintyy Jes 45:12. Shamajim tarkoittaa taivasta, taivaita ja näkymättömiä taivaita, eli universumia. Jumala kertoi ihmiskunnalle profeetta Jesajan kautta jo noin 2700 vuotta sitten, että universumi laajenee. Jumala itse on luonut laajenemisen mekanismin universumiin. Raamattu on Jumalan sanaa ihmiselle, jossa Hän myös tarkasti kertoo maailman ja universumin toiminta mekanismeista, joita nykytiede haparoivin askelin tänä päivänä tutkii.
Tieteen maailmassa maanalaisten vesimassojen olemassaoloa on pidetty yhtenä teoreettisena vaihtoehtona ja selityksenä sille miten maapallon meret ovat syntyneet. Tämän tieteellisen teorian mukaan maanpäälliset meret olisivat hiljalleen nousseet pintaan syvältä maan alta planeetan varhaisessa historiassa. Nyt ensimmäistä kertaa tiedemaailmassa on löydetty todisteita tukemaan tätä ajatusta
Raamatussa toi tieto on ollu jo tuhansia vuosia. Onneksi on uskavainen. On varma tieto minne olen menossa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 10:18"]
Raamatussa toi tieto on ollu jo tuhansia vuosia. Onneksi on uskavainen. On varma tieto minne olen menossa.
[/quote]
Lastesi sairastuessa vietkö heidät kirkkoon vai lääkärille?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 07:52"]
Tänä päivänä yhä useammat tiedemiehet epäilevät kehitysteoriaa ja jääkausiteoriaa. Jotkut tiedemiehet uskovat, että ihmiskunnan alussa on täytynyt tapahtua hyvin suuri koko maailman laajuinen katastrofi. On arvailtu, että jospa sittenkin olisi ollut maailman laajuinen tulva ihmiskunnan historian alussa. Fossiililöydöksiä on löydetty, joista on löydetty tuhoutuneiden eläimien ja eläinlajien jäännöksiä mm. dinosauruksia ja mammutteja. Sellaisten eläinten fossiileja on löydetty sellaisilta alueilla, joilla ne eivät normaalisti elä. Tämä todistaisi, että alussa on ollut yksi suuri manner.
[/quote]
Kuinka joku voi olla noin autuaan tietämätös siitä, mitä potaskaa hän kirjoittaa?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:51"]
Tieteen maailmassa maanalaisten vesimassojen olemassaoloa on pidetty yhtenä teoreettisena vaihtoehtona ja selityksenä sille miten maapallon meret ovat syntyneet. Tämän tieteellisen teorian mukaan maanpäälliset meret olisivat hiljalleen nousseet pintaan syvältä maan alta planeetan varhaisessa historiassa. Nyt ensimmäistä kertaa tiedemaailmassa on löydetty todisteita tukemaan tätä ajatusta
[/quote]
Niin ja jännä kuinka raamattu sanoo maapallon sisällä olevista vesilähteistä.
Tänä päivänä yhä useammat tiedemiehet epäilevät kehitysteoriaa ja jääkausiteoriaa. Jotkut tiedemiehet uskovat, että ihmiskunnan alussa on täytynyt tapahtua hyvin suuri koko maailman laajuinen katastrofi. On arvailtu, että jospa sittenkin olisi ollut maailman laajuinen tulva ihmiskunnan historian alussa. Fossiililöydöksiä on löydetty, joista on löydetty tuhoutuneiden eläimien ja eläinlajien jäännöksiä mm. dinosauruksia ja mammutteja. Sellaisten eläinten fossiileja on löydetty sellaisilta alueilla, joilla ne eivät normaalisti elä. Tämä todistaisi, että alussa on ollut yksi suuri manner.
Maapallolla on paljon enemmän vettä kuin on tiedettykään. Uusi tutkimus paljastaa, että maan vaipassa voi mineraaleihin sitoutuneena olla jopa kolme kertaa enemmän vettä kuin kaikissa valtamerissä on yhteensä. Asiaa on epäilty jo vuosikymmeniä, mutta nyt yhdysvaltalaisten New Mexicon ja Northwestern-yliopistojen tutkijat näyttävät saaneen asialle vahvistuksen.
Vettä on niin käsittämätön määrä, että maapallon meret saattavat itse asiassa olla alun perinkin tihkuneet nuoren Maan uumenista. Kilpaileva teoria on, että vesi olisi saapunut planeetallemme jäisien komeettojen moukaroidessa Maata.
Kiveen kätketyt vesivarat löytyivät Yhdysvaltojen alta, kun tutkijat selvittivät, miten maanjäristysaallot kulkevat maan sisällä. Tietyissä kohdissa aallot hidastuivat. Tämä viittaa siihen, että järistysaallot kulkivat "vetisten" kivien läpi, sillä ne hidastaisivat aaltoja tällä tavoin. Tutkija Steven Jacobsen selvitti puolestaan laboratoriossa, mitä ringwoodiitille tapahtuu, kun sen altistaa samanlaisille oloille kuin maan uumenissa.
