Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lidl-ketjuista huomaa,

Vierailija
29.06.2014 |

miten erilaisilla tavoilla ihmiset ruokaa tekevät.

Tai sitten niihin osallistuu ihmeellisiä ruokahifistelijöitä.

En ole aiemmin tiennyt, että esim. soijatuotteet ovat tavallisia/välttämättömiä, tai kookosöljyt, pavut, linssit, palsternakat...

En ole myöskään tiennyt, että suomalaisissa ruokakaupoissa myydään paskaa (marinoitua/teollista/käsiteltyä.... p*****)

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 04:46"]

Kun limut, paistopistekamat, einekset ja namit jättää pois, niin säästö vähenee. En tarkoita sanoa, ettäkö kaikkien pitäisi ne jättää pois. Mutta näin vaan on.

[/quote]

Meillä ei käytetä limuja ja eineksiä ollenkaan, ja leipää menee ehkä yksi viikossa, jos sitäkään. Säästö on silti huomattava muihin kauppoihin verrattuna.

[/quote]

... ja lisäksi ajellaan hybridiautolla ja nuuhkitaan omia pieruja...

[/quote]

No ei. Syömme lihaa ja käytämme alkoholia yms. Emme vain tykkää valmisruuan mausta.

Vierailija
42/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Lidlissä papuja (mutta ei esim. kikherneitä) ja usein palsternakkaakin.

Olen jonkin sortin ruokahifistelijä, ja kyllä Lidlin valikoima olisi mulle yksinään liian suppea. Ostan sieltä paljon, ja loput muualta. Ei ole vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:04"]

Olen jonkin sortin ruokahifistelijä, ja kyllä Lidlin valikoima olisi mulle yksinään liian suppea. Ostan sieltä paljon, ja loput muualta. Ei ole vaikeaa.

[/quote]

Mistä lidl:dtä löytää kuivattuja papuja?

Vierailija
44/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on välttämättömiä sellaiset ainekset, joista teen tavallisesti ruokaa, mm. linssit ja pavut ja erilaiset kasvikset.

Vierailija
45/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:04"]

[/quote]

Olen samanlainen. Ja voin sanoa että mulle myös Alepan ja Siwan valikoimat on liian suppeat, välillä myös ison S-marketin. Silloin käyn vaikka isoissa K-kaupoissa, Stockalla tai erikoiskaupoissa. Käyn myös paljon Lidlissä, ostan perusruokia sieltä paljon.

Vierailija
46/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas yllättää se, että joidenkin mielestä esim. naturelli lisäaineeton kotimainen broileri on hifistelyä. Tai ylipäätään se, että ruoka on mahdollisimman normaalia.

Vierailija
47/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin valikoimat ovat todella erilaisia eri paikkakunnilla, joten aika turha sanoa, että Lidlissä on sitä tai tätä.

Vierailija
48/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:06"]

Lidlin valikoimat ovat todella erilaisia eri paikkakunnilla, joten aika turha sanoa, että Lidlissä on sitä tai tätä.

[/quote]

Aha, no se selittää aika paljon. Olen luullut, että muiden ketjujen tapaan jopa hyllyjärjestys on sama kaikissa liikkeissä. En ole tosin käynytkään kuin parilla eri paikkakunnalla, joissa oli aivan eri kokoiset liikkeet.

En ole koskaan eläessäni tehnyt ruokaa linsseistä enkä pavuista, enkä aio tehdä, mutta palsternakkaa kyllä käytän.

Vierailija
49/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:10"]

En ole koskaan eläessäni tehnyt ruokaa linsseistä enkä pavuista, enkä aio tehdä, 

[/quote]

Kiitos tästä tiedosta.

Vierailija
50/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoittaako ap, kun täällä monet valittaa siitä että Lidlistä ei löydy sitä eikä tätä ja pitää käydä muualla? 

Itseäni en miksikään ruokahifistelijäksi miellä, en edes pidä kovin paljon ruuanlaitosta, joten teen aika perusruokaa mutten siltikään löydä lähi-Lidlistä kaikkea mitä tarvitsen. Viimeisimpiä esimerkkejä, joita piti lähteä hakemaan muualta: punajuuria, hunajaa, risottoriisiä ja kahvia.

Vierailija
51/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en edellämainittuja käytä ruuanlaitossa, teen hyvin tavallista suomalaista kotiruokaa. Mutta Lidlistä en löydä mitään ruokaa ostettavaksi, joko on ulkomaista, tai kalliimpaa kuin Prismassa, Minimanissa, CIttarilla tai Halpa-Hallissa, meillä kun on näitä isoja marketteja joista valita, ei tarvi olla Lidin valikoiman varassa.