700 kilometrin syvyydessä, sisemmän ja ulomman vaipan välisellä vyöhykkeellä, näyttäisi tosiaan olevan vettä. Löytö tehtiin Yhdysvaltojen alta, mutta vettä on todennäköisesti muuallakin.
Niille, jotka eivät avaa linkkiä: Raamatussa kysytään siis retorinen kysymys että kuka on sitonut vedet vaipan sisään. Erittäin mielenkiintoista, sanoisin.
Niin siinä on vastaus Jumala tietenkin. Nyt tuli hätä käteen ateisteille ku raamattukii vahvistaa jättimeren maan uumenissa.
Ei taas tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Uskikset ovat kyllä helkutin taitavia kääntämään kaikki tieteelliset löydöt raamattuun sopiviksi. No mutta edelleen saavat minun puolesta höpötellä mitä lystäävät. Raamattu on kooste vanhoista tarinoista, joten minulle se on samalla viivalla Kalevalan kanssa.
Nyt sitten muka yritellään pullistella, kun yksi tarina on melkein osunut kohdalle. Mutta kun muistellaan menneitä, niin uskiksethan lykkäsi tyrmään miehen, joka väitti että maapallo on pyöreä ja, että maa kiertää aurinkoa eikä toisinpäin. Miksei tällaisia asioita löytynyt raamatusta?
Raamattu tiesi myös että maapallo on muutaman tuhat vuotta vanha, mutta valitettavasti tiede osoitti että heittoa tuossa raamatun tiedossa oli valitettavasti muutama vuosi (4,54 miljardia - n. 5000 vuotta)... Jännä juttu :D Noin yhtenä jännänä esimerkkinä Petri tämä sinulle.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 08:19"]
Niille, jotka eivät avaa linkkiä: Raamatussa kysytään siis retorinen kysymys että kuka on sitonut vedet vaipan sisään. Erittäin mielenkiintoista, sanoisin.
[/quote]
Vastaus: Luonto ja fysiikan lait. Vastaus kysymykseen joka saattoi todellakin olla ns. retorinen kysymys, koska kysyjä tuskin halusi siihen oikeaa vastausta.
Paavola käynyt googlen mukaan pudottamassa saman köntsän viidelle eri keskustelupalstalle. :D
Hei Petri, otatko tieteen tulokset kaikki vakavissasi vaiko vain silloin kun ne sopiva omiin uskonkappaleisiisi? :)
En pilkkaa, haluan vain korjata sen väitteen, että kyseessä olisi maanalainen meri tai vesimassa. Hauska sattuma, että Raamatun vaippa, taikka mantle englanniksi, on sama sana kuin myös Maan vaippa. Onkohan Jumala siis johdattanut geologeja nimeämään Maan kerrokset juuri vaippa-sanalla, vai oisko ihan luontevaa nimittää kerroksia samalla sanalla kuin mitä on käytetty muutenkin kuvaamaan peittäviä vaatteita?
http://biblehub.com/proverbs/30-4.htm
Tuolla esimerkiksi on erilaisia englannin kielisiä käännöksiä samalle Raamatun kohdalle. Mantle, eli sama sana kuin Maan vaippaa tarkoittava englannin sana, on harvinainen, yleisempi on garment, cloak, napkin. Sillä tarkoitetaan sitä että Jumala on kerännyt vedet yhteen, eivätkä ne peitä maata.
Jos tuo vaippa pitää ottaa kirjaimellisesti, että Jumala on asettanut ne hydroksidi-ionit kiven sisään Maan vaippaan, niin varmaan ne muutkin on sitten samanlaisia ennalta suunniteltuja arvoituksia. Mitä mahtaa tarkoittaa kerännyt tuulet nyrkkiinsä? Löytyykö joku meteorologinen nyrkki, jossa on jännästi tuulia, ja Raamatussa Jumala ilmoittaa että hän on ne sinne koonnut? Vai tarkottaisiko se vain, että Jumala hallitsee tuulia, ne on hänen hallussaan? Maan äärien asettaminen... Niin pallossahan ei varsinaisesti ole ääriä, oispa ollut kiva ihmiskunnan kannalta kun tuo arvoitus olisi selvemmin vihjannut pallomaisen Maan suuntaan eikä ollut tuollainen kompakysymys. Ihan niin kuin sen kirjoittaja olisi luullut että maalla on ääret, mutta varmastihan tuo oli vain symboliseksi tarkoitettu, kuka on asettanut maat paikoilleen ehkäpä.