Minä ostan tiettyjä merkkituotteita, koska meillä halutaan niitä syödä, ja mieluiten kotimaista kaikki, ostan kyllä Prisman omia tuotteita jotka on halvempia, kunhan ovat kotimaisia.

Vierailija
52/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijatuotteet eivät ole ruokahifistelyä, vaan aika peruskamaa meille kasvissyöjille. Samoin kuivatut pavut. Noita molempia ei soijajuomaa lukuunottamatta ole lidlissä. Lähi-lidlissäni oli jossain vaiheessa soijajugurttia, mutta vähäisen kysynnän vuoksi se jäi pois. Toivottavasti palaa takaisin. Käyn säännöllisesti lidlissä ja puuttuvat tuotteet haen yleensä prismasta.

Vierailija
53/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:31"]

Siis tarkoittaako ap, kun täällä monet valittaa siitä että Lidlistä ei löydy sitä eikä tätä ja pitää käydä muualla? 

Itseäni en miksikään ruokahifistelijäksi miellä, en edes pidä kovin paljon ruuanlaitosta, joten teen aika perusruokaa mutten siltikään löydä lähi-Lidlistä kaikkea mitä tarvitsen. Viimeisimpiä esimerkkejä, joita piti lähteä hakemaan muualta: punajuuria, hunajaa, risottoriisiä ja kahvia.

[/quote]

Mielenkiintoista. Kaikkia noita olen ostanut Lidlistä.

Vierailija
54/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:43"]

[/quote]

Ok, no minun Lidlistä ei löydy.

Vierailija
55/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan kotimaisia tuotteita, joten Lidlistä ei ihan kaikkea löydy vaikka hyvin sielläkin on suomalaisia tuotteita tarjolla.

Vierailija
56/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:43"]

[/quote]

Ok, no minun Lidlistä ei löydy.

[/quote]

Oletko kysynyt henkilökunnalta? Kyllä noita kaikkia on ollut täälläkin.

Vai pitikö olla nimenomaan luomua tai jotain tiettyä  merkkiä nämä  punajuuret, hunaja, risottoriisi ja kahvi?

Vierailija
57/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:01"]

miten erilaisilla tavoilla ihmiset ruokaa tekevät.

[/quote]

No, minä taas olen todennut, että oma ruokavalioni (joka omasta mielestäni on monipuolinen), onkin ilmeisesti hyvin suppea. Yleensäkin kaikissa hintavertailuissa puhutaan limsoista, oluista, makkarasta yms. yms., joita minä en osta koskaan, ja joiden perusteella en valitse kauppaani. 

Lidlistä puheenollen kaikki tuntuvat aina mainitsevan paistopisteen sämpylät, croissantit, donitsit, tai mitä niitä onkaan. Sellaisiakaan en ole osannut 40-vuotisen elämäni aikana kaivata. Syön kyllä leipää, mutta minulle riittää ihan joku tavallinen paahtoleipäpussi tai kauravarras. Missä tahansa kaupassa on minulle ihan liikaa valinnanvaraa.

Lidlissä en käy, koska sellaista ei ole lähistöllä. Tosin en kävisi, vaikka olisi, koska en ole kuullut kovinkaan hyvää siitä, miten kohtelevat työntekijöitään.

Vierailija
58/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Lidlissäsi ei ole kahvia lainkaan? Ei minkäänlaisia punajuuria, ei hunajaa,jne. 

Vierailija
59/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:10"]

En ole koskaan eläessäni tehnyt ruokaa linsseistä enkä pavuista, enkä aio tehdä, 

[/quote]

Kiitos tästä tiedosta.

[/quote]

Ole hyvä vaan. En käytä myöskään soijaa, mutta olenkin perinteinen sekasyöjä.
Täällä kun on aika paljon niitä, jotka eivät syö koskaan esimerkiksi perunaa tai muuta peruselintarviketta.

Vierailija
60/79 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:51"]

Oletko kysynyt henkilökunnalta? Kyllä noita kaikkia on ollut täälläkin.

Vai pitikö olla nimenomaan luomua tai jotain tiettyä  merkkiä nämä  punajuuret, hunaja, risottoriisi ja kahvi?

[/quote]

On kysytty, mutta kyseessä on pienehköissä tiloissa toimiva kivijalkakauppa, jossa ei ole tilaa loputtomiin. Juureksia on tarjolla rajoitetusti ja vaihtelevasti kauden mukaan, mutta punajuuria ei ole näkynyt koskaan. Hunajaa haluan kotimaisena, mutten ei väliä, risottoriisistä käy ihan mikä tahansa merkki, mutta ei ollut mitään, kahvia haluan jotain juotavaa merkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